Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja myö siirryttiin käyttämään 62cm vaatteita 3kk iässä.nyt 8,5kk ja 68 cm mahtuu vielä kevääseen asti. On tää aikas mini tyttö
![]()
Juu niinhän se menee et housut mahtuu pitempään. Meil on vieläkin muutamat 62 housut käytössä. Mut tytön pituus oli siis 8kk neuvolassa 64,5cm joten lyhythän tuo on ollut verrattuna moneen muuhun täällä olevaan vauvaan.Riippuu kyllä aika paljon vaatteesta - 62 cm bodyt on meillä jo lyhyitä selästä, mut housut sopii.

) ja painoakin komeat 9255g, joka on siis n. puoli kiloa vähemmäin kuin hänen 2v siskollaan. Ei ihme, että on välillä hartiat jumissa. Pakki on pojalla löytynyt ja nyt on löytynyt jo tavuja mitä hokee..väy.väy ja äppy on suosikki sanat :D Ja sit ärsyttävin ääni on sellainen aasiääni, jota päästelee kun ei huomioida tarpeeksi
Meillä ei ehkä puhuta ennen kouluikää xD
Tsemppiä ruoka- ja unihommiin! Onko tyytyväisyystakuu vielä voimassa unijunaohjauksessa? Tai siis täyttynyt.
Meilläkin on vielä pääasiassa 62 käytössä. Eilen oli 5kk neuvola ja pituutta 65cm. Edelleen kasvaa tasaisesti keskikäyrää. Ei saatu lupaa istua syöttötuolissa vieläkään, vaikka tyttö on tosi jäntevä ja pysyy esim konttausasennossa jo minuutteja. Mutta terkan mukaan alaselässä on vielä pyöreyttä.
Meillä on nyt ollut nuhaa viikon verran. Muuten ei ole mitenkään kipeä, mutta nenä pitää friidata monta kertaa päivässä.
Meillä on sama kuin Satrulla, tyttö pitää eniten siitä että lasketaan veteen pystyasennossa ja jalat ensin. Hermostuu aika helposti jos yrittää jotenkin muuten laittaa. Vauvauinnissa sitten polskii jo ihan innoissaan vaaka-asennossakin kun on ensin saanut tottua veteen.
Hyvää ystävänpäivää kaikille!
Vaatteet on pääasiassa kokoa 80, koska hän on pitkä ( arvio 75) ja hoikka, vaikka vanhemmat onkin vähän alle keskipituuden...perinyt ilmeisesti isovanhempia...Meillä on hoitotasossa sentit, että voi vähän seurailla kotona vauvan kasvua. Omasta mielestä 60 cm on ylitetty ja 62-koon vaatteista löytyy jo sopivaa. Jännä, että ne mitoitukset on mitä sattuu tuotteissa, vertaamalla toiseen saa selville mitä kokoluokkaa tuote on... Seuraava virallinen mittaus vasta 1.3. 3 kuukauden neuvolassa.
On vissiin edessä ruokavaliotarkistukset, nuo yölliset pieruhommelit sotkee meidän unet ihan täysin. En kyllä ymmärrä, miten ilman sipulia voi valmistaa mitään hyvää ruokaa :) . Täksi päiväksi keksin lohen (pestolla) ja bataattiranskikset. On vaan totuteltava miedompiin makuihin, niinhän se lasten kanssa kai menee ettei voi olla liiemmin chiliä tai sitä sipulia.
Tyttö 2,5 kk ja pikkuisen päälle
Ja myö siirryttiin käyttämään 62cm vaatteita 3kk iässä.nyt 8,5kk ja 68 cm mahtuu vielä kevääseen asti. On tää aikas mini tyttö
![]()
Katjusha :) Oho, teillä hyvät mitat, oletteko itse tosi pitkiä...
Tähti-73, jännäähän tässä on se, että isän pituus tiedetään (182 tai jotain) mutta biologisen äidin on salaisuus ... Minä olen 176 ja karvan verran päälle. Sisarusteni lapset ovat hyvin pitkiä, ja toivoin mieluummin pitkän kuin lyhyen luovuttajan. Mutta kun anonyymisti toimitaan, tyttö voi kasvaa millaiseksi vaan. Ainakin hän on perinyt aurinkoisen ja puheliaan luonteensa meidän pariskunnan ulkopuolelta :)!!
Siitä se pituus kai tulee.. Ihan, että luonteenkin voi nykyään toivoa? :) Jos vaikka sattuisi miehesi luonne :) No, siis mä en usko, että luonne periytyy, ainakaan suoraan vanhemmilta. Meillä poika niin iloinen, aurinkoinen ja extro-vertti, kun olla voi ja me vanhemmat kun ollaan aika erakkoja luonteltaan...

