Synnytykseen viittaavat oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja EkM89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Odette, saat ajan varmaan jo alkuviikosta ellet jo huomiseksi? Mun pitäis sitäki puhelua odotella vielä viikko :arghh: toivon kyllä niin, että tää syntyis ennen sitä...

Th veikkas, että maanantaille luultavasti, mutta tekevät kaiketi myös lauantaisin, jos ei ole ruuhkaa. Mutta huomenna pitää soittaa ja varata aika. Mulle osuu se "oikea" päivä nimittäin sunnuntaille, jolloin kontrolleja ei tehdä.

Mulla kanssa sunnuntaina se päivä, jolloin pitäis käynnistää mut menee kuulemma sinne alkuviikkoon. Mies otti kesätöistään nämä kaks ekaa viikkoa isyyslomaksi, koska oltiin ihan varmoja että vauva syntyy ennen laskettua. No hän ei nyt saa palkkaa eikä isyysrahaa näiltä päiviltä, kun on kotona ja ya-kontrolli sekä käynnistys menee sitten siihen ensimmäiseen työviikkoon, joten hän joutuu pitämään palkatonta. Meillä taloudellinen tilanne päin mäntyä tällä hetkellä eikä varaa tällaisiin rahattomiin päiviin, joten se ahdistaa. Ja sitten ahdistaa se, että päivä päivältä pelkään käynnistystä enemmän ja jos vauva käynnistyksellä syntyy, niin olen sen ja juuri sillä viikolla kesälomansa päiväkodista aloittavan 4v tytön kanssa kahdestaan kotona. Josko julmettu stressi käynnistäisi synnytyksen...

Mulla kanssa sunnuntaina se päivä, jolloin pitäis käynnistää mut menee kuulemma sinne alkuviikkoon. Mies otti kesätöistään nämä kaks ekaa viikkoa isyyslomaksi, koska oltiin ihan varmoja että vauva syntyy ennen laskettua. No hän ei nyt saa palkkaa eikä isyysrahaa näiltä päiviltä, kun on kotona ja ya-kontrolli sekä käynnistys menee sitten siihen ensimmäiseen työviikkoon, joten hän joutuu pitämään palkatonta. Meillä taloudellinen tilanne päin mäntyä tällä hetkellä eikä varaa tällaisiin rahattomiin päiviin, joten se ahdistaa. Ja sitten ahdistaa se, että päivä päivältä pelkään käynnistystä enemmän ja jos vauva käynnistyksellä syntyy, niin olen sen ja juuri sillä viikolla kesälomansa päiväkodista aloittavan 4v tytön kanssa kahdestaan kotona. Josko julmettu stressi käynnistäisi synnytyksen...
Voi ei, tuo on kyllä todella kurja tilanne, olisin itsekin superahdistunut, kun muutenkin rahajutut vaivaavat tässä (mun tulot pienenevät niin paljon). :(

Meillä mies sopi HR-osaston kanssa, käsittääkseni sen jotenkin noin pitäisi kyllä mennäkin, että isyysloma alkaa, kun vauva syntyy. Että vaikka tiedossa oli LA, on nyt voinut hoidella työhommia normaalisti ja jää sitten, kun vauva oikeasti syntyy.

Saatko ketään avuksi hoitamaan nelivuotiasta, eihän tuo yhtälö toimi ollenkaan, jos olet itse synnyttämässä?

Meillä nyt kontrolliaika maanantaille, että toivotaan, että tyyppi päättäisi lähteä itsestään tässä sitä ennen...

Meilläkin mies sai aloittaa isyysloman sitten kun vauva syntyi. Eli oli kyllä ilmoittanut isyysloman alkavaksi LA:sta, mutta sen alkamisajankohdan sai muuttaa kun vauva syntyi. Tosi kurjaa jos tällainen menettely ei teillä onnistunut.

Tääl on mies koulussa mut alkaa kesäloma onneks 15.6, eli todennäkösesti noin viikon oon vauvan kanssa "yksin" ennen sitä. Täällä ei tosin oo aikasempia lapsia huolehdittavana joten niin ei haittaa mitään :o
Taloudellisen tuskan ymmärrän täysin :(

Miehen työpaikalla sorretaan opiskelijoita oikein huolella ja muutenkin toiminta on välillä täysin laitonta. On ihme, että mies sai nämä kaksi viikkoa vapaaksi ilman mitään vääntämistä. Että jos hän sinne nyt menisi ja joku päivä vaan ilmottaisi, että on seuraavat kaksi viikkoa kotona, niin voi olla että ei tulekaan enää kesätyösopparin päätyttyä pyyntöjä töihin.

