Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hienoo Katjusha :)

Mitä vauvalla ikää silloin?

Täällä korkkarit katossa, poikakin jo terve ja viihtyy altailla, kun lapset pulikoi ja mummotkin vetää vesijumppaa musan tahdissa... :)

Meijän pimu on sillon täyttänyt 5 kuukautta. Varmaan en näin hövelisti olis lähdössä, mutta hän on perustyytyväinen ja maailmaa kohtaan utelias ;)
Ihana, kiva fiilistellä ja elää teijän down by the pool -jutuissa mukana :D

Matka on mennyt kaiken kaikkiaan VARSIN hyvin. Virusflunssa, joka vähän varjosti matkaa, niin ei kuitenkaan tullut täältä Teneriffalta, vaan oli tarttunut mieheen jo Suomessa :(

Poika on terve ja täysillä nauttii taas matkasta, joten huomenna viemme hänet eläintarhaan...Kameroiden akut ladattuina, halutaan perhekuvia sieltä :)

Hotellilla on paljon matkalaisia, eri kansallisuuksia. Iso hotelli. No, olisin havaitsevani, että ihan kaikki ihmiset eivät "tykkää", että vauvan kanssa matkustetaan ja ovat vähän "töykeitä". Onko joku vauvojen kanssa matkustanut huomannut samaa/ samaa mieltä? Sitten on ihan toinen puolisko ihmisistä, jotka ajattelevat aivan päivastoin..eli ihastelevat kovin ja aukovat ovia :)

Tuskin poika voi ihan näin pienenä paljoo muistaa matkasta, mutta ehkä on vähän karaistunut :) Helpottaa jatkossa kotonakin asioita, siis, että on nähnyt ihmisiä ja paikkoja...eli vauvan kanssa liikkuminen on jatkossa helpompaa :) Mekin kun vaan kaksin ollaan kotona ja lähinnä vaan vauvakerhossa käyty....

Nyt on nähnyt vähän enemmänkin maailmaa... :) :D

Katjusha :) Live on parasta, mutta kaikki ei siitä tykkää..

Mies on nyt puhunut taas toisesta lapsesta ja kävi hassu tilanne, kun mentiin syömään, niin pöydässä oli valmiina 2kpl lastensyöttötuoleja...hahha- mies tokaisi, kai se toinenkin pian tulee... :)

Täältä varmaan tulee viä "raportoitua" jotain, koska on korkkarit katossa ja huominen enää lomaa jäljellä...

Sorry, jos jotain haittaa tää -live- ei ole tarkoitus, oon vaan sellainen...

Tähden perheellä on ollut kaikin puolin hyvä reissu, kiva juttu!

Täällä jouduttiin Tukholman risteily vetämään vähän puolikuntoisena koko perhe, kaikki vuorollaan sairastuttiin sitä ennen flunssaan. Minireissu meni kuitenkin mukavasti, eikä shoppailukaan lähtenyt käsistä :grin (olin siis todella ilmeisesti puolikuntoinen... :wink). Pikkutypy oli niin iloinen matkustaja ja viihtyi joka puolella. Muumidisko tosin oli niin myöhään, että siellä hän sammui rintareppuun musan pauhatessa ja isoveljen sen sijaan ottaessa kaiken irti. :) Tukholmaan sattui ihanan aurinkoinen sää, joka antoi fiilistä keväästä.

Alkavalla viikolla meillä onkin sitten se ylimääräinen 10 kk kasvukontrolli, vaikea sanoa, katsotaan, mitä tuleman pitää. Tyttö kyllä pääasiallisesti syö hyvin, välillä isojakin annoksia ja monenlaista. Sormiruokaakin. Kalasta tykkää myös, lohi valmistuu hänelle samalla kun muullekin perheelle. Öljyä on päivittäin lisäilty ruokaan. Isompirakeista ruokaa vaihdellen vähän kakistelee, mutta lienee normaalia. Ongelma on nyt se, ettei suostu syömään purkista nk. lämpimiä valmisruokia... Useampaa olen kokeillut, eikä syö. Kyllä mä teen, ei siinä mitään, mutta ois kiva, että joskus maistuis purkkiruokakin, vaikka reissun päällä, ettei tarvi vaan hedelmäsoseilla ja puurolla vedellä. Ens viikolla saadaan myös alkaa kokeilla hapanmaitotuotteita, jee!

