Synnytyksestä palautuminen

Sähköpostia voi lähettää jos tiedät hoitajan nimen! :wink

Mitä mitä mitä? Nyt pitäisi enää onkia sen hoitsun nimi! Kait sen jostain saa?! :eek::smiley-bounce015Ja onpahan hyvä tietää lastenneuvolankin suhteen, mä olen stressannut että mitäs sitten, kun ollaan neuvola-aamuna kipeänä. Vastaajaahan siellä ei ole.
 
Meidän neuvolan tädeillä on onneksi kännykät joihin voi laittaa txt, jos tulee jotain miksi pitää perua neuvola-aika. Soittotunnilla en ole oikein koskaan onneksi joutunut soittamaan, varmaan sais jonotella. Mutta eipä tämä oikein nyt mihinkään liittynyt, kuhan lätisin :)

Mutta palautumisesta: kaikki entiset vaatteet menee päälle, mutta silti on jotenkin läski olo?! Painoa ehkä 1 kg enemmän kuin silloin reilu vuosi sitten. Onhan tossa vyötäröllä vähän löysää, kun siitä nappaa kiinni, mutta ei edes mitään höllyvää kassia.
 
Huomasin eilen lenkiltä tultuani, että reippaamman lenkin jälkeen kohtua nipistelee yhä, eli ilmeisesti eivät paikat ole ihan vielä normalisoituneet. Kyllä mä jollain vaunulenkillä käyn about joka päivä, mutta eilen tuli oltua ilman vaunuja niin pääsin myös vähän juoksemaan pitkästä aikaa, ja sen jälkeen näitä tuntemuksia tulikin. Ei mitään kivuliasta tosin.

Onko muilla ollut vielä tällaisia, vai joko olette entistä ehompia? :)

Sinänsä oli ihan mahtavaa juoksennella, ja kun vaihteeksi on liikkeellä ilman, että työntää edellään painavia vaunuja, niin tuntui että olisi ihan sairaan hyvä kunto! :)
 
Sama täällä herne (tykkäys siis siitä etten ole ainut, vaikka eihän tätä kenellekkään toivo...), aina kun on käynyt lenkillä niin oikea puoli koko alapäästä puutuu/pistelee tai muuten vaan kipeytyy. Outoa, että vain oikealla puolella. Onkohan joku hermot vaurioitunut kun poika revittiin pihdeillä ulos...
 
Onko kaikilla jo alkanu menkat? Ku täällä ei näy eikä kuulu ja sais kyllä kohtapuolin ruveta tulemaan kun sitä pikkukakkostakin täs odotellaan ilmoittautuvan :wink Tosin imetän kyllä aika paljon edelleen, niin ehkä turha vielä odottaa.. Te jolla on menkat alkanu, imetättekö ollenkaan enää ja jos imetätte niin kuinka paljon?
 
Ei ole alkanut vielä täälläkään, mulla sama juttu että imetän vielä paljon (tai siis poika on pelkällä tissimaidolla lukuunottamatta noita teelusikallisen kokoisia maisteluannoksia, joita olen nyt vajaan viikon ehtinyt antaa). Sikäli sais alkaa, että täälläkin olis pikkukakkonen tilauksessa. Muuten ei ole kyllä ollut ikävä :grin
 
Allekirjoitan kummatkin edelliset. Pientä tuhruvuotoa tuli muutama vko sitten, mut voi olla vaikka kuivista limakalvoista.
Mistäs sitä toisaalta tietää ehtiikö menkat tulla vai raskautuuko suoraan..
Meidän yrityskerroilla ei kyllä vauvaa tehdä kuin onnenkantamoisella.

Oon sanonu tytölle, että se on vähän siitä kiinni koska saa pikkusisaruksen ja tyttö on sit näemmä ottanut ehkäisijän roolin ihan tosissaan. :D
No ei sillei harmita, musta on tärkeintä että saa tuota imetettyä sen aikaa kun se haluaa ja panostettua siihen, ei nyt päätä huimaava vauvakuume oo.
 
On alkanut menkat, alkoi jo imetysaikana. Nyt vuodan toista viikkoa jo sen kierukan jälkeen.. Ja kuulemma puolen vuoden tiputteluvuoto vielä normaalia. V*TTU. En halluu :P Tosin en tiiä voiko tätä oikeen tiputteluksi laskia. Samanlaista vuotoa ku menkoissa ja kipuilee edelleen (menipä ohi aiheen).

Hui kauhia, mua kammottaa ajatuski että pitäs ensinnäkään kahen kans selvitä, saatikka sitte kahen vaippaikäsen :"D

HEI! ja tohon ehkäsyyn liittyen, unohin käyä hehkuttaan: Täällä neuvolatäti ainakin näytti taipuvan pikkusen siihen suuntaan että vois kirjoittaa lähetteen lääkärien juttusille jos tää kierukka ei sovi. Sitten ois niitten ympäripuhuminen ja never ever pelkoa enään että raskautuisin, oispa mahtava!! :dance011
 
Ei oo mullakaan vielä menka alkaneet (no voi haaaaaarmi :p ).

Joillain on käynyt niinkin, että vielä vuodenkaan jälkeen ei oo menkat alkaneet ja kuukautiset on käynnistetty uudestaan hormonaalisesti. Toki en tiedä onko taustalla sitten jo ollut jotain aikaisemmin. Mutta mielenkiintoista, miten yksilöllisesti ihmisen ruumis toimii (tai ei toimi).
 
