Vavavoom
Vauhtiin päässyt keskustelija
Ensisynnyttäjä minäkin, enkä pelkää synnytystä. Jännitän toki. En aio luoda minkäänlaisia toiveajatteluja synnytykseen liittyen, koska ei todellakaan voi tietää minkälainen synnytys on tulossa. Äitini ja siskoni ovat synnyttäneet kaikki tenavat sektiolla ahtaan lantion vuoksi + isot tenavat. Tuosta syystä haistan samaa meininkiä itellenikin, mutta en pidä sitä itsestäänselvyytenä. Valmistaudun pikemminkin henkisesti kyseiseen koitokseen niin, että pysyn tilanteessa kuin tilanteessa rauhallisena enkä ala panikoimaan mistään. Itekkin inhoan piikkejä yli kaiken, mutta veikkaanpa että siinä hässäkässä nekään ei paljo paina. Ja kaikki kärsimys ja tuska on niin pieni hetki elämästä, että kyllähän sitä nyt kestää mitä vaan että saa pikkuihmeen kunnialla ulos :) :)
En pelkää kipua, enemmän ehkä mietityttää repeämät mutta luulenpa että nekin ovat mielikuvissani paljon kauheampia mitä ne oikeasti edes on..
Avoimin mielin lähden synnytykseen, enkä luo ennakkoon mitään ehdottomia ei -juttuja, koska niinkuin sanoin -ei voi tietää mitä tuleman pitää. Minä siellä tilanteessa olen eka kertaa, kätilöt ja muut kyllä tietää mitä tehdä.
Kunhan saan ukkokullan pitää vierellä niin paljon kuin mahdollista, niin nou hätä :)
En pelkää kipua, enemmän ehkä mietityttää repeämät mutta luulenpa että nekin ovat mielikuvissani paljon kauheampia mitä ne oikeasti edes on..
Avoimin mielin lähden synnytykseen, enkä luo ennakkoon mitään ehdottomia ei -juttuja, koska niinkuin sanoin -ei voi tietää mitä tuleman pitää. Minä siellä tilanteessa olen eka kertaa, kätilöt ja muut kyllä tietää mitä tehdä.
Kunhan saan ukkokullan pitää vierellä niin paljon kuin mahdollista, niin nou hätä :)