Synnytyksestä palautuminen

Mulla pysy tukka päässä niin kauan ku imetin. Nyt, ku se loppu, on tukkaki ruvennu tippumaan. Sitä lähtee aivan JÄÄTÄVÄN paljon! Kai mun ei kohta tarvi mistään hiustenleikkuusta huolehtia ku oon kalju... :DDD

Mulla on alkanut oikea häpyhuuli, tai siinä jossain kohdin, särkemään, vihlomaan, puutumaan... En osaa selittää, mutta epämiellyttävä tunne, vaikka ei kipeä. Ja tosiaan vain oikealla puolella. Onko muilla mitään outoja tuntemuksia alapäässä vielä näinkin pitkän ajan jälkeen? Mietin että onkohan joku hermo vaurioitunut synnytyksessä kun väliliha leikattiin ja se repesi koko matkan siinä rytäkässä.. Pitää varmaan käydä näytillä :sad001

Mulla on limakalvot edelleen todella ohuet ja herkät :sad001 Välillä tuntuu siltä että sieltä olis paikat valumassa ulos, mutta kuulemma johtuu noista limakalvoista, ei ole mitään laskeumaa. Kannattaa kyllä käydä näyttämässä ettei tarvi sitä miettiä!

Minulla vaivaa edelleen ekasta synnytyksestä tikatut kohdat, enkä ole ainut. On näköjään aika yleistä että ne esimerkiksi säänvaihteluiden aikaan vihleksivät/särkeevät jne. On välillä herkempiä kosketukselle/hankaukselle. Gynellä olen niistä valittanut mut sanoovat aina ettei siellä mitään näy tai gunnu mutta silti ne vaan vaivaa, mutta ei kuitenkaan juurikaan haittaa elämää. Esikoisen jälkeen limakalvot oli todella! kuivat, seksiä ei yksinkertaisesti kärsinyt edes ajatella ennen kuin 8 kk synnytyksestä ja sittenkin kesti tovin ettei tarvinnut öljypullollista joka kerta. Voin muuten suositella sitä seridal (onkohan nimi oikein) öljyä, meillä ainakin osoittautui parhaaksi avuksi sänkyhommissa :D

Mulla se eppari-kohta saattaa välillä ikään kuin vihloa. En ole ollut siitä kovin huolissani, kun monelta kaverilta olin kuullut että niin voi käydä, eikä se varsinaisesti ole kipeä tai haittaa elämää. Kivempi olisi jos ei vihloisi, mutta kyllä sen kanssa elää.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

ite palauduin yllättävän nopeasti, johtuen kuitenkin siitä että synnytys kesti vaan 2,5H ja ei pahempia repeemia tullut onneksi, palauduin synnytyksestä tosi nopeasti... yllätyin ihan itsekkin.

Ja melinda_ teillä ilmeisesti odotetaan nyt uuttakin tulokasta? Saako kysyä, miltä tuntuu olla raskaana ja miettiä, että pienelle tulee pian vielä pienempi? :)

Onnea melinda_!:):Heartred Meillä kans pikkukakkonen toiveena mahdollisimman pian, mutta ei tarvi vielä hetkeen unelmoida plussaamisesta kun ei menkatkaan ole vielä alkanu..:sad001

Onnea täältäkin, ja tsemppiä uuteen odotukseen! :) Meillekin on pikkukakkonen tervetullut milloin vaan, vaikka tuskinpa ihan vielä päättää ilmaantua kun täysimetyksellä mennään eivätkä menkatkaan ole vielä alkaneet.

Oh dear, joko te pikkukakkosista haaveilette... :D Ei tulis mulla pieneen mieleenkään :"D Mutta onnittelut melindalle! :)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Joo, onnea Melindalle täältäkin! Mä just nauroin, kun anoppi kertoi että mun mies oli 1-vuotiaana juossut karkuun vaippaa vaihdettaessa, ja anoppi yritti vauvamahan kanssa saada sitä kiinni. :grin Miehellä ja veljellänsä ikäeroa on 1 vuosi ja 4 kk.

No nyt ne menkat alkoi, onneksi aluksi kaksipäiväisinä ja niukkoina. Ja itseasiassa ensimmäistä kertaa elämässäni olen ihan tyytyväinen siihen, että menkat alkoi, koska tämä tarkoittaa, että saan viimeinkin sen hormonikierukan. Jos siis saan ajan sinne ehkäisyneuvolaan.

Kummallinen juttu, mulla nähtävästi kasvoi kengän koko raskauden takia. Talvikengät vielä meni, kun niissä oli tilaa villasukille, mutta noi kevätkengät hiersivät niin pahasti, että oli pakko ostaa uudet. Koko oli nyt 39, ennen 38, joskus jopa 37.

Oh yeah, tää sai tänään sen hormonikierukan paikoilleen! Nyt on kyllä ollu TOSI kipeä olo, ihan niinku ois taas palannut teini-iän menkkakipuihin takas... Mutta ompahan ehkäisy, prkl! Sitte vaan vielä jännätään käykö tää :D Ja neuvolatäti näytti vähän hämmentyneeltä kun kyselin että ne ei varmaan rupea millään ilveellä tekeen mulle steriä, ei kuulemma niin totesin sitte että säästän sitte rahat itse ja matkustan ulkomaille teettämään sen. "sää sitten tosiaan vissiin haluat sen...?" tuli vastaukseksi.. :D Juu kyllä haluan, vai muuten vaanko meinasit että säästän monta tonnia? Enhän minä mikkään vanaha ole, mutta ei kiitos enempää lapsia. Yhdessä on ihan tarpeeksi työtä.
Ja hoksasin tässä muuten (aiheesta jukkapalmuun) että mun vatsalihakset alkaa oleen palautuneet, voin siis viimeinkin alkaa hävittämään tuota pullataikinaa mitä on myös mahaksi kutsuttu!

Pieni kateus täällä, Kyumin. Mä en taas sattunut olemaan kotona kun oli se yksi ainut tunti jonka aikana sinne ehkäisyneuvolaan voi soittaa aikoja. Enkä oikein viiti sen takia perua menojani kun luultavasti se numero on varattu tai sitten eivät muuten vaan vastaa. :mad:

Eikö teillä voi lähettää tekstiviestiä? O.o Sillä minä sain yhteyden tuonne, muuten ois taas jääny..

No ei. Meillä on yksi tunti päivässä, jonka aikana sinne voi soittaa. Saman tunnin aikana ajanvaraukset, kysymykset ja kaikki. Ja se puhelin on koko ajan varattu, joten en pääse edes varaamaan aikaa saatikka sitten se, että milloin sen ajan saa kun joskus saan ihmisen sieltä puhelimen päähän. :mad:

Takaisin