Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ei näköjään jääny paino-ongelmaa, BMI 21,5 tällä hetkellä ... oon yllättynyt. Tarttee varmaan alkaa syömään vielä enemmän ja jumpata lihaksiin voimaa, ettei aivan kuihdu.
Imettäminen vie yllättävän paljon energiaa ja varsinkin ekoina kuukausina on muistettava tankata sekä ruokaa että vettä reilusti. Jos muistan oikein niin lisäruokatarve oli jopa 600kcal.

Nyt puolen vuoden jälkeen, kun kiinteät on aloitettu niin pitää alkaa sitten laittamaan taas ruokavalio takaisin normitilaan tai alkaa ahteri levitä. Oonkin tehny itteni kanssa sopparin et joulun saa nyt herkutella oikein kunnolla ja sit sen jälkeen alkaa paluu arkeen. Ja jos sais vaikka laihduttuakin. Raskautta edeltävään aikaan nähden tilanne on - 4kg mutta bmi on reilusti yli 30 eli pudotettavaa on paljon jos haluaa. Tosin mä viihdyn kyllä sellaisena kuin oon, mutta ikä tuo pian tullessaan ongelmia jossei joko kunto parane tai läski pienene. :meh:

Muokattu viimeksi:
Täällä ei näköjään jääny paino-ongelmaa, BMI 21,5 tällä hetkellä ... oon yllättynyt. Tarttee varmaan alkaa syömään vielä enemmän ja jumpata lihaksiin voimaa, ettei aivan kuihdu.

Wautsi! :) Oliko sulla mitä BMI ennen raskautta? Nousiko se mihin raskausaikana?

:greet008 Me paketoidaan täällä pojan kanssa Joululahjoja ja hänestä on tosi kivaa, kun paperit rapisee :) :laughing002:laughing002:laughing002
:santa:hug007
:happy093

Last edited by a moderator:
Imettäminen vie yllättävän paljon energiaa ja varsinkin ekoina kuukausina on muistettava tankata sekä ruokaa että vettä reilusti. Jos muistan oikein niin lisäruokatarve oli jopa 600kcal.

Nyt puolen vuoden jälkeen, kun kiinteät on aloitettu niin pitää alkaa sitten laittamaan taas ruokavalio takaisin normitilaan tai alkaa ahteri levitä. Oonkin tehny itteni kanssa sopparin et joulun saa nyt herkutella oikein kunnolla ja sit sen jälkeen alkaa paluu arkeen. Ja jos sais vaikka laiduttuakin. Raskautta edeltävään aikaan nähden tilanne on - 4kg mutta bmi on reilusti yli 30 eli pudotettavaa on paljon jos haluaa. Tosin mä viihdyn kyllä sellaisena kuin oon, mutta ikä tuo pian tullessaan ongelmia jossei joko kunto parane tai läski pienene. :meh:

Eclipse :) Imetys ei siltikään kaikilla toimi kilojen karistajana... :(

Siis nyt mäkin vasta havahduin tähän pussiin! :)

Kumma, ettei Neuvola mitenkään kerro tällaisista:eek::rolleyes: Kyllä olisi syytä infota ihmisiä, sen sijaan saa lukea uutisista miten taas joku vauva tukehtui milloin mihinkin, esim. 2v. ikäinen voi tukehtua vaikka yhteen popcorniin jne..:sad001

Mun pitää myös ostaa tuo pussi.

Mutta hei, vähän armoa neuvolallekin. Ei ne ehdi, eikä voi, joka asiasta infota. Näistä täytyy osata itse tutkia ja kysellä esim ystäviltä. Täältä minäkin tuosta pussista vasta kuulin. Kaikkia pikkujuttuja ei neuvolakaan voi neuvoa.

Tuo pussi on kai aika uusi juttu? Ainakaan 10 vuotta sitten ei sellaisia ollut.

