Synnytyksestä toipuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mannaryyni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ois kauhee hinku kaivaa toi kuntopyörä pois parvekkeelta. Jokohan vois alkaa kevyesti treenaamaan? Jälkitarkastus mulla on vasta heinäkuun alussa. Ja olo on kuin en olis synnyttänytkään :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mullakin jälkitarkastus vasta viikon - parin päästä mutta tänään treenasin jo täysillä spinningpyörällä ja kuulalla - en tosin saanutkaan kuin sen yhden tikin, joka melkein parantunut mut silti, oma olo sellainen että pystyy jo niin ei tässä mitään ja se 1 kk synnytyksestä tuli eilen.
Hölkälle en lähde varmaan vielä 2 kk:een kun haluan että lantionpohjanlihakset on täysin kunnossa.

Ja Mannaryynille tsemppiä, kyllä sulla nyt toi toipuminen on ollut pitkä :( Toivotaan että kohta kaikki ylimääräinen ois sun kohdalla ohi!

Mä vedin ekan kunnon 10km lenkin, josta about 6km juosten, tossa pari päivää sit, mutta mulla tuleekin kyllä jo 6 viikkoa synnytyksestä huomenna...

Ah vauva just simahti syliin tyynyn päälle ni pääsee kirjottelemaan :) Mulla tuli synnytyksestä kaks tikkiä alakertaan, jotka ei tainnu koskaan ees kirvellä, mut molempien häpyhuulien sisäpintoihin tulleet ainakin 5 cm kissanraapimat (lue puukonviillot) pisti itkemään vessassa kuumalla vedellä huuhtelusta huolimatta. Ajattelin, etteivät koskaan parannu ja että ovat tehneet synnärillä jonkun virhearvion haavojen hoidosta, mut ku laitoin muutamana iltana Bebanthenia, niin kirvely lähti ja nyt ei oo enää 4 päivään kirvelly. Nyt 15 päivää synnytyksestä, niin jäljellä on murtuneen häntäluun lievää kipuilua joissain asennoissa, mihin syön Buranaa. Kakalla käynti on ed. vaikeeta, ponnistaminen jotenki vihloo ja olen heikko työntämään mitään ulos. Myös klitoriksessa(?) tunnen jonkinlaista kireyden tunnetta. Toivottavasti ei ole mitään pysyvää.

Kiitos Pioni ja muut.. :) Itse en koe olevani kyl enää kipeä, mut tähystykseen tiistai aamuna kuiteski sen jonkun takia. Toivottavasti on sillä tosiaa selvä ja pääsee tästä kierteestä pois ja pääsis jatkaa perhe elämää.

Hehkutus: Seksittii iltapäivästä (oli nimittäi ihanaa! turhaa jännitti) Ei sattunu yhtää ja mieski sano, et tuntuu samalt kuin ennen.. Kovasti sitä on treenattuki joka päivä :) Eikä vielkää kipuile, eikä epikohtaankaa yhtää vihlassu.. Ja toinen hehkutus sitä ennen ajoin pyörälläki!! :)

Synnytyksestä on jo uskomattomat 2 viikkoo ja 1 päivä... Vuotoo vaihtelevasti, mut niukasti. Epparihaava kutittaa ja kiristää välillä. Vähensin yhteen buranaan 3 krt vrk:ssa. Eli panadolia en enää syö... Se käy hoitsujen mukaan kuulemma vatsan toimintaan. En tiiä kauan tota buranaa sais syyä, täytyy neuvolasta kysellä.

Mites muut epparihaavan omaavat, kuinka nopeesti ootte uskaltautuneet sänkyhommiin? Mua pelottaa jo valmiiks jälkitarkastuskin...

Mulla ekasta seksiä oli muistaakseni vasta jälkitarkin jälkeen ja oli se eppari... Olin kyllä tosi kipee ja muutenkin sekasin :D

Mistä tietää että alkoiko jälkivuoto uudelleen, vai alkoiko menkat?
Ehti olla jo melkein viikon vuotamatta, kunnes eilen alkoi taas. Nyt on ihan tuorehkoa verta ja vähän klönttiä, näyttää enemmän kuukautisvuodolta kuin siltä edelliseltä.

Jaa mistähä sen tietää? En mie ainakaa todennäköisesti tietäs ainakaa. Paitsi jos synnytyksen jälkeisis menkoiski ois kipuja ni siitä. Jälkivuodos ei oo kipuja kyl yhtää ollu o_O

Mie oon todella positiivisesti yllättyny, miulla parani eppari viidessä viikossa täydellisesti. Ei kiristä eikä vihlo, en ees tunne että epparia koskaa ois ollukkaa.

Aina kun mä yritän siirtyä siteistä pikkuhousunsuojiin, jälkivuoto innostuu taas. Taas meni viis päivää mitättömällä vuodolla. Uskalsin luopua siteistä -> vuoto palasi.

eiköhän tää oo edelleen ihan jälkivuotoa, vaikka loppukin tossa hetkes ja nyt vuotaa taas. on ihan punastakin.. ääääh ärsyttäää.

hei lucy miten sulle sanottiin et panadol olis muka buranaa haitallisempaa vatsalle, mä luulin että se on toisinpäin :eek:

Panacod hidastaa suolen toimintaa kun siinä on kodeiinia, mutta en ole tietoinen, että Panadol hidastaisi mitenkään. Päinvastoin, pitäisi olla vatsaystävällisin. Onko mahdollista, että Lucy oot saanu Panacodia koviin kipuihin laitoksella?

Mimii: Joo näin joku hoitsu sano panadolista. Mun vatsa toimii nyt normaalisti kyl muutenkin. Raskausaikana oli kokoajan löysällä ym. Mut synnytyksen jälkeen muuttu ihan totaalisesti.

On muuten ihanaa saada oma kroppa takaisin! Siitä tulikin mieleeni, millaiset ohjeet ootte saaneet treenaamisen aloitukseen? Neuvolassa mulle sanottiin ettei ennen jälkitarkastusta kannata juosta ja treenata vatsoja.

^Outoa, olen itse terv.hoitoalalla eikä koskaan oo tullut eteen, että tavallisesta Panadolista vatsa kärsisi. Panacodista kyllä just sen kodeiinin vuoksi. Mut tosin ihmiset reagoi eri tavalla, mulla miehen iho kuivuu särkylääkkeistä, jotenka kaikki on mahdollista.

Joo ei kiitos vuotoa enää kauan! Kohta kolme viikkoa ollu, paitsi se muutama päivä välissä. Hitto jos kestää jonku kuusi viikkoa yhteensä :mad:

Mahan toiminta ei vieläkään normaalia, koskahan sekin asettuis, meni näköjään synnytyksestä(tai siis leikkauksesta) ihan omituiseksi.

Takaisin