Synnytyksen käynnistys oireita?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mini80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
itsekin olen huomannut että nyt niitä käynnistysoireita seuraa samalla jännityksellä kun sillon alkuun odotteli plussaa testistä,,, kyllä oli joka kuukausi olevinaan kaikki mahdolliset raskaus oireet ja jokaiselta kuukaudelta olisi oireiden mukaan tärpännyt, mutta niin siinäkin kävi että sitten kun lakkasi odottamasta niin tärppäsi:grin

Varmaan nytkin olen jo kolmena iltana ollut sitä mieltä että nyt tulee yöllä lähtö, ja kuitenkin varmasti käy niin kun kyllästyy siihen jatkuvaan odottamiseen niin sitten tulee lähtö- juurikin pahimmalla hetkellä:p

Nojoo. Tuo hyvää fiilistä aina kun jotain "uutta" tapahtuu kun viikkotolkulla menty samoilla oireilla. Voi kunpa tää ois nyt "lopun alkua" :D

Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko kaikilla lähtenyt limatulppa niin että olette sen huomanneet? Ja kuinka kauan ennen synnytystä tämä on tapahtunut? Erinäistä supistelua on enemmän tai vähemmän, mutta tulpasta ei tietoakaan Lääkärikin kun oli sitä mieltä että vois tulla aikasemmin, tiedä sitä sitten. Nyt laskettuun aikaan 2 viikkoa, mutta kai se kuitenkin sitten yli menee..

Mulla lähti sunnuntaina iso (kanamunan kokoinen) klöntti limatulppaa. Maanantaina tuli toinen klöntti. Olin maanantain ja tiistain tolkuttoman väsyny, ihan taju kankaalla. Keskiviikkona kuuden aikaan aamulla oli tullu vähän lapsivettä jota hulahteli koko ke päivän, päivällä alkoi supistaa jotka loppu illalla. Torstai aamuna lähti supistukset spontaanisti kunnolla.

Mulla alkoi kaikki siis vesien menolla, sitten limatulppa, sen jälkeen muutama tunti ja supistukset alkoi ja se oli menoa. Supistukset tuntui selässä ja jaloissa, ei juurikaan mahassa.

Mar-Mil mulla ei esikoisesta lähtenyt limatulppaa silleen et olisin huomannut. Yliaikaiskontrollissa rv 41+5 tehtiin suht ronski sisätutkimus ja seuraavana päivänä alkoi tosi niukka verinen/limanen vuoto... Tiedä sit oliko se sitä vai ei... Itse en siis selvästi huomannut missään vaiheessa että "kappas nyt meni tulppa"

Kello sois "vasta" puolen tunnin päästä (eli 06.00) mutta eihän tässä mitään pysty nukkumaan enään. Unille menin joskus 23 jälkeen! Hyvin kyllä nukahdin, enkä sillon jännittänyt yhtään. Johonkin 3.30-04.00 astiin sainkin nukuttua mutta sit aloin heräilee, vatsassa tuntui perhosia ja siitä asti olenkin pyörinyt sängyssä ja kytännyt kelloa vartin välein... Tunnin päästä pitää olla sairaalassa! Tänään meille syntyy toinen lapsi, hui ja hui :D Onneks tää jännitys alkoi näin viime tipassa!!!!

Täällä supisteli koko viime yön. Soitin jo sairaalaankin, lähinnä, että tullakko kättärille vai Jorviin, jos kivut pahenee. Kävin yöllä kylvyssä ja kipu hellitti. Edelleen supistelee, mutta sain nukuttua pari tunnin pätkää 4-6 välillä. Jos tämä nyt olisi merkki alkavasta synnytyksestä?

Aamulla on neuvola ja ajattelin sinne vielä lähteä... Ehkä ihan turhaa, mutta neuvola on tuossa ihan vieressä.

