Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Janna75 :) Muistaakseni kuulin hänen sanoneen, ettei ole ihan paikallisia täällä, missä asun, vaan tätä työtä tarjottiin hänelle, joten päätti vastaanottaa ja asuu jossain "vähän" kauempana. Asuinpaikkaa ei maininnut ja häneltä on aika turha kysyä yhtään mitään, kun ei kuule sen oman koilotuksen keskeltä...

Iltaisin kuulemma lukee kirjaa ja syö ison pussin irtokarkkeja, sekä telkkarista katsoo Putousta.

Älkää vaan kuvitelko, että syytän uutta Seurakunnan vauvakerhon aputätiä mistään, vaan tarkoitan, että omasta näkemyksestäni käsin vaikuttaa lapselliselta ja hiukan epäammattimaiselta.

En ikinä oo valittanut mistään minnekkään, eikä se oo tyylini, vaan äänestän jaloilla, jopa ravintolassa, jos ruoka on liian suolaista.

Kukaanhan ei ole täydellinen, mutta ehkä seuraava ammatti on sitten kriitikko, jos alaa tulee vielä joskus vaihdettua:grin

Last edited by a moderator:
Tähti, ei sit oo kyllä sama täti. Varsinais-Suomessa mä asustelen ja tää jota ajattelen ei kyllä olis tuollainen lällättävä lapsille (näyttää korua mitä ei lapset saa koskea) mutta on siis myös blondi, isokokoinen, äänekäs ja käyttää paljon koruja. Aina äänessä ja yltiöpositiivinen. Ja tämä täti on tietääkseni tällä seudulla edelleen töissä.
Mutta kyllä siis munkin mielestä on todella ärsyttävää jos näyttää lapsille koruja muttei anna koskea!? Toihan on härnäämistä!

Tähti, ei sit oo kyllä sama täti. Varsinais-Suomessa mä asustelen ja tää jota ajattelen ei kyllä olis tuollainen lällättävä lapsille (näyttää korua mitä ei lapset saa koskea) mutta on siis myös blondi, isokokoinen, äänekäs ja käyttää paljon koruja. Aina äänessä ja yltiöpositiivinen. Ja tämä täti on tietääkseni tällä seudulla edelleen töissä.
Mutta kyllä siis munkin mielestä on todella ärsyttävää jos näyttää lapsille koruja muttei anna koskea!? Toihan on härnäämistä!

Janna75 :) Oon helpottunut, ettei puhuta samasta hlöstä. Siis saahan ihminen pukeutua vaikka mihin hepeneisiin ja koruihin, se on jokaisen oma asia :)

Mä oon vaan sitä mieltä, että sitten jos näitä omia koruja tai mitä ties, niin käytetään ammatillisessa merkityksessä, ilman, että kuuluvat sinne, niin silloin on ylitetty "joku" raja:wideyed:

Koska on eri asia se, että jos vauva olisi hänen sylissä ja olisi itse kiinnostunut tutkimaan koruja ranteessa tai jtn. kaulakorua...

Se, että tämä ohjaaja itse ottaa korun pois ranteesta ja houkuttelee sillä vauvoja, eikä sitten anna vauvan koskea, kun on siitä kiinnostunut, niin kertoo mulle aivan ihan muuta....

Yölento/ Justmom, näkemyksiä??:rolleyes::rolleyes:

Oliko täällä rillipäitä tai peräti optikoita? Kuinka iso riski on oikeesti käydä näöntarkastuksessa ja hommata uudet rillit imetysaikana? Lähinnä onko kokemuksia et vahvuudet olis menny / muuttunut päin prinkkalaa imetysajan hormonimuutosten takia?

Mä oon rillipää ja ei mulla ainakaan ole tullut näköön mitään muutoksia. Muuhun en osaa ottaa kantaa. Ja mulla kaukonäkölasit ollu jo 25 vuotta.

Raskauden vaikutuksesta sarveiskalvoon ja näköön: "Suurin osa raskauden aikaisista muutoksista palautuu parin kuukauden kuluessa synnytyksestä. Osa muutoksista saattaa kuitenkin säilyä aina imetyksen lopettamiseen asti." väitti yksi lähde... Tiedä sitten.
Edelliset lasit hankin odottaessani esikoista eikä mitään ongelmia ollut. Duunikaveri vaan ihmetteli, että miten uskalsit - eikö optikko kertonut et näkö voi muuttua raskauden aikana...
Nyt optikko otti itse puheeksi aikaa varatessa, että imetys vaikuttaisi?!

