Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toivolla on ollut nyt ripulia, kun annoin hänelle rasvatonta maitoa korvikkeeseen sekoitettuna. Soitin neuvolaan ja neuvoi antamaan korviketta loppuviikon. Seuraavaksi kokeillaan rasvatonta luomumaitoa tai kevytmaitoa. Toivo oppinut nyt kiipeämään portaita ja joka päivä kävellään Brion kärryn kanssa edestakaisin. Ensi viikolla on 1-vuotisneuvola. Tietää sitten nykymitat. Mä en kyllä ymmärrä, että miten vauvan vaatteet kuuluu terveydenhoitajalle. Tietty jos on liian vähän vaatetta, niin siitä ehkä voi huomauttaa. Meillä Toivo käyttää vieläkin 68 cm vaatteita, mutta olen alkanut nyt pesemään 74 cm vaatteita. Yksi 74 cm toppapuku otettiin jo käyttöön.

Maria :) Kylläpä teillä mahtuu pienet vaatteet pojalle. Täällä 74 koko on käynyt jo pieneksi ja 80 koon vaatteita käytetään.

Mielenkiinnolla tutustutaan paremmin meidän uuteen terkkaan, kun seuraava käynti on. Uskon, että uuden kanssa saadaan oikein hyvät Neuvolakäynnit :)

Meneekö Toivo teillä sisällä raput ylös?:rolleyes:

Ei ole äijä ryöminy takas. Se tietää ettei kannata, kun ei sitä oteta :)

Me ollaan käyty lastenvalvojalla, elarit ja tapaamiset on sovittu. Vittu, et nautiskelin siellä ku se näki et mitä joutuis mulle maksaa kuussa. Meidän molempien tulot ei tällä hetkellä edes riitä pojan 100% elatukseen. Mut ei siihen mitään kelan tukea tule. Kukaan ei piittaa paskaakaan, et mistä sen poisjäävän summan revin.

Siellä lastenvalvojalla äijä sit mylvi, ettei oo rahaa. Jaja, se jätti tuloja ilmoittamatta siellä. Mä annoin sille myrskyvaroituksen rivien välistä, et nyt saatana käyttäydyt tai...Sillä meni hermo. Kohta koputti vartija oveen, et onko kaikki hyvin...Vittu mä nauroin partaani. Äijällä oli taas vähän "huono" päivä. Sanoinki sille, et mee hakee jotkut napit, ku sä käyttäydyt ku 5v.

Mä oon siis kelan päivärahoilla, et mun elatuskyky kuukaudessa on muutama kymppi. Se lastenvalvojakin oli ihan kusipää ekassa tapaamisessa. Laitoin sille haisevan meilin ja se soitti perään ja pahoitteli. Oli sit lopulta ihan fiksu mimmi.

Joo, mut kaikin puolin kuseen tähän jäin muutamaksi kuukaudeksi, mut kyllä mä nautin ku äijä kiemurteli siellä se laskelma kädessään! Buhhahhhaaaa!! Se pölvästi ei ollu laskenu mitään etukäteen. Ja se näytti ihan zombielta. Meinasin kysyy et onks silläkin 7-8kuinen huonosti nukkuva kotona...Mä olin sen sijaan pirtee ku peipponen ja menossa siitä lounaalle pojan kummitädin kanssa. Äijä varmaan palasi haisemaan omalle sohvalleen. Ihan vähän kävi sääliksi sitä, mut itehän on soppansa keittäny. Ja ei se mitään kiitelly, et kiva ku et ilmoittanu kaikkii tuloja tai et annoit alennusta elarista...

Poika sai myös perhepäivähoitopaikan tästä läheltä, menee siis huhtikuussa sinne. Siihen saakka pyristellään. Ei oo mitään hoitopaikkoja tähän hätään. Ainoastaan voin palkata hoitajan. Näillä tuloilla ei montaa tuntia pysty.

Mut mä oon surutyöni pääosin tehny ja kattelen jo eteenpäin tätä elämää. Onneksi vauva on kiltti ja reipas ja kaverit haluaa tulla sitä hoitamaan. Ja parempi et se tuuliviiri katos meidän arjesta (lue: sohvalta). :)

Hienoa, Sirpa et asiat on järjestyneet ja saitte miehen kanssa elarit sovittua. Onko sulla yksinhuoltajuus ?

Meillä alkoi mennä yöt siihen ett poika roikkui kiinnk tississä ja jos mä liikahdinkin niin havahtui. Eilen aloitettiin "isin unikoulu":) mä menin nukkuu pikkupoikien huoneeseen ja isä hoidi poikaa yön, vain vesipullo apunaan:) hyvin meni ela yö, nukshti omasn sänkyyn 21.30 ja heräs vasta 01 itkemään. Mies nosti syliin antoi vettä ja piteli itkevää poikaa n 45 min kunnes rauhottui ja nukahti. Nukkui siitä 6,40 asti jolloin mä tulin imettämään ja laiton valit päälle että yhdistää imetyksen päivään. Herätyskello meillä kuitenkin olis soinut jo klo 7. Oon tosi tyytyväinen thän yöhön ja toivon että ens yö sujuu yhtä hyvin ja pikkuhiljaa päästään yöimetyksistä eroon:) tällä tyylillä jatketaan ainakin viikko eteenpäin!