Pidän peukkuja lumo! Täällä supisteli eilen niin että lätkämatsista piti miehen kanssa lähtee pois kun tunnin ajan tuli 10min välein voimistuvia ja kotona vielä puoltuntia. Sitten ne taas hiipu pois. Puol yhde aikaa heräsin taas niin koviin että hiki puski päälle ja vessassa oli käytävä, niitä tuli vaan muutama mutta unethan siinä meni pitkäks aikaa. Aamuyöstä tuli kevyitä suppareita etten ruennu ees kellottamaan.
Alan olla niin väsyny henkisesti ja fyysisesti että oon koko ajan pahalla päällä enkä tajua kuluvasta elämästä mitään. Täälläkin kohta neuvolaan. Mutta tosiaan paljon tsemppiä lumo, toivottavasti synnytys käynnistyy! :)

Takas sairaalaan pääsin, kävin antaan pissanäytteen ja huomasin siteessä vähän enemmän nestettä. Piti soittaa oikein kätilö katsoon että onks tää nyt lapsivettä. Eiköhän. Nyt ootan että lääkäri tutkii ja ottaa ballongin pois. Supistuksia en oo kunnolla tähän asti tuntenu, en yhtään missään vaiheessa.

Esikoisesta limatulppa alkoi irtoileen n. viikkoa ennen synnytystä. Veristä, notkeaa selkeää limaa. Toisessa synnytyksessä en muista nähneeni limatulppaa missään vaiheessa. Nyt kolmannessa se alkoi irtoamaan samana aamuna kun supistukset alkoi ja irtoili synnytykseen asti.

Terkkuja synnytyssalista. Kohdunsuu auennut yön aikana Cytotecin vaikutuksesta 3cm, joten lääkäri päätti "vähän" vauhdittaa käynnistystä. Kalvot puhkastiin reilu tunti sitten, nyt ootellaan laitetaanko oksitosiinia. Ilmeisesti ei oo ruuhkaa kun haluaisivat tänään minun synnyttävän. Ja sehän sopii minulle vallan mainiosti :)

Tsemppiä MaMalle ja toivottasti tttiuhtinkin supistukset voimistuisivat taas!

Täällä ollaan kotona. Nukuin äsken pari tuntia.

Aamun neuvolassa supisteli ja hyvä, että terkka pystyi sf-mitan ottamaan, kun kumpu oli niin kovana. Pienen sykkeet hyvät, mulla paineet vähän korkeammat kuin yleensä, mutta laitetiin se yön valvomisen piikkiin. Pissa oli puhdas.

Edelleen on pienokainen ihan samoissa asemissa kuin ennen, niin tukevasti kiinni ja alhaalla kuin voi olla. Terkka toivotti tsemppiä synnytykseen.

Mulla on nyt vahvasti sellainen tunne, että lähitunteina tai viimeistään parissa päivässä tämä pieni syntyy. Katsotaan, olenko oikeassa ollenkaan :)

Mar-Mil mulla limatulppaa irtosi pari pientä murusta, kun sairaalassa jo olin ja synnytys katsottiin käynnistyneessä. mutta varsinaisesti irtosi vasta jossain vaiheessa salissa

MaMa, JIPII!!!! Pidän peukkuja! :)

Meidän prinsessa syntyi klo.10.14 ja oli 3235g, pituus vielä mittaamatta. Ei ollut siis yhtä iso kun veljensä ;) Ihanan tyytyväinen kaveri! Tässä se vieressä paidan alla tuhisee :) kerran käynyt jo onnistuneesti tissillä. Mä odottelen et saan ruokaa tunnin sisään!! Nälkä!!! Mies lähti hakemaan esikoista mun äidiltä ja ne menee kotia syömään. Tulee sit illasta yhdessä moikkaa mua ja uutta tulokasta! :)
Mä odotan myös hulluna että saan nousta ylös, oon maannut paikoillani koko päivän. Kuulemma kohta kun syön saan nousta istumaan ja illasta käppäillä. (Sektio siis rajoittaa)

Tsemppiä muille nyky hetkeen ja tulevaan!!! Mä odotan että pääsen ottaa tän ihanuuden syliin ja vaihtaa vaippaa ja ja ja... :D mut kun pitää vielä pötköttää, murr!

Kiitoksia vastauksista! Hyvä tietää, ettei se siitä tulpasta kiinni ole :wink Voi alkaa muutenkin... Onnea pikkuisista (jo tulleista ja kohta tulevista) kaikille! Toisaalta kovasti jo odottaa että olisi samassa tilassa mutta toisaalta se tuntuu vielä jotenkin epätodelliselta.. :p No, kyllä se kohta todeksi muuttuu:)

Takaisin