Eclipse :) Imetys ei siltikään kaikilla toimi kilojen karistajana... :(
Ei tietenkän toimi eikä se multakaan ole karistanut kiloja vaikka vielä imetänkin. Ja mä en halunnut vaarantaa puolen vuoden imetystavoitetta laihiksella. Se et mulla tilanne on - 4kg niin johtuu luultavasti siitä että ns laihduin raskausaikana. Mullahan oli kaikki kilot hävinneet 10pv synnytyksestä.
Mutta esimerkiksi me kaksi emme ole vertailukelpoisia kun sä olet normi painoinen ja mä luokituksella vaikeasti lihava. Mulla saattaa jo yhden päivän sisällä paino muuttua 1-3kg. Sen takia kukaan täällä ei oikeestaan voi vertailla/kilpailla kilojen tiputuksessa kun kaikilla on eri lähtökohdat lähtöpainon, kunnon ja aineenvaihdunnan osalta. Pääasia on et jokainen pääsee siihen tavoitteeseen missä tuntee olonsa hyväksi :)

Tähti-73, raskauden aikana pääsin liki 80 kiloon, painonnousu noin 14-15 kg. Keväällä mulla oli lähtötilanne 65/176,5 ja nyt painan 67, mikä on kyllä ihan normaalipaino sekin. Huomasin, että mihinkään muualle kehoon ei kertynyt kiloja, pelkästään mahaa ja tissejä, plus turvotusta :)
Joo, täytyy tasapainotella sen ruuan kanssa. Onneksi on nuo koirat ja kevät tulossa muutaman kk:n päästä niin lähetään sitten hölkkäilemään porukalla :)

Tähti-73, raskauden aikana pääsin liki 80 kiloon, painonnousu noin 14-15 kg. Keväällä mulla oli lähtötilanne 65/176,5 ja nyt painan 67, mikä on kyllä ihan normaalipaino sekin. Huomasin, että mihinkään muualle kehoon ei kertynyt kiloja, pelkästään mahaa ja tissejä, plus turvotusta :)
Joo, täytyy tasapainotella sen ruuan kanssa. Onneksi on nuo koirat ja kevät tulossa muutaman kk:n päästä niin lähetään sitten hölkkäilemään porukalla :)

Ootko 176,5 pitkä? Mä oon 176. Painan kyllä enempi. Nyt 73, mikä on mulle vähän.

Okei! :) Sitten liikutaan lähes samoissa lukemissa :) Paitsi, että sä olet mua pidempi :)

Mahassa mullakin ylikilot ja ensiviikolla tehostan laihdutusta:wink:joyful:
Tsemppii:hug007

Minä ajattelin imettää vuoden verran ja sen jälkeen tulee laihdutus ajankohtaiseksi, jos siihen mennessä ei itsekseen paino tipu. Lihoin 19kg raskausaikana ja siitä 10kg on jäljellä. Nuorena raskauskilot lähtivät vuoden aikana. Nyt voi olla vähän tiukemmassa, mutta ei minulla kiirettä ole.

Minä ajattelin imettää vuoden verran ja sen jälkeen tulee laihdutus ajankohtaiseksi, jos siihen mennessä ei itsekseen paino tipu. Lihoin 19kg raskausaikana ja siitä 10kg on jäljellä. Nuorena raskauskilot lähtivät vuoden aikana. Nyt voi olla vähän tiukemmassa, mutta ei minulla kiirettä ole.

Yölento :) Hienoa, pystyt imettään pitkään :)

Minusta ei olisi siihen, eikä maitoa riittäisi.

Vasta-aineet tulee vauvaan kuulemma heti, kun hetken imettää, että sen takia ei tarvitse pitkään imettää.

Imetin 6viikkoa ja poika on ollut hurjan terve, ei flunssat tai mitkään tarttuneet ollenkaan. Seurakunnan vauvaryhmässä on paljon alle 6kk ikäisiä vauvoja, joita edelleen imetetään, mutta useat silti ovat olleet kovin kipeinä ( flunssa, influenssa, korvatulehdukset jne..)

