Synnytyksen jälkeiset oireet

Ja mä vuodan edelleenkin, yli 4 kk putkeen. Repikää siitä... Tiputteluu tosin enää viimeinen kk ja tais tää viimeisin reilun viikon runsaampi tiputtelu olla ihan menkat.
 
Hiusten tippuminen alkanu täälläki.. Mut en nyt kerenny kaikkii lukee nii sehän ihan normaalia kun raskauden aikana hiukset on lepotilassa ja ei irtoile. Esikoisen jälkee mulla oli viel 2 vuoden päästä semmonen laiha rimpula tukka (ennen ihana ja paksu) no raskausaikana tää muuttu taas ihanaksi ja paksuksi.. Kohta on taas ihan karkee et jes. Ripsetkii tippuu silmistä :sad001 ei haittais jos nuo säärikarvatki tippuis ei tartteis sheivailla :D
 
Knyttet.. Täälläki esikoinen koettelee äitin hermoja..Uhmailee minkä kerkää ja ku Leo on tosi sylipoika ja nukkuu pääasiassa hyvin vaan sylissä/vieressä nii hakee huomiota tosi paljon sit tekemällä kaikkea kiellettyä.. Ois nii ihanaa jos vauva nukkuis ees joskus vaikka 2h yksin vaunussa tai sängyssä nii sais touhuta esikoisen kanssa rauhassa jotakin. Iltasinki oon ihan kiinni vauvassa tai kotihommissa kun mies tulee
16.00 nii teen ruuan ja sit onki kello kohta 18.00 ja iltahommat vauvan kaa ja sit Leo tankkailee tissillä yöunia varten käy 19-20 nukkuu ja esikoinen sit 20 viim. Nii ei sillonkaa ennätä mitään tehdä enää.
 
Täälläkin tukka tippuu, mutta teidän juttuja lukiessa rupesin ihan ihmettelemään, että mitenkäs mä oon ollut niin tyyni ja seesteinen viime aikoina. Noh, selvä homma - oon ollut vauvan kanssa kahdestaan kotona koko viikon, kun esikoinen on ollut leirillä ja mies purjehtimassa. Kyllä se raivotar taas mustakin kuoriutuu, kun ukko kotiutui muutama tunti sitten ja esikko palaa sunnuntaina.
 
Mä kanssa jo suunnittelen ajanvarausta kampaajalle tuohon muutaman viikon päähän, kun isännänkin lomat on alkaneet, niin pääsen vetämään taas tukan lyhyeksi. Sama juttu oli esikoisen jälkeen, että hiuksia tippui siihen malliin, ettei tällainen olkapäille ulottuva tukka enää näyttänyt yhtään hyvältä, kun oli niin ohut luihu.

Ja sais jo alkaa ne menkat. En ole enää imettänyt, mutta menkkoja ei kuulu. Ja jotta sen kierukan saisin, niin pitäisi niiden ensin alkaa...
 
Mä taas kävin siellä ehkäisyhoitajalla keskustelemassa ja antamassa taustatiedot ja ohjeistus oli, että sitten soitto terveysasemalle, kun menkat alkaa. Laittavat sen nimenomaan menkkojen aikaan, jolloin ei ole myöskään riskiä raskaudesta.
 
Täällä kanssa asuu raivotar ja hiukseton sellainen. Ja sitten sääri ja kainalo karvat rehottaa tukankin edestä :mad:
Mä oon kierrukan laiton jälkeen vuotanu ihan jatkuvasti ja loppua ei näy.
Siis näitten perusteella voisin perhana ottaa alkuraskauden, nii ei ehkä olis niin paha olla :grin Mutta kun se tietää et pakko olis sitten synnyttääkkin ja meille ei enempää kyllä enää tuu.
 
Täälläkin hiukset tippuu päästä ja laktoosi-intoleranssi puhjennut kehiin. :/
 
Kyllä mullekin laitettiin kierukka, vaikkei ollu viel menkat alkanu. Ei kuulemma oo niin väliksi näin synnytyksen jälkeen, kun paikat on muutenkin vielä suht auki.
 
ISO PUNAINEN NENÄ. Siis turvoksissa, tulehtunut, ärtynyt, kipeä, kamala, nolo, apua, hävettää kävellä ulkona. Tiistaina meni nenänpää kipeäksi, eilen se turposi ja tänään muuttui väri. Mitään näppyä en siinä erota, kipu tuntuu sisäpuolella. Luulen että järkky finni mutta missä? Tämä on niin hirvee että minun oli pakko soittaa terkkariin. Sovittiin että käyn sairaanhoitajan vastaanotolla ja sinne lähdin. Sama sairaanhoitaja näki kun tulin roosan kans aulaan niin totes mulle, että hormoneista johtuvaa. Oivoi :-( Näytän siltä kuin juhannus ois jo juhlittu! Tää kuulostaa niin kornilta mutta en voinut olla kysymättä "miksi juuri minä"?
 
Siis mitä kettua?! Ällövaroitus....Aamulla kävin vessassa pisulla, niin pyyhkäistäessä tuli paperiin kasa veristä/limaista vuotoa. Ajattelin, että kiva poika täyttää 4 kuukautta juuri tänään, niin mammalla alkaa ensimmäiset menkat vuoteen. Laitoin siteen housuun, mutta siihen ei ole tullut yhtään mitään päivän aikana eikä enää pyyhittäessäkään. Mahaakaan ei juili menkkamaisesti niin kuin silloin ennen vanhaan. :grin Jos menkat ei ala piahkoin, niin mitä hittoa tuo oli :scratch?????
 
Tein raskaustestin tänään. Vähän samanoloinen viivanpaikka oli tikussa kun tuo vuoden takainen viivanpaikka-haamulainen joka tuolla sängyssä tuhisee mutta katseellaanpa viikon kahden päästä uudelleen. Mun menkat ei vieläkään ole alkaneet ja muutama ihmeellinen olo ollut niinkuin viime kesänä. Jos olisin raskaana olisi takana mr murphy sillä mä olen harrastanut seksiä 4 kk aikana KERRAN siis yhden ainoan kerran ja sekin päättyi kesken knääpiön heräämiseen :P


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Oijoi! Semmosta sattuu :-) No kuulostelet ja stikkailet uudestaan. Mulla on menkat jo varmaan kolmesti tullu, mutta viimesimmät alkoi viikon myöhässä. Mulla on aina imetys sotkenut kiertoa.
 
Mä sain eilen kuparikierukan! Olipa kyllä nätti operaatio laitattaa. Jännitin yllättävän paljon, että se ois aivan hirveetä, mutta näppärä homma kerta kaikkiaan. Nyt vaan oottelee, että vuoto loppuu niin PÄÄSEE HOMMIIN (niinku piti mennä sit siellä Gynekolla möläyttämään...) :wink
 
Takaisin
Top