Synnytykseen viittaavat oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja EkM89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullahan annettiin rv39+0 paino arvio 3600g, ja tästä neljä päivää myöhemmin 39+4 syntyi tyttö ja oli 4083g :woot: Et ei pitänyt ihan paikkansa. Ja esikoinen kun syntyi 38+4 (viikko aijemmin) oli vaan 3200g :p Eikä kummassakaan raskaudessa ollut radia tms.
Kai ne vauvat vaan on niin erilaisia :Heartpink

En tiedä kertooko synnytyksen lähestymisestä, mutta pinna on kyllä ollut kireällä eilen ja tänäänkin. Mielialan heittelyitä en ole aiemmin huomannut, mutta eilen meinasi mennä totaalisesti hermo tuleviin mummoihin. Kumpikin soittelee vähintään parin päivän välein ja kyselee "joko se on syntynyt? oletteko jo sairaalassa?". Nyt rv39+2, eli hyvin saattaa mennä vielä kolmekin viikkoa. Ärähdin sitten äidilleni, että me kyllä ilmoitetaan kun on aihetta, ei tarvi koko ajan soitella.

Eilen huomasin ensimmäiset maitotipat. Nännitkin on turvonnut entisestään.
Illalla oli muutaman tunnin ajan menkkajomotuksia ja sukkapuikkokipuja.
Olen alkanut seurata henkeä ahdistavia kivuttomia supistuksia. Välillä tulevat 20-40 min välein ja kestävät 40-60 sek, muutaman kerran päivässä. Terkkari käski seurata, luultavasti hyviä supistuksia vaikka en varsinaista kipua tunne.

Täällä on nyt tullut myös jonkinlaisia supistuksia pari-kolme kertaa päivään. Jos nyt jotenkin kuvailee niin kun harkkasupistukset olleet lähinnä ikävän tuntuisia niin nämä olis sit kipu asteikolla 1-10 jotain 1-2 välillä, ei siis mitenkään kipeitä mut hieman saa pidätellä hengitystä ja ootella et menee ohi. Sitten en tiedä lasketaanko tätä synnytykseen viittaavaks oireeks mutta noh, suoraan sanottuna järkyttävä panetus koko ajan :wacky:

Kävin tännää ihan tahallaan "ripeällä" lenkillä, että joskos se vaikuttaisi/nopeuttaisi synnytyksen käynnistymistä :hilarious: no muuta oiretta siitä ei kyllä tullu kuin että alapäätä vihloo kokoajan enemmän ja vähemmän..ei etes supisteluja tullu:bored: alkaa tässä jo epätoivo iskeä ko mittää ei tapahu..viikkoja siis 38+1 ja ei ennää millään meinaa jaksaa näitä oloja:banghead:

Mulla ei tunnu ees lenkit auttavan/nopeuttavan. :( en tiedä et pitäskö alkaa zumbaa kohta. Jos se vaikka nopeuttas. :D löytyy kasa zumba levyjä laatikosta.

Miks näitä supistuksia tulee aina iltasin 5-7min välein? :o koko päivän supistelee vähintään 2-3krt/h ja iltasin aina lisääntyy oikein urakalla. Voisko tää viitata johki..? :D

Miks näitä supistuksia tulee aina iltasin 5-7min välein? :eek: koko päivän supistelee vähintään 2-3krt/h ja iltasin aina lisääntyy oikein urakalla. Voisko tää viitata johki..? :D

Itsellä tulee ainakin iltaisin väsymyksen/päivän kertyneiden touhujen takia. Voihan ne tietty sinulla viitata johonkin! :woot:

Haha :D musta ku tuntuu ettei se viittaa mihkään sen kummempaan mullakaan, toiveajattelua vain.

Oon vaan maannu koko päivän, laahustuslävelyllä kävin 1,5h ja kaupassa meni puolisen tuntia, siinä mun hurjat liikuntasuoritukset tältä päivältä, eli en usko et rasituksestakaan johtuu. :D nyt jo neljäs ilta ku tätä samaa jatkuu. Tää supisteluhan alko urakalla lauantaina aamulla.

