Synnytyksestä toipuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mannaryyni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Josko mäkin pääsisin kohta pikkuhousunsuoja-käyttöasteelle, toivoa on (heh, yli 5 vkoa synnytyksestä). Virtsanpidätyskykyä ei vaan ole, huomaan sen kun testimielessä koitan katkaista virtsasuihkun pissatessa. Ja oon koittanut tehdä lantionpohjalihaksia joka päivä, välillä kaksi kertaa päivässä kymmenen sarjan (ja tiedän mitä lihasta kuuluisi supistaa). On se nyt perkele kun tällainen vaiva tuli o_O

Joo jälkivuoto vois pikkuhiljaa loppua! Yritän muistaa kans noi lantionpohjan lihakset, kun tuntuu et alapää roikkuu tuolta sisältä kokeillessa :(

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ja vois myös tuo viimeinen tikki "sulaa" pois jo, synnytyksestä kolme viikkoa!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Siis oonko mie ainoa joka on sektion jälkeen edelleen tosi kipeä? :sad001
Kivut alko pahempana oikeestaan tuossa viikko sitten, kun kantelin tyttöä pariin otteeseen turvakaukalossa ja pari kauppakassiakin tuli kannettua, mutta ei ne edes ollu kovin painavia...

Haava-alue tuntuu kiristävän, ja koko "mahan pintanahka" on ihan älyttömän kosketusherkkä..
Välillä oli jo epäilys kohtutulehduksestakin, kun jälkivuoto loppu viikko sektiosta ja alko uudestaan. Mut eipä nuo lääkärit ota sen enempää kantaa asiaan. Kai se on vaan kärvisteltävä ja sit taas uudestaan lääkäriin jos menee pahemmaks. Sais tuo jälkivuotokin kyllä jo loppua, aika niukkaa se onneks on.

Mulla on olo kuin en olisi synnyttänytkään. Tosin tisseistä ja pinniksessä tuhisevasta vauvasta tiedän synnyttäneeni :grin
Olo on aika lailla sama kuin ennen raskautta. Synnärille jäi liki 8 kiloa ja vielä ois 4 tiputettava, ni oisin takas lähtöpainossani. Tosin sit on vasta raskauskilot tiputettu, loppu ylipaino vaatiikin sit varmaan enempi hommia.

Vuoto vähentynyt niin paljon että normaalit siteet vetää nyt hyvin. Juhannuksena uimaan!?

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Mulla ei ollu runsasta vuotoa kuin ihan ehkä ekan vrk. Sen jälkeen riitti pikkusiteet ja nyt on viikon verran ollut niin pientä tiputtelua etten viitsi käyttää edes pikkuhousunsuojia. Välillä ollut jo vuodottomiakin päiviä mutta eipä silti näköjään meinaa loppua oikeasti millään.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Mullakin on ollut jo pitkään enimmäkseen vuodottomia päiviä, ja sitten tulee taas yllärinä päivä niukkaa vuotoa. Juhannuksena ON PÄÄSTÄVÄ uimaan!

Mulla on synnytyksestä viikko ja 4 päivää. Vuoto vaihtelee tosi paljon. Mutta liikkeellä olo saa lorahtelemaan välil kunnolla. Epparihaava ei enää kirvele vessassa käydessä, viime viikol vedet vaan valu silmistä, kun oli niin tuskaa. Ilman lääkkeitä en pärjää. Otan kolme kertaa vrk 600g buranaa ja panadolii 1000g.

Luulen, että lantionpohjan lihakset on suht kunnos. Eikä pidätysvaikeuksia oo. Virtsaputki tuntuu ylösnoustessa kipeeltä, ihan kun sinne tulisi kamala paine yht äkkiä. Onko kellää sellasta? Huomenna meillä on eka neuvola niin käyn pissatestissä varmuuden vuoksi.

Mulla tulli tänään taas pikkuhousunsuojaan istukan palanen! Tällä erää ei niin iso kun pari viikkoa sitten, nyt oli kokoa pikkurillin pää!
Edelleen ei kipuja eikä kuumetta tai edes lämpöä, mutta ärsyttää lievästi että siellä selvästi roipetta on eikä tuu kerralla ulos!
Mahdollisesti huomenna soitto neuvolaan

9 kiloa painoa lähtenyt aamuisen puntarilla käynnin perusteella, 5 jäljellä lähtöpainoon. Yllättävän nopeasti putoaa. Kivaa, kun kroppa palautuu ennalleen, mutta maidon riittämisen turvaaminen on vielä tärkeämpää, kun imetys on nyt hyvin käynnistynyt. Linea negra on edelleen muistona raskaudesta lisäkilojen lisäksi, se näyttää vähän leikkausarvelta. Itse tykkään siitä kuitenkin, on merkki yhteisestä masuajasta <3

Kusi karkailee ponnistellessa eli lähinnä aivastaessa tai yskiessä ja rakon ollessa kovin täysi mm. nauraessa. Koskaan ennen en oo juurikaan viitsinyt lantionpohjan lihaksia treenata, mutta tää kyllä motivoi siihen. Kun vaan muistaisi/viitsisi vielä tehdä päivittäin niitä liikkeitä :rolleyes: Tilanne on kuitenkin toki huikeasti parempi kuin heti synnytyksen jälkeen, jolloin ei paljon mitään pidätyskykyä ollut. Pierujakin pystyy jo pidättelemään, mikä on mulle ehkä vielä tärkeämpää :wink Sosiaalinen haitta on kyllä melko vähäinen nyt kotona ollessa ja välillä lenkillä ja kaupassa käydessä (kotona piereskelisin muutenkin), joten en oo varma, huomaanko nyt ees pierujen karkailua.

