Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kaikille avusta ja vinkeistä!! <3
Toivotaan, että parempaan menis. Tosin tänään oppi leikkikehässä kävelemään sivusuunnassa pitäen pinnoista kiinni itse ja myös ensimmäisiä askeleita otti taaperokärrystä kiinni pitäen. Siinä toki me pidettiin kärrystä kiinni, ettei liian lujaa menny alta pois tai kipannu. Et ei ehkä vieläkään nukuta :/
Mut siis vielä gallup: jos yöllä herää, niin hyssyttääkö vaan uudestaan sylissä vaikkei nukahtais vai antaako leikkiä ja kohta kokeilee uusiks? Voi mennä siis parikin tuntia välillä..
Meillä vauva jos herää kesken unien, niin herää aamulla seiskan molemmin puolin. Herään ku se juttelee siellä unilelulle, saattaa pölistä vartinkin, mut mä en mee sinne. Se nukahtaa yleensä uudestaan. Jos alkaakin parkuu, ni käyn laittaa tutin suuhun ja se on merkki sille et vielä nukutaan, ja sit se nukkuu sinne kasin paremmalle puolen. Mut joo, toi tutti on käytössä tohon nukahtamiseen. Muuten se ei tuttia syö.

Eli mä en menis, ellei oo hätä.

Meillä on alkamassa vissiin taas tiheän imun kausi. Ipana roikkuu yötä päivää rinnalla, eikä oikein rauhoitu kenenkään muun syliin... 12 vko tulee täyteen sunnuntaina. Vähän rassaavaa, kun äijä on vkl:n yli reissussa ja esikoinenkin kaipaa huomiota ja hoivaa... Vituttaa olla näin hermo kireenä (kummallekin) mukulalle... Huoh. Kyllä se tästä mut nyt ei oo hirveen zeniläinen olo.

Kimaira, jospa se olis lyhyt ja tehokas kausi!
Täällä meni 6 viikon hulinat vain pienillä hermojen menetyksillä :) Yöherätykset saatiin 1-2 tuntia harvemmiksi, mistä olen kiitollinen (toki itsellä hakee rytmiä, kiva heräillä vähän väliä...)
Tyttö 8 viikkoa

Hello mamas! I'm back! :D
Mulla iski tossa ennen joulua kauhee joulustressi (ei pelkästään joulusta vaan myös taloudesta, mun isästä ja äidin vanhemmista) ja tuntu ettei aika riitä mihinkään. Karsin sit ekana tänne käyttämäni ajan. Ja mä olen sellanen kaikki tai ei mitään tyyppi, eli joko luen jokaisen seuraamani ketjun KAIKKI viestit tai sit ei ollenkaan ja siihen alko mennä liikaa aikaa. Tähänkin ketjuun on tullut melkeen 700 viestiä siitä kun viimeks kirjoitin!?! Huh...
Vauva on nyt 3,5kk ja taapero täyttää ens viikolla 2v. <3 Vauva nukkuu paljon, syö hyvin ja on enimmäkseen hyväntuulinen ollessaan hereillä. Vauvauinti aloitettiin pari viikkoa sitten ja hyvin on sujunut. Taapero on ottanut isoja askelia kehityksessä. Päivävaippa jäi pois ennen joulua (ulos mentäessä laitetaan kyllä vaippa), tuttikin jäi pois yllättäen ja siirrettiin hänet pinnasängystä isojen tyttöjen sänkyyn niin että vauva sai pinniksen.
Veljenvaimolla oli LA reilu viikko sitten ja nyt odotellaan kuumeisesti et puhelin soi että pääsen lapsenvahdiksi heille synnytyksen ajaksi tai tytöt tulisi meille hoitoon. :)
Siinä kai lyhyesti tärkeimmät uutiset, koitan pikkuhiljaa päästä kärryille taas mitä täällä on tapahtunut.
Ja hyvää uutta vuotta kaikille! :)

Hello mamas! I'm back! :D
Mulla iski tossa ennen joulua kauhee joulustressi (ei pelkästään joulusta vaan myös taloudesta, mun isästä ja äidin vanhemmista) ja tuntu ettei aika riitä mihinkään. Karsin sit ekana tänne käyttämäni ajan. Ja mä olen sellanen kaikki tai ei mitään tyyppi, eli joko luen jokaisen seuraamani ketjun KAIKKI viestit tai sit ei ollenkaan ja siihen alko mennä liikaa aikaa. Tähänkin ketjuun on tullut melkeen 700 viestiä siitä kun viimeks kirjoitin!?! Huh...
Vauva on nyt 3,5kk ja taapero täyttää ens viikolla 2v. <3 Vauva nukkuu paljon, syö hyvin ja on enimmäkseen hyväntuulinen ollessaan hereillä. Vauvauinti aloitettiin pari viikkoa sitten ja hyvin on sujunut. Taapero on ottanut isoja askelia kehityksessä. Päivävaippa jäi pois ennen joulua (ulos mentäessä laitetaan kyllä vaippa), tuttikin jäi pois yllättäen ja siirrettiin hänet pinnasängystä isojen tyttöjen sänkyyn niin että vauva sai pinniksen.
Veljenvaimolla oli LA reilu viikko sitten ja nyt odotellaan kuumeisesti et puhelin soi että pääsen lapsenvahdiksi heille synnytyksen ajaksi tai tytöt tulisi meille hoitoon. :)
Siinä kai lyhyesti tärkeimmät uutiset, koitan pikkuhiljaa päästä kärryille taas mitä täällä on tapahtunut.
Ja hyvää uutta vuotta kaikille! :)
Ihanaa kun oot takas! Mie olin susta jo huolissaan. Kiva kun asiat on mallillaan. :happy:

Mun pitäis kanssa ottaa joku ryhtiliike... Lähinnä liikunnan ja erityisesti kehon huollon suhteen. Oon ihan imetysasentoon jumahtanut kanttura :-p

Alkuvuoden ryhtiliike on tuottanut tulosta - kolmessa viikossa -3,2 kg. Enää 5,8 kg jäljellä... :wacky:

Napu75 :) Tosi hyvin!:grin

Onko sulla sama, paino tippuu hyppäyksittäin? Oletin, että tammikuun lopussa olisi lähellä tavoitetta, mutta ei ihan...

Tsemppii! :)

Napu75 :) Tosi hyvin!:grin

Onko sulla sama, paino tippuu hyppäyksittäin? Oletin, että tammikuun lopussa olisi lähellä tavoitetta, mutta ei ihan...

Tsemppii! :)
Vaikee vielä sanoo. Käyn kerran viikossa vaa'alla, iltaisin. Ekalla viikolla lähti 2,1 kiloa ja nyt maltillisemmin. Syön tasan 5 kertaa päivässä 2-4 tunnin välein, ei muita suupaloja. Pääpaino kevyellä ja normaalilla sapuskala (yksin syödessä lounas voi olla salaatti/puuro/kasvissosekeitto), mutta herkkuja oon sallinut sosiaalisissa tilanteissa. Kävelen. Pientä lihaskuntoa isoille lihaksille, kerran viikossa venyttely Method Putkiston tyyliin. Hypopressive- tekniikka on uusi tuttavuus, googlatkaapa. Se on suunniteltu erityisesti synnytyksestä palautumiseen.

Muokattu viimeksi:
Vaikee vielä sanoo. Käyn kerran viikossa vaa'alla, iltaisin. Ekalla viikolla lähti 2,1 kiloa ja nyt maltillisemmin. Syön tasan 5 kertaa päivässä 2-4 tunnin välein, ei muita suupaloja. Pääpaino kevyellä ja normaalilla sapuskala (yksin syödessä lounas voi olla salaatti/puuro/kasvissosekeitto), mutta herkkuja oon sallinut sosiaalisissa tilanteissa. Kävelen. Pientä lihaskuntoa isoille lihaksille, kerran viikossa venyttely Method Putkiston tyyliin. Hypopressive- tekniikka on uusi tuttavuus, googlatkaapa. Se on suunniteltu erityisesti synnytyksestä palautumiseen.

Mulla oli kanssa alussa lentävä lähtö, se mukavasti lisää motivaatiota! :) Nyt jumittaa enemmän, kun lähestytään normaali BMI:n ylärajaa (25). Saako kysyä mikä sulla BMI aloittaessa?

