Synnytyksen jälkeiset vaivat

Itsellä kohta 3kk synnytyksestä ja epparia ei edes huomaa, mutta kyllä tuossa vajaa kuukausi sitten oli vielä kipeä ja jomotti välillä.

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Ihmetyttää että synnytyksen jälkeen ei ollut mitään pidätysongelmia mutta nyt 3kk päästä tuntuu kuin ois lihakset nyt vasta heikentyneet!Ei oo mitään lirahteluja tapahtunut mutta pissahätä jysähtää jotenkin voimakkaammin kuin ennen ja välillä joutuu kyllä keskittymään ette lirahda.Miten se tässä vaiheessa voi alkaa..
 
Mulla on kyllä selkeesti vaikuttanut pidätyskykyyn. välillä aivastaessa lirahtaa vähän eikä kovin kauaa uskalla pidättää ettei vain tulis se aivastus just kun on rakko täynnä... Yritän treenata lantionpohjan lihaksia, mutta ihan joka päivä ei tahdo muistaa.
 
mulla kans lirahtelee edelleen. ei enää sentään niin usein, mut sit ku sitä vähiten odottaa niin hups. ja mulla se tapahtuu ihan yhtäkkiä huomaamatta vaik ei ees ois hätä. niin ja nyt alko menkatki.
 
Me käytiin vauvan kanssa kuuden viikon Baby pilates -kurssilla, jossa treenattiin just lantionpohjaa ja poikittaista (syvää) vatsalihasta. Mulla se auttoi tosi paljon, vaikka en kotona ihan kamalasti muistanutkaan treenata. Vatsalihasten erkanema pienentyi kuudesta sormesta kahteen sormeen tuon kurssin ansiosta ja nyt saa siis jo treenata vatsalihaksia normaalisti (jos haluaa ja ehtii..). Jatketaan vielä joulun jälkeen toinen kurssi, kun tuo oli niin mukava. :)
 
Huoh pitäisi jaksaa treenailla edes vähän, meidän vauva vaan ei ainakaan vielä ole jaksanut vauvajumppajuttuja kotona yhtään ja vauvan päikkärien tuoman oman ajan käytän kyllä ihan vaan syömiseen ja nukkumiseen. Joku tuollainen kurssi varmasti olisi hyvä, mutta toisaalta ei huvita sitoutua mihinkään tarkkoihin aikatauluihin tällä hetkellä kun vauvan rytmit on ihan mitä sattuu. :confused:
 
Nyt pittää kysyä että millon niita vatsalihaksia saa alkaa reenata, ite en ole vielä tehnyt ollenkaan ja yksi sormi mahtuu tuohon väliin kun ovat palautuneet nyt, että voisinko nyt jo aloittaa?

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Kurssilla sanottiin, että vatsalihasten väli jännittyneenä ei saisi olla yli kahta sormea eli ton mukaan Iness voi jo aloittaa normaalin treenin.
 
Musta tuntuu että mun koko kroppa on muuttunut. Mulla ei oo koskaan ollut mitään finniongelmaa eikä ihottumia, mutta nyt on leuka täynnä jotain ihme näppylöitä ja reidessä kutittava kohta johon nousee paukamia. En pysty istua jalkojen päällä kun se sattuu.. Mitkä vatsalihakset? Tuntuu etten tunne enää itseäni.
Lisäksi mulla on jatkuvasti maha kipeä, tulee yleensä syömisen jälkeen. Mikä lie vatsahaava varmaan tästä kaikesta stressistä... :/
 
Kieltämättä tuntuu kyllä aika erilaiselta kuin ennen raskautta, ja varmaan hormonitkin vaikuttaa siihen. Ennen jaksoin juosta puolimaratonin, nyt 200m koiran kanssa tuntuu liian pitkältä. Ja mulla on aina ollut tosi tiukka vatsa, nyt tuossa on kasvava pelastusrengas. Mutta oon ajatellut niin, että nyt on hyvä tilanne miettiä omakuvaa ja elämäntapaa, ja laittaa remonttiin, jos on tarvetta. Eli otetaan tästä muutoksesta hyöty irti :wink
 
Kuulostaa tutulta kaikki tuo!Varsinkin alkuun oli paljon vatsakipuja.Ja ne finnit..naama kukkii vaikka ei suklaata söisikään.Itsetuntoa syö sen pelastusrenkaan lisäksi peilistä katsova väsynyt naama..
 
Mua jännitti kanssa aluksi tuo aikataulun kanssa eläminen kurssilla, kun vauvalla ei oikein ole aikataulua. Meillä meni kuitenkin tosi mukavasti ja olen iloinen, että uskalsin mennä. Kurssi alkoi kolmelta, joten ehdittiin olla aamu rauhassa, mä ehdin syödä ennen jumppaa ja silti oli vielä hyvin aikaa päästä jumppapaikalle. Jumpan ilmapiiri oli myös ihanan rento. Vauvaa sai syöttää kesken kaiken eikä kukaan mulkoillut vihaisesti, jos vauva kitisi eikä ollutkaan ihantäysllä mukana jumpassa.
 
Takaisin
Top