Synnytyksen jälkeiset oireet

Mulla on kanssa lähteny jo monta viikkoo ihan tajuttomii määrii hiuksii. Tuntuu jo että ponnari on kaventunu puoleen entisestä :depressed:, ja hiuksia pestessä lähtee ihan nyrkillisiä karvaa. Ja just mun kosmetologi kerto, et sillä ei koskaan palautunu entiselleen, vaan yks kolmasosa ainaki lähti pysyvästi ja hiuslaatuki muuttu erilaiseks, et panikointiin saattaa olla hyväkin syy :nailbiting:.

Minulta on alkanut nyt tippumaan hiuksia. Synnytyksestä on päivää vaille 4kk ja imetän. Jotain muutakin hormonihäikkää tässä on meneillään kun minua niin vietävästä suututtaa koko ajan!! Tämmönen kiukku on ollut viimeksi aikaa sitten. Välillä on olo semmoinen kuin ois heränny talviunilta, tuntuu olo enemmän omalta itseltä (totesinkin että bitch is back) mutta yks kaks tulee semmonen tuuli etten mahta ihtelleni mithää...Ups vaan!

Happy täällä on toinen jolta on nyt vasta alkanut irtoilla hiuksia ja todellakin biatch is back..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Voi ei.. mutta pakko tykätä taas ihan siks etten oo yksin tässä myrskyssä. Mulla meinaa ottaa niin pahasti pannuun, että tekis mieli selvitellä kaikki kesken jääneet erimielisyydet lähes vuoden ajalta :eek: mä oon onnellisessa raskauskuplassani kattonu niiiin paljon läpi sormieni ja nyt sitten tökkii..

Ette oo ainoita! Mulla on ruvennu hiuksia lähtee melkein tuppoina. Ja toi ärsytys... Tän väsymyksen myötä nousee niin negatiivisia fiiliksiä. Eilenki sain ihme suuttumiskohtauksen ja sit itkeskelin monta tuntii, vaikka ei varsinaisesti oo siihen hirveesti syytä. No, tällä hetkellä tosin rassaa kun en yli viikkoon saanu omaa aikaa ollenkaan vaikka oon sitä pahasti kaivannu. Esiintyy sitten raivoomisena miehelle...

Täällä tukan tippuminen jatkuu vaan! :-( kai tää joskus loppuu ja edes osa kasvaa takas...

Ja täällä kans yks hirviö ja itse piru! Varsinkin esikoinen saa mussa välillä aikaan sellaisia raivontunteita että oksat pois! Ja sit tulee huono omatunto kun on huutanut ja meuhkannut ja sit täytyy hyvitellä omaa pahuuttaan!

Täällä kans hiukset irtoo päästä. Itken ja nauran kun mikäkin pöpi... Ollaan oltu nyt poitsun mummolassa käymässä, ollu kyllä rentouttava reissu :) anopillekin itkeny kuin ihana se on, varmaan passittaa pöpilään kohta :grin

Knyttet mullakin tuo uhmaikäinen saa mut ihan raivon partaalle ja joo sit on huono omatunto jos on tullu jossain tilanteessa reagoitua turhan voimakkaasti :-/

Ahaa!! Eli tää on siis normaalia!!! Sama ku happyllä, koko raskauden ja venkun ekat kk elin josain kuplas. Muutama asia olis kans selvitettävänä! Ja kaljuus täältä tullaan!!! Hianoo nyppiä tuon ipanan tutista, vaipasta, sormista ja mistä millonki omia hiuksia!!!!
Ja hei, salkkaritkin saa mut nykyään itkemään!
Mikäs tää tämmöne vaihe on nimeltää?