Lähestyvät menkat muuten turvottaa ikävästi ja silloin vaa'an lukema saattaa nousta 1-2kg....mutta laskee, kun menkat alkaa olla ohi :)

Mulla oli kanssa alussa lentävä lähtö, se mukavasti lisää motivaatiota! :) Nyt jumittaa enemmän, kun lähestytään normaali BMI:n ylärajaa (25). Saako kysyä mikä sulla BMI aloittaessa?

Lähestyvät menkat muuten turvottaa ikävästi ja silloin vaa'an lukema saattaa nousta 1-2kg....mutta laskee, kun menkat alkaa olla ohi :)
Vuodenvaihteessa bmi oli 24,4. Nyt 23,4. Tavoitteena se entinen 21,47. Eli en oo ylipainoinen, mut kaapissa olevat vaatteet sopii pitkälle, hoikalle naiselle. Onneksi nyt jo mahdun muutamiin entisiin farkkuihini.

Onko jollekulle toiselle laitettu hormonikierukka imetyksen aikana? Mulle laitettiin Mirena torstaina ja nyt on vauva nukkunut tooooosi levottomasti pari yötä. Mietin voisko se johtua kierukasta? Vauva ei varsinaisesti herää tai itke mutta potkii jaloilla ja huitoo käsillä niin että tutti lentää vähän väliä ja sit kitisee tutin perään. Saan antaa tutin n 30 kertaa yössä... Eikä pahemmin auta vaikka nukkuis mun kyljessä. Ainut mikä auttaa vähän on jos hän saa nukkua tissi suussa.
Ja samalla mulla on hiukan lämpöä, yskää ja flunssaa. Olis ihan kiva nukkuakin joskus. :( Onneks mies on ottanut vauvan aamuisin olohuoneeseen ja antanut maitoa tuttipullosta et mä olen saanut nukkkua. Toivottavasti sekä flunssa että vauvan levottomuus menee kohta ohi.

Mulle laitettiin viime viikolla hormonikierukka mut en varsinaisesti ole huomannut eroa öissä. Ne on ylipäätään olleet epäsäännöllisempiä koko tän vuoden ajan, varmaan sitä "4 month sleep regressionia" tjsp. Mut rintaraivarit on kyllä pahentuneet. Lääkärin mukaan toki ei pitäis vaikuttaa imetykseen mitenkään mut Imetyksen tuen sivuilta oon lukenut että heruminen voi olla jonkun aikaa tiukemmassa.

Tsemppiä öihin! Mä saan sentään nukkua kohtuullisen hyvin mut se vähän raastaa hermoja kun rinnalla aletaan karjua täyttä kurkkua jos ei ihan heti ala herua, ja aina jos herumiseen tulee tauko.Ja revitään ja raastetaan kynsillä ja mukiloidaan.Herättää aina miehenkin tolla huudolla vaikka syötän eri huoneessa.

Muokattu viimeksi:
Mä otin jälkitarkastuksessa Cerazette-pillerit. Niissä lienee sama vaikuttava aine kuin Mirenassa? Samat oli esikoisen aikaan enkä kyllä muista vaikuttaneen imetykseen mitenkään... Nyt en oo vielä aloittanut pillerien syömistäkään... Ei oo hirveesti petipuuhatkaan kiinnostaneet synnytyksen jälkeen - olisko kerran paneskeltu :-o

Mullakin on paino tippunut. Melkein 10 kg lähtenyt raskauden alusta.Mulla oli BMI 35 raskauden alussa. Synnärille jäi 7-8 kg. Siitäkin nyt ilmeisesti paino laskenut, kun kantelen ja juoksen tuon 8,5 kg pian 1-vuotiaan taaperon perässä. Enkä ole erityisemmin laihduttanut. Syönyt vaan säännöllisesti ja vaunulenkkeilyt ja ulkoillut Toivon kanssa. Lisäksi puurot ja hapanmaitovalmisteet on tulleet ruokavalioon pojan myötä. Toivo juo maidot vielä tuttipullosta. Aloitamme nokkamukitreenit, kun ollaan siirrytty korvikkeesta rasvattomaan maitoon.