Meillä alkoi mennä yöt siihen ett poika roikkui kiinnk tississä ja jos mä liikahdinkin niin havahtui. Eilen aloitettiin "isin unikoulu":) mä menin nukkuu pikkupoikien huoneeseen ja isä hoidi poikaa yön, vain vesipullo apunaan:) hyvin meni ela yö, nukshti omasn sänkyyn 21.30 ja heräs vasta 01 itkemään. Mies nosti syliin antoi vettä ja piteli itkevää poikaa n 45 min kunnes rauhottui ja nukahti. Nukkui siitä 6,40 asti jolloin mä tulin imettämään ja laiton valit päälle että yhdistää imetyksen päivään. Herätyskello meillä kuitenkin olis soinut jo klo 7. Oon tosi tyytyväinen thän yöhön ja toivon että ens yö sujuu yhtä hyvin ja pikkuhiljaa päästään yöimetyksistä eroon:) tällä tyylillä jatketaan ainakin viikko eteenpäin!

Justmom :) Onko tämä lapsi teillä erilainen nukkuja, kuin muut? Onko muiden kanssa ollut helpompaa, tarkoitan.

Mä kävin kans syksyllä pitkästä aikaa optikolla. Otettiin silmänpohjakuvaukset, näöntarkistus yms ja onneksi kaikki oli kunnossa. Ja näkö (likinäkö, miinusta siis) oli ennallaan, samoissa lukemissa pysynyt viimeiset parikymmentä vuotta. Eli ainakaan mun kohdalla kaksi raskautta imetyksineen eivät vaikuttaneet. Nyt kyllä uusin 15 vuotta vanhat silmälasini, kun olivat jo ihan kauheat. Käytän lähes aina piilareita siis, mutta ehkä noita uusia lasejakin nyt joskus vois. Ikänäköä ei vielä ollut tullut.

Onko olemassa maalia, siis sisämaalia, mikä ei käryäis kamalasti? Silleen, että uskaltais maalata nyt ennen kesää, kun tuo typykin on haistelemassa nääs..

Onko olemassa maalia, siis sisämaalia, mikä ei käryäis kamalasti? Silleen, että uskaltais maalata nyt ennen kesää, kun tuo typykin on haistelemassa nääs..

On olemassa, me nimittäin maalattiin just suomalaisella maalilla yksi seinä ja parin tunnun tuuletuksella pystyttiin nukkumaan oikein hyvin. Mä yritän muistaa katsoa sulle nimen maalipurkista huomenna kun nyt en voi mennä kolistelemaan sinne.. Jos mä en muista, kysy uudestaan!! Oli nimittäin oikein hyvä.

Meillä on ollut niin kovasti kiireitä, etten melkein ehdi hengittämään.
Esikoinen aloitti vuoden alussa päiväkodin, ihan törkeän kallis mutta ollut aivan super hyvä, poika on viihtynyt hyvin ja tänään huomasin, että hänellä sekoittuu puheeseen sana italiaa siellä täällä.:)

8kk mittaukset tehtiin ja meidän pikku tyttö on 72.5cm ja 7kg. Kahdessa kuukaudessa oli tullut 4.5cm lisää, eli pituuskasvu oli aika huimaa tällä kerralla. Vähän ruikula on mutta hienosti kun kasvaa omalla käyrällään, niin näin jatketaan. Hän konttaa huimaa vauhtia ja nousee seisomaan ihan joka paikkaan, mistä vain kiinni saa ja ainahan se ei ole se kaikkein tukevin ote.

Typy maistelee kirjaimellisesti aivan kaikkea mihin käsiksi pääsee ja niinpä tässä on parin kuukauden sisällä uusien makujen joukossa ollut: oma kakka, pölypallot, vessaharja sekä kukkaruukun koristekivet. En ole ihan varma tätäkö neuvolassa tarkoitetaan monipuolisella kiinteiden maistelulla.:rolleyes:

Myö just maalattiin tytön huone Tikkurilan sisämaalilla. Ei haissut juurikaan. Eli voi käyttää ilman tuuletusta.

Typy maistelee kirjaimellisesti aivan kaikkea mihin käsiksi pääsee ja niinpä tässä on parin kuukauden sisällä uusien makujen joukossa ollut: oma kakka, pölypallot, vessaharja sekä kukkaruukun koristekivet. En ole ihan varma tätäkö neuvolassa tarkoitetaan monipuolisella kiinteiden maistelulla.:rolleyes:

:laughing002 oi-joi on sulla vahtiminen :laughing001

Meillä ei niinkään kiinnosta maistelu, vaan kaiken näprääminen, verhoja kiskotaan usein melkein alas...Sälekaihtimet ne vasta onkin kiinnostavat ja pojan suosikki on imuri, josta ei päästä irti:laughing002

Tuolla kun on noita saatuja vaatteita pojalle, niin puin yhden kokoa 85, joka siis vihdoin sopiva.

Mies se hämmästeli kaksi päivää, miten oon mennyt ostaan tyttöjen pinkin paidan pojalle....?!:rolleyes:

Nauroin, hahha-haa, en nyt sentäs!!:laughing021

Ei hiffannut...onhan tuo tyttöjen....sanoin niin onkin, mutten sitä ostanut ole!! Mies kiiruusti ohjeisti, pojan värit on sininen, vihreä ja valkoinen jne...

Hahha-haaa, mähän näitä pinkkejä asuja pojalle aina ostelenkin...:laughing014
:laughing025

Takaisin