Last edited by a moderator:
Kävin tänään avautumassa naapurin rouvalle. Ehhehe, oli siis jälkitarkastus ja ko. lääkäri asuu tossa vastapäätä. :hilarious: Selvisin (puistattaa ajatellakin, jos olisi ollut jotain intiimivaivaa...) ja mulla kaikki hyvin. Vein terkkarille suklaarasian kiitokseksi yli 12 vuoden yhteistyöstä. Kolme masuvauvaa hän on mun kanssa kasvattanut ja odottanut. Liikututtiin ehkä molemmat. :rolleyes:

Kävin tänään avautumassa naapurin rouvalle. Ehhehe, oli siis jälkitarkastus ja ko. lääkäri asuu tossa vastapäätä. :hilarious: Selvisin (puistattaa ajatellakin, jos olisi ollut jotain intiimivaivaa...) ja mulla kaikki hyvin. Vein terkkarille suklaarasian kiitokseksi yli 12 vuoden yhteistyöstä. Kolme masuvauvaa hän on mun kanssa kasvattanut ja odottanut. Liikututtiin ehkä molemmat. :rolleyes:

Ihkua Napu75 :) :Heartblue:wav

Siis iiIKKKK!:grumpy: Miten paljon voi viisaudenhampaita tulla/ olla?

Niitä on jo poistettu usea hammas, sekä ylhäältä, että alhaalta. On siis yhä jäljellä vielä jokunen, joista osa paikattu...

No äsken huomasi, että alas on taas nousemassa uusi hammas!:eek::sad001 Ei oo tosi, hitto.

Eikai uusia hampaita enää kuulu tulla, kun ikää viittä vaille 44v.?:rolleyes:

En kestä:banghead:

Siis iiIKKKK!:grumpy: Miten paljon voi viisaudenhampaita tulla/ olla?

Niitä on jo poistettu usea hammas, sekä ylhäältä, että alhaalta. On siis yhä jäljellä vielä jokunen, joista osa paikattu...

No äsken huomasi, että alas on taas nousemassa uusi hammas!:eek::sad001 Ei oo tosi, hitto.

Eikai uusia hampaita enää kuulu tulla, kun ikää viittä vaille 44v.?:rolleyes:

En kestä:banghead:
No ei niitä yleisesti pitäisi tulla, mutta poikkeuksia löytyy. Ja tuli mun isällekin uusi rautahammas yli 40 vuotiaana :eek:

Alkaa vissiin olla aika suunnitella tytön siirtämistä nukkumaan omaan huoneeseen. Musta tuntuu että varsinkin alkuyön heräily saattaa johtua vanhemmista. Mies kuorsaa ja epäilemättä mäkin + muut tekijät. Mies on pikkujouluristeilyllä ja ite menin vasta kahden jälkeen nukkumaan eilen. Likka nukahti vähän kympin jälkeen eikä ollu kertaakaan heränny ennen kuin menin ite makkariin. Kerkesin olla muutaman minuutin sängyssä kun heräs ja piti keinuttaa takas uneen ekan kerran.
Mulla on vielä tytön huone maalaamatta uudestaan, joten täytyy tehdä se nyt joulun välipäivinä. Meinasin muuten maalata sen hennon violetinvaaleanpunaiseksi :p Lähemmin mut tuntevat varmaan nauraa ittensä tärviölle kun oon julistanut raskausaikana et minähän en lastani vaaleanpunaiseen pue jne. No voitte arvata miten on käyny :hilarious: tai lähinnä tytön vaatteet on pinkkejä ja violetteja. Mä kyllä tykkään voimakkaista väreistä, mutta itse pukeudun vain mustaan. :rolleyes:

Se on sellanen pussukka (eri materiaaleja löytyy),johon voi laittaa hedelmän palasia,marjoja,vihanneksia tai vaikka jääpalan ikeniä viilentämään,siinä on 'kahva' mistä vauva saa otteen. Verkko/pussi estää palasia irtoamasta mutta päästää maut läpi kun verkkoa pikku ikenillä jyystää.
Matkoilla huomattavasti kivampi ja siistimpi laittaa pussiin esim.banaania niin ei ole koko auto tahmeana. Meillä on silikoninen ja verkkosysteemi ja molemmat on olleet hyviä.
Löytyy ainakin Vaunuaitasta ja Prismasta ja varmasti kaikista vauvatarvikeliikkeistä.
Mä en löytäny tota verkkoa enkä mtn vastaavaa meidän prismasta. Onko ne vauvaosastolla? Tarvikkeissa tai leluissa?

Takaisin