Synnytykseen viittaavat oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja EkM89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuli mieleen, että onko teillä jo synnyttäneillä (jos tätä ketjua vielä luette) vauvan liikkeet jotenkin vaihdelleet ennen h-hetkeä? Joskushan sanotaan, että vauvojen liikkeet vähenevät, mutta oletteko te huomanneet jotain? Edellispäivän meillä oli jotenkin hiljaista, mutta eilen ja erityisesti tänään vauva on liikkunut ihan hirveästi. Siis tänään ollut ihan hirveä myllytys käynnissä.

Et mietin vaan, että onko tämä joku merkki vai vain päiväkohtaista vaihtelua. Sukkapuikkovihlaisuja tullut tänään lisää eilisen tapaan, mutta ei vielä muuta mainittavaa. Ei tunnu, että vauva olis kuitenkaan yhtään alempana kuin aiemmin, tai maha ei näytä laskettuneelta.

Mulla vauvan liikkeet selvästi väheni/hiljeni 2pv ennen synnytystä. Tein monta kertaa päivässä liikelaskentaa ja aina sain kuitenkin 10liikettä/tunti. :)

Mulla vauva liikuskeli tosi vähän ennen synnytystä, ainakin viikon jos ei kaksikin. Liikelaskentaa sai päivittäin tehä, mutta täyttti kyllä 10krt/tunti.

19:30 aikaan oltiin kahdelle sormelle auki.. Taisin sanoo edellisessä et kohdunkaula ois kokonaan ollu hävinny, mut sillon edellisel kerral oli vielä.reunaa jälellä. 19:30 oli reunakin hävinny kokonaan ja kalvo tuntui sormelle.

21 aikaan supistukset heikkeni ja väli muuttui 7-10min, sain nukuttua puolisen tuntia. Sillä aikaa oli menny vedet ja soittelin sit kelloo ja kerroin tilanteen. Käyrää otettiin ja nyt ootetaan et voimistuis ja lisääntyis taas supistukset.

Koko kroppa vapisee ja tärisee, oon nii poikki.. 18,5h synnytystä takana jo.

Ihan näin vaan tilannetietoo jos joku jaksaa lukee. :D

Odette: mä en muista et vauvan liikkeis olis ollu eroo.. Tosta vatsan laskeutumisesta: mulla ei laskeutunut missään vaiheessa. Mun mielestä oli ihan yhtä ylhäällä kun mentiin sairaalaan. Silloinkin kun kohdunkaula oli jo hävinnyt ja kohdunsuu täysin auki, jouduttiin ootteleen et vauva laskeutuis.

Kiitos kaikille tsempistä ❤ tunti sitten oli 3cm auki, kalvo edelleen tiellä, eli vielä pitäs saada loput vedet ulos et käynnistyis kunnolla. Olo aika huono, meni oksenteluks koko touhu.. Oxynormia jo toiseen kertaan otettu. 2h päästä ammeeseen lilluu kätilön suosituksests.

Onneks on ihana kätilö! Kaks kertaa vaihtunu jo vuoro ja nyt sain mukavan kätilön. Toivottovasti syntyy tämän aikana.

Tsemppiä rosmarinaa! Toivottavasti kohta jo pikku tuhisija kainalossa.

Väsyttää, takana 13h kivuliaita supistuksia 5-10 min välein, kestoltaan 30-60 sekunttia. Käytössä tens ja kauratyyny. Kohta sairaalaan katsomaan tilannetta. Vatsa sekaisin ja oksennus lensi yöllä kipujen takia. Saa nähdä tapahtuiko jotakin. alapäässäkin ja miten suosittelevat jatkamaan sairaalassa eli kotona vai jäänkö sisään. On ollut ihana olla kotona omassa rauhassa kun on ollut niin kipeä, mutta väsymyksen takia en usko, että jaksaisin enää montaa samanlaista vuorokautta. Tsemppiä rosmariinalle ja kaikille, joilla on ollut jo pidempään kivuliaita supistuksia!

Toivottavasti rosmarinaan ja Mrs. Peek-a-boon synnytykset etenee nyt rytinällä ja kohta on jo omat pikkuiset kääröt vieressä tuhisemassa. :) Tai toivottavasti rosmarinaalla jo on se oma käärö siinä vieressä.

Minulla itselläni ei ole mitään sen suurempia oloja ollut taas tänäänkään. Harkkasuppareita tulee kyllä heti kun yhtään mitään tekee ja välillä ihan levossakin. Pelkään vaan, että sitten kun kunnon supistukset alkaa niin silloin on sitten nopeeta toimintaa. Kuitenkin jo viikko sitten olin sen kolme senttiä auki. Meillä kun on matkaa sairaalalle niin olisi kiva saada vähän jotain ennakkovaroitusta... :rolleyes:

Ei mennä rytinäl tääl ainakaan. 29,5h takana synnytystä, kaks tuntia sitten 4cm auki. Väsymys ja kivut siihen pisteeseen, et oli lopulta pakko ottaa epi. Nyt vihdoinkin kivutonta.. Jos nyt sais vähän unta ja sit taas kokeillaan jatkaa

Ei mennä rytinäl tääl ainakaan. 29,5h takana synnytystä, kaks tuntia sitten 4cm auki. Väsymys ja kivut siihen pisteeseen, et oli lopulta pakko ottaa epi. Nyt vihdoinkin kivutonta.. Jos nyt sais vähän unta ja sit taas kokeillaan jatkaa

Rosmarinaa, kaikki sympatiat sulle. Esikoista väänsin kaksi vuorokautta. Siinä vaiheessa puhkaistiin kalvot ja sitten vasta vauva syntyi. Nyt toisen kohdalla toivon hieman nopeampaa synnytystä.

Takaisin