Eilen illalla olisin voinu kuristaa jonkun, turhautti niin paljon. Ensin supisteli muutaman kerran 30min välein, sitte seuraava puol tuntia supisteliki 4-7min välein suht kipeesti ja hengitys salpaantu joka kerta. Sit ne loppus ku seinään. Menin sänkyyn ja odottelin jos jatkuis, mut ei. Petipuuhatkaa ei niitä ärsyttäny. Nukuin todella huonosti ja puol tuntia sit kävin vessassa. Olin nostamassa housuja ylös, nii tuli niin voimakas vihlova kipu alapäähän, et meinasin ruveta itkemään. Nojasin lavuaarin reunaan ja jos vähänki liikuin, nii kipu paheni. Meinasin jo huutaa miehelle, et tulee auttamaan ku sattu niin paljon. Tuntu ku joku ois käännelly veistä alapäässä. Sitä kesti ehkä vajaan minuutin, kunnes loppu. Äkkiä takasin sänkyyn, nii alko tosi voimakas polttelu alaselässä. Nyt tän puolen tunnin aikana, ku oon sängyssä maannu, on supistuksia tullu kolme. Alaselkä särkee ja on hiukan menkkamainen olo

Eilen illalla olisin voinu kuristaa jonkun, turhautti niin paljon. Ensin supisteli muutaman kerran 30min välein, sitte seuraava puol tuntia supisteliki 4-7min välein suht kipeesti ja hengitys salpaantu joka kerta. Sit ne loppus ku seinään. Menin sänkyyn ja odottelin jos jatkuis, mut ei. Petipuuhatkaa ei niitä ärsyttäny. Nukuin todella huonosti ja puol tuntia sit kävin vessassa. Olin nostamassa housuja ylös, nii tuli niin voimakas vihlova kipu alapäähän, et meinasin ruveta itkemään. Nojasin lavuaarin reunaan ja jos vähänki liikuin, nii kipu paheni. Meinasin jo huutaa miehelle, et tulee auttamaan ku sattu niin paljon. Tuntu ku joku ois käännelly veistä alapäässä. Sitä kesti ehkä vajaan minuutin, kunnes loppu. Äkkiä takasin sänkyyn, nii alko tosi voimakas polttelu alaselässä. Nyt tän puolen tunnin aikana, ku oon sängyssä maannu, on supistuksia tullu kolme. Alaselkä särkee ja on hiukan menkkamainen olo
Tuo veitsen kääntely alakerrassa on niiiiiin tuttua! Päivittäistä! Ollu jo pitkäääään... Se on niin lamauttava tunne! Joskus tullu myös kun sängyssä alkanu kääntään kylkeä niin pitäny jähmettyä johonki tosi epämukavaan asentoon ja toivonu vaan ettei taju lähe.. Tsemppiä! Kohta tää on ohi!

Tuo veitsen kääntely alakerrassa on niiiiiin tuttua! Päivittäistä! Ollu jo pitkäääään... Se on niin lamauttava tunne! Joskus tullu myös kun sängyssä alkanu kääntään kylkeä niin pitäny jähmettyä johonki tosi epämukavaan asentoon ja toivonu vaan ettei taju lähe.. Tsemppiä! Kohta tää on ohi!

Mulla ihan samanlaista puukkotappelua!! Tosi kova kipu, sitä ihan pelästyy.. mulla niitä on nivusissa ja alavatsalla.. :/

Illalla oli useamman tunnin ajan epämukavia ja tukalia (ei vielä kivuliaita) supistuksia, 10-30min välein, kestoltaan 30-80sek. Samalla menkkajomotusta. Ehdittiin jo vähän innostua, tai mies lähinnä kauhistua! :D Loppuivat sitten kuitenkin yöksi tai ainakaan en niitä huomannut. Vessaan noustessa kyllä supisti joka kerta.
Tänään taas supistelu jatkunut koko aamun. Olisi kyllä kiva tietää tapahtuuko tuolla mitään vai onko vaan harjoittelua.

