Synnytyksen jälkeiset oireet

Mulle e-pillerit aikoinaan aiheutti masennuksen, jos nukahdin käsien päälle, ne meni tunnottomaksi ja viinaa en ottanut 7vuoteen kun olin niin aggressiivinen kännissä.

Kierukkaa en edes uskalla harkita,jos toi kohtu on niin huonossa kunnossa kuin lääkäri sanoi, saattaa tehdä reiän.

Täytyy jutella omalle lääkärille jälki tarkastuksessa,jos hänellä olisi jotain parempia ideoita. Tai sit voi lähettää miehen katkoon piuhansa.

Mashnu usein ennen kapselin laittoa syödään n 6 kk minipillereitä (sama hormoni) jotta nähdään toimiiko se ennenkuin asennetaan kapseli. Mä sain aknen söin karkkia paljon ja tukka lähti, ketutti jatkuvasti eikä seksiä tehnyt mieli joten ehkäisyteho 100 %..
Mietin kuparikierukkaa itse, hormonit on nähty :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä myös yksi koliikki tapaus :( mieski töissä sen 12-14 h joka päivä, niin mamma koittaa yksin jaksaa. Aamulla ja päivällä nukutaan ihan hyvin. Mutta Sitte klo. 16 alkaa itkut ja aamulla nukahdetaan taas. On myös kolmannen asteen repeämä ja vaikka synnytyksestä jo reilu kaks viikkoa, niin silti sattuu ja liikkuminen välillä hankalaa. Mutta silti on iki onnellinen tästä omasta tuhisijasta *♡*

Mä en ymmärrä ku se on nyt alkanu vast huutaa kurkku suorana ja yhdistin sen cuplatoniin ei vissii sovi meille,koska se ei huuda dillon ku en anna sitä koko päivänä.. Mites toi kutina alapäässä onko normaalia?:O

Voi että mä nauroin täällä kans vedet silmissä ja eppari rullalla kun luin noita teidän miesjuttuja! :D ja siis siitä syystä että täällä havaittavissa kanssa hieman samanmoista toimintaa, helpottaa tietää että muillakin on samoja tunnelmia :shy:

Mä oon miettiny sitä kapselia, mutta ku tosiaan en oo ikinä edes pillereitä syöny ni mitäs jos se sellanen kapseli ja ne hormonit saa mut ihan pimahtamaan?? :wideyed: Ku ei oo kokemusta moisista aineista. Sitte o raskauden jälkeistä oiretta oikein kunnolla... :woot:
Niinku Mju sanoi, minipillereillä saa testattua, sopiiko kapseli. Mä en kyllä testanut kuin 3kk.
Mulle ei käy yhdistelmäpillerit eikä siis renkaatkaan, mut toi pelkkä progestiini toimii. Mun pillerit (Cerazette) ja kapseli (Jadelle tms.) oli erimerkkiset, ei haitannut sekään.
Laitoin herätyksen soimaan joka ilta kuudelta, että muistaa ottaa pillerin ja aikaa myöten siihen ehdollistui niin, että 5 yli 6 oli paniikissa ottamassa pilleriä jos ei kuullut herätystä :)

Yhdistelmäthän ei oo niin tarkkoja ajasta ja sit taas rengasta ei tartte muistaa kuin kerran 3 viikkoon. Ja saa ite pois, toisin kuin kierukan tai kapselin.

Aika jännä et mä söin minipillereitä ja mulle sanottiin ettei oo vaihtoehtoja kun ne tai kierukka. Kysyin siis tosta kapselista ja laastarista, mut oli kuulemma ettei kumpikaan tuu sopiin mun aurallisen migreeniin kanssa.

Mulla alkanu myös alapää kutisemaan. Mutta Se johtuu siitä kun tikit alkaa sulaa pois :D mäkin taidan kokeilla päivän ilman cuplatonia

Unohdin mainita minipillereillä cerazette mulla ei ollut lainkaan kuukautisia mutta mä sain muita sivuvaikutuksia sen verran että mieluummin oisin ottanut ne kuukautiset vs akne. Mutta kannattaa ehdottomasti kokeilla jos ne sopii niin on matalahormoninen vaihtoehto.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla oli endometrioosin takia cerazette ilman taukoja ja se sopi mulle hyvin. Taidan haluta sen nytkin.

Täälläkin ollut cerazette käytössä tytön syntymän jälkeen, mutta aiheutti tiputtelua, joten siirryin e-pillereihin heti kun lopetin imettämisen (tyttö tuolloin 13kk). Pahan migreenikohtauksen jälkeen pillerit ei enää käy ja kun ei enää lapsia haluta, niin mies menee sterilisoitavaksi. Neuvolassa iloisesti terkkari huomautti, että sen verran pitkät jonot sterilisaatioon, että meillä on täällä jokunen jonovauva tulossa. Jep, jep. Jos olis ollut kaukaa viisas olisi tuon steriloinnin hoitanut alta pois ennen Tuukan syntymää.

Endorfiinitähtönen, jääsiteitä voi laittaa pikkareihin viilentämään alapäätä ja vähentämään turvotusta :) pitää vaan eka käärästä ne johonkin, esim talouspaperiin ettei tule paleltumisvammoja! Tiedäkkö kuinka niitä tehään?

Mulla on nyt lähes viikon ajan ollut koko ajan jääside pöksyissä :grin tuntuu ihanalta:oops:

Arghhh!! Pienen neidin kans ei tarvi käydä paino tarkkailussa ollenkaan,mut nyt tarkkaillaan mua :( Todennäkösesti mulla on joku suolistobakteeri ja kohtu tulehdus samaa aikaan ku mikään ei pysy sisällä kaikki tulee ulos :/

Muokattu viimeksi:
Voi tiada, voimia sulle ja toivottavasti sekä sun että vauvan vatsavaivat helpottaa :(

Mä taasen teen täällä tuttavuutta rintatulehduksen kanssa. Eilen oli sisko ja sen mies kylässä ja ihmettelin vierailun aikana, kun oli välillä tosi kylmä ja niveliä särki. Illalla mittasin kuumeen ja sehän oli 38,8! Sitten kun vähän tutkin, niin toinen tissi oli ihan punainen ja siinä tuntui selkeä mäykky. Yö menikin sitten vähintään kahden tunnin välein imettäessä/lypsiessä. Nyt on onneksi kuume laskenut ja olo jo paljon parempi. Tuli kyllä jotenkin tyhmä olo, kun en ollut mitään oireita tajunnut ennen tota kuumetta.

Endorfiinitähtönen, jääsiteitä voi laittaa pikkareihin viilentämään alapäätä ja vähentämään turvotusta :) pitää vaan eka käärästä ne johonkin, esim talouspaperiin ettei tule paleltumisvammoja! Tiedäkkö kuinka niitä tehään?

Mulla on nyt lähes viikon ajan ollut koko ajan jääside pöksyissä :grin tuntuu ihanalta:oops:

Tell me how to make some jääsiteitä! Oisin kyl niitten tarpeessa! :) eihän tuu vti jos on liian kylmä down there? :o

Takaisin