Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten oot muuten ite tehny kanan (tai muut lihat)? Keittäny? Soseutatko kasvisten joukkoon vai erikseen, kun sulla on kuutioitua?
Keitin broilerin rintafileitä 2 kpl ja soseutin. Pakastin erikseen noin teelusikallisen kokoisina annoksina jääpalamuotissa. Alotin nyt näin erikseen, mutta kun nää on syöty niin tarkoitus on tehdä valmiita kasvis-liha ruokia. Mulla oli vielä kasviksia kuutioina pakkasessa omina kuutioina niin oon sekotellu niistä annoksia. Hedelmä-marja osastollakin on vielä kuutoita jälellä ja niistä oon tehny välipala tai iltapala smoothieita korvikkeen kanssa. Nyt on vielä syöty päivällisenä pussi hedelmä-marja sekoituksia, mutta vähitellen ne saa siirtyä välipaloiksi ja päivälliseksi myös kasviksia.

:greet008 Me tultiin päiväkodin vauvaryhmästä, eikä muita siellä taaskaan ollut, joten poika sai jälleen leikitystä kaikkien edestä :) Tykkäsi kyllä ja nauraa krikatti.

....mutta, koska on Joulumeno, antoivat kahvia ja palasen kakkua! Plääh:depressed:, hyvin startannut Nutrilet dietti meni vähän pyllylleen, sillä en kehdannut kieltäytyä, olisi ollut tosi epäkohteliasta.

Mutta mikä tärkeintä kiva henki ja rupateltiin vetäjien kanssa taas niitä näitä :)

Meillä ennen mun dieettiä oli räjähtävät kakat ja tulipunainen peppu joka välillä rakkuloilla eikä rihman kiertämää saanut tuoda lähellekään joten nukkui ilkosillaan. Sänky vuorattiin ja vaihtelin alle kuivia pyyhkeitä pisin yötä. Itki itki ja itki ja masu vaivas ja oli rekkamiehen pieruja. Alotin imetysdieetin reilu 3kk sitten: kaikki maitotuotteet pois, muna ja soija ja nauta pois ja kotimaiset viljat oli jo pois. Viikossa tilanne rauhottu ja maidon proteiini hävii kahdessa viikossa elimistöstä. Nauta pitää olla pois kun proteiinit maidon kanssa samankaltasia. Sit aloin ettii yksittäisiä pahiksia ja niitä saalistetaan vieläkin. Refluksioireet paheni jossain kohdin kun lisäsin riisiä ruokavaliooni. Riisi ja kaakao tekee meillä pahimmat kaaripuklut, ilmavaivat, levottomat itkuiset yöt ja limasuuden.

Neuvola ei tue mitenkään. Yksityiseltä saatu 2vk sitten refluksilääkitys ja lähete ravitsemusterapeutille jossa oltiin tänään. Anti oli loistava. Nyt totutetaan tytön 5kk suolistoa rotaatiolla niin että esim maanantaisin syö lounaalla palsternakkaa, tiistaisin mustikkaa, keskiviikkoisin bataattia, torstaisin hunajameloonia ja perjantaisin porkkanaa. Lisäks saa äidinmaitoa ja aamulla ja illalla Sinlac erikoispuuroa. Samoin mun jääsalaatti-kurkku-possu ruokavaliota laajennetaan kierrättämällä. Vauva voi kestää päivässä yhden palan riisileipää mun kautta mutta lautasellinen riisipuuroa voi olla liikaa. Pieniä määriä lähetään nyt ruoka-aineita totuttaa ja sain hyvät listat mitä ruokia. Lisäks mitä pidempään pakastettuna vauvan sose on ni masu voi paremmin kestää. Edelleen joudun pitää tarkkaa imetysdieettiä mutta ns turvaruokien lisäks koitetaan löytää uusia.

Meillä ennen mun dieettiä oli räjähtävät kakat ja tulipunainen peppu joka välillä rakkuloilla eikä rihman kiertämää saanut tuoda lähellekään joten nukkui ilkosillaan. Sänky vuorattiin ja vaihtelin alle kuivia pyyhkeitä pisin yötä. Itki itki ja itki ja masu vaivas ja oli rekkamiehen pieruja. Alotin imetysdieetin reilu 3kk sitten: kaikki maitotuotteet pois, muna ja soija ja nauta pois ja kotimaiset viljat oli jo pois. Viikossa tilanne rauhottu ja maidon proteiini hävii kahdessa viikossa elimistöstä. Nauta pitää olla pois kun proteiinit maidon kanssa samankaltasia. Sit aloin ettii yksittäisiä pahiksia ja niitä saalistetaan vieläkin. Refluksioireet paheni jossain kohdin kun lisäsin riisiä ruokavaliooni. Riisi ja kaakao tekee meillä pahimmat kaaripuklut, ilmavaivat, levottomat itkuiset yöt ja limasuuden.

Neuvola ei tue mitenkään. Yksityiseltä saatu 2vk sitten refluksilääkitys ja lähete ravitsemusterapeutille jossa oltiin tänään. Anti oli loistava. Nyt totutetaan tytön 5kk suolistoa rotaatiolla niin että esim maanantaisin syö lounaalla palsternakkaa, tiistaisin mustikkaa, keskiviikkoisin bataattia, torstaisin hunajameloonia ja perjantaisin porkkanaa. Lisäks saa äidinmaitoa ja aamulla ja illalla Sinlac erikoispuuroa. Samoin mun jääsalaatti-kurkku-possu ruokavaliota laajennetaan kierrättämällä. Vauva voi kestää päivässä yhden palan riisileipää mun kautta mutta lautasellinen riisipuuroa voi olla liikaa. Pieniä määriä lähetään nyt ruoka-aineita totuttaa ja sain hyvät listat mitä ruokia. Lisäks mitä pidempään pakastettuna vauvan sose on ni masu voi paremmin kestää. Edelleen joudun pitää tarkkaa imetysdieettiä mutta ns turvaruokien lisäks koitetaan löytää uusia.
Ihan huippuhyvä homma! Nyt tulee tukea teille. Toi muuten, et mitä pidempään pakastettuna ni sen paremmin kestää...toihan voi olla syynä siihen et meillä tuli kukkakaalista ja porkkanasta limanen puklu. Annoin nimittäin maistaa kun olin just laittanu soseeksi! Hah! Tänää äijä antanu kukkakaalia, pakkasesta, eikä tullu mtn.

Jaja, mäkin koitan nyt jättää ton riisivellin veks. Laitan vaik bataattia korvikkeen joukkoon. Kun meillä on tosi limainen hengitys ja kunnon rahina, se on niinku lisääntyny täs vkon aikana. Ei oksentelua. Mun mielestä vellin määrää lisättiin sen lekurin jälkeen, kun suositteli sitä, koska pelkkä maito aiheuttaa vastavirtauksen. Toinen hah! Pakko viel koittaa kans toi porkkana-perunavelli uusiks.

Huhh, jopas olette kovilla:wideyed:

Tsemppiä ja toivotaan, että vaivat alkaisi helpottaan pian:3some

:greet008 Me tultiin päiväkodin vauvaryhmästä, eikä muita siellä taaskaan ollut, joten poika sai jälleen leikitystä kaikkien edestä :) Tykkäsi kyllä ja nauraa krikatti.

....mutta, koska on Joulumeno, antoivat kahvia ja palasen kakkua! Plääh:depressed:, hyvin startannut Nutrilet dietti meni vähän pyllylleen, sillä en kehdannut kieltäytyä, olisi ollut tosi epäkohteliasta.

Mutta mikä tärkeintä kiva henki ja rupateltiin vetäjien kanssa taas niitä näitä :)

Kiva kuulla, että teillä oli mukavaa!:)
Tuskin sun dieetti yhteen kakkupalaan kaatuu, älä siitä huoli!:Heartblue

Hurjankuuloinen dieetti teillä menossa. Tsemppiä! Toivottavasti alkaa helpottaa jossain vaiheessa. Peukut!

Miten oot muuten ite tehny kanan (tai muut lihat)? Keittäny? Soseutatko kasvisten joukkoon vai erikseen, kun sulla on kuutioitua?
Mä vastaan tästä kans, vaikka et multa kysynytkään :) Kanan ja jauhelihan keitän ja soseutan. Kalaa en oo tirpulle vielä antanu, mutta esikoiselle muistaakseni kyllä laitoin lohta uuniin, kun tuntui hassulta keittää sitä. Uunihan ei silleen käristä kuitenkaan. Mä oon pakastanut erikseen, mutta sehän on makuasia. Mä sit miksailen fiiliksen mukaan :)

Onko kukaan antanut lampaanlihaa? Se meni kerrasta alas, monta lusikallista! Eilen siis sai ekan kerran ja tykkää :)

Poika oli pidempään kylläinen. Mitään inhokkeja ei ole vastaan tullutkaan, paitsi edelleen puuro, joten riisivellillä mennään :)

Maanantaina 7kk neuvola ( se ihana paikka:dead:), niin näkee painon kehityksen. Keskikäyrällä menty koko ajan.

Kiva kuulla, että teillä oli mukavaa!:)
Tuskin sun dieetti yhteen kakkupalaan kaatuu, älä siitä huoli!:Heartblue

Tähtipölyä :)

Tadaa...( 4päivää mennyt dietillä) tänä aamuna vaaka liikahti -1kg :grin

Jihaa, vihdoin lukema, mitä ei ole vielä sitten synnytyksen jälkeen vaa'assa nähty.
:cool05

Nutrilett siis toimii ja jospa olis ihan sitä itseään, ei vain nesteitä.

Kiitos kannustuksesta:Heartblue

Last edited by a moderator:
Hihh, alaspäin mennään....-0.5kg:joyful:

Rasittuuko teillä muilla kädet vauvan kantamisesta ja nostelemisesta? Kädet on muuten tosi kovilla, mitenkähän saisi vauvaa nosteltua niin, että ranteet ei rasitu?:rolleyes:

Oikea ranne on tosi kipee jo toista kuukautta, eikä särkylääkkeet auta, kuin hetkeksi:sad001

Hihh, alaspäin mennään....-0.5kg:joyful:

Rasittuuko teillä muilla kädet vauvan kantamisesta ja nostelemisesta? Kädet on muuten tosi kovilla, mitenkähän saisi vauvaa nosteltua niin, että ranteet ei rasitu?:rolleyes:

Oikea ranne on tosi kipee jo toista kuukautta, eikä särkylääkkeet auta, kuin hetkeksi:sad001

Oletko kokeillut sellaista rannetukea käyttää? Mulla on joskus auttanut kun jonkun aikaa käyttää sellaista. Saa esim apteekeista tai vaikka urheiluliikkeistä.

Oletko kokeillut sellaista rannetukea käyttää? Mulla on joskus auttanut kun jonkun aikaa käyttää sellaista. Saa esim apteekeista tai vaikka urheiluliikkeistä.

Kiitti vinkistä Marituuli! :) En ole kokeillut...

Mulla ei ranteet ole kipeät mutta hartiat on ihan super jumissa. Välillä oikein viiltävää kipua tuntuu. Hieronta ja venyttely auttaa hetkellisesti mutta kokonaan vaivasta taidan päästä eroon vasta kun lapset on niin isoja,ettei heitä tarvitse koko ajan kