Synnytyksestä toipuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mannaryyni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jeeeeee Lyyti!

Mulla on 12 päivää synnytyksestä ja jälkivuoto näyttää olevan loppu, samoin pissanlirahtelu. Uskaltaisko tänään olla pikkuhousunsuojalla? Tikit ei enää satu mutta koskettaessa aristaa. Seksi kiinnostaisi jo kovasti. Maha on pehmeä pömppä muttei kovin iso, ja osa tiukoistakin vanhoista housuista mahtuu, tosin korkeavyötäröisiä en edes kokeile vielä. Lantio on jäänyt leveämmäksi kuin ennen ja tissien takia lähes kaikki vanhat paidat ja mekot on nafteja.

Miten sitä oikein sais aikaseks treenata noita lantionpohjan lihaksia? Oon niin laiska niitä tekemään,eikä sitä oikeen tahdo muistaa. :sad001

Mä en pysty vielä edes varovaisesti yskäsemään jos kutittaa kurkusta. Tuntuu et haava repee liitoksistaan.

Muistan episiotomiahaavasta sen just että joka kerta aivastaessa tai yskiessä tuntui et paikat repee JUST! Ja seksiä ei tehnyt silloin edes ajatuksen tasolla mieli moneen viikkoon... Ja millon toi tikki oikein sulaa???

NYT kaikki tekee lantionpohjalihastreenin :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä tuolta kesäkuisten puolelta huutelen jo vauvautuneena (kyselin jo teidän Oireet-ketjussakin) ja huomasinkin, että muillakin on ollut pissanlirahtelun kanssa pulmaa. Mulla kans nimenomaan jos rakko on täysi, ei lihakset pidä yhtään vaikka niitä jännitänkin. Mutta siis ilmeisesti toivoa ohimenevyydestä on, ainakin HKI00550, eikö? Harmittaa ihan pirusti, että tosiaanko nyt kusin itseäni kirjaimellisesti nilkkaan, kun en muka jaksanut reenata raskauden aikana erikseen, kun ajattelin lihasten olevan jo valmiiksi hyvässä kunnossa harrastusten pohjalta. Jos tää vaiva siis oiskin pysyvämpää sorttia...määh :(

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Mä tein ennen raskautta ja raskausaikana lantionpohjalihaksia. Raskausaikana ei juurikaan auttanut, ilmeisesti relaksiini-hormoni piti varmuuden et aivastaessa pissa karkas. Nyt synnytyksen jälkeen en edes pysty pidättämään pissasuihkua ja olen melkein joka päivä muistanut treenata.

Mulla oli aikaisemmin automatkalla tapana tehdä niitä kun tuli mieleen. Ja kun kuulee sanan lantionpohjalihasten harjoittelu, on hyvä heti tehdä satsi :)

Mulla rauhoittui vuoto jo sairaalasta lähtiessä eli 3pv synnytyksestä. Siihen asti käytin niitä megapaksuja sairaalan siteitä

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Skylar, mulla tuntuu tosiaan palautuneen itsestään, en oo nimittäin juurikaan muistanut treenata lihaksia synnytyksen jälkeen. Lirahtelu loppui pari päivää sitten. Lupaan kyllä treenata tästä eteenpäin! Alkuhässäkässä oli vaan liikaa muuta ajateltavaa.

Lyyti, mulla loppui paha tulviminen parissa päivässä. Ne sairaalan inkontinenssisuojat oli hirveitä, oli ihanaa päästä eroon.

Saattaa käydä myös niin, että alun pahojen tulvien jälkeen laantuu paljonkin, esim pariksi päiväksi niin, että pikkuhousunsuojan kanssa pärjää ja sit alkaa taas kunnon niagarat. Pitäiskö ton vuodon vanhetessaan muuttaa olomuotoa? Rusehtavammaks tai jotain?

Oli sitten seksiä... Eipä ole hurraamista :D jokseenkin hiekkapaperista tehdyt paikat nyt... Liukkaria liukkaria! Ja että mä vihaan kumeja! Niin ja vauvan syötin välillä kun se tietty päätti olla nälkäinen just kesken kaiken :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Joo. Oon kertonut miehelle ettei ne hirveesti koittaa naurattaa ku tuntuu et alapää pullistuu ja poksahtaa vielä. Samoin yskiessä. Kamalaa!

Vuoti rauhoittui mullakin kotiin päästessä sen verran, että tavalliset yösiteet hoitaa nyt homman. Turvotus taitaa olla nyt pois (alapää oli kolme päivää varmaan kymmenkertanen!!! ). Emättimen tikit ovat kipeät, niissä taitaa mennä vielä aikaa ennen kuin helpottaa.

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Ai niin se vaan spiraali lähti rohkeasti yrittämään jo sekstailua :wink Mä maltan vielä hetken ku jälkivuoto on edelleen niin runsasta. Tuli muuten hyvään saumaan foorumin kilpailu voitto. Aattelin tilata 30 euron edestä liukkaria. Aika suppea meinaan toi nettikauppa. Tarjontaa oli isyystesteistä ovulaatiotesteihin, mutta niille meillä ei ole tarvetta..

Meilläkin hoidettiin jo kokeilu alta, kumma kun sattui aika lailla vaikka lapsi syntyi sektiolla. Kai sitä liukkaria on käytettävä oikein olan takaa. :/

Mä vuodan edelleen joka kolmas päivä niin ei vieläkään päästä kokeilemaan, epäreilua!! :(

Takaisin