Muokattu viimeksi:
Raskauden vaikutuksesta sarveiskalvoon ja näköön: "Suurin osa raskauden aikaisista muutoksista palautuu parin kuukauden kuluessa synnytyksestä. Osa muutoksista saattaa kuitenkin säilyä aina imetyksen lopettamiseen asti." väitti yksi lähde... Tiedä sitten.
Edelliset lasit hankin odottaessani esikoista eikä mitään ongelmia ollut. Duunikaveri vaan ihmetteli, että miten uskalsit - eikö optikko kertonut et näkö voi muuttua raskauden aikana...
Nyt optikko otti itse puheeksi aikaa varatessa, että imetys vaikuttaisi?!

Kimaira :) Mä en näe enää ihan pikkupränttiä ( esim. jonkun meikkipurkin tuoteselosteet) ja tosiaan nyt tullut, kun poika oli mahassa... tai sitten on vaan ikänäkö, eikös se ilmene 40+ korvilla?

Mulla ei ikinä näköongelmia, eikä silmälaseja.

No, miehellekin on tätä tullut, oltiinhan yhdessä raskaana:grin:joyful::laughing021

Last edited by a moderator:
8 kk neuvolassa käyty. Meidän minin mitat oli 7,7kg ja 64,5cm.
Muuten kaikki hyvin, mutta jos ei kuukauden sisällä ryömi jne niin on varattava aika fysioterapiaan. Mun mielestä liikkeelle lähtö on ihan pienestä kiinni eli eiköhän sitä mennä kohta ympäri kämppää. Mä oon ollu sitä mieltä et mitään en treenaa vaan saa itse keksiä asiat, mut täytyy kai taipua ja vähän auttaa jalkojen kanssa. Pinsetti otteet ym on osannu jo useemman viikon joten käsistään on näppärä.
Korvissa myös oli vähän vaikkua, mutta sille ei kai pysty mitään tekemään? Tai edes pidä tehdä? Empä sit tajunnu kysyä.

Janna75 :) Oon helpottunut, ettei puhuta samasta hlöstä. Siis saahan ihminen pukeutua vaikka mihin hepeneisiin ja koruihin, se on jokaisen oma asia :)

Mä oon vaan sitä mieltä, että sitten jos näitä omia koruja tai mitä ties, niin käytetään ammatillisessa merkityksessä, ilman, että kuuluvat sinne, niin silloin on ylitetty "joku" raja:wideyed:

Koska on eri asia se, että jos vauva olisi hänen sylissä ja olisi itse kiinnostunut tutkimaan koruja ranteessa tai jtn. kaulakorua...

Se, että tämä ohjaaja itse ottaa korun pois ranteesta ja houkuttelee sillä vauvoja, eikä sitten anna vauvan koskea, kun on siitä kiinnostunut, niin kertoo mulle aivan ihan muuta....

Yölento/ Justmom, näkemyksiä??:rolleyes::rolleyes:
Minusta korut eivät ole leluja. Itse olen niin tarkka, että en edes käyttäisi töissä rannekoruja, mutta eihän se täysin kiellettyä ole. Korut ovat epähygieenisiä, niissä saattaa olla teräviä osia ja niistä voi irrota osia. Jos lapsi itse kiinnostuu korusta, voisin antaa katsoa, mutta on vähän outoa alkaa itse niitä esitellä.
Jotenkin tuli tuon työntekijän käytöksestä taas mieleen, että tietääkö hän, miksi sitä työtä tehdään ja mikä siinä on tavoitteena. Huudattaa lasta? Saada äidit pohtimaan, onko lapsessa joku vika? Vai onko itsellä tarve tulla ihailluksi? Siitä ei kyllä makseta seurakunnan töissä... Pitäisikö vaihtaa alaa?

Minusta korut eivät ole leluja. Itse olen niin tarkka, että en edes käyttäisi töissä rannekoruja, mutta eihän se täysin kiellettyä ole. Korut ovat epähygieenisiä, niissä saattaa olla teräviä osia ja niistä voi irrota osia. Jos lapsi itse kiinnostuu korusta, voisin antaa katsoa, mutta on vähän outoa alkaa itse niitä esitellä.
Jotenkin tuli tuon työntekijän käytöksestä taas mieleen, että tietääkö hän, miksi sitä työtä tehdään ja mikä siinä on tavoitteena. Huudattaa lasta? Saada äidit pohtimaan, onko lapsessa joku vika? Vai onko itsellä tarve tulla ihailluksi? Siitä ei kyllä makseta seurakunnan töissä... Pitäisikö vaihtaa alaa?

