Synnytyksen jälkeen

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kviini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, toi oli oikein kiva! :) Mut siis jos jotain iho-ongelmaa tulee, ni kannattaa sitäkin seurailla. itellä ei oo ollu ku just tona aikana mitään paiseita...kummasti iho-ongelmat loppu, ku minipillerit loppu.
 
Hui kauhee kyl :o niitä sit odotellessa, ite nyt melkein pari viikkoa minejä syöny eikä vielä mitään.
 
Mullekin sanottiin jälkitarkastuksessa, että papa pitäisi ottaa 6kk sisällä ( edellinen 2012 ). Siihen mennessä ehdin kyllä täyttää 30 vuottakin...

Samalla määrättiin antibiootit " varmuuden vuoksi" kun jälkivuoto ei vielä kymmeneen viikkoon ollut loppunut, ja epäilivät tulehdusta. Nyt potuttaa, koska lääkkeet olivat suht kalliita ja elimistö meni täysin sekaisin, ja kyseessä on kuitenkin vain epäilys, eikä mitään kipua tms. Ole ollut. Ilmeisesti vaikuttaa myös maidon tuloon ( vaikka ei pitänyt ), koska maito on käytännössä lopahtanut kokonaan. :(

Minipillereitä en ole tähän sekasotkuun vielä aloittaakaan, kun nekin saattavat tuoteselosteen mukaan aiheuttaa kaikenlaista.
 
Miulla ei oo aiheuttanut minipillerit mitään, oma hormonitoiminta on vaan tasaisempi niillä kuin ilman :) Iho meni kyl huonoon kuntoon kun yhdistelmäehkäisystä siirtyi mineille (ja kapselille) mut en usko et ne aiheutti iho-ongelmia koska ne jatkui sit ilmankin. Ennemminkin niin että yhdistelmäehkäisy piti ne iho-ongelmat ehkä kurissa. Mut mineissäkin on merkkikohtaisia eroja vaikka "samaa kamaa" ne on muka kaikki. Itellä oli cerazetteillä tiputtelua ja mielialan vaihteluita, microlutonilla on tosi hyvä ja tasainen ja kroppa toimii.
 
mulla oli tänään jälkitarkastus. Kaikki oli ok, painon tippumisesta sanoivat ettei saa pudota mielellään enää ettei maidon tulo lopu.. Nyt siis 4kg vähemmän ku ennen raskautta mutta en tajua mitä voin tehä toisin ku syön kuitenkin hyvin. Kaikki sisäsynnyttimien ompeleet,myös kohdunsuulta oli sulanut ja haavat parantunut. Yhdyntäkielto siis päättyi ja lantiopohjalihaksetkin oli niin hyvät että saa alottaa reenin.

ei muuten meinannut alkaa papaa ottaan vaikka edellisestä kerrasta on 4v! Sanoi että nykyään on 5v Se väli. Ja mä koitin sanoa että tahon sen.Mutta sitten tuli puheeksi että haluan kuparikierukan niin Se muutti koko asian ja papa otettiin. Papan tulokset saa vasta elokuussa ku kesällä labra kiinni.. Ja sitten jos Se puhdas niin sitten aika kierukan laittoon. Eli varmaan elokuun lopussa vasta :(. Kumi ei oo oikein miehen kaveri vaikka ois miten extraohut mutta pakkokai Se on sillä yrittää ku nyt jo joutunu pelkkiä suuhommia synnytyksen jälkeen harrastaa ni pikkasen jo huvittais muutaki. Eikä ilman ehkäisyäkää uskalla,en tuohon imetykseen luota.

onko joku muuten uskaltautunut seksiin ihan pelkän imetys"ehkäisyn" turvin? Entä onko kellään kokemusta kierukasta? Kuinka pian synnytyksen jälkeen on laitettu? KU tuo lääkäri ei millään ois suostunut sitä mulle vielä elokuussakaa laittaa ku Se sano että pitää menkat olla alkanut ennenkuin laitetaan. Kohtu on kuulemma liian pehmeä ennen sitä niin hankala laittaa ja voi mennä vinoon.Pelotteli kaikkee että sattuuki enemmän ja pitää muistaa Se oma vastuu sun siinä kun jos Se menee vinoon niin omalla vastuulla on jos raskaaksi tuut.tuli vähän inho olo.. Tottakai tiiän ettei mikään ehkäisy oo varmaa mut mieluummin otan kierukan "liian aikaisin" ku käytän kumia (mikä ei välttämättä Ees onnistu) mahdollisesti esim puoli vuotta. Ja hormonaaliset ehkäisyt ei mulla oo vaihtoehto. Toivottavasti on eri lääkäri joka kierukan laittaa ku jäi tosta semmoinen fiilis ettei Se Ees yritä laittaa huolellisesti sitä kierukkaa.
 
