Ei ole äijä ryöminy takas. Se tietää ettei kannata, kun ei sitä oteta :)
Me ollaan käyty lastenvalvojalla, elarit ja tapaamiset on sovittu. Vittu, et nautiskelin siellä ku se näki et mitä joutuis mulle maksaa kuussa. Meidän molempien tulot ei tällä hetkellä edes riitä pojan 100% elatukseen. Mut ei siihen mitään kelan tukea tule. Kukaan ei piittaa paskaakaan, et mistä sen poisjäävän summan revin.
Siellä lastenvalvojalla äijä sit mylvi, ettei oo rahaa. Jaja, se jätti tuloja ilmoittamatta siellä. Mä annoin sille myrskyvaroituksen rivien välistä, et nyt saatana käyttäydyt tai...Sillä meni hermo. Kohta koputti vartija oveen, et onko kaikki hyvin...Vittu mä nauroin partaani. Äijällä oli taas vähän "huono" päivä. Sanoinki sille, et mee hakee jotkut napit, ku sä käyttäydyt ku 5v.
Mä oon siis kelan päivärahoilla, et mun elatuskyky kuukaudessa on muutama kymppi. Se lastenvalvojakin oli ihan kusipää ekassa tapaamisessa. Laitoin sille haisevan meilin ja se soitti perään ja pahoitteli. Oli sit lopulta ihan fiksu mimmi.
Joo, mut kaikin puolin kuseen tähän jäin muutamaksi kuukaudeksi, mut kyllä mä nautin ku äijä kiemurteli siellä se laskelma kädessään! Buhhahhhaaaa!! Se pölvästi ei ollu laskenu mitään etukäteen. Ja se näytti ihan zombielta. Meinasin kysyy et onks silläkin 7-8kuinen huonosti nukkuva kotona...Mä olin sen sijaan pirtee ku peipponen ja menossa siitä lounaalle pojan kummitädin kanssa. Äijä varmaan palasi haisemaan omalle sohvalleen. Ihan vähän kävi sääliksi sitä, mut itehän on soppansa keittäny. Ja ei se mitään kiitelly, et kiva ku et ilmoittanu kaikkii tuloja tai et annoit alennusta elarista...
Poika sai myös perhepäivähoitopaikan tästä läheltä, menee siis huhtikuussa sinne. Siihen saakka pyristellään. Ei oo mitään hoitopaikkoja tähän hätään. Ainoastaan voin palkata hoitajan. Näillä tuloilla ei montaa tuntia pysty.
Mut mä oon surutyöni pääosin tehny ja kattelen jo eteenpäin tätä elämää. Onneksi vauva on kiltti ja reipas ja kaverit haluaa tulla sitä hoitamaan. Ja parempi et se tuuliviiri katos meidän arjesta (lue: sohvalta). :)