Yölento :) Ihan sama ajatus tuli, haluaa ihailua...Selvästi tarve siihen, koska puhuu paljon itsestään ja tosiaan rannekorua esitteli, eikä henk. koht. korut kuulu lasten leikkimatolle....ei sitten mitenkään, vaikka asiaa yrittää ajatella:depressed:

Meillä ollaan molemmat 40+ eikä nähdä varsinkaan huonossa valaistuksessa pikkupränttiä. Molemmat on käynyt likinäköleikkauksessa muutama vuosi sitten. Ollaan sovittu, että hommataan "tiimarilasit" alkuun yhteiseen käyttöön ;) En meinannut optikolle mennä, ennenku oon takaisin töissä ja mahdolliset lasit sponsoroi työnantaja.
Joo, helyjen ja korujen yhdistäminen pikkuihmisiin on kyllä outoa. Totta kai vauva tai taapero tempaisee kiinni kaulakoruun, jotkut jopa tempaisee rillit päästä ;) Voin itse käyttää ristiäisissä kaulakorua, koska lapseni ei vielä tartu mihinkään ...

Juu mun rillit saa kyytiä joka päivä jossen ehdi nappaamaan kädestä kiinni ennen kuin vetäsee rillit omaan käyttöön. :p Ärsyttävintä on aamusin kun just saat rillit pestyä, et niistä näkee läpi, niin eiköhän niihin ilmesty kämmenen kuva heti kun tytön syliin nostaa. o_O

Joo, helyjen ja korujen yhdistäminen pikkuihmisiin on kyllä outoa. Totta kai vauva tai taapero tempaisee kiinni kaulakoruun, jotkut jopa tempaisee rillit päästä ;) Voin itse käyttää ristiäisissä kaulakorua, koska lapseni ei vielä tartu mihinkään ...

Katjusha :) Arvaa, se harmittaa, kun löydettiin tää kiva vauvakerho, eikä enää olekaan niin kiva mennä sinne, kun toinen vetäjä vaihtui....Siis mua harmittaa aivan oikeesti!!:sad001 Ehdittiin käydä siellä joka viikko jo useampi kuukausi.

En nyt viä oo kirvestä kaivoon viskannut, mutta merkit uuden vetäjän suhteen on sen suuntaiset, että loppuuko kiinnostus....

Se rannekoru oli sellainen paksu, ettei pikkuosia, mutta en saa järjellistä selitystä asialle, että sitä pitää heilutella lasten lelujen joukossa, siis vähän kuin " ahvenia narrais"...:eek::eek: Mun kanssa ei niinkään halunnut edes puhua, ( vaikka piti poikaa sylissä), koska huomasi, että näen hänen lapsellisen tyylinsä lävitse...

Täytyy todeta, että näin äitiyslomalla on tullut törmättyä varsin "värikkäisiin" henkilöihin...tuolla liikemaailmassa, kun ollaan enemmänkin kaikki samasta puusta:joyful::joyful::joyful: Siis välillä valitan melkein itku kurkussa tänne ja välillä repee naurusta, miten jotkut hoito/terveysalan ihmiset osaavatkaan olla niin kummallisen ärsyttäviä tai huvittavia...:excited001
:laughing001:laughing001:laughing001:laughing021
:laughing025

Tähti, palautetta vaan nettisivujen kautta kerhon järjestävälle taholle. Ja voihan tuo olla jotain alun epävarmuuttakin, joka menee ohi, kun oppii työnsä.

Minä olen myös hiukan kriittinen. Yritän selvitä sen kanssa, koska minun kohdalleni ei ole sattunut ketään todella huonoa. Huomaan silti, että muskarissa mietin, kuinka ohjelma on koostettu, onpa yksipuolista, ei ole nähty vaivaa. Ohjaaja ei ole aidosti innostunut jne. Ihan mukavaa siellä on, mutta ohjaaja ei osaa ottaa huomioon eri ikäisiä vauvoja. Lähes koko ajan körötellään niin, että pieneltä puklu lentää ja isommat ei halua pysyä sylissä. CD-levyjä käytetään turhan paljon. Uusia lauluja ei opeteta juuri lainkaan. :D onneksi ohjaaja ei tiedä ajatuksiani. Siellä on muitakin alan ammattilaisia. Voisi olla liian jännittävää, jos tietäisi ketä on mukana. Meillä on suvussa kaksikin muskariopettajaa. Tiedän siis, että hyviäkin on olemassa.

Tähti, palautetta vaan nettisivujen kautta kerhon järjestävälle taholle. Ja voihan tuo olla jotain alun epävarmuuttakin, joka menee ohi, kun oppii työnsä.