Oliks täällä jollain muullaki hirveetä kipua häpyluulla? Nimenomaan tossa luulla. Vihlovaa kipua ollut iltapäivästä asti ja nyt sit valvottaa yötämyöten.

itsellä oli pari viikkoa sitten ja se tuntu siis siltä että se häpyluu katkeaa ihan just :confused: päivän sai kävellä niinkun pallo ois jalkojen välissä ollu:sour: :grin oletan että silloin muksu laskeutui kun sen jälkeen helpotti kylkiluihin sattuminen sekä tosiaan mahakin "tippui"

Mulla on ollu kans tän viikon. En vaa tiiä johtuuko nyt siitä, ku kolme eri th:ta sitä paineli maanantaina ku yrittivät sitä sf-mittaa saada mitattua.. :D tosin vauvan pää on kuulemma ihan siinä luun takana/vieressä, (joka myös hankaloitti heillä luun löytämistä ku pää oli kovana kans siellä vastassa :D) niin en tiiä voiko se pää siellä vaan painaa luuta.

Minäpä teen tällaisen listauksen omista oireista jotka ovat tavallaan synnytykseen viittaavia oireita:
-Viime ti oli polikäynti jossa kandi ja lääkäri tekivät sisätutkimuksen, kohdunsuu edestä 2cm auki(sisästä vielä kiinni) ja kohdunkaulaa jäljellä 2cm
-limatulppaa irronnut viime ke lähtien, joka päivä tulee, isoja ja pieniä klimpejä (yöks)
-supistellut on jo viikon/kahden verran kipeestikkin, tänään jopa 4-10min välein 1tunnin ajan
-häpyhuulia särkee (mulla menkkojen alkamisen oire) muutenkin alapää turvonnut ja arka/kipeä
-vauvan liikeet olleet vaisumpia jo 2päivän ajan (liikelaskenta kuitenkin täyttynyt ja illasta yleensä liikkuu enemmän)

Nyt rv 39+4!! Et onhan noita tollasia oireita että vois alkaakin synnytys itellään, mutta oma uskomus on että mä joudun käynnistykseen 2.5. Jännäähän noita on silti tällain listata ku ei ikinä voi tietää!! :)

Verinen vuoto alko aamulla ja nyt on supistellut 11 asti säännöllisen epäsäännöllisesti.. nyt aloin niitä kellottaan. Ihan jo tuntuvat kipeiltä.. ja selkäpuolellakin.. jospa tää nyt olis sitä itteensä!!!! :D

Muoks. verinen vuoto siis nyt niukkaa ja liittyy siis kohdunkaulan kypsymiseen/avaantumiseen... soitin asiasta svo:lle tänään aamulla ja sieltä neuvoivat seuraamaan!

Mä olen nyt tämän viikon joka pv aamupäivät häärätty jotakin ja sit hyydyn loppupäivänä ihan totaallisesti! Tänäänkin kävin esikoisen kanssa kirpiksellä ja nyt hyydyksissä sohvalla. Maha ollut kova jo useita minuutteja ja lantiopohjalla muljuaa.
Olin eilen ja tänään raskausmyrkytyspeloissa kun proteiinit oli 1+ mut puhdas oli näyte. Ei tartte enään pelätä pääsärkyä yms.

Enään 16 päivää laskettuun aikaan! Olisin niin valmis saamaan pikkusen syliin.

Verinen vuoto alko aamulla ja nyt on supistellut 11 asti säännöllisen epäsäännöllisesti.. nyt aloin niitä kellottaan. Ihan jo tuntuvat kipeiltä.. ja selkäpuolellakin.. jospa tää nyt olis sitä itteensä!!!! :D

Muoks. verinen vuoto siis nyt niukkaa ja liittyy siis kohdunkaulan kypsymiseen/avaantumiseen... soitin asiasta svo:lle tänään aamulla ja sieltä neuvoivat seuraamaan!

Noin minulla alkoi esikoisen kanssa synnytys! Tsemppiä! :woot:

Ding ding ding! Nyt se limatulppa sitten oikeastikin irtosi! Niin paksu limaklöntti on, että ei voi olla valkovuotoa tai mitään muutakaan! :D
Joku hyöty näistä supistuksista ;)

Täällähän alkaa todella tapahtua vapun kunniaksi! Ties vaikka aattona ja päivänä poksuisi muutenkin kuin raskausviikot ja vappupallot. :flower

Takaisin