Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sellainen juttu jäi mietityttään Neuvolakäynnistä, että sekä th ja fyssari, kumpikin haukkuivat Bonan ja Piltin ruoat vetisiksi ja kaupan puuronkin maistuvan pahvilta...

Mitä mieltä ootte?:rolleyes:

Pääsinkö mä just neuvomasta muita rannekivussa? Tänään onkin sitten oma vasen ranne kipuillut.. :rolleyes: Se jolla kannan poikaa. Jos pahenee niin pitää etsiä se oma rannetuki käyttöön.

Pääsinkö mä just neuvomasta muita rannekivussa? Tänään onkin sitten oma vasen ranne kipuillut.. :rolleyes: Se jolla kannan poikaa. Jos pahenee niin pitää etsiä se oma rannetuki käyttöön.

Marituuli :) Menin apteekkiin ja neuvoivat ensin kokeileen EEZE- nimistä suihke ainetta. Oon suihkuttanut sitä ranteeseen ja myös sormiin, niin tosi hyvin auttaa... Kipu on ihan poissa, mutta toki yritän olla nyt nostamatta poikaa...

Mies pääsee kohta Joululomalle, sillä hänellä on viä pitämättä kesälomia, (myös isyyslomaa yhä pitämättä 6viikkoa), niin lomalla saan helpotusta kanniskeluun:grin
Mies ei voi olla noin vaan poissa töistä.

Sellainen juttu jäi mietityttään Neuvolakäynnistä, että sekä th ja fyssari, kumpikin haukkuivat Bonan ja Piltin ruoat vetisiksi ja kaupan puuronkin maistuvan pahvilta...

Mitä mieltä ootte?:rolleyes:
Minusta ammatin puolesta ei voi ottaa jyrkästi kantaa puolesta tai vastaan. Voi toki kertoa, miksi ne eivät ole parasta. (itse en syötä niitä)

Minusta ammatin puolesta ei voi ottaa jyrkästi kantaa puolesta tai vastaan. Voi toki kertoa, miksi ne eivät ole parasta. (itse en syötä niitä)

Yölento :) Voin tehdä itse vauvanruokaa, lähinnä kynnys on siinä, etten tiedä mitä saa antaa/ ei saa antaa...:eek:

Nyt ekan kerran teen iltapuuroa ( luomu), koska sitä saa Neuvolan mukaan itse valmistaa...

Sain käsityksen, että parempaakin ruokaa lapselle voi antaa, kuin kaupan anti...eli kelpaa ruoaksi, jollei itse osaa valmistaa lapselle ruokaa

Yölento :) Mitä vois antaa 7kk ikäiselle iltapuuron sijaan, kun se ei vaan kelpaa/riitä? Syö kyllä "väkisin", koska on sovitteleva luonne, mutta ei tule ees kylläiseksi siitä.

Neuvolasta määrättiin vaihtaan riisivelli kaurapuuroon. Ei vaan selvästi toimi:sad001

Tähti, en ehkä ole hyvä neuvomaan, koska en kannata virallisia suosituksia. Itse ajattelin pääosin tehdä vauvalle ruuat itse. En omiakaan ruokia osta valmiina. Suosin marjoja, hedelmiä ja juureksia. Myös vauvoille tarkoitetuissa ruuissa on muutakin kuin pelkkää aitoa ruokaa.

Suositusten lisäksi vauvan ruokavalioon vaikuttaa vauvan oma suhtautuminen ruokaan. Välttämättä vika ei ole maussa, jos ruoka ei kelpaa. Kyse voi olla myös koostumuksesta tai lämpötilasta. Oma kakkoseni kieltäytyi kaikesta ruuasta, jos lusikka oli väärä. Voitte kuvitella että meni jonkun aikaa ennen kuin hoksasin, missä oli vika.

Yölento :) Mitä vois antaa 7kk ikäiselle iltapuuron sijaan, kun se ei vaan kelpaa/riitä? Syö kyllä "väkisin", koska on sovitteleva luonne, mutta ei tule ees kylläiseksi siitä.

Neuvolasta määrättiin vaihtaan riisivelli kaurapuuroon. Ei vaan selvästi toimi:sad001
Mielestäni heidän tehtävänsä ei ole ottaa kantaa, tarjotaanko lapselle kaupan ruokia vai itse tehtyjä. Terkkarin tehtävä on mun mielestä enemmänkin kertoa vinkkejä juuri niistä sopivista ruoka-aineista. Etkö ole niistä saanut häneltä vinkkejä? Niitä ohjeitahan hänen pitäisi juuri antaa! Toki niistä löytyy ohjeita varmasti googlettamallakin.

Tähti-73, ootko kokeillut keittää kaurapuuron hyvin löysäksi ja pikakaurahiutaleista, jotka on sileämpiä? Ja laittaa hedelmäsosetta joukkoon? :) Meillä menee nyt jo puuro vähän paremmin.