Touhua on tytöllä hirveesti! Nyt voi sanoa, että on kontannut lyhyitä matkoja, vaikka eniten liikkuu sellaisella ryömimisen ja konttauksen välimuodolla. Viime viikolla alkoi nousta pystyyn ja taputtaa. Nyt pystyyn pitää päästä koko ajan, totta kai myös nukkumaan mennessä. Pulina käy ja kädet heiluu, pystyssä tulee parhaimmat riemunkiljahdukset :)

Siis...mistä ollaan saatu tämä poika, sydäntenmurskaaja:HeartredNyt eri tarjoilija kävi ihastelemassa ja sanoi hyvin tasaiseksi ja rauhalliseksi lapseksi...Kysyi myös nimeä ja halusi paijata poikaa:p

Niin ihmettelen, kun lähestulkoon kaikki ihmiset lakoo pojan edessä....Sitä vaan, että onko lapsen kanssa liikkuminen aina näin helppoa?? Kokemuksia:rolleyes:

Siis...mistä ollaan saatu tämä poika, sydäntenmurskaaja:HeartredNyt eri tarjoilija kävi ihastelemassa ja sanoi hyvin tasaiseksi ja rauhalliseksi lapseksi...Kysyi myös nimeä ja halusi paijata poikaa:p

Niin ihmettelen, kun lähestulkoon kaikki ihmiset lakoo pojan edessä....Sitä vaan, että onko lapsen kanssa liikkuminen aina näin helppoa?? Kokemuksia:rolleyes:
Itse huomaan kyllä, että vauvan/ lasten kanssa liikkuessa saa usein paljon huomiota ja paatuneimmatkin möröttäjät hymyilevät ja huomioivat. :)

Itse huomaan kyllä, että vauvan/ lasten kanssa liikkuessa saa usein paljon huomiota ja paatuneimmatkin möröttäjät hymyilevät ja huomioivat. :)

Hyvä tietää! Tämä kun on erikoista, sillä ei ole tällaista kohtelua ennen vauvaa kokenut :)

Jotkut ihmiset jopa tunkeilee ja täällä matkalla esim. yksi mummo ( saksalainen), tuli paijaan poikaa ja pyysi syliin...No, en koskaan anna vieraalle lasta:wink!!!

Hotellilla on aika meno, joka ilta eri teema ja hotellin teatterissa/ Kabareessa eri ohjelma - show/ esitys :) Mies käynyt niitä katsomassa, mä lapsen kanssa huoneessa, koska noi showt ei oikein koskaan nappaa. Yhtä olin katsomassa, se teatteri oli täynnä n. 100hlöä ja baari täynnä...

Mutta parisuhde kukoistaa, vois mennä naimisiin uudestaan, vaikka jo ollaan:laughing021:laughing021:laughing021
:hug007:hug007:hug007

Huomenna tuplakorkkarit kattoon, kun on viimeinen täysi lomapäivä täällä.
:happy093

nyt se, ettei suostu syömään purkista nk. lämpimiä valmisruokia... Useampaa olen kokeillut, eikä syö. Kyllä mä teen, ei siinä mitään, mutta ois kiva, että joskus maistuis purkkiruokakin, vaikka reissun päällä, ettei tarvi vaan hedelmäsoseilla ja puurolla vedellä. Ens viikolla saadaan myös alkaa kokeilla hapanmaitotuotteita, jee!

Touhua on tytöllä hirveesti! Nyt voi sanoa, että on kontannut lyhyitä matkoja, vaikka eniten liikkuu sellaisella ryömimisen ja konttauksen välimuodolla. Viime viikolla alkoi nousta pystyyn ja taputtaa. Nyt pystyyn pitää päästä koko ajan, totta kai myös nukkumaan mennessä. Pulina käy ja kädet heiluu, pystyssä tulee parhaimmat riemunkiljahdukset :)

Myy75 :) Älä huolestu, ihan varmasti oppii syömään :) Ei meilläkään mikään mestari ole, mutta kaikki lapset oppii syömään varmasti....jokainen oppii eri asiat ja eri tahdissa :)

Sinuna en olisi huolissa:Heartred

Myy75 :) Älä huolestu, ihan varmasti oppii syömään :) Ei meilläkään mikään mestari ole, mutta kaikki lapset oppii syömään varmasti....jokainen oppii eri asiat ja eri tahdissa :)

Sinuna en olisi huolissa:Heartred
En mä oo huolissani, lähinnä mua huvittaa, kun mun tekemää ruokaa menee reiluja annoksia ja kaupan ruokiin tulee irvistys ja stoppi saman tien. :) Eli syö kyllä hyvin erilaisia ruokia, muttei kaupan "lämpimiä" ruokia.