Mua ei edelleenkään raasta se että tällä hetkellä Sofie on mun vastuulla 24-7 ja että mun oma aika on Se että mä lähden vaunulenkille. Se mikä mua riipii ihan suunnattomasti on se että nyt kun ollaan Sofien kanssa täällä mummilassa ( mummi on ollut nyt 2 viikkoa kuntoutumassa ) niin jumalauta mun sisko 11 v ja mutsin mies on osittain mun riesana, mä nalkutan siskolle että joo vaikka on kesäloma niin iltapalan pitää olla jotain muuta kuin keksejä ja sitä syömässä ollaan klo 21- pintaan ei puolen yön aikaan. Sit mutsin mies tulee lounaalle kello 1030 ja se perkeleen ruuanlaitto on jotenkin junailtu mulle fine se ei ois iso vaiva ellei niille laitettava ruoka ole sellaista mikä kävisi mullekin, pääsääntöisesti höttöhiilareita mausteekSi suolaa ja liian vähän proteiinia. Lisäksi tuolla aikataululla kärsii Sofien aamurutiini kuten tänään piti tehdä valinta syötänkö sen vai teenkö aamupesut, no valitsin tuon ruokailun.. Thank god äiti tulee lauantaina takas.
Mä tiedän mä oon ilmaiseks niiden luona jne mutta mua todella alkaa suoraan sanoen v..aa se että jos esim yhtenä päivänä edes yhtenä päivänä tekisin jotain itselle mieluista ruokaa 99 prosentin varnuudella muut nyrpistelisi nenää ja jättäisi syömättä..

Mä kostan tai siirrän tämän kiukun mieheen. Se taas ei edes tajua että oon vihanen, se pitää minua väsyneenä! Mä kohta suolistan sen niin tajuaa :-) Ja meidän kun pitäs muuttaa sinne sen luo...ensin minä vedän sen eksää tu***an, mullon ehkä jotain "pientä" hampaankolossa. Nimittäin se päivä kun koittaa, että minun osoite vaihtuu niin tuo mies ei sitä kantturaa enää kumartele. Tähän asti se on saanut tuon ukko rassukan lasten tapaamisten uhalla kiristettyä tahtonsa alle, mutta voin kertoo, että minä kun oon täysissä ruumiin ja sielun voimissa niin tuommonen touhu loppuu justiinsa. Olkoon se nyt se mihin raivoni puran, katotaan jääkö siitä naudasta mitään jäljelle!

Mulle on nyt tärkeetä oma aika ja nukkuminen siksi että 3 kk neuvolassa todettiin th:n kanssa että mulla on synnytyksen jälkeinen masennus johon aiemmin sairastettu masennus altistaa. Masennuslääkkeitä en halua ruveta enää käyttämään ja siksi yritän nyt näitä muita keinoja.

Onpa hyvä että asian ootte hoksannut ja hoidossa on ennen kuin menee pahemmaksi. Minun kiukkupuuskat on oikeasti hoidettavissa puhumalla mutta kyllä tuommonen vauhkoominen ja väkivalla uhkailukin auttaa. Kun meinaa itkettää, lasi viiniä on paikallaan. Elämä on :-)

Voi harmi KayKay että iski sinuun :( kuten Happy sanoi hienoa että huomattiin ja että lääkkeiden sijasta kokeilla niitä muita keinoja kun ne lääkkeet eivät välttämättä korjaa syytä vaan hoitaa seurausta. Tsemppiä sinne kovasti muillekin hiuksettomille raivottarille :)

Voi kaljut raivottaret sentään!! Kyllä ilmaa pitää välillä puhdistaa!!

Mulle on raskauden jälkeen puhjennut maitovammaisuus (laktoosi-intoleranssi) :( kuulemma ei-niin-harvinaista! Enemmän vaivaa ja ongelmaa raskauden ja synnytyksen jälkeen kuin ikinä!!

Mulla tuli parit menkat. Alotin pillerit, tuli yhdet tuhnut. Sen jälkeen ei oo ollu menkkoja. En oo pitäny mitään kalenteriakaan kyl. Kai niihin nappeihin on luottaminen ettei tässä kohta taas pissailla viivoja tikkuihin.

Tukka lähtee kyllä päästä. Kiukkua on piisannu kuten tuolla toisen puolen avautumisketjussa on saanu lukea. Tosin, mä olen luonteeltani muuteki hyvin suorapuheinen ja jyrkkä akka että nyt ku raskaushommeli on hoidettu ni oon vaan palautunu normaaliks :joyful:

Takaisin