Synnytykseen viittaavat oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja EkM89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla nyt 38+6 eikä mitään vinkkejä ole ollut ennen kahta edellistä päivää. Mulla on tasan kerran ollu harkkasuppareita joku kuukaus sitten ja se siitä. Nyt pari päivää on tullu iltaison ns. vihlaisuja ihan alavatsaan, mietin että liekö tuo yrittää telakoitua eli kiinnittyä. Muutoin ei siis yhtään mitään. Odottavan aika on pitkä... :-D

Onko mitään järkee laskee kivuttomien supistusten väliä..? Eilen nimittäin alko äpolin jälkeen tulee ihan tauotta, maha oli melkein kokoajan kivikovana. Ja ne samat kivuttomat supparit piirty käyrillekkin..

Onko mitään järkee laskee kivuttomien supistusten väliä..? Eilen nimittäin alko äpolin jälkeen tulee ihan tauotta, maha oli melkein kokoajan kivikovana. Ja ne samat kivuttomat supparit piirty käyrillekkin..

Ainiin ja suuresti onnea pikkuisesta EkM!! <3

Ps. En tiiä miks mun viestit tulee kahteen kertaan.. :(

rosmarinaa, joillakin on niin korkea kipukynnys, ettei supistukset tunnu miltään. Voihan niitä kellottaa, eihän siitä haittaa kait ole? :)

Se jo kertoo että ne piirtyy käyrillekin.
Sitähän voi soitella sitten äippäpolille kun alkaa tulla 2-5min välein sen pari tuntia ja sanoa, että tullut samanlaisia supistuksia kuin ne mitkä piirtyi käyrille ja kysyä sitten käytkö näytillä tms :)

Ei varmasti enteile vielä yhtään mitään, mutta muutaman tunnin ajan on supistellut "kivuttomasti". Siis niin että ei voi jatkaa enää hommiaan, mutta en kuitenkaan huuda/kiroa supistusten tullessa :wacky:

rosmarinaa, piirtyivätkö sinun supistukset käyrille tänään? :)

Ei varmasti enteile vielä yhtään mitään, mutta muutaman tunnin ajan on supistellut "kivuttomasti". Siis niin että ei voi jatkaa enää hommiaan, mutta en kuitenkaan huuda/kiroa supistusten tullessa :wacky:

rosmarinaa, piirtyivätkö sinun supistukset käyrille tänään? :)

frozenflower, sulla tais olla LA kans 24.5.? Siis samana päivänä kuin mulla, mietin tässä vaan... :eek:

Mulla siis vatsaa kyllä kiristelee joka päivä, samoin kävellessä tuntuu alavatsassa, mutta en ole osannut pitää noita varsinaisesti minään supistuksina. Tällasta on ollut nimittäin jo monta kuukautta ja pystyn jatkamaan esim kävelyä ja muuta puuhastelua normaalisti. Olen lähtenyt siitä, että ei tämä varmaan vielä muutamiin viikkoihin tästä synny, mutta mistäs sitä tietää.

Ei piirtyny enää tänään suppareita käyrille. :) 40min otti käyrää ja siinä samalla näky se supistusten voimakkuus (?). Normaalihan on ~20 niin välillä kävi 50-70 lukemissa, mut ei sen ihmeellisempää. Silti supistaa ihan jatkuvaan, kivuttomasti kuitenkin.

frozenflower, sulla tais olla LA kans 24.5.? Siis samana päivänä kuin mulla, mietin tässä vaan... :eek:

Mulla siis vatsaa kyllä kiristelee joka päivä, samoin kävellessä tuntuu alavatsassa, mutta en ole osannut pitää noita varsinaisesti minään supistuksina. Tällasta on ollut nimittäin jo monta kuukautta ja pystyn jatkamaan esim kävelyä ja muuta puuhastelua normaalisti. Olen lähtenyt siitä, että ei tämä varmaan vielä muutamiin viikkoihin tästä synny, mutta mistäs sitä tietää.

Juu samoihin aikoihin on la, tasan kuukauden päästä!

Olin tuossa noin neljä tuntia pihalla haravoimassa yms muita pihatöitä tekemässä ja lopulta pari viimeistä tuntia kävelin vain seurana.
Ai piru miten alkoi koskemaan ihan lopussa. Olen juuri vessassa pöntöllä, enkä voi yhtään olla aloillaan kun sattuu.
Kunhan pääsen täältä vessasta pois, niin otan särkylääkettä ja kokeilen kaurapussia. Miehelle jo sanoin, että jos ei mene niillä kivut ohi niin soitan synnärille päästäkseni näytille tai edes kyselen jotain millä saisi kipuja helpottumaan.

Ei nämä minusta ihan niin kipeitä ole kuin edellisessä synnytyksessä, mutta kipeää tekee todella. Menkkakivut ole mitään näiden rinnalla.