^ hui. :sad001 Toivottavasti ei joudu semmoiseen turvautumaan.

Mä ihmettelen tuommosta, että valkovuoto on muuttunut synnytyksen jälkeen, se on nykyään tosi runsasta ja kellertävää. :O Ei oo pissaa joukossa, se ois looginen selitys tietty.
Oon ajoittain käyttänyt Vagisan maitohappokapseleita, kun luin, että saattais olla ph pielessä. Ei oo muuttanu mitenkään. Multa otettiin papa jälkitarkastuksen yhteydessä, en saanu koskaan tuloksia, mut luvattiinkin soitella JOS on jotain.
 
Muokattu viimeksi:
No mähän sanoin pari viikkoa sitten, että menkat alkoi, mutta nyt en enää ole yhtään varma. Kun petipuuhien jälkeen oli lakanat veressä ja pari päivää tiputteli, niin luulin että ois menkat kyseessä. Mutta sitten seuraavalla kerralla sama juttu. Eli jotain hankausta (uusi kondomimerkki oli käytössä) taikka sitten mulla on kierto tosi epäsäännöllinen ja v-mäisesti ajoittuva... :mad:

Mä muuten kaivoin sen ehkäisyneuvolan tädin sähköpostin ja laitoin sille viestiä, mutta ei se koskaan vastannut mulle. Ja niinä päivinä kun olen kotona klo 12-13 olen yrittänyt soittaa, mutta vieläkään en ole saanut sitä puhelimen päähän. Onkohan sitä koko ehkäisyneuvolaa edes olemassa? :mad::mad:
 
Onnistuisko se kierukan laitto yksityisellä? Ettei jää ehkäisy siitä kiinni, kun kukaan ei vastaa sähköposteihin tai puhelimeen :p

Jännä miten kulunut puoli vuotta on ollut jotenkin niin työntäyteinen ja uusia asioita täynnä, että sitä on jo alkanut unohtaa noita raskausajan fiiliksiä. Tuli vaan voimakas flashbackki, kun katoin Toisen kanssa -sarjaa ja siinä se Saara kuuli ekan kerran(?) ne sikiön sydänäänet. Kun ei haluais unohtaa sitä tunnetta (ja melkein oli jo unohtunut), kun ekan kerran tajusi, että joku elävä elämän alku on ihan oikeesti siellä kohdussa :) Ja nyt se "sydänääni" kiljuu tossa lattialla huomioo ittelleen :grin
 
Muokattu viimeksi:
Saahan sen yksityisellä laittaa, mutta maksaisi niiden arvion mukaan 100-200 euroa, ja kun se kierukka itsessään maksaa n. 150 euroa, niin ei ihan vanhempainpäivärahat riittäisi...
 
Meillä ei edelleenkään muuta ehkäisyä kun lamaantunut seksielämä :grin Jos nyt joku päivä saadaan aikaiseksi harrastaa niin sitten se yksi muksu saa luvan vielä tulla ja sitten piuhat poikki :happy112
 
En muista, olenko valitellut siitä täällä, mutta mulla on raskaudenaikaisista turvotuksista edelleen muistona se, että sormet tuntuvat turpoavan makuuasennossa ja sorminivelet ovat jäykemmät kuin aiemmin. Päiväsaikaan koko asiaa ei juuri huomaa, mutta yöllä ja varsinkin aamulla herätessä sormet ovat aika kankeat. Eikä auta, jos äiti joskus illalla maistaa lasin punkkua tai pari (joo joo) kourallista popcornia tai muuta suolaista :oops: Toivottavasti tämä nyt olisi jotain, mikä loppuu, kun imetys joskus loppuu ja mammahormoonit häviävät vihdoin kropasta. Luin jostain, että nivelreumakin saattaa puhjeta raskausaikana, mitään sellaista ei kyllä tekisi mieli :confused:
 
Mullakaan ei vielä menkkoja näy ei kuulu, imetyksen lopetin kokonaan kolmisen viikkoa sitten.
Eipä niillä nyt niiiiiin kiire ole...:)

Kun lopetin esikoisen imetyksen (yksivuotiaana), mulla kesti hirmu kauan menkkojen alku ja säännöllistyminen. No hirmu ja hirmu, mutta ekojen normaalien menkkojen jälkeen eli 5kk imetyksen lopettamisesta pamahdin uudelleen ja ihan laskelmoidusti raskaaksi. Olisin halunnut jo muutama kuukausi aiemmin, mut minkäs teit kun ne menkat ei tulleet :wink




Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kas, hiustenlähtö on tainnut alkaa, nyt niitä irtoaa ihan tukuissa. Eipä kai voi valittaa, kun raskausajan hiukset olivat paremmassa kunnossa kuin ikinä ja sain vielä niistä nauttia melkein puoli vuotta synnytyksen jälkeen :)

(ja onhan tämä nyt sitten hyvä syy vihdoin raahata itsensä kampaajallekin :wink
 
Mulla on ollut nivelkipuja ranteissa, nilkoissa, lonkissa ja selässä. Ei nyt mitään kamalan pahaa kipua, eikä päivittäistä, välillä otan särkylääkettä. Mutta ilmeisesti nuokin jotenkin hormoneista johtuvaa ( tai kai sitä voi tulla ihan rasituksestakin, kun tota elävää punttia nostelee ja kantelee...) :confused:
 
Takaisin
Top