Synnytykseen viittaavat oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja EkM89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu. Toi on hyvä pointti. Itse olen luopunut sormuksista jo pari viikkoa sitten kun jäin sektiota odottelemaan keskussairaalan liepeille. Jos sattuis kiirus tulemaan ja olla turvotusta sormissa niin eivät ainakaan katkaisisi pihdeillä sormuksia. Yksi kultakaupan myyjä vinkkasi vielä ettei sormukset välttämättä mahdu vielä pitkäänkään aikaan synnytyksen jälkeen, ettei kannata hätäillä ja suurennuttaa sormusta vaan ootella rauhassa vaikka se puolikin vuotta, että useimmiten se sitten taas mahtuu ja sopii kuin ennenkin kun keho palautuu kaikessa rauhassa.

Mulla viime raskaudessa vihkisormukset ei sopinut enää viimeisellä kolmanneksella ollenkaan. Synnytyksen jälkeen meni useampi kuukausi, että turvotus laski ja sai taas sormukset sormeen. Tässä raskaudessa pystyn vielä pitämään, mutta synnärille lähtiessä meinaan jättää kotiin. Mulle ainakin on annettu neuvolasta ohjeistus, et kaikki korut tulee jättää kotiin synnärille lähtiessä. :)

En tiijjä kuuluuko tähän ketjuun, mutta täälä sitä osastolla köllötellään ja huomenna käynnistys korkeiden verenpaineiden ja vauvan liikkeiden vähyyden vuoksi..:nailbiting: kyllä jännittää!

En tiijjä kuuluuko tähän ketjuun, mutta täälä sitä osastolla köllötellään ja huomenna käynnistys korkeiden verenpaineiden ja vauvan liikkeiden vähyyden vuoksi..:nailbiting: kyllä jännittää!
Jännää! Voi että, todennäköisesti jo huomenna on Henuullakin oma pieni sylissä. :Heartred

Saa ja pitää jännittää, on se vaan kaikki tuleva jännityksen ja pitkän odotuksen arvoista :love7

Mä olen kans jättänyt sormuksen jo pari vkoa sitten pois varmuuden vuoksi. En halua, että se jouduttaisiin leikkaamaan pois, joten parempi olla ilman.

Niin toivotaan että huomenna pieni olisi jo maailmassa viettämässä minun kansa ekaa äitienpäivää:Heartred ei kerinny ennakkoon valmistautua tähän osastolle jäämiseen ja käynnistykseen että tuntuu kyllä niin hurjalta ja olo on epätodellinen..:shy:

Paljon tsemppiä käynnistykseen Henuulle!!! :)

Mulla kans turvotti loppuraskaudessa ja silloin jo otin sormukset pois.
Nyt viikon imetyksen jälkeen turvotus on tuplat raskausaikaan verrattuna!! Jalkapöydät on ku pallot.. juon tosi paljon vettä (imetys janottaa ja jos ei juo tulee hirvee päänsärky) ja pidän jalkoja ylhäällä, mutta ei auta. Turvottaa ja pakottaa vaan kamalasti.. liikkeelläkin oon jo ollu mut mikään ei tunnu helpottavan turvotukseen. Eli palko kai ootella että jossain vaiheessa helpottaa... :)

Sormukset eivät ole menneet pitkään aikaan ja nykyään jalatkin ovat turvonneet jo heti aamusta. Asiasta toiseen, heräsin yöllä tosi kovaan supistukseen. Hätkähdin hereille ja ajattelin, että hui nytkö se alkaa? Sen jälkeen ei kuitenkaan tapahtunut enää mitään. Aamulla oli vain harjoitussupistuksia, joten ei taida syntyä vielä toviin :bored:

Esikoisesta ei tarvinnut sormusta ottaa pois, ei ollut mitään ongelmia missään vaiheessa raskautta eikä synnytyksen jälkeen. Mut nyt on tullut kärvisteltyä viikon verran ja tänään oli pakko ottaa sormus pois. Sormet turvonneet ja sormuksen alta iho mennyt rikki. Sormi nyt ihan kamalan näköinen :depressed: veikkaan, että tää kuumuuskin vaikuttaa asiaan. Esikoisen kun synnytin kesäkuussa, niin oli melkein 10 astetta vähemmän kuin nyt o_O