Onnea EkM89! :happy:

En tiedä onko täällä lähtö lähiaikoina vai onko tämä vaan kiusantekoa :grin Tiistaina tarkistettiin lääkärissä kohdunsuu. Oli lyhentynyt 3,1sentistä 1,5:een kahdessa viikossa. Paikat pehmeät ja lääkäri sanoi, että vauva on "jo hyvin lähtökuopissa". Nyt kolmatta päivää tuntuu, että joku repisi jalkoja irti. Alaselkä, nivuset ja alavatsa särkee varsinkin iltaisin niin, että pakko ottaa panadolia. Häpyluu välillä todella kipeä, tuntuu kuin joku olisi potkaissut siihen polvella ja häntäluu lähes kosketusarka, mutta silti tuntuu siltä että sitä pitäisi hieroa. Menkkamaisia kipuja ollut voimakkaitakin ja kipeitä supistuksia muutama pitkin päivää. Eilen taas niitä kellottelin, niin vajaa kolmen tunnin aikana niitä tuli 10-15min välein, kunnes loppui.
Välillä kävellessä pakko hidastaa ja jännittää alakertaa, kun tuntuu että sieltä putoaa kohta joku :rolleyes: tuntuu painetta, varsinkin virtsaputkessa, ja se välillä vihlaisee oikein kunnolla. Sukkapuikkokipujakin tulee päivittäin

Juuri ollaan kotiutumassa. Kaksi tuntia supisteli 2-3min välein ja kun oltiin matkalla, niin ne loppuivat ihan seinään.
Käytiin silti tarkistuksella ihan vain todetakseen, että kohdunkaula "pitkä" ja kohdunsuu pehmeä, mutta kiinni.
Vauvaa ultrattiin todella pitkään ja huolta aiheutti se, kun maha vastasi suurempaa kuin pää... 2800/3000g nyt.
Siirrettiin äitiyspoliklinikalle aikaa viikolla eteenpäin, eli 13.5. (38+3) ihan vain siitä syystä, että silloin käynnistellään jos mitat jatkuneet samaan tapaan kasvuaan :nailbiting:
Että kolmen viikon päästä olisi jo vauva mahdollisesti sylissä (en jaksa uskoa, että sitä ennen tulee...)o_O

Frozenflower, sanottiinko sulle kuinka paljon isompi vatsa on kuin pää? Kun mulla todettiin rv 33+1 ultrassa(johon jouduin neuvolasta kun vauvan sykkeet nousi liian korkeaksi), että vatsanympärys on hivenen suuri viikkoihin nähden, ja sain kontrolliajan rv 38+0 joka oli viime keskiviikkona. Siellä edelleen vatsa kasvaa himan isompana, mutta eivät puhuneet mitään käynnistämisestä. Jos en oo laskettuun aikaan mennessä synnyttänyt niin sit katotaan jatkoa. Mulla vauvan painoarvio oli silloin keskiviikkona 3.6-3.7 kg ja kuulemma mahtuu yli 4 kg synnyttään alateitse. Lääkäri kyl meinas et tuskin la päästään kun paikat pehmenny ja kahdelle sormelle olin jo auki. Huomenna ois vyöhyketerapia jossa koitetaan käynnistellä :) Kipeitä supistuksia tullut nyt monta päivää muttei säännöllisesti, eilen ehkä pahin päivä niiden suhteen, ja selkää poltti koko päivän.

Misu91, ei sanonut kyllä ollenkaan miten paljon kasvoi isompana. Puhui piirtävänsä ne käyrälle ja katsovansa siitä, mutta ei hän ilmestynyt enää laisinkaan paikalle, eikä kätilötkään ottaneet asiaa puheeksi.
Lääkäri totesi vain, että ei haluta vauvan kasvavan liian isoksi, vaikka esikoisen synnytinkin vajaa nelikiloisena.
Toinen mitta siis näytti, että painaa 2800g (rv35+5) ja toinen taas näytti 3000g.

Jännä vain miten lääkärikin totesi, että arvot olleet minulla todella hyvät, mutta radin takia silti päässyt kasvamaan. Joskus kuulemma näin vain on..

Muokattu viimeksi:
Aamuyöstä saakka supistellu säännöllisesti ja epäsäännöllisesti. On lempeitä ja napakoita. Yhdessä vaiheessa poltteli jo ihan mukavasti ja olin tohkeissani että joko nyt alkaa tapahtuun! Mutta nääh, nyt tulee vain harvakseltaan eivätkä oo mitenkään erityisen kipeitä.

Mulle taas nimenomaan sanottiin kun arvot olleet hyvät , että sokereista ei ainakaan vauvan koko johdu, enemmän veikkas että perinnöllistä ku kummatkin vanhemmat ollaa isokokoisia. Meillä lääkäri näytti käyrää ja sanoi että pää myös hitusen isompi, joten sinänsä ei huolta. Että jos pää olisi hirveän paljon pienempi ku vartalo niin sit voisi tulla ongelmia että pää on jo pihalla mutta vartalo ei mahdukaan.

Mulla ei oo ollut sokereissa mitään vikaa (eli ei oo radia) ja esikoinen oli iso (4885g). Nyt teki sf-mitta hyppäyksen ja tässä odotellaa aikaa kokoarvioon. Nyt on menossa "vasta" 35+3, että ei varmaan ihan heti ole aika tulossa. Minulla on esikoisen koon lisäksi rasitteena oma syntymäkoko (5050g) sekä mieheni syntymäkoko (3600g ja syntyi neljä viikkoa ennen laskettua aikaa). Vähän kyllä jännittää, että minkä kokoinen nyt on tulossa kun nyt on sf-mitta jo isompi kuin esikoisesta 37+ viikolla...

Takaisin