Synnytyksen jälkeiset oireet

Pihlajanmarja; se tulee tosi salakavalasti ja varmasti pääsee yllättämään monen! Onneks selvisit "säikähdyksellä". Nyt tiiät mitä varoo ;)

Oliko kellään sitä imetysajan sallitut aineet ruokalistaa ? Tartar hammasta kolottaa eli onko raaka liha edelleen pannassa ?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Jaa, enpäs tiedä muuten voiko altistaa VTI:lle! :eek: ei ollu tullu mieleenkään :woot: en osaa siihen vastata. Mutta tuosta valmistuksesta siis; hommaa vuokkoset vaaleanpunaisia siteitä, ne kastellaan hyvin vedellä ja kääritään elmukelmuun, sitte pakkaseen. Sieltä sitten saapi ottaa jäisenä käyttöön, mutta kääri se side johonkin, esim talouspaperiin( mä oon käärinyt kahteen papruun ettei tuu liian jäistä fiilistä). Sairaalassa ne oli hyvä laittaa sellaiseen kertakäyttöiseen pesulappuun. Mutta varo tosiaab ettet saa mitään paletumaa sinne down there :wideyed:

Miten musta tuntuu, että synnytyksen jälkeen mun vaivat ei tunnu kuuluvan minkään tahon hoidettavaksi???
Viime viikollahan tuskailin sektiohaavan kanssa. HUSista saadun ohjeen mukaan hoito kuuluu terveysasemalle, jos alle 38 astetta kuumetta, muutoin synnytyssairaalan päivystykselle. Tuolloin soitin terveysasemalle ja mulle vastaillut henkilö ei tuntunut tietävän sektioista mitään. Ohje oli vaan, että jos pahenee, niin tuu päivystykseen.
Nyt mulla on sit neljättä päivää - mun mielestä - runsasta jälkivuotoo, joka siis alkoi uudestaan. HUSin ohjeen mukaan runsas jälkivuoto kuuluu hoidettavana asiana synnytyssairaalan päivystykselle. No, soitin Jorviin ja sain sieltä kuulla, että mun jälkivuoto ei ole runsasta (?!) ja pyörrytyksestä mainittuani käski vaan juoda paljon ja mennä neuvolaan mittauttamaan hemoglobiini.
Palaa jälleen mieleeni miksi olen käyttänyt yksityisiä terveyspalveluja...
Onneks mulla on torstaina neuvola, voin kysyä tästä vuodosta siellä.

Mitenkähän musta tuntuu ettei toi selkäsärky oo enää normaalia. Aina imettäessä tuntuu hetken niinku joku puukolla viiltäis. Eihän se voi vaan johtua mistää kuumeettomasta kohtutulehduksesta?
Täällä kans kukaan tk:ssa tiiä mistään mitään, mut onneks on likalla neuvola lääkäri keskiviikkona nii pääsee valittaan. Samoin kun nää ei täällä apteekissa anna flunssaan mitään ilman reseptiä :sad001

Hmm.. miten mä muistelisin että pelkästään kylmä ei johda VTI vaan vaatii ne pöpötkin. Voi olla että muistan väärin.. :/

Edit:
Entä uskomukset siitä, että vaikka tiukat vaatteet tai kylmyys aiheuttaisivat virtsatietulehduksia?

– Sellaisia tutkimuksia ei ole tehty eikä voida tehdä, että laitettaisiin ihmisiä istumaan kylmälle alustalle ja seurattaisiin, mitä tapahtuu. Ihmiset ovat kuitenkin herkkiä eri tavoin – joillakin esimerkiksi kylmä alusta varmasti lisää riskiä sairastua virtsatieinfektioon.
- urologian erikoislääkäri Anna-Kaisa Pere-
http://www.studio55.fi/terveys/article/laakari-kotikonstit-voivat-tepsia-virtsatieinfektioon/124708

^ mietin Untuva tuota samaa kans, toiset on herkempiä saamaan Vti:n kuin toiset.

Mulla on ollut usein vti ennen raskautta ja e coli (ulostebakteeri) on päässyt virtsateiden suulle josta levinnyt ja aiheuttanut tulehduksen. Bakteeri aktivoituu aika - ajoin ja mulla usein tulehduksen oireet laukaisee kuivuminen joskus kylmä, stressi jne.
Syön karpalo kapseleita estolääkityksenä ja pitäisikin hakea niitä lisää.

Mä oon tehnyt jääsiteitä niin, että kastelen pikkuhousunsuojan (useemman kerralla) sen verran märäksi, että se ei ihan tipu vettä. Sit pakastimen pikaosastolle ja sieltä sellaisenaan jäisenä housuihin, sen jälkivuotoa varten housuissa olevan isomman siteen päälle. Otan jääsiteen lämmettyä sen pois (millon muistan) ettei turhaan märkä pikkuhousunsuoja haudo epparia.
Ei oo tullut paleltumia eikä vti:tä 1,5 viikossa. Mä aristelin kauan koitta tota just vti:n takia, mut terkka sano, ettei sitä tulis.

Aika jännä et mä söin minipillereitä ja mulle sanottiin ettei oo vaihtoehtoja kun ne tai kierukka. Kysyin siis tosta kapselista ja laastarista, mut oli kuulemma ettei kumpikaan tuu sopiin mun aurallisen migreeniin kanssa.
En tiiä aurallisesta migreenistä, mut 2007 mulle lääkäri vai apteekkari sanoi, että Jasminelle-minipilleri ja Jadelle-kapseli (saatan muistaa nimet väärin; kapseleita oli yhtä merkkiä ja minejä kolmea) on saman valmistajan vastaavat tuotteet eri muodoissa.

Mulla oli jäätävät turvotukset jaloissa reilun viikon ajan synnytyksen jälkeen.. Raskaus aikana ei ollu kun ihan pientä. Mutta nyt ei erottanu edes nilkkoja ja tuntu kävellessä miten oikeen hölskyy jalat, ei toivoakaa et omat kengät ois mahtunu jalkaan. Esikoisesta oli samajuttu. Ei aavistustakaa mistä johtui sitte?!

Olo hieman hölmö, lämpöä 37,1, mihinkään ei satu eikä jomota.. Pitäiskö huolestua.? Synnytyksestä 2vk..

Syötkö Lottie särkylääkkeitä johonkin tikkeihin tms, mikä peittäis jomotukset? Tai voiko olla jotain orastavaa flunssaa?

Onko teillä jotka otti synnytyksessä epin niin jäännyt se tunnottomuus johonkin kohtaan päälle? Mulla on edelleen, tuntuu tuossa vasemmassa jalassa lonkan alapuolella, synnytyksestä 10 pv. Huomasin sen jo synnärillä, ja siitä sillon sanoin ja pyysivät soittaa sinne jos ei mene ohi. Täytyy tänään soittaa.

Ei tullut tunnottomia alueita en voi kommentoida :( mutta soita ihmeessä

En syö särkylääkkeitä ja päätä jomottaa.. Jospa tää valvominen alkaa tehdä keholle temppuja..

Muille tulee päänsärkyä, saan kofeiinin vieroitusoireita. Jos ei kuppi kahvia mulle tehoa, otan puolikkaan tabletin

Muoks,siis mulle

Muokattu viimeksi:
Kui ihmeessä mulla tänään on ollu sellasia jälkisupistusten tuntuisia kiputiloja ihan yhtäkkiä... Johan ne loppu mulla kuukausi sitte.

Vihlooko kenenkää rintoja? Mulla tulee välii semmosii vihlasuja. Ihanku olis josain tosi kylmäs.

Takaisin