Synnytyksen jälkeiset oireet

Mä oon vaan loputtoman kiitollinen että mies jaksaa tsempata mun epätoivoitkujen aikana. Ollaan vasta toista yötä kotona, että jospa se tästä. Kauheeta ku vaan itkettää kaikki vauvan ilmeiden söpöydestä maraton tissittelyyn ku on ihan poikki. Aamun 4h unet tuntu niin luksukselta vaikka koko ajan oli epäuskonen olo että vieläkö se ihan okeesti nukkuu? Olipa sekavaa, mut enpä pyytele anteeks kun ei tääl kai vielä kukaan oo kaikissa voimissaan :)

Mulla ei semmosta ole, mutta liitoskipua/vihlontaa häpyluussa on edelleen. Ikävä vaiva.

Tää on ehkä samaa liitoskipujuurta. Mulla ei hirveen pahoja liitoskipuja ollut koskaan, mutta klitan vihlonta liittyi siihen. Enpäs tajunnutkaan yhdistää sitä, kun sukkapuikot puuttuu :)

Ai jumalauta näitä jälkisuppareita! En kyllä osannut varautuu yhtään! Nappii naamaan vaan, ei tässä muu auta. Yks kätilö katto mua aamupalalla säälien, ja sanoi et näytän väsyneeltä. Murahdin takas et eiköhän se kuulu asiaan.. :D

Reilu kaks viikkoo synnytyksestä ja kakkaaminen on viäki se mitä välttelen:/ enään ei kirvele tai satu muuten...

Mie oon ihan hirveen väsyny. Viime yö meni tissien kans taistellessa ja nukuin tunnin. Nyt mies ja vauva nukkuu ja mie en saa unta. Tosi ärsyttävää. Ja siis tissit täytty eilen illalla ja on ihan kovat. Vauva ei saa kunnnolla maitoo ulos, pumpulla ei tuu. Pelkään et nää tulehtuu kun ei lähe kovat pois. Yöllä lypsin 50 ml ja aamusta vielä 35 ml ja vauva on roikkunu tissillä, mut ei vaan helpota..

Ois vissiin voinu imetyskeskusteluu tuonki laittaa.

Muuten olo on ihan ok. Haava on vaan vähän pipi ja alapääkin melko ok. Pitäs vaan makoilla enempi ehkä. Vähän taitaa tulla baby blues kun herkästi itkettää.
Positiivista, saan pe tikit pois ni pääsee saunomaan ja eipähän kiristä enää!

Mannikka, jos et oo vielä kokeillut, niin yritä käsin lypsää lämpimässä suihkussa rintoja tyhjemmäksi. Mulla ainakin auttoi.

Sain myös imetyksen tuki-sivulta ohjeet että kylmähaude, lämmin suihku, hieman lypsää käsin, imettää useammin kipeestä rinnasta jne. Toivottavasti saat auki!

Onko muilla alapäässä painetta? Mun ei tee mieli seistä yhtään pidempään tai kyykkiä, kun on kauhee paine etenkin klitoriksessa.
Tuolta 2013-ryhmästä (http://forum.vau.fi/threads/toipuminen-synnytyksestä.1578844/#post-588374) löysin muitakin paineellisia, mut se on melko vaiennut tyhmä jo :)
Mulla on kans jotenki oudon tuntonen alapää... en ees osaa sanoo miltä tuntuu :eek: oon miettiny pitäiskö soittaa neuvolaan ja kysyy pitäiskö joku testi tehä ettei mitää tulehdusta ku jälkitarkastus vasta ens kuun lopussa :sour: ehkä just paineen tunnetta tai sit sellasta niinku pissattais muttei kuitenkaa pissata :eek:

Hei vaan... ihan oli pakko kommentoida, kun silmät vees lueskelin teidän avautumista miehistänne ja vielä ketjun "synnytyksen jälkeiset oireet" alla :D ei siinä mitään, tuttua täälläkin tuo miehen osallistuminen ja synnytyksestä yli 4 kk, nyt jo vähän helpottaa :) tsempit!

Mulla on tisseihin auttanut just suihkussa lypsy ja päälipuolen paakkuja olen hieronut hartioihin päin. Tytär on kyllä tosi hyvä apu niin, että edes uudet tilaukset ei oo kovia kuin päivän. Päin vastoin, pelkään koko ajan, ettei maitoo tuu tarpeeks kun toi riskaa nukkumista, pitää päästä tissiltä toiselle hirveen käninän kanssa. Ja sitä käninä-tissi-torkahdus -menoa saattaa kestää monta tuntia :confused:

Pikku_Myy, kannattaa ainakin kysyä neuvolasta niitä testejä. Itekin mietin varuiks pyytää vti-lähetettä. Kun nyt joudan... Tosin jääsiteet auttaa tohon paineeseenkin. Loistava keksintö, kunhan uskalsin kokeilla :)

Mä pillitin eilen kaikesta ja kaikelle hormonit ja väsymys. Mies on mahtava mä hoidan yöt itse haluan että se nukkuu sillon kun mä valvon jotta voidaan vaihtaa. Onneksi sillä on 2 lasta aiemmasta liitosta niin se osaa kaiken valmiiksi ainoa mistä tuli keskustelu oli se että vauvan tutit steriloidaan keittämällä piste eikä vedenkeittimellä lämmitetyssä kulhossa huljuttaen eikä aikuisen suusta mikään mene vauvan suuhun se kun nuolaisi synnärillä tuttia ja pani sen vauvan suuhun. On suositukset vähän muuttuneet 10 vuodessa..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Älytön määrä valkovuotoa. Ihan kirkasta eikä haise. On ku olis joku ovulaatio nyt menossa o_O Mitehä pian ne menkat meinaa nyt sit alkaa? Sektiosta 4,5 viikkoa...

Noni, eiku vaan uutta tekemään! Ehheheh... itellä just jälkivuoto loppui, ei naurata. Tuun raskaaksi lähes sormia napsauttamalla! Eipä olla uskollettu ees nukkua saman peiton alla..

Takaisin