mulla ei tuota kuparikierukkaa ole ollut, mulla oli hormonikierukka. keskimmäinen poika syntyi syyskuun lopulla, jälkitarkistus oli marraskuun puolessa välissä (jossa otettiin papa) ja sain silloin minipillerit siihen asti että kierukka laitetaan. ja se kierukka laitettiin mulle tammikuun alussa heti kun tk aukesi joulutauon jälkeen, eli noin 3kk synnytyksestä.
mulla jotain vuotoa tuli silloin tällöin pillereiden syömisen aikana ja olisivat halunneet, että mulla olisi ollut menkat kun kierukka laitetaan, mutta kun sanoin että vuotoa tulee niin epämääräisesti, niin laittoivat sitten ilman menkkoja. homma onnistui hyvin, laitto ei sattunut, eikä ollut kipuja tms ja puolen vuoden jälkeen laitosta ultrattin, että kierukka on varmasti pysynyt oikeassa paikassa. :)
 
Tilasin itelleni netistä geishakuulat. On meinaan noi lantionpohjan lihakset tosi tosi heikot, oikeen pahaa tekee. Koitan niitä treenailla mut eipä tunnu paljoo olevaan apua, kipeytyvät vaan. Jos tulisin uudestaan raskaaks ni varmaan tipahtais se vauva sieltä ulos!
 
Kerro sit millaista on niitä kuulia käyttää. Mulla kans ehkä pikkuhiljaa jotain edistystä tapahtuu ja saan jo pissaa jnkv katkaistua, mut kova aivastus esim. tekee sen, että lirahtaa
 
Haha ostin semmoset Smartballs Duo -kuulat, eikä siitä tullu mitään ku ei ne pysy sisällä hetkeekään :D Taistelua oli et pystyin kaks metriä kävelee niiden kanssa ilman että tippuivat housuihin vaikka kuinka yritti puristaa, istuessa pysyi just just sisällä vähän aikaa. Ovat siis aivan liian painavat näille lihaksille. Pistin tilaukseen Smartball Unon, mikä pitäis olla parempi tähän tarkotukseen. Kerron sit miten käy sen kanssa :)

Kyllä mäkin tosiaan jotenkuten jo niitä lihaksia saan jumpattua, mutta lirahtaa aivastaessa täälläkin. Tai jos on kova hätä ni on tosiaan vaikeuksia pidättää.
 
mua vähä vaivaa ku mulla on semmoinen tympeä paineen tunne oikealla alavatsassa., alkoi pari kolme viikkoa synnytyksen jälkeen. Ei siis käy yhtään kipeää mutta semmonen kevyehkö paineen tunne kämmenen kokoisella alueella.tuntuu voimakkaimmin ku menee makuulle tai vasemmalle kyljelleen. Pelkään tietty jotain munasarjakasvainta tai jotain :(. Just laitoin lääkäriveljelleni viestiä,kattoopa mitä Se sanoo..
 
Mulla aristaa ihan hiukan se kohtu edelleen, muttei niin paljonkuin jälkitarkastuksen aikana.
 
Nonii, nyt on testissä tuo Smartballs Uno, yhden pallon geishakuula. Aika sopivalta tuntuu näille lihaksille, pysyy sisällä mut sopivasti vaatii lihastyötä kyllä ettei tuu ulos. Katotaan tuleeko tuloksia tällä!
 
Jes alko kuukautiset! Johan niitä on jo vuoden ehtinytkin kaivata....Mites nyt? Onko se imetys enää mikään ehkäisykeino? :D
 
No voihan hitsi :) imetys ehkäisykeinona taitaa sopia, jos seuraava ei olisi katastrofi...eikä olisi kyllä! :)
 
Miulla on 1,5kk minipillereitä jäljellä... Miun mielestä silloin aletaan yrittää toista, miehen mielestä silloin aletaan ehkä keskustella asiasta... :rolleyes:
 
Mä oon ihan surkee muistamaan noita minipillereitä! Eilen unohdin ottaa :(

Mulla on ollu eka yli 4h tauko imetysten välillä ennen kun vauva oli edes vuorokauden ikänen... Nukuttiin jo ekana yönä 5h putkeen. Ei oo kyllä silti kuulunu vielä kuukautisia. Saa nähä tuleeko niitä edes näiden pillereiden kanssa.
 
Niinpä. Oikeastihan se imetys ei oo varma konsti yhtään. Toiset tulee paksuksi ja menkat alkaa saman tien vaikka kellon ympäri imettäisi. Toisilla pysyy osittaisellakin imetyksellä kuukautiset sen 1,5 vuotta poissa synnytyksen jälkeen. Tosiaan käy ehkäisykonstista vaan jos seuraava ei ole katastrofi.

Villi legenda sanoo et kaikkein eniten abortteja tehdään pikkulasten äideille. Mahtaakohan pitää oikeesti paikkansa, en oo jaksanu googletella. Onkohan edes tilastoja jotka ton kertois.
 
Takaisin
Top