Myy, ei ne kaupan ruuat ole mistään kotoisin. Hyvä maku lapsella!
Oon kyllä samaa mieltä, että se makumaailma ei oo kauheen vaihteleva - tai omasta mielestä "tuoksuu" ja maistuu samalle, oli sisältö sit porkkanaa, lohta tai lihapullaa. Ja mielellään ite teenkin, enkä koe sitä mitenkään ylisuureksi työksi, mutta just reissuilla par purkkia silloin tällöin vois olla kätevää... :)

Eclipse :) Ai tykkää lohesta:rolleyes: Täällä ei..tai syö tosi huonosti. Oikeastaan ainoa ruoka mistä poika ei tykkää, joten en viitsi sitä ostaa..

Melkein alan uhoon tekeväni ruokia jatkossa, koska se on edullisempaa, kuin ostetut!? Yksi pilttipurkki n. 0,80-1,20euroa... Sillä kai saa kaupasta vaikka esim. bataattia useamman potun?:p

Meidän 8kk ei syö lainkaan lihaa. Lohi kelpaa kyllä. Nyt uutena piirteenä häntä puistattaa kun syö ja erityisesti jos jotain uutta tarjolla.

Hehh!!:) Siis mies haluaa ihan kaiken irti maksetusta lomasta, joten toi pullon shampanjaa huomis-aamuksi sänkyyn..:) Ja kotiin otetaan mukaan pari pulloa ilmaista -all inclusive- :) Nyt ei saa käsittää väärin, mun mies ei juo koskaan oikein mitään, mutta tästä kalliista matkasta haluaa ihan kaiken irti :)

Kohta mennään illalliselle ja sitten pakkaamaan laukut lähtövalmiiksi. Aamulla lähtö lentokentälle ja sitten päästään kohti kotimaata :)

Nonnii, sehän on siis lomaa ihan täysillä, Tähti!
Turvallista kotimatkaa teille :)
Meillä alkaa matkahankintojen teko, eli pikkuselle jotain kesätaminetta ja uimapuku... :)

Mä en tiedä koska pääsee taas reissuun. Lapsen kanssa vois kokeilla yhdistettyä Dublinin/Kilkennyn reissua seuraavaksi. Mä kun en tykkää rannalla makaamisesta. En sit tiiä mitä muita lapsen kanssa sopivia kaupunkimatkoja ees on. On aika turha mennä minnekään jos lapsi vaan kiukuttelee koko matkan kaikissa nähtävyyksissä ja museoissa kun sitä ei ne kiinnosta. Mut luultavasti reissu saa oottaa siihen asti et joudun takas töihin ja rahat taas riittää paremmin. Kotihoidontuesta kun ei oikein pysty reissuihin omaa osuuttaan säästämään.

Meillä alkaa matkahankintojen teko, eli pikkuselle jotain kesätaminetta ja uimapuku... :)

Hahh-haa :) Täysillä joo :) Kiitos :)

Mä oon kirppareilta kesäks koittanu bongata uv vaatteita tytölle. Hänellä on meidän kalpee iho ja punapigmentit niin pakko suojata hyvin.

Mä oon kirppareilta kesäks koittanu bongata uv vaatteita tytölle. Hänellä on meidän kalpee iho ja punapigmentit niin pakko suojata hyvin.
Mulle on vielä arvoitus, mitkä pigmentit on (donor-munasolu). Lämmin sävy on hiuksissa, mutta ihan hyvin vaalealta ei lapsi vaikuta, eikä ole muutenkaan herkkä (isänsä?) iho. Täällä maalla ei paljon fiksuja kirpparivaihtoehtoja oikein ole, kyllä kannattais käydä kattelemassa... Onneksi alkukaudesta ei uv ole ihan kohtuuton.
Ekana käyn läpi mun 68 ja 74-koon kamppeet, jota on saatu että onko siellä kesäisempää tavaraa. Mekkoja ei tule kotona koskaan käytettyä, mutta ehkä reissussa :)

Takaisin