Synnytykseen viittaavat oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja EkM89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
saahan nähdä onko vaan ennakkoivia supistuksia vai meinaako loppuun asti tulla, mutta täällä nyt muutaman tunnin poltellut alaselkää ja mahaa ja välillä supistellu :wideyed: esikoinen tuli aika kerta rytinällä, siis ei ollut mitään taukoja supistuksissa kun vihdoin alkoivat

Täällä hävinny kaikki oireet tykkänään. :( en tykkää. Mitä nyt kävely inhottavaa, kun painoo niin paljon et jalkoihin sattuu..

Verinen vuoto alko aamulla ja nyt on supistellut 11 asti säännöllisen epäsäännöllisesti.. nyt aloin niitä kellottaan. Ihan jo tuntuvat kipeiltä.. ja selkäpuolellakin.. jospa tää nyt olis sitä itteensä!!!! :D

Muoks. verinen vuoto siis nyt niukkaa ja liittyy siis kohdunkaulan kypsymiseen/avaantumiseen... soitin asiasta svo:lle tänään aamulla ja sieltä neuvoivat seuraamaan!
Miten siellä etenee halimami? Vai eteneekö ollenkaan?

Onpa täällä monella kutkuttavia oireita!! Yhtään en ole ehtinyt kirjotella vauva-arjen keskellä, mutta tiukasti seuraan toukokuisten tilannetta!! Kyllä täällä varmasti monella alkaa kohta tapahtumaan! :happy:

Täällä selkä ollu normia kipeämpi, vaikea päästä liikkeelle ja aamulla menkkajomotukset vatsalla alkoivat ensimmäistä kertaa.
Graisu 39+2

Muokattu viimeksi:
Nyt sitten alkoi hirveä vihlova kipu vasemmalla puolella alamahassa. Supistuksia tulee n. 5min välein ja silloin kipu pahenee.. Pitäsköhän huolestua, kun kipu ei kuitenkaan hellitä supistusten välillä? :/ muistelen et on sanottu, että jatkuva kipu ei ole hyvä juttu..

^Jos soitat äitipolille/sairaalaan ja kysyt, niin et ainakaan huolehdi turhasta? Tai sitten jos katsovat tarpeelliseksi, pääset näytille.

Kipu hävis tos ku lähettiin koirapuistoon, mut varuiks piti ottaa neuvolakortti mukaan, jos tuleeki lentävä lähtö sairaalaan. Mut tosiaan, nyt vissiin kaikki taas ennallaan.

Supistuksista ja niiden kivuista kärsiville;
Mun oma äiti anto semmosen ohjeen että: "Nauti siitä kun se sattuu, jokainen kivulias supistus tekee tehtäviään ja tuo vauvaa kokoajan lähemmäs, kohta se sitten jo syntyy" :) Tää oli ainakin mulle paras neuvo mitä oon saanut! Nimittäin varsinkin niinä hetkinä sairaalassa kun sattui joka supistus jo niin paljon että ois tehnyt mieli pyytää mitä tahansa puudutusta että helpottais, nii mä mielessäni toistelin ja mietin tuota :rolleyes: Ja uskon että se oikeesti auttoi ainakin mua selviämään ilman mitään puudutteita.

Mun äiti on sanonut ihan samaa ja nyt tässä kun on kipeästi supistellut niin olen kyllä oikein niin nauttinut niistä kun tietää et jotain koko ajan tapahtuu ja aina on vauva lähempänä. Täällä vaan eilen loppu supistukset ku seinään ja oli ihan mielettömän hyvä päivä muutenkin, touhusin vaikka mitä. Yöllä poltteli tunnin selkää ja sit taas ei mitää. No , tiistaina kontrolli äitipolilla ja sit vaadin käynnistysaikaa kun vauva alkaa oleen niin iso ettei kohta mahdu alakautta vailla onkin kuulemma tilava lantio. La on siis 4.5..

Toi on kyllä ihan totta, että kaikki kipeät supistukset vie askeleen lähemmäs synnytystä ja sen takia olen ihan tyytyväinen, että niitä tulee. Mutta kun kaikesta on pakko valittaa, niin ne supistukset vaan käy hermoille, kun niitä tulee varsinkin iltaisin 4-10min välein juuri sen tunnin ja sitten loppuu. Heti kun alkaa toivo herätä, että joko jo, ja mietin että milloin soitan synnärille ja milloin äidilleni, että tulee vahtimaan esikoista, niin kaikki loppuu :banghead:

Toi on kyllä ihan totta, että kaikki kipeät supistukset vie askeleen lähemmäs synnytystä ja sen takia olen ihan tyytyväinen, että niitä tulee. Mutta kun kaikesta on pakko valittaa, niin ne supistukset vaan käy hermoille, kun niitä tulee varsinkin iltaisin 4-10min välein juuri sen tunnin ja sitten loppuu. Heti kun alkaa toivo herätä, että joko jo, ja mietin että milloin soitan synnärille ja milloin äidilleni, että tulee vahtimaan esikoista, niin kaikki loppuu :banghead:

Tuttu tunne! Max sen kaksi tuntia niitä kestää ja kun meinaa soittaa/on ehtinyt soittaa synnärille, niin kaikki loppuu kuin seinään. :meh:

Täällä meni vedet eilen illalla ennen puolta yötä. Siinä soittaessa sairaalaan jännitti niin paljon ettei ollut tietoa että supisteleeko vai ei. Pyysivät tulemaan näytille. No otettiin käyrää jossa supistuksia ei juurikaan näkyny. Streptokokki oli positiivinen joten kotiin ei enää päästetty. Täällä sitä maataan nyt osastolla ja odotetaan että jotain tapahtuis.. Vauvalla tosin ei tunnu olevan mikään kiire ulos! :(
Viikkoja 37+4

Täällä meni vedet eilen illalla ennen puolta yötä. Siinä soittaessa sairaalaan jännitti niin paljon ettei ollut tietoa että supisteleeko vai ei. Pyysivät tulemaan näytille. No otettiin käyrää jossa supistuksia ei juurikaan näkyny. Streptokokki oli positiivinen joten kotiin ei enää päästetty. Täällä sitä maataan nyt osastolla ja odotetaan että jotain tapahtuis.. Vauvalla tosin ei tunnu olevan mikään kiire ulos! :(
Viikkoja 37+4
Saatko liikkua? Usein sanotaan, että pystyasento, kävely, lantionpyöritys ym voivat vauhdittaa synnytystä, kun vauva lisää painetta alaspäin.

Takaisin