Minä olen myös hiukan kriittinen. Yritän selvitä sen kanssa, koska minun kohdalleni ei ole sattunut ketään todella huonoa. Huomaan silti, että muskarissa mietin, kuinka ohjelma on koostettu, onpa yksipuolista, ei ole nähty vaivaa. Ohjaaja ei ole aidosti innostunut jne. Ihan mukavaa siellä on, mutta ohjaaja ei osaa ottaa huomioon eri ikäisiä vauvoja. Lähes koko ajan körötellään niin, että pieneltä puklu lentää ja isommat ei halua pysyä sylissä. CD-levyjä käytetään turhan paljon. Uusia lauluja ei opeteta juuri lainkaan. :D onneksi ohjaaja ei tiedä ajatuksiani. Siellä on muitakin alan ammattilaisia. Voisi olla liian jännittävää, jos tietäisi ketä on mukana. Meillä on suvussa kaksikin muskariopettajaa. Tiedän siis, että hyviäkin on olemassa.

Yölento :) Näin teen:wink Hetki vielä katsellaan, jos ellei muutu, niin jopa mäkin voisin ekan kerran elämässä antaa palautetta:p

Säkin oot kriitikko, ilmankos täällä juttelu sujuu meillä hyvin!:joyful::p Samanhenkisyyttä tunnen täällä aina, kun sinun kanssa keskustellaan:Heartred

Eikun härkää sarvista:wink:singing:

Mun näkö tuntuu paljon huonommalta ja lukiessa lasit on pakko ottaa pois. Elän toivossa että tää vielä paranisi tästä kun lopetan imetyksen, mutta voi kyllä olla, että ikänäköäkin alkaa tulla.

Yölento :) Mulla vauvan lisäksi, toinen huolehdittava, 90v. isoäiti.

Voin sanoo, että kunnan puolelta menee naurettavuuksiin vanhustenhoito. Siellä vaan keksitään jotain muistisairauksia täysin skarpille vanhukselle, jotta saadaan tämä vaan hiljaiseksi...Hahhh:mad::sad001

No, nämä asiat ei kuulu tänne vauvapalstalle ollenkaan, kunhan nyt mainitsin.

Tiedättekö mikä on hyvä lantionpohjalihas-jumppa? Yskä! :'D Luoja et saa puristaa ettei lirahda pöksyihin joka kerta kun rykäsee kunnolla.
Tähti, mä saan selvitellä 70v isäni terveyttä... ja hänellä siis on ongelmia mutta ei sitten millään halua hyväksyä tai tunnustaa sitä ite! Sain "huijattua" hänet lääkäriin alkusyksystä ja tutkimukset jatkuu. Vaikka neurologi selosti hänelle aivojen tilanteen hän vaan kehuu miten hyvässä kunnossa on, käy lenkillä jne, ja jos on ongelmia se johtuu ympäristöstä (lue=minä ja mun mies). :( Tänään hän ei vastannut puhelimeen pariin tuntiin niin mä olin jo varma että nyt on vähän isompi aivoverenvuoto iskenyt. Hän asuu siis yksin 100km meistä. Ehti jo hautajaisjärjestelyt käydä mielessä...

Tiedättekö mikä on hyvä lantionpohjalihas-jumppa? Yskä! :'D Luoja et saa puristaa ettei lirahda pöksyihin joka kerta kun rykäsee kunnolla.
Tähti, mä saan selvitellä 70v isäni terveyttä... ja hänellä siis on ongelmia mutta ei sitten millään halua hyväksyä tai tunnustaa sitä ite! Sain "huijattua" hänet lääkäriin alkusyksystä ja tutkimukset jatkuu. Vaikka neurologi selosti hänelle aivojen tilanteen hän vaan kehuu miten hyvässä kunnossa on, käy lenkillä jne, ja jos on ongelmia se johtuu ympäristöstä (lue=minä ja mun mies). :( Tänään hän ei vastannut puhelimeen pariin tuntiin niin mä olin jo varma että nyt on vähän isompi aivoverenvuoto iskenyt. Hän asuu siis yksin 100km meistä. Ehti jo hautajaisjärjestelyt käydä mielessä...

Janna75 :) Tsemppiä! Tiedän miltä tuntuu, ns. "kauhun tasapaino", että onko kaikki hyvin:Heartblue

Meilläkin välimatkaa 200km, vaikka olen lähiomainen ja ikää alkaa olla tosi paljon. Ei ole muistisairautta, vaikka iän puolesta niin kuvitellaan. Muuta huolta kyllä ikääntyvä lähiomainen aiheuttaa:Heartblue

Takaisin