Jos vauva ei ensi perjantaihin mennessä synny, niin meidän on pakko päiväkodista kysyä että saako tyttö tulla ilman ennakkoilmoitusta hoitoon, jos päivällä pitää lähteä. Muuten ollaan sovittu, että mun äiti tulee vahtimaan. Mutta hänkin on sen 8-16 joka päivä töissä

Mä käyn täällä edelleenkin monta kertaa päivässä kurkkimassa, et joko seuraavalle olis tullut lähtö. :)

Joo, eipä mitään täälläkään. Oltiin kaupungilla ja elokuvissa, vauva mylläsi koko ajan ja mietin jo, että täälläkö alkaa nyt jotain toimintaa tapahtua (kuten vesien meno), mutta ei. Tuntuu olevan ehkä hitusen alempana, ehkä, mutta muuten ei mitään. Kokista ostin lisää. :rolleyes:

Olin just tulossa kysymään, että joko täällä kaikki muut on synnyttämässä kun on niin hiljasta :grin

Täällä ei oikeen mitään tuntemuksia. Pelästyin kauheesti tossa pari tuntia sitte, ku istuin autossa ja alapäässä tuntu joku ihme kolahdus. Ihan ku joku olis kolahtanu luuta vasten. Olin ihan varma sen seuraavan sekunnin, että nyt menee vedet. Mut ei mitään

Voi olla, en muuta selitystä keksi. Kun vauva on tarpeeks alhaalla, niin eikö se enää paina rakkoa? Mun ei nimittäin enää tarvi koko ajan ravata vessassa enkä kahteen yöhön oo heränny pissahätään. Ja vaikka herään, nii ei oo mitään tarvetta käydä vessassa. Toisin ku ennen kävin keskimäärin kolme kertaa yössä pissalla. Tai sitte vauva pomppas takasin ylös, eikä synny oikeesti koskaan :hilarious:

:D mä luulin, et mitä alempana on, sitä enemmän painais, mutta varmaan yksilöllistä. Siis riippuu anatomiasta. Mä olen käynyt poikkeuksellisesti 3 krt vessassa viime yönä, eka kerta ikinä tän raskauden aikana. Muutenkin tuntuu jotenkin painetta alaspäin, mut ei kyllä supista...

Mullakaan ei raskauden lopussa enää painanut virtsarakkoa niin paljon kuin aikaisemmin raskaudessa. En tiedä johtuko siitä et oliki alempana vai ei... Mullahan ei maha laskeutunut loppuvaiheessa mun mielestä ollenkaan ja synnärilläki jouduttiin ootteleen vauvan laskeutumista vaikka paikat oli jo täysin auki.

Tuntuu kuin vatsa olisi pienentynyt. En ole siis varma onko, mutta tuntuu siltä. Outoa. :eek:

Mä oon käyny kerran yössä vessassa ehkä kuukauden ajan. Nyt viimisenä kolmena yönä en oo heränny vessahätään mut heränny muuten vaan viiden aikaan ja käyny sit lähinnä tottumuksesta siinä samalla vessassa. Mahan laskeutumista en oo kyllä huomannu erityisemmin :o

Eilen illalla tullut ensin veren sekaista limaa ja sitten alkanut supistella. Synnytys päivystykseen lähdetty klo:18. Parille sormelle auki ja kanava kadonnut. Miehen kanssa kävelty ympäri ja ämpäri odotettu että paikat lähtee aukeen. Kävelystä ei apua mutta olin tunnin suihkussa niin aukesi sentillä. Kivut ylty niin että lähettiin saliin jossa sain kipupiikin klo:2.30. Tämä helpotti oloa ja sain nukuttua muutaman tunnin. Aamulla lämpöpakkausten kanssa kärvistelty alkuun ja saatu 4cm auki. Ilokaasua hengittelin hetken. Paikat meinas jäädä junnaan niin puhkastu kalvot. Nopeesti supistukset tiheenty ja muuttu kivuliaiks. Laitettiin epi noin klo11. Tämä toi ihanasti rauhan oloon. Nyt alkaa vähitellen tuntumaan taas supistuksilla oli auennu noin5-6cm. Ja tässä sitä ootellaan jatkoo.

Oi, lisää seurattavaa! Oliko ennen limoja ja supistuksia mitään ns oireita vai alkoiko puskista? Nimim. toiveikas :cool:

Alkaa vahvasti näyttää siltä, että huomenna kontrolliin. Ei MITÄÄN merkkejä mistään. :shifty:

Takaisin