Itse teen pääosin ns. lämpimät ruuat itse, mutta käytän kaupan hedelmäsoseita. Hedelmäsoseista niitä tuubeja ja muita, joissa on 100% hedelmää. On totta, että joissakin soseissa on paljon vettä. Mutta joka tapauksessa kaikki valitsevat itse, mikä tyyli sopii omaan tilanteeseen parhaiten.

Mun ehdotus olis smoothiet. Se on meidän iltapala. Eli mulla on niitä Bonnen hedelmä ja marjasoseita pakastettuna kuutioiksi. Niistä miksaan smoothieita. Esim tänään laitoin 2 kuutiota persikkaa ja 2 päärynää. Sulatin pullossa ja lisäsin Tuutia niin että yhteismäärä oli 100ml. Ja voi tehdä samalla tavalla myös vihannes smoothieitakin.
Toinen mistä tyttö tykkää niin laitan pulloon puolet Valion Onni vadelma-kaurapuuroa ja puolet Tuutia. Eli miksaan kaurapuuron velliksi. Tyttö ei tykkää syödä puuroa mut velli kelpaa. Ja mikä pakko sitä puuroa on vielä syödä jos tykkää vellistä. Mä en anna joka päivä viljaa ja perunaakin vain kerran viikossa.

Etkö ole niistä saanut häneltä vinkkejä? Niitä ohjeitahan hänen pitäisi juuri antaa! Toki niistä löytyy ohjeita varmasti googlettamallakin.

Tähti-73, ootko kokeillut keittää kaurapuuron hyvin löysäksi ja pikakaurahiutaleista, jotka on sileämpiä? Ja laittaa hedelmäsosetta joukkoon? :) Meillä menee nyt jo puuro vähän paremmin.

Itse teen pääosin ns. lämpimät ruuat itse, mutta käytän kaupan hedelmäsoseita. Hedelmäsoseista niitä tuubeja ja muita, joissa on 100% hedelmää. On totta, että joissakin soseissa on paljon vettä. Mutta joka tapauksessa kaikki valitsevat itse, mikä tyyli sopii omaan tilanteeseen parhaiten.

Myy75 :) En ole saanut vinkkejä, ehkä en kai osaa myöskään kysyä apuja. Tuo on hyvä vinkki, keittää löysäksi, yritän sitä! Suurkiitos:Heartblue
:notworthy

Mun ehdotus olis smoothiet. Se on meidän iltapala. "
"Eli miksaan kaurapuuron velliksi. Tyttö ei tykkää syödä puuroa mut velli kelpaa. Ja mikä pakko sitä puuroa on vielä syödä jos tykkää vellistä. Mä en anna joka päivä viljaa ja perunaakin vain kerran viikossa. "

Eclipse :) Kiitti vinkistä, smoothieta voisi tosiaan kokeilla :)

Ja se velli täälläkin kelpaa, mutta nyt se on kielletty ja pitää vaihtaa puuroon:sad001 koska pojalle pitää saada painoa lisää. Vellillä paino ei th:n mukaan nouse.

Mielestäni heidän tehtävänsä ei ole ottaa kantaa, tarjotaanko lapselle kaupan ruokia vai itse tehtyjä. Terkkarin tehtävä on mun mielestä enemmänkin kertoa vinkkejä juuri niistä sopivista ruoka-aineista. Etkö ole niistä saanut häneltä vinkkejä? Niitä ohjeitahan hänen pitäisi juuri antaa! Toki niistä löytyy ohjeita varmasti googlettamallakin.

Myy75 :) Tähän vielä, että kokkaan joka päivä ruokia, joten siinä ohessa valmistaisi pojallekin ruoat, no problem!:wink Ehkä se on tuo, ettei löydy avitusta, että miten ja mitä tekisi...:sad001

Neuvolassa ottivat kyllä kantaa lastenruokiin, että niillä kasvaa ja elää, mutta ei ole parasta sapuskaa Bona, Piltti jne...

Fyssari sanoi jopa ostaneensa kaupasta valmispuuroa ( Onni), muttei voinut antaa sitä lapselle, koska maku oli kuin pahvia, sitä ei söisi kukaan.

Tähti, en ehkä ole hyvä neuvomaan, koska en kannata virallisia suosituksia. Itse ajattelin pääosin tehdä vauvalle ruuat itse. En omiakaan ruokia osta valmiina. Suosin marjoja, hedelmiä ja juureksia. Myös vauvoille tarkoitetuissa ruuissa on muutakin kuin pelkkää aitoa ruokaa.

Suositusten lisäksi vauvan ruokavalioon vaikuttaa vauvan oma suhtautuminen ruokaan. Välttämättä vika ei ole maussa, jos ruoka ei kelpaa. Kyse voi olla myös koostumuksesta tai lämpötilasta. Oma kakkoseni kieltäytyi kaikesta ruuasta, jos lusikka oli väärä. Voitte kuvitella että meni jonkun aikaa ennen kuin hoksasin, missä oli vika.

Totta! Täytyy kokeilla vaikka toista lusikkaa. Meillä ei mee lämmin sose oikein alas. Jääkaappikylmä on pop.

Mun ehdotus olis smoothiet. Se on meidän iltapala. Eli mulla on niitä Bonnen hedelmä ja marjasoseita pakastettuna kuutioiksi. Niistä miksaan smoothieita. Esim tänään laitoin 2 kuutiota persikkaa ja 2 päärynää. Sulatin pullossa ja lisäsin Tuutia niin että yhteismäärä oli 100ml. Ja voi tehdä samalla tavalla myös vihannes smoothieitakin.
Toinen mistä tyttö tykkää niin laitan pulloon puolet Valion Onni vadelma-kaurapuuroa ja puolet Tuutia. Eli miksaan kaurapuuron velliksi. Tyttö ei tykkää syödä puuroa mut velli kelpaa. Ja mikä pakko sitä puuroa on vielä syödä jos tykkää vellistä. Mä en anna joka päivä viljaa ja perunaakin vain kerran viikossa.
Millä pullolla ja tuttiosalla annat ton smoothien? Mä trin just aamupalaks bataattismoothien, kaks kuutioo bataattia ja 120ml maitoa, eikä tuu viddu tuttipullosta läpi. Tai on vähä väliä tukossa. Se on mam ja 2-tuttiosa.

Vauvalla on ihan helvetin räkäinen ääni ja hengitys rahisee ihan hirveesti. Se on lisääntyny reippasti viime vkon aikana. Se sai viime vkolla kukkakaalia ja kesäkurpitsaa, en jätin ny pois. MS74 sanoi et riisi tekee heillä limaisen yskän, ni jätin riisivellinkin nyt veke, vaikka sitä se on saanu maidon seassa jo 2kk. Paksunnan maidon nyt noilla soseilla.

Sunnuntaina annoin aamulla kokeeksi Muksu riisipuurojauheesta tehtyä puuroa, ni oksensi sitä viel eilen illalla muun sapuskan seassa. Kattoin ku ole sellaisia pikkuklöttejä, ei voinu olla ku sitä puuroa.

Et se saa nyt bataattia ja parsakaalia tän vkon. Ostin muitakin vellejä, mut nyt en vielä oo antanu. Banaania maistoi ihan pikkasen eilen ja kohta annan bonne persikkaa.

Myy75 :) Tähän vielä, että kokkaan joka päivä ruokia, joten siinä ohessa valmistaisi pojallekin ruoat, no problem!:wink Ehkä se on tuo, ettei löydy avitusta, että miten ja mitä tekisi...:sad001

Neuvolassa ottivat kyllä kantaa lastenruokiin, että niillä kasvaa ja elää, mutta ei ole parasta sapuskaa Bona, Piltti jne...

Fyssari sanoi jopa ostaneensa kaupasta valmispuuroa ( Onni), muttei voinut antaa sitä lapselle, koska maku oli kuin pahvia, sitä ei söisi kukaan.
Paistat jauhelihaa ja keität bataattia ja vedät ne sauvasekottimella sileeks. Sit pakkaseen jääpalamuotteihin ja avot, siinä on liha-bataattilaatikkoa!

Maustamatonta broileria ja kesäkurpitsaa, sama homma. Yhdistele makuja samoin ku pilteissä on. Kai niitä on joku testannu, et maku on jotenki ok....

Mä teen kaikki safkat ite. En myöskään syö eineksiä, ni en anna niitä vauvallekaan. Teen isomman satsin soseeks, parin vkon välein. Nyt on pakkasessa bataattia, porkkanaa, kesäkurpitsaa, parsakaalia, kukkakaalia. Bonnen hedelmäsoseet on ainoot joita suostun kaupan hyllyltä antaa, sekä muksun luumuherkku. Niissä ei oo mtn ylimääräistä. Pakkasessa siis on lisäksi mangoa, päärynää ja luumua. Tänää maistatan vähä persikkaa.

Arvatkaa, vauva on alannu heräilee yöllä ja joutuu useemman kerran käydä laittaa tuttia suuhun. Nyt sillä on aamuisin ollu myös kakat housussa. Se varmaan kakkaa jossain vaiheessa yötä ja siks nukkuu levottomasti. Ongelma on siinä, et ku mulla on toista viikkoa haju- ja makuaisti poissa, et nenä ei yhtään kerro et missä on kakat ja millo.... Äijällä ilmeisesti sama, koska en oo nähny sen vaihtelevan vaippaa yöllä...

Joku oli antanu vaaville palsternakkaa. Ni oliko tehny ite? En löytäny cittarin hyllystä purkissa, oisin voinu sitä koittaa antaa purkissa. Varmaan niitä tärkkelyksiäkin pitää alkaa antaa.... Niin, ostin tuoretta palsternakkaa. Sekotetaanko jonku toisen kasviksen kanssa?

Takaisin