Synnytyksen käynnistys oireita?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mini80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä supistellut kipeästi viidestä lähtien noin 10 minuutin välein, lisäksi irtosi limatulppaa...mutta ovat vielä niin epäsäännöllisiä, että en "uskalla" innostua. Sen verran tosin kovia, että tukea joutuu ottamaan supistuksen tullessa...noh ainakin h-hetki lähenee jos ei muuta.

Mä niin ymmärrän sua Stork, saman suuntaisissa ajatuksissa ja tuntemuksissa mennään. Mulla ei vaan niitä säännöllisiä supistuksia tule, mutta tämä odottaminen on ihan suoraan sieltä :mad:. Mä alan kallistua siihen, että käynnistetään viimeistään 24.11, mutta aina ne pienet kipeähköt supistukset saa toiveet nousemaan ja sitten taas heräät aamulla niin ettei mitään oo taaskaan tapahtunut...

Mä alan olla jo pikkuisen toiveikas, että saatettaisiin päästä synnyttämään. Kahden aikaan lorahti siteeseen selvästi vaaleanpunaista nestettä. Sain muuten nukuttua 21.30-00.30, kun otin illalla ennen nukahtamista kovempaa kipulääkettä. Heräsin tuolloin 00.30 kipuun, kuten ennenkin. Seuraavan kerran tunti siitä ja silloin tuo lorahdus.

Nyt tullut muutamia napakoita supistuksia ja äsken vähän verilimaista vuotoa. Katsotaan, josko se tästä lähtisi..

täälläkin katseltiin ikkunasta maisemia 5.30 mutta niin vaan kuten aikasemminkin supistelut loppuu kun saa unen päästä jälleen kiinni. odotellaan odotellaan...:p

40+2 eikä mitään merkkejä torstaisen (39+4) supistelujen jälkeen. Onhan tässä vielä aikaa, että synnytys käynnistyisi spontaanisti, mutta melkein jo odottelen käynnistystä. Ei jaksa usko riittää enää omaan kroppaan. Tsemppiä kaikille oikeasti epäsäännöllisten supistusten kanssa kärvistelijöille ja meille muille kärvistelijöille, jotka vaan odottavat jotain merkkiä :)

41+0 tänään ja nyt sitten odotellaan soittoa äitiyspolilta, kun neuvolasta sinne laittoi lähetteen. Eiköhän tää asukki päätä syntyä kun se aika sinne saadaan, oletettavasti siis ens sunnuntaina :wink, aika menee varmaan maanantaiksi..

Oonpa tässä miettinyt sellaistakin asiaa lähipäivinä, että oletteko soittaneet synnärille, että 'joko saa tulla?' Vai voiko sinne lähteä ihan suorilta kun siltä alkaa tuntumaan? Nuo tietyt kriteerit, millä lähteä on käyty läpi valmennuksissa, mutta kuitenkin tätä jäin miettiin.. Enkä muistanut viime kerralla neuvolassakaan kysyä

Stadissa ohjeistettu soittaa Naistenklinikan remontin takia. Kätilöopisto saattaa olla sulkutilassa ja ohjaavat tarvittaessa Jorviin tai muualle.

Mar-mil sairaalaan kannattaa mennä heti kun ei pysty olemaan kotona! Sairaala haluaa vain varmistaa että on paikka sinulle ja pääset suoraa synnytyssaliin! monet vain ajattelee että on saatava lupa kätilöltä tuloon, mutta se on vain ilmoitus.

Heräsin toissayönä kolmen aikaan hirveään pissahätään, mut kun pöntöltä nousin niin pieni paniikki iski - koko pönttö täynnä kirkasta verta. Soitto synnärille ja käskivät lähteä tulemaan. Päättivät aloittaa käynnistyksen istukan repeämisepäilyn takia, tippa aloitettiin klo 11 ja klo 21.28 oli mitä suloisin poikavauva sylissä <3

Ollaan sormet ristissä ja toivotaan, että nää reilu 2h jatkuneet kivuliaat supistukset ei lopahda ja päästäisiin pian tosi toimiin. Eivät tosin vielä ole säännöllisiä :/ Mies on töissä 90km päässä ja kovasti arvuuttelen, että pitäiskö soittaa hänet kotiin, kun ajomatkassa menee reilu tunti. Supistusten väliajat menee hyvin yksinkin, kun silloin on vain pientä jomotusta, mutta sitten supistukset kyllä jo sattuu. Nyt rv 40+3.

Kivuliaita supistuksia edelleen, mutta ei vieläkään säännöllisesti. Välillä saattaa olla 20 min väli ja välillä 2min väli. Kestävät kuitenkin sen minuutin tai enemmän. Mies pian kotona. Toivotaan nyt vaan parasta, kun näitä supistuksia on jatkunut kohta 5,5h.

JN89 Mulla oli maanantaina koko päivän noin klo 12-17 supistuksia välillä 1h tauko! 17-20 taas sama homma lähes tunnin tauko 18:30-19:30. Toivo oli heitetty kaivoon ajattelin että ei vieläkään käynnistyny :( Sairaalan kanta oli et ei ole synnytys käynnissä koska ei tule säännöllisesti. Jäädään kotiin odottelee ja 20-22 olin niin kipee supistuksista et 21;45 mies soitti sairaalaan että lähetää tulee, koska en kestänyt kipua kotona! Matkalla vielä itkua tihrustin että laittaa kuitenkin kotiin yöksi :/ Päästiin sairaalaan ja 1h päästä olin 10cm auki. Onneksi mentiin oman tuntemuksen mukaa, muuten olis poika syntyny kotii tai matkalle. Ponnistusvaihe kesti 15min!!

Takaisin