Synnytyksestä toipuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mannaryyni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
HKI, ei muuta kuin lantionpohjalihaksia treenailemaan ni loppuu lirahtelu :)

Ja siitä se Muruska tosiaan lähtee :) Kyllä se keho siitä yllättävän nopeasti alkaa tokenemaan :)

Synnytyksestä vastannut kätilö kävi juttelemassa. Mulla ei siis revennyt väliliha vaan emättimestä vasemmalta ja oikealta hiukan sisään O_o Sain muuten hyvät verenpurkaumat ponnistuksesta kasvoihin ja vasempaan silmään. Ihan kuin olis joutunu tappeluun sen pirun haikaran kanssa :D

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Särkylääkkeitä en oo tarvinnu vaikka alapäätä hiukan kolottaakin. Sain sinne kuitenkin jääsiteen jos se laskisi turvotusta. Kun kuulin että emätin repes ni yhdyntä saa kyllä odottaa kunnes oon kunnossa, ei riskejä!

Muruska, musta tuntuu että mun emättimen repeämä parani tosi nopeasti. Sulla on ehkä isommat repeämät kun mulla, mutta ainakin oma fiilikseni on että siellä suojassa on kolhujen hyvä parantua. Väliliharepeämää on joutunut selvästi enemmän varomaan, mutta kyllä sekin nyt 9 päivän jälkeen aiheuttaa vaan aika harmitonta juilimista.

Kyllä tuo mullakin parani repeämä todella nopeaa vaikka pieni olikin. Uskoisin että sullakin ihan huomaamatta paranee siinä vauvan tuoksuisen arjen tuoksinnassa ;)

Mulla jatkuu jälkivuoto edelleen, välillä ei paljon mitään, välillä ihan kunnolla tiputtaa.
Sama ongelma siteiden kanssa; menee iho huonoks ku koko ajan joutuu käyttämään. Joskus käytin vuokkosien sellasta ekovaihtoehtoa (?) ja se oli ihan jees mut ne on ihan tavallisia siteitä et jos isompaa ja enemmän vetävää kaipaa ni sit en tiiä. Ylipäänsä kyl tosiaan alwaysit ja libresset ei sovi ainakaan meikäläiselle.
Ja nyt huomasin et toi yösidevaihtoehto on ehkä huonoin ikinä ku on niin pitkä, melkeen jo kurkkaa housunreunasta :D. Se ainaki hautoo niin pahasti et pitänee siirtyy pelkkiin taviksiin vaan.

Mut kuin perkeleen kauan tää vuoto oikein jatkuu?!

Jälkivuoto ketuttaa täälläkin ! Taas tulee reilummin, millä oikeudella???

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla ei ole tänään lainkaan jälkivuotoa. Riemuitsisin, mutta pelkään että se tarkoittaa vaan että siellä on taas joku kalvonpala rööriä tukkimassa.

Toivon parasta. Nyt kun on saanut tänään syötyä oikein ruokaa ja levättyä olo on aika hyvä mutta alapää on kyllä todella turvoksissa, siis ihan tulessa! Ihan ois laitettu botoxia samalla tavalla ku julkkisten lärveissä välillä! Kipeä istua ja ahdistaa kävellä. Jälkivuoto jatkuu aika runsaana myös. Toivon kuitenkin ihmeitä!

Ja vieläkin styrkkää jotain pikkuklimppejä rämpsästä, yöööööök! Voisko jo loppua!

Mulle määrättiin tänään antibiootit aloitettavaksi kuumeen ja edelleen koholla olevien tulehdusarvojen takia. Sektiosta on nyt 8pv. Ei osattu sanoa varmaksi mistä tää johtuu, mut lääkäri epäili, että leikkaus haavassa on jonkin sortin hyytymä, joka aiheuttaa oireilua. En yhtään haluis syödä tän enempää lääkkeitä, varsinkaan ku saattaa laittaa vauvankin mahan sekasin :(

Maitohappobakteerei Lällylle? Vois auttaa masuvaivoihin ab-kuurin aikana.

Mulla meni tänään kuurin vika lääke. Vuotoa ei oo ollut nyt puoleen viikkoon ja alakertakaa ei haise. Epihaava viel kiusoittelee ilmeisesti tikit pistelee. Neljäs viikko menossa synnytyksestä. Sais parantua jo.

Itse ja apteekista saa hyvät neuvot tähän. :)

Takaisin