Täällä mainittiin ehkäisykapseli, mulla oli Jadelle -merkkinen vajaa 3 vuotta. Onhan se alkukustannus toistasataa euroo, mut niitä on 3 ja 5 vuotta kestäviä, joten pitemmän päälle tulee aika halvaks! Ja ei tarvii muistaa pillereitä tai mitään. :) Se laitetaan lääkärissä puudutuksessa, vähän tuntuu, mut ei mikään kauhukokemus. Ja ohan tässä jo synnytyksestä selvitty. Teholtaan se on oikein asennettuna (kannattaa valita lääkäri, jolla kokemusta laitosta) aika pitkälti varmin selibaatin jälkeen. Ainoo huomioitava on, että yli 70kg naiselle vaikutus voi olla heikompi, joten jos vaikka lihoo, pitää miettiä muuta. Mulla se kapseli sekoitti kiertoa, puoleen vuoteen ei ollu menkkoja ja sit alkoi tosi usein. Se alkoi ärsyttää ja yks syy, miks otatin pois.
Etukäteen söin minipillereitä muutaman kk nähdäkseni, miten menee, koska nehän on samaa ainetta. Mulla ei terveydellisistä syistä sovi muu hormonaalinen ehkäisy ja periaatteesta en haluu kierukkaa ja mies ei haluu kumia, joten..
Sit ku meillä on lapsiluku täynnä, kapseli on korkeella vaihtoehtolistassa.
Hedelmällisyydestä poiston jälkeen, mulla joulukuun alussa poistettiin, eka kierto yritettiin kumin kanssa ja sit ku muka laadukas kumi hajos 3 kertaa peräjälkeen, annettiin olla. Söi vähän fiilistä. :D Joulukuun lopussa oli menkat ja tjottaillen mentiin, niin seuraavasta kierrosta raskauduin. Kapselin teho loppuu siis heti poiston jälkeen ja keltarauhashormonibon luonnollinen, joten sekään ei sekoita. Kysymys on enää sit parin omasta hedelmällisyydestä.
No nii, tulipas saarna - ja kaikki löytyis heti googlettamallakin..
Me nyt suunniteltiin ihan vaan imetyksellä ehkästä tietäen hyvin, että se on max yhtä varma kuin keskeytetty yhdyntä (sorry vaan Sophie), mut ollaan ihan sillä kannalla, että seuraava saa tulla kun on tullakseen. Aika näyttää!