Mullakin on paino tippunut. Melkein 10 kg lähtenyt raskauden alusta.Mulla oli BMI 35 raskauden alussa. Synnärille jäi 7-8 kg. Siitäkin nyt ilmeisesti paino laskenut, kun kantelen ja juoksen tuon 8,5 kg pian 1-vuotiaan taaperon perässä. Enkä ole erityisemmin laihduttanut. Syönyt vaan säännöllisesti ja vaunulenkkeilyt ja ulkoillut Toivon kanssa. Lisäksi puurot ja hapanmaitovalmisteet on tulleet ruokavalioon pojan myötä. Toivo juo maidot vielä tuttipullosta. Aloitamme nokkamukitreenit, kun ollaan siirrytty korvikkeesta rasvattomaan maitoon.

Hienoa Maria! :)

Me myös odotetaan 1-v. Synttäreitä! Saan leipoa sydämen kyllyydestä, ainakin tulee iso kakku!:grin Vieraat koostuu varmaan lähisuvusta ja kummeista, kunnes poika alkaa haluta omia kaverisynttäreitä:bunny:icescream:happy

Me ollaan sitten kaikella todennäköisyydellä lähdössä nyt sitten Thaimaaseen. Kuukausi pompoteltu kahden välillä Thaimaa - Kanaria.

Mies on katsonut parhaimman all-incl. hotellin Thaimaasta ja sinne sitten, vaikka olen yrittänyt olla Kanarian puolella, koska lentomatka on reilusti lyhyempi ja vauvanruokaa löytyy kaupoista.

Lähinnä jännitän lentomatkaa 10t ( meno) -11t (paluu), sen päälle paikallinen matkustaminen jotain 2tuntia, vaikka mies on varannut sieltä oman taxin, ettei tarvitse ryhmäbussilla kierrellä hotellista toiseen, että pääsee perille.

No sitten nämä vauvanruoat, kaikki rahdattava Suomesta?:rolleyes: Paikallista ruokaa en anna, koska alle 1-v. ikäistä ei mielellään rokoteta A-hepatiittia vastaan.

Sitten hyttysverkko hankittava, mistä? Ja joku UV-asu?:eek: Tuntuu, että on aivan pihalla, vaikka kaksin onkin reissattu, niin vauvan kanssa ei Ruotsinlaivaa pidemmällä.

Miehen mielestä kaikki on vaan tosi simppeliä ja odottaa vaan jo hetkeä, että pääsee näyttämään pojalle norsuja ja muita eläimiä...

Kuulostaa kivalta tähti matka lämpimään. Hyttysverkkoja ainakin vaunuihin ja rattaisiin saa lastentarvikeliikkeistä. Meillä oli kesällä sellanen perusmalli, joka sopii kaikkiin vaunuihin ja rattaisiin. UV - asuista en tiedä. Eikö aurinkovoide ja hihallinen ohut puuvillavaatetus ole riittävä?

Kuulostaa kivalta tähti matka lämpimään. Hyttysverkkoja ainakin vaunuihin ja rattaisiin saa lastentarvikeliikkeistä. Meillä oli kesällä sellanen perusmalli, joka sopii kaikkiin vaunuihin ja rattaisiin. UV - asuista en tiedä. Eikö aurinkovoide ja hihallinen ohut puuvillavaatetus ole riittävä?

Catlin :) Kuullostaa kivalta, mutta sanoin miehelle, että tressaan asioita eri tavalla lapsen syntymän jälkeen. Jopa sellainen käy mielessä, että pysyykö lentokone ilmassa, vaikka ollaan menossa jollain uusimmalla ja isoimmalla "Dreamliner"-koneella, jossa kaikki mahdollinen viihdykkeitä myöden.

Meillä on hyttysverkko, mutta vain vaunuihin sopiva. Pitäisi olla sopiva pinnasänkyyn, siellä kai niitä itikoita illalla/yöllä.

Samoin kuvittelen, että puuvillavaatetus ja suojavoide ajaisi saman asian...

Sit vähän hermostuttaa, kun tuntuu, etten osaa ajatella kaikkea etukäteen ja varautua....

Ikeasta sai kesällä sellasia isoja "hyttysverkkotelttoja", joissa oli ripustuskoukku. Ne olis toiminu. Mutta oiskohan tuossa hotellissa verkot?

Takaisin