Vastaus kumpaankin kyllä :)Eclipse! Voiko Bonnen soseita pakastaa pienissä erissä? Tietääks joku voiko noita valmis vauvanruokia pakastaa pienissä erissä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vastaus kumpaankin kyllä :)Eclipse! Voiko Bonnen soseita pakastaa pienissä erissä? Tietääks joku voiko noita valmis vauvanruokia pakastaa pienissä erissä?
Mie veikkaan rokotuksia. Myö saatiin 5kk rokotuksista kahden päivän kuume ja kiukuttelu. Yleensä aina toisella rokotuskerralla on kipeempi kun ekan jälkeen saadut vasta-aineet tekee työtään.Tuhti jätkä MS74! Meillä ei käänny vielä mihkään. Kyljelle menee ja istumaan pyrkii. En pitäny niin paljoo lattialla tossa kun luulin et sillä on flunssa. Meillä kun on vetoisat lattiat.
Tänään on ollu ihmekiukkupäivä. Johtuuks rokotteista? Me saatiin vaan pistokset, rota vasta 6kk, kun aloitettiin ne vasta myöhemmin. Annoin aamulla panadolia ja nyt annoin. Siltikin kitisee. Annoin tänään kesäkurpitsa-porkkanaa ja sit ku kakkaa ei näkyny, ni vähän päärynäsosetta maidon joukossa. Joku noista ei käy. Saatana!
Oon antanu suolatipat kolmesti ja rohina on melkeen kadonnu. Se siis auttaa.
Kauanko tota kanaa pitää keittää? Mullon siis nyt ne tulilla. Ollu 15min, eikä viel oo höttöstä.
Heippa kanssasiskot!
Meidän tytteli on nyt kolmisen viikkoa ja pikkuhiljaa alkaa tajuntaan tulla, että joo - synnyttänyt sitä on :)
Tähti-73:n kannustamana tänne tulen ajatuksia jakamaan. Ketkä ei vielä mun taustaa tunne, niin olen -73 vuosikertaa, 10 vuoden yrityksen jälkeen lopultakin saimme pienokaisen eli esikoisen maailmaan. Meillä on vuosien rankat lapsettomuushoidot taustalla, eli pieni odotettu ihme on siis sylissämme.
Tänään oli kolmas neuvolatarkistus, ja tytteli on nyt 3.610g ja 53,7cm kokoinen siro rakkauspakkaus. Ihan oikeaan kohtaan tuli hyvä tuuli, hymyiltiin neuvolantädille, kilikellolle ja äitille lastenneuvolassa :D
Katjusha ja tyttö 3 vkoa.

Varo sitä sormiruokailua... mä oon antanu imeskellä kuorittua kurkkua ja tänään annoin hunajamelonis josta saikin peukalon kokosen palan purastua. Onneks sylkäs sen heti pois. Taidan turvautua sihe hedelmäverkkoon.

