Synnytyksestä toipuminen

  • Ketjun aloittaja Mannaryyni
  • Aloituspäivämäärä
Mullakin vihdoin ja viimein viime viikolla vuoto loppui! Saldoksi saatiin 8 viikkoa ja 3 päivää vuotoa ja sitten finito! En siis taida olla menossa minnekään tutkimuksiin sen suuremmin vaikka tänään neuvolaan yritinkin aiheesta soitella (kun pyydettiin jälkitarkastuksessa)
Mullakin pillerit vielä odottaa itseään kun otan nyt tässä vähän vuodotontakin aikaa ennen kun alan napsimaan niitä ja vuotoja tulee taas millon missäkin kohtaa kuukautta...
 
jälkitarkastuksessa käyty. Kaikki kunnossa, soittelen ehkäisyklinikalle kunhan aukeaa kesälomiltaan ja sitten laitellaan sitä kuparikierukkaa. Toivon niin kovasti että se sopisi mulle, muuten ollaan tyylin kumin varassa hautaan, tai no vaihdevuosiin asti. vittujee mä sanon sit. Mut siis se sit elokuussa. Paikat kuulemma hyvin lähteny palautuu, ei sanonut oikeen muuta. et ei kai se mun rööri sit niin iso ja löysä ollut ku pelkäsin....:p
 
Terveydenhoitajan kanssa päätettiin että kun vuoto on nyt vihdoin ja viimein loppu niin ei tarvitse sen kummemmin tutkimuksiin. Jos olisi se 10 viikon rajapyykki saavutettu vuodossa niin olisi saanut lähteä ronkittavaksi. Mikä helpotus
 
Jälkitarkastuksesta puhtaat paperit, lupa liikkua ja uida oman jaksamisen mukaan. Jes! Mies lupasi ostaa mulle kortin läheiselle salille, että pääsen kahvakuulailemaan. Huomenna meen puistojumppaan ja tänään saattaa lähteä talviturkki iltalenkillä!
 
Pääsiskin uimaan! Mutta ei..menkat alko just. Ja synnytyksestä vähän yli 2kk. Tai alko varmaan oikeesti jo heti jälkivuodon jälkeen oireista päätellen. Mut nyt ainaki varmasti. Ei muuten haittais, mutta näillä helteillä..ääh.

Sent from my GT-S5301 using Vau Foorumi mobile app
 
Enpä huomannu kysyä jälkitarkastuksessa liikkumisesta, mutta eipä taida olla ihan heti ajankohtaista että pystyisin irtautuun salille. Kaikki oli kyllä ok, joten enpä usko että mitään syytä olisi vältelläkään.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
En mäkään muistanu. Tosin en usko, että mitään kieltoja on, kun ei oo aikoihin ollu mitään oireita. Otettiinko teiltä papa? Multa ei otettu, ku lääkäri totes, et on niin kuivat limakalvot. No ens vuonna tulee kutsu joukkopapaan, kun se 40v tulee mittariin.
 
Multa ei papaa otettu kun se on otettu -12 esikoisen jälkitarkastuksessa. Meinasi terkka että kun kierukka laitetaan niin sitä ennen papa kokeeseen.
 
Luulin jo et toi vuoto ois ohi ku viikkoon ei tullu verensekasta vuotoo, mut tänään sit taas alko tuleen..ku ei tää vuoto oikee kuukautisiakaan muistuta niin alkaa huolettaan.. ei tää ihan normaalia tämmönen voi olla.. :sad001
 
Mä kävin papassa jo valmiiksi kierukanlaittoa varten. Sen saan käydä laitattamassa sitten kuukauden päästä. Kuivuuteen sain Ceridalia, katsotaan nyt josko se auttaisi...
 
Aretha, epistä! :) Mulla kun siis ei ole lääkäriä mikä kierukan laittaisi ennen syksyä joten kohta alan napsia pillereitä ja niillä mennää se 3 kk ainakin. Mutta nyt nautin vain tästä vuodottomuudesta! :P (Jos se on edes sana)
 
Mulla otettiin papa vaikka se otettiinki reilu vuosi sitte edellisessä jälkitarkastuksessakin. Oli kuulemma punotusta sen verran että pitää varmistua ettei oo tulehduksia tms. Nyt sit ootellaan tuloksia. :p jospa oisin kunnossa.

Sent from my GT-S5301 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä taas sanottiin ettei papaa voi vielä ottaa, kun kohdunkaula ei ole vielä palautunut. On kuulemma liian höttöä synnytyksen jälkeen. Sanoivat ottavansa sitten kun kuukautiset alkaa.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulle tuli kutsu joukkopapaan tänään. Ikää on lasissa,kun alkaa päästä näihin joukkoseulontoihin.. Tosin oon vasta (tai "vasta", valitse sopiva vaihtoehto :wink) 30 v.. Vastahan sitä oltiin teini-ikäisiä!:eek:Jälkivuotoa jatkuu yhä, nyt 7 vk täynnä. Mutta eipäoo tullut migreeniä vieläkään, jepujee! Jäisipä se pois kokonaan *fingers crossed* Virtsankarkailu on vähentynyt myös :smiley-bounce015
 
Pitäis mennä siihen papaan niin vois sitten asennuttaa sen kierukan. Tosin nyt ei kaupungin ehkäisyneuvola ole toiminnassa kesäaikaan joten syksyyn se menee, ellei pulita yksityiselle montaa sataa...
 
Huomenna synnytyksestä 6vko. Jälkitarkastus oli viikko sit ja vuoto oli kuulemma loppumassa. Sit alkoi vkpna tiputella ja eilen tuli vähänku valkovuotoa.. Tänään kunnon veristä vuotoa. Menkat heti perään?? Mahdollista?


Perkele.
 
Poika 2,5 kk ja miulla jo toiset menkat... Parantuminen vei aikaa kun tikkasivat hermon kahdesta kohtaa ja sit ihmeteltii, et miten mie muka voin olla noin kipee kaikkien kipulääkkeitten jälkee. Tikit pois ni kivut loppu siihen. Ihanaa liikkua ilman kipua!
 
Takaisin
Top