Jokainen supistus tuo toivoa ja tulee vaan katottua kelloa, että koska on mennyt 4-5min. "Tulis nyt supistus, tulis nyt supistus...". Mut ei. Sitte tulee vartin päästä seuraava ja sama toivo herää. Yhdessä kasassa vaan ollaan yhä :sad001

Muistaako kukaan missä vaiheessa uudelleensynnyttäjän olis hyvä lähtee näytille? :D Tuli vaan tässä mieleen, vaikka ei mitään oireita olekaan. :D

Muistaako kukaan missä vaiheessa uudelleensynnyttäjän olis hyvä lähtee näytille? :D Tuli vaan tässä mieleen, vaikka ei mitään oireita olekaan. :D
itse tuota edellisen kerran neuvolasta kyselin niin sanoi että kun supistukset n.10min välein niin voi jo alkaa lähtemään. Koska uudelleen synnyttäjillä kuulemma avautuminen ja kaulan lyhentyminen tapahtuu yhtaikaa :)

Okei, hyvä tietää. Et ei vahingossa jää liian pitkäks aikaa odottelee. ;)

Mä jouduin ottaa sormukset pois jo puolessa välissä raskautta kun sormista tuli semmoset nakit :shifty: Just kokeilin niin melkeen mahtuis takas nimettömään, mut en mä viitti pistää kuitenkaan, kun kihlasormuksessa on timantti silleen kohalla, et mua pelottais et onnistun raapaiseen vauvaa sillä jotenkin :nailbiting:
Mut mulla on kyl muutenkin turvotus laskenut, vanhat kengätkin taas menee jalkaa :smug:

No vielä loppu supistelut kesken ja yhtenä kappaleena. Jatketaan vielä masu aikaa.

Ekamasu, kyllä meidänkin vuorot vielä tulee. :) Mulla tosin ei edes ole vielä ollut mitään merkkejä edes synnytyksen alkamisesta... Tänään taas neuvola ja menossa rv 37+3.

Voikohan enteillä lähipäiväksi synnytystä kun uloste on löysää ja selkää on särkenyt,liekkö supistuksia?Ruokahaluttomuutta ollut pari päivää.Huomenna on laskettu-aika.

Kyllä nuo kai ovat usein yksiä merkkejä, mutta sitä ei tietty osaa sanoa, koska lähtö tulee ja ovatko vain "muita" oireita... Peukut pystyyn, että olis oikeita! :)

Näin ulkopulisena vauvan jo helmikuussa saanut voin kettoa oman kokemukseni. Koko raskaus aikana oli vatsa toiminut hyvin. Pieniä supistuksia alkoi tulee puolesta välistä alkaen harvoin. Viikolla 37 pikkusen pää oli jo kiinnittynyt. Närästystä oli ja oli niin paha et heräilin öisin siihen ja meinas välillä itku tulla ku poltyi niin pahasti. Valvoin yleensä aika myöhään joka ilta jopa 3 vaikka heräsinki päivittäin 8 ja en nukkunu päikkäreitä. Synnytyksen edeltävänä iltana ei ollut minkäänlaisia kipuja tai närästystä. Väsyttää kans alkoi jo siin 22.30 jolloin menin sitten nukkumaan. 4 aikaa yöllä heräsin supistukseen samalla siinä kävin vessassa ja hirvee limaklöntti sieltä tuli ulos ja tiesin ettei oo kaukana synnytys. Eiköhän heti sen jälkeen alkanu olee supistukset 1,5-2 min välein. Ensimmäinen synnytys alkoi lapsivesien menolla ja ja kaks edellistä siis limatulpan lähdöllä ja äkillisillä supistuksilla. Jokaiken synnytys on ainut laatuinen ja erillainen. Ihanaa lukea teidän juttuja vaikka itellä jo pikkunen kohta 3kk. Hyvää kevättä ja toivotan kaikille teille mahdollisimman nopeaa ja kivutonta synnytystä <3

Takaisin