Kyllä kai sen fileen pitäis valmistua ihan jossain 20 minuutissakin, mutta ite oon vähän hysteerinen sen kanssa ja helposti keittelen puoli tuntia, joskus vahingossa ylikin ja maistan vielä ite. Eikä siitä ihan höttöstä tuukaan, ihan rakenteensa pitää.Tuhti jätkä MS74! Meillä ei käänny vielä mihkään. Kyljelle menee ja istumaan pyrkii. En pitäny niin paljoo lattialla tossa kun luulin et sillä on flunssa. Meillä kun on vetoisat lattiat.
Tänään on ollu ihmekiukkupäivä. Johtuuks rokotteista? Me saatiin vaan pistokset, rota vasta 6kk, kun aloitettiin ne vasta myöhemmin. Annoin aamulla panadolia ja nyt annoin. Siltikin kitisee. Annoin tänään kesäkurpitsa-porkkanaa ja sit ku kakkaa ei näkyny, ni vähän päärynäsosetta maidon joukossa. Joku noista ei käy. Saatana!
Oon antanu suolatipat kolmesti ja rohina on melkeen kadonnu. Se siis auttaa.
Kauanko tota kanaa pitää keittää? Mullon siis nyt ne tulilla. Ollu 15min, eikä viel oo höttöstä.
MS74, sulla on kans hyvät maidot :) Kokemus on osoittanut, että täällä myös kohtuu rasvaista. Vaikka viime kuussa painoa tuli tosi vähän. istuuko vaavi jo ilman tukeakin hetken? Meillä 6 kk neuvolassa kuukausi sitten vähän heilautti kättään yhdelle puolelle, muttei kyllä ilman tukea pysy. Sen sijaan jaloilla sylissä seisoo aika tanakasti, hetken voi pelkästään käsistäkin pitää kiinni.Juu yks laji per pv ja meillä lähetään pienistä eli 2 ekaa viikkoa 1/4tl per pv ja se Sinlac puuro aamuin illoin. Mut meillä painoo nousee kilon kuussa mun tissikermallakin [emoji3]
Meillä istuu ja ottaa toiselle puolelle kallistaessa vastaan kädellä. Jalat vielä hyytelöä kun kainaloista pitelee. Ei vielä syöttötuoliin.
Varo sitä sormiruokailua... mä oon antanu imeskellä kuorittua kurkkua ja tänään annoin hunajamelonis josta saikin peukalon kokosen palan purastua. Onneks sylkäs sen heti pois. Taidan turvautua sihe hedelmäverkkoon.
Ja oliko nää siis jossain leivonta-/ hillohyllyssä? Muistanko oikein? :)Voi pakastaa bonnea. Purkki kestää avattuna viikon, mut oon laittanu jääpalamuotteihin ku ei purkillista viel mee edes vkossa. Jos ei oo silikonimuotteja, ni bonnesoseisiin kelmu muotin ja soseen väliin. Ei meinaa mangot lähtenykään irti...
Meidän tytöllä nousi tuossa kohtaa paino alle 100g edelliseen kuukauteen nähden ja pituutta tuli vaivoin sentti. Terkka ei ollut huolissaan, yksi kuukausi hitaampaa kasvua on kuulemma normaalia, kun juuri liike vie energiaa.Ens viikolla meillä 6kk neuvola. Aloin nyt vähä jännää, et kui on kasvanu, kun on jo nii liikkuvaista laatua. Viimeksi oli tullu vaan vajaa 400g painoa muistaakseni. Soseita saa nyt nii paljon ku napa vetää, samoin tisseilyä tietty. Mut ei siis ainoastaan yritä jo kovasti kontata, vaan nyt pyrkii jo istumaankin lattialla?! Istuu sillee vinossa ja suosin käsin työntää itteään pystyyn, jalat toisella sivulla ja toinen koukussa edessä. Tänää oikee seurasin pitkään sen hytkymisiä ja yrityksiä kontata. Hitto millä draivilla! Jospa nyt ois ees murto-osa vauvan kyvystä oppia uutta noin nopeasti ni eihän täs ois mikä hätä mistää!
Viime yön saldo 2,5h unta, ei päiväunia tänään. Nuo oppimiset vie sen yöunet..
Tsemppiä ja voimaa valvomisiin...Meidän tytöllä nousi tuossa kohtaa paino alle 100g edelliseen kuukauteen nähden ja pituutta tuli vaivoin sentti. Terkka ei ollut huolissaan, yksi kuukausi hitaampaa kasvua on kuulemma normaalia, kun juuri liike vie energiaa.
Mikä toi verkkopussi on?MS74, sulla on kans hyvät maidot :) Kokemus on osoittanut, että täällä myös kohtuu rasvaista. Vaikka viime kuussa painoa tuli tosi vähän. istuuko vaavi jo ilman tukeakin hetken? Meillä 6 kk neuvolassa kuukausi sitten vähän heilautti kättään yhdelle puolelle, muttei kyllä ilman tukea pysy. Sen sijaan jaloilla sylissä seisoo aika tanakasti, hetken voi pelkästään käsistäkin pitää kiinni.
Täytyy kans ottaa se verkkopussi käyttöön!
Mä keitin 35 min, sit oli kypsää. Maistui samalta ku grillattu broileri. Aika suolaista mun mielestä, mut muutakaan ei löytyny.Kyllä kai sen fileen pitäis valmistua ihan jossain 20 minuutissakin, mutta ite oon vähän hysteerinen sen kanssa ja helposti keittelen puoli tuntia, joskus vahingossa ylikin ja maistan vielä ite. Eikä siitä ihan höttöstä tuukaan, ihan rakenteensa pitää.
Mikä toi verkkopussi on?
Meillä toi sormiruokailu on vielä sillä tasolla et pysyykö kurkku kädessä? Ja meneekö kurkku suuhun...?
Sormiruokailu on täysin turvallista, jos sen tekee "oikein". Turvallisuusohjeisiin kannattaa perehtyä.
Sormiruokaillen voi (aluksi kun ei oo poskihampaita ja ei osaa pinsettiotetta) antaa pehmeäksi höyrytettyjä/keitettyjä kasviksia, hedelmiä yms. Palojen tulee olla isoja, tikkumalliset yleensä parhaita, sillee, et osa jää vauvan nyrkistä ulos.
Palojen irti saaminen ei haittaa, kuten ei myöskään kakominen. Se, että lapsi kakoo, tarkoittaa vaan sitä, että lapsi osaa siirtää mahdollisesti kurkkuun matkalla olevaa ruokaa eteenpäin suussa. Pienillä lapsilla kakomisrefleksi on paljon edempänä kun aikuisilla, ihan kielen etu-/keskiosassa. Eli kun lapsi kakoo, et ruoka ole vielä lähelläkään kurkkua.
Sitten jos lapsi menee hiljaiseksi, on syytä toimia. Ensiapuohjeet kannattaa joka tapauksessa kerrata, lapset kun pistää kaiken suuhun mihin pääsee käsiksi. Varsinkin liikkuvan lapsen kanssa pitää olla tarkkana.
Sormiruokailijaa ei saa ikinä jättää yksin syömään!
Myös soseisiin voi tukehtua.
Sormiruokailu kehittää suun motoriikkaa paremmin kuin soseiden syönti.
Ja sormiruokailu on huono suomennos. Kaikki itse syöminen on sormiruokailua, oli se sitten sormin tai lusikalla/haarukalla.
Tähti, paino ei putoa tasaisesti. Laihduttaessa minulla saattoi paino pysyä samassa jopa 2-3 viikkoa vaikka söin oikein ja sitten äkisti lähti useampi kilo.

Ennen raskautta pudotin seitsemän kiloa, lievästä ylipainosta normaaliin. Tai siis lähtötilanne oli se, että tavoite oli 7kg, mutta lihoin siinä matkalla, niin että todellinen pudotus oli ehkä noin 10kg. Nyt on se sama 10kg jäljellä raskauden jälkeen, mutta en vielä aktiivisesti laihduta.Yölento :) Voiko kysyä, mikä sulla oli lähtö BMI, jos kerralla lähti useampi kilo?
Tänä aamuna olo oli keveämpi ja hyppäsin vaa'alle, niin JESS!!! -0.5kg, vihdoin liikahti. Monta päivää jumitti samassa.
Näin pienestäkin pudotuksesta voi ihan innostua! Jotain ainakin teen oikein.
![]()