Mulla on jälkivuoto ollu niukkaa jo about vklpn. Ja normi siteellä pärjätään :)

Tikit parempaa päin, vähän jo pystyy paremmin istumaa. Kävely ottaa vielä koville, että kyllä tuntuu toosassa jos on paljon yrittäny liikkua. Nyt parina pvänä vesisuihkusta huolimatta kirvelly pissatessa vaikka alussa tätä vaivaa ei ollu. En sit tiiä mistä johtuu 0___o

Huomenna viikko synnytyksestä)
Reenailuja en oo ees miettiny. Kuhan saan itteni kuntoon eka. mutta uskon että lantionpohja lihakset ok. Ja kun oon reenannu läpi raskauden niin kyllä se ainakin mahan palautumisessa näkyy 8)

Voi kun saisin selkälihakset nopeasti parempaan kuntoon. Vatsalihasten kanssa on pakko ottaa iisisti, kun ne taisi erkaantua aika pahasti. Huomaan istuvani tosi ryhdittömästi... on vaikea olla. Normaalisti uin kuitenkin paljon ja oon siksi tottunut siihen, että syvät lihakset on kunnossa.

Sairaalassa tuntui, ettei mulla oo lantionpohjanlihaksia lainkaan. Tarvii alkaa treenaamaan vissiin aktiivisesti :)

Mä löysin saikul heti lihakset ja oonki päivittäin treenaillu sen jälkee. Ikin en oo tätä ennen treenan muutaku seksin aikana. Ja tuntu on et ovat ennallaan, mut näkee sitku pääsee shessimää..

Luulin että jälkivuotoa tulee monta kuukautta putkeen ja saa olla kunnon vaipat housuissa, mutta ei. Ekat ehkä kaks päivää piti käyttää isompaa sidettä vaikka vuoto ei runsasta ollut ja sitten käyttänyt ihan normi allwaysseja, välissä tuntu että loppuu täysin, mutta nyt vielä vähä tuhruttelee - onneksi näin.
Muutenkin tunnin synnytyksellä, ilman mitään puudutteita/pistoksia, niin ihmeen nopsaa palautunut, heti pysty istuun ja käveleen ja nyt ei oo tietoakaan että olisin synnyttänyt vajaa 2 viikkoa sitten - ihanaa! :) Olen niin onnellinen että raskaus takanapäin ja vauva täällä, ihana voida näin hyvin!

Onko muilla palautunut suoliston toiminta normaaliksi? Mulla ei, eka oli sektion jälkeen ummella ja sitten nyt on ollu ihan sekasin :confused: Siis joka ilta/yö. Ilmavaivoja myös ja kipuja on, kivut on selkeesti suolistoon liittyviä, ei mitään sektion jälkeisiä kipuja enään.

Itsellä on hieman sama olo kuin Millerillä, ei uskoisi että kaksi viikkoa sitten on synnyttänyt jos tuo vauva ei muistuttaisi asiasta olemassa olollaan! :) raskauskilot on poissa, ja pari ylimääräistäkin kiloa (jeeeee! )! Epparihaava ei ole vaivannut missään vaiheessa niin paljoa että olis särkylääkkeisiin tarvinnut tarttua, mutta yksi tikki ainakin sitkeesti vielä roikkuu mukana! Miehen kanssa uskallettiin seksiäkin harrastaa, hieman oudolta se tuntui mutta ei isommin sattunut :)
Olo on jotenkin niin hassu, kun ajattelee miten hyvin kaikki on mennyt.. Raskausaika, synnytys ja siitä toipuminen. Vauvakin nukkuu yhdellä herätyksellä koko yön. Nyt olen alkanut pelkäämään että kaikki on mennyt "liian" hyvin, ja kohta tää pilvilinna romahtaa alas ryminällä :(

Mimii mulla sama, liekkö johtuu leikkauksesta. Tai lääkkeistä. Syötkö vielä jotain? Mulla kun oli ab-kuurikin just poskiontelotulehduksen takia, niin epäilen et sekin tekee tuota et on maha sekasin.
Mut muuten mulla ei kyllä oo ainakaan omasta mielestäni suolistoon liittyviä kipuja, vaan just haavakipuja ja sitä mahanpinnassa tuntuvaa.

Takaisin