Meillä on hoitotasossa sentit, että voi vähän seurailla kotona vauvan kasvua. Omasta mielestä 60 cm on ylitetty ja 62-koon vaatteista löytyy jo sopivaa. Jännä, että ne mitoitukset on mitä sattuu tuotteissa, vertaamalla toiseen saa selville mitä kokoluokkaa tuote on... Seuraava virallinen mittaus vasta 1.3. 3 kuukauden neuvolassa.
On vissiin edessä ruokavaliotarkistukset, nuo yölliset pieruhommelit sotkee meidän unet ihan täysin. En kyllä ymmärrä, miten ilman sipulia voi valmistaa mitään hyvää ruokaa :) . Täksi päiväksi keksin lohen (pestolla) ja bataattiranskikset. On vaan totuteltava miedompiin makuihin, niinhän se lasten kanssa kai menee ettei voi olla liiemmin chiliä tai sitä sipulia.
Tyttö 2,5 kk ja pikkuisen päälle
IhkuaSiitä se pituus kai tulee.. Ihan, että luonteenkin voi nykyään toivoa? :) Jos vaikka sattuisi miehesi luonne :) No, siis mä en usko, että luonne periytyy, ainakaan suoraan vanhemmilta. Meillä poika niin iloinen, aurinkoinen ja extro-vertti, kun olla voi ja me vanhemmat kun ollaan aika erakkoja luonteltaan...
![]()
Tähti-73, eihän näistä koskaan tiedä :) Jopa räjähtävää Temperamenttia kyllä löytyy tytöltä kans, ettei jalkoihin jää. Se on kyllä isältä! Ihaillen ollaan katsottu kehittyvää pienokaista, ihan upea tyyppi sieltä kuoriutuu ja äiti ja isi ovat onnesta soikeena
Ps: tosiasiassa munasolujen kanssa juuri mitään ei "kannata" toivoa, koska odottaminen jo pelkästään ihan "millaiseen tahansa" on Suomessa kohtuuttoman pitkä, jos tuoretta tavaraa toivoo :)

En usko perinnollisyyden merkitystä lapsen kiintymyssuhteeseessa vanhempiaan kohtaan.Psst pelkällä jääsalaatilla kurkulla ja possullakin voi elää. Nyt oon onneks saanut omaa ruokavaliota laajennettua ees hiukan. Mauttomampaan tottuu ja meidän tyttökin tulee tottumaan koska syön itse mautonta simppeliä ruokaa ja mies lisää omalle lautaselleen mausteet.
Tosin mun ruokavalio on rajoittunut omien allergioiden takia. Eli pois on vilja, kananmuna ja raa'at juurekset ja hedelmät. ASA allergia alkoi kettuilemaan pahempana nyt imetys aikana joten oon joutunu vähentämään ruokia joissa on paljon salisylaatteja. On aika kyllästyny olo ja en tiiä palautuuko tästä enää ennen raskautta olleeseen tasapainoon.
Mä kans mietin heti, että miten eväät kodin ulkopuolelle? Talouskyljys taskuun? Tuleeko ummetusta?
Mä yritän aloittaa sipuliton, pavuton, kaaliton.. -linjalla. Suklaata ei oikeestaan mene, ja kahviin sekoitan kofeiinitonta joukkoon. Toki pitäis kai lopettaa ihan tykkänään.