Synnytykseen viittaavat oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja EkM89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla lähti pe aamuna limatulppa ja pitkin perjantaita oli menkka kipua ja tuli verensekaista limaa. La alko supisteleen illalla. Myös la tuli verensekaista limaa. Siitä sitten vähitellen kipeytyviä supistuksia.

Kerro sitten mitä kontrollissa tapahtu :) mun pitää huomenna kans varata aika :P
Joo, laitan raporttia. Sanoivat, että kannattaa ottaa eväät mukaan, jos aikataulu venyy, mutta ei mulla mitään ole, tajusin just. :D

Kysyin asiasta pe, kätilö sanoi, et yleensä ei ja jos laittavat ballongin niin lähettävät kotiin. Että "älä ota nyt mukaan mitään isoa kassia" :D Varmaan tottuneita siihen, et jengi varustautuu. Eväät kai sen takia, et ajat voi venyä. Mut ei meillä mitään siis oo, syötiin just aamupala.

Väliraportti: käyrät ok, siis vauvan syke ym. Tuli pari supistustakin, ja siis sellasta oloa on ollut aiemminkin, mut en oo vaan tajunnut just NIIDEN olevan niitä harkkasupistuksia. :D Ainoa ongelma, et mun verenpaine oli ihan järkyttävä. Siis aivan megakorkea, ikinä aiemmin ollut. Mittasin eilen kotona ihan eri lukemat... Et sopii toivoa, ettei virtsassa ole proteiinia, muuten olen varmaan raskausmyrkytysepäilyn takia kohta sisällä.

Kätilö kiva, varmisteli kaikkia perusasioita ja selittää hyvin, että mitä tapahtuu. Nyt odotetaan pääsyä lääkärille.

Tilanne muuttui, pääsen käymään vielä kotona et laitan sieltä tilannepäivityksen koneelta (nyt makaan tipassa, hankala kirjoittaa). :D

No niin, kotikoneella. Ei siis mitään oireita mistään, että aika sellasella mielellä mentiin, että sovitaan aika parin päivän päähän jne. Käyrät tosiaan ok, virtsakin puhdas. Ekaks kätilön kanssa, sit oli lääkärintarkastus (kumpikin muuten tosi kivoja). Lääkärin yllätykseksi mä olinkin jo 1 cm sormelle auki, mistä oli vaan iloinen, että hienoa, että keho toimii näin. Ehdotti sitten, että laitettaisiin ballonki, että siinä voi silti mennä 2-3 päivää ennen kuin synnytys käynnistyy, mutta että kun oli jo noin itsestään auennut, olisi luonnollinen keino vauhdittaa tilannetta. Totesin, että no okei, ja sanoivat vielä, että päästään kotiin, että voi lähteä irti vasta huomenna, mutta että tuun sit huomenna uusiksi näyttämään, vaikkei oliskaan lähtenyt. Nooh, siinä kun alkoi laittaa ballonkia ja kätilö tuuppasi vettä sisälle, ei ollut ehtinyt laittaa vielä juuri yhtään, niin sieltähän lähtikin lapsivedet. :grin Lääkärin ja kätilön ilme oli näkemisen arvoinen, kun kumpikin oli aika :eek::eek::eek:, että oho...no, tämäpä kävi kätevästi nyt sitten, että suunnitelmien muutos.

Että tilanne se, että streptokokki oli valitettavasti positiivinen, antibiootista ei voinut oikein neuvotella, että sain nyt ekan tipan ja pääsin onneksi kotiin hakemaan kamoja, mutta mut kirjattiin jo sairaalaan sisälle. Et pitää mennä uudestaan iltapäivällä ja sit jään sinne, enkä lähde ennen kuin vauva on sylissä. Vesiä tulee nyt koko ajan lorahdellen, ja olisin muuten saanut olla yön vielä kotona huomisaamuun asti, mutta tosiaan tuon strepton takia ei nyt onnistu, seuraava tippa laitetaan illalla.

Joka tapauksessa, vauva on siis ollut ns hollilla koko ajan ja lääkäri totes, että olis voinut vedet tulla jo siinä, kun oltais lähdetty sairaalasta ja kävelty vaikka portaita alas, että eipä tarvinnut paljoa sinne tökätä kun jo repes. Olipa muuten todella lämmintä toi vesi.

Että näin sitä voi tilanteet muuttua. Nyt on tullut niitä suppareita, joista en siis oo tajunnut, että ovat suppareita, kivuliaampana, siis sellasia, joissa on vähän poltetta mukana ja tuntuu selässä ja reisissä. Ei vielä mitenkään kipeitä kipeitä, mutta siis tuntuu.

Että seuraavaksi raporttia sitten synnäriltä. :cool:

Lääkäri siis survaisi sormensa kyllä sinne kohdunkaulaan, pyöräytti ja sanoi kutitelleensa vauvan päätä, mutta ei sit tosiaan paljoa tarvinnut lisää ärsytystä, kun jo aukes hanat. :grin:grin

Että pidän peukkuja, että sullekin kävis tällanen mäihä. Oli kyllä hieman :eek: olo itselläkin, kun en siis tuntenut vesiä lainkaan. Et vasta kun kätilö ja lääkäri katsoivat sinne alapäähän, että "nyt tuo on kyllä sitten lapsivettä" oli vähän sellanen :woot::woot::woot: olo, että jaiks, nyt se on sitten menoa. :p

Pitää henkisesti varautua tälläseenkin tapahtumaan ettei huomenna iske paniikki :D
Kerrohan tilannepäivityksiä tännekin sitten, että miten edistyy :)

Takaisin