Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yes, tätä vois kokeilla itsellekin! Kaksi astiaa uuniin ja toinen vauvanmaitoon :)

Onko kellään käsitystä , miksi paino junnaa? eli oon Nutriletilla, mutta syön lisäksi salaatteja ja mm. munakkaita.

Alussa laski -1.5kg ( 4pv. aloituksen jälkeen), kunnes jumahti siihen:sad001...

Eli reilu viikko mennyt, eikä värähdä mittari mihinkään:eek: Kai teen jotain väärin?

Menkkojen osalta eletään oviksen jälkeistä elämää, ja aina tuppaa paino nousemaan, kunnes menkat alkaa, niin putoaa pari kiloa.

No hitaasti lähtee näköjään, vaikka monet väittää laihtuvansa -10kg kuussa näillä Nutrileteillä. No näitä pitäisi syödä 5pussia päivässä, mutta mulla on jäänyt yhteen, max 2pss päivässä. Ei olisi kovin mielekästä elää ihan pelkällä pussi safkalla.

Syötkö liian vähän? Jos syö liian vähän, elimistö ikäänkuin alkaa käydä säästöliekillä. Se luulee, et nyt pitää varastoida, kun energiaa ei tule.
Oletko kokeillut painonvartijoiden pistemallia? Siinä ainakin syödään oikeaa ruokaa. Kaikki ruoka on pisteytettyä ja pisteitä saa syödä tietyn painoinen tietyn määrän päivässä.
Samaa mieltä kuin Eclipse, n. 0,5kg/ vkossa on sopiva pudotustahti.

Syötkö liian vähän? Jos syö liian vähän, elimistö ikäänkuin alkaa käydä säästöliekillä. Se luulee, et nyt pitää varastoida, kun energiaa ei tule.
Oletko kokeillut painonvartijoiden pistemallia? Siinä ainakin syödään oikeaa ruokaa. Kaikki ruoka on pisteytettyä ja pisteitä saa syödä tietyn painoinen tietyn määrän päivässä.
Samaa mieltä kuin Eclipse, n. 0,5kg/ vkossa on sopiva pudotustahti.

Catlin :) En usko syöväni liian vähän.

Olen lisännyt rasvan ja proteiinin määrää, sekä kasviksia/ salaattia, joskus syön myös hedelmän. Olen jättänyt ruokavaliosta pois perunan, riisin, spaghetin - kaikki valkoiset viljat, sekä leivän, ja ihan kaikki makeat, ( joita en muutoinkaan syö). Suolan määrää olen vähentänyt ja yritän juoda 3-4L vettä päivässä. Olen korvannut 1-2 ateriaa/pv Nutriletilla.

Voiko olla niin, että nesteet on lähteneet ja nyt sulaa rasvaa, mutta hitaasti?

Ja sitten on kuukautisten loppukierto meneillään, joka nostaa aina vähän painoa.

En ole kokeillut mitään muita laihdutuskeinoja.

Tähti, paino ei putoa tasaisesti. Laihduttaessa minulla saattoi paino pysyä samassa jopa 2-3 viikkoa vaikka söin oikein ja sitten äkisti lähti useampi kilo.

Tähti, paino ei putoa tasaisesti. Laihduttaessa minulla saattoi paino pysyä samassa jopa 2-3 viikkoa vaikka söin oikein ja sitten äkisti lähti useampi kilo.

Yölento :) Mulla paino junnaa.. Mun BMI on nyt 28., ennen raskautta se oli 25., siis lievä ylipaino. Nuorena oli BMI 19-22, ja aivan nuorena oli BMI 17.:wink:oops::joyful:

MS74 :) Miten teillä menee ja onko nyt alkanut helpottaan?:rolleyes:

Paremmin menee ja yöt rauhallisempia ja tyttö tyytyväinen. Nyt kääntyilee jo kokoajan selältä masulle muttei takas. Tänään oli 5kk neuvola ja uus ihana terkka jonka pojalla on ollu refluksi. Se ymmärsi mua heti ja oltiin samalla aaltopituudella. Mun tisseistä tulee varmaan kermaa.....kilo painoa kuussa...8,6kg ja 68,5cm [emoji3]

Meilläkin suositeltiin kiinteät lounasaikaan ni ei mee yöunet jos vaivaa. Mä söin tänään kaks kalapuikkoa. Nam. Ja porkkanasoseesta oon tehny laatikkoa. Nam. Kyllä tää tästä laajenee munkin ruokavalio.

Tuhti jätkä MS74! Meillä ei käänny vielä mihkään. Kyljelle menee ja istumaan pyrkii. En pitäny niin paljoo lattialla tossa kun luulin et sillä on flunssa. Meillä kun on vetoisat lattiat.

Tänään on ollu ihmekiukkupäivä. Johtuuks rokotteista? Me saatiin vaan pistokset, rota vasta 6kk, kun aloitettiin ne vasta myöhemmin. Annoin aamulla panadolia ja nyt annoin. Siltikin kitisee. Annoin tänään kesäkurpitsa-porkkanaa ja sit ku kakkaa ei näkyny, ni vähän päärynäsosetta maidon joukossa. Joku noista ei käy. Saatana!

Oon antanu suolatipat kolmesti ja rohina on melkeen kadonnu. Se siis auttaa.

Kauanko tota kanaa pitää keittää? Mullon siis nyt ne tulilla. Ollu 15min, eikä viel oo höttöstä.

Herranjee, ku tääl oli paljon tekstiä. Mä jo ajattelin et palsta kuolee ku oli monta hiljasta pvää... (Huomasitte ton kirosanan tos alussa :p...)

Meillä tänään 5kk nla. Oli kasvanu vaan 2,5cm ja jotain 200g. Mut luin et kasvu hidastuukin täs kohtaa. Refluksista johtuen, nla täti sanoi et nyt ei alotetakaan viljoja, vaan lihat! Meitsi vanhana karppaajana oli ihan et JESSS! Mä en mitään puurovauvaa tästä haluiskaan. Joo-o, et huomenna broileriostoksille! Broiskua vko ja sit possua. Mitä possua ootte valmistanu? Mä kysyin tädiltä, et filettä, kylkee, palaa vai mitä possuu? Broileri on tietty filettä. Täti alko miettii, et ei hän tiedä....possuu ku possuu.:joyful:

Muutenkin oli hyvä nla käynti. Jaja, kärrykieltoja ei missään! Tätikin sanoi, et kärrää sisään vaan! Eikä kukaan mukaan sanonu mtn. Jotain sit tapahtunu viime kerran....

Nla täti antoi neuvon noihin ruokiin: käy vaklaa cittarin hyllyiltä et mitä niissä valmiissa sekotuksissa on ja sit väsäät ite. Niinhän mä oon jo tehny :cat:.

Vauvan motoriikka ok ja nyt saa alkaa pitelee kainaloista pystyssä et oppii varaa jaloilleen vähä. Ei vielä istu, et syöttötuoliin ei.

Ja saan antaa 5kuutioo kasviksia ja 1 lihaa. Mä oonki nyt antanu liian vähän soseita ku joku vko sitte mietin et annanko liikaa.

Meillä vieläkin soseet on viha-rakkaus. Välillä menee jees, välillä kitisee ja vaan maito käy.

MS74, mä koitan tota kiertoo. Annatko siis yhtä lajia per pvä?

Juu yks laji per pv ja meillä lähetään pienistä eli 2 ekaa viikkoa 1/4tl per pv ja se Sinlac puuro aamuin illoin. Mut meillä painoo nousee kilon kuussa mun tissikermallakin [emoji3]

Meillä istuu ja ottaa toiselle puolelle kallistaessa vastaan kädellä. Jalat vielä hyytelöä kun kainaloista pitelee. Ei vielä syöttötuoliin.

Varo sitä sormiruokailua... mä oon antanu imeskellä kuorittua kurkkua ja tänään annoin hunajamelonis josta saikin peukalon kokosen palan purastua. Onneks sylkäs sen heti pois. Taidan turvautua sihe hedelmäverkkoon.

Heippa kanssasiskot!
Meidän tytteli on nyt kolmisen viikkoa ja pikkuhiljaa alkaa tajuntaan tulla, että joo - synnyttänyt sitä on :)
Tähti-73:n kannustamana tänne tulen ajatuksia jakamaan. Ketkä ei vielä mun taustaa tunne, niin olen -73 vuosikertaa, 10 vuoden yrityksen jälkeen lopultakin saimme pienokaisen eli esikoisen maailmaan. Meillä on vuosien rankat lapsettomuushoidot taustalla, eli pieni odotettu ihme on siis sylissämme.
Tänään oli kolmas neuvolatarkistus, ja tytteli on nyt 3.610g ja 53,7cm kokoinen siro rakkauspakkaus. Ihan oikeaan kohtaan tuli hyvä tuuli, hymyiltiin neuvolantädille, kilikellolle ja äitille lastenneuvolassa :D
Katjusha ja tyttö 3 vkoa.

Oho! Ei sillä kuitenkaan hampaita viel oo?

Ei oo. Vähänkö pelästyin. Teidän poitsu voi kiukuta rokotteistakin. Mitä päärynää annoit? Älä vaan käytä Pirkan luomu päärynäsmoothieta Erät vedetty kaupoista pois kun on pilaantuneita ja osa sellasta lirua. Mä syön niitä ite, tai söin... ja parina päivänä ollu ihanku vattatauti. Onneks en tytölle antanu.

Eclipse! Voiko Bonnen soseita pakastaa pienissä erissä? Tietääks joku voiko noita valmis vauvanruokia pakastaa pienissä erissä?

Voi pakastaa bonnea. Purkki kestää avattuna viikon, mut oon laittanu jääpalamuotteihin ku ei purkillista viel mee edes vkossa. Jos ei oo silikonimuotteja, ni bonnesoseisiin kelmu muotin ja soseen väliin. Ei meinaa mangot lähtenykään irti...

Paremmin menee ja yöt rauhallisempia ja tyttö tyytyväinen. Nyt kääntyilee jo kokoajan selältä masulle muttei takas. Tänään oli 5kk neuvola ja uus ihana terkka jonka pojalla on ollu refluksi. Se ymmärsi mua heti ja oltiin samalla aaltopituudella. Mun tisseistä tulee varmaan kermaa.....kilo painoa kuussa...8,6kg ja 68,5cm
emoji3.png

Meilläkin suositeltiin kiinteät lounasaikaan ni ei mee yöunet jos vaivaa. Mä söin tänään kaks kalapuikkoa. Nam. Ja porkkanasoseesta oon tehny laatikkoa. Nam. Kyllä tää tästä laajenee munkin ruokavalio.

MS74 :) Kuullostaa hyvältä! Hähh?:rolleyes: Kermaa tisseistä!:rolleyes::eek::rolleyes:

Tää on nyt ihan Super sen lisäksi, että Tähtipölyllä on ne ihan supertissit!:laughing002:laughing001:laughing001:laughing021:laughing021:laughing021:laughing021

Heippa kanssasiskot!
Meidän tytteli on nyt kolmisen viikkoa ja pikkuhiljaa alkaa tajuntaan tulla, että joo - synnyttänyt sitä on :)
Tähti-73:n kannustamana tänne tulen ajatuksia jakamaan. Ketkä ei vielä mun taustaa tunne, niin olen -73 vuosikertaa, 10 vuoden yrityksen jälkeen lopultakin saimme pienokaisen eli esikoisen maailmaan. Meillä on vuosien rankat lapsettomuushoidot taustalla, eli pieni odotettu ihme on siis sylissämme.
Tänään oli kolmas neuvolatarkistus, ja tytteli on nyt 3.610g ja 53,7cm kokoinen siro rakkauspakkaus. Ihan oikeaan kohtaan tuli hyvä tuuli, hymyiltiin neuvolantädille, kilikellolle ja äitille lastenneuvolassa :D
Katjusha ja tyttö 3 vkoa.

Tervetuloa ikäsisko -Katjusha73:flower:flower:flower:flower:cheers:love7:blob5:blob6:blob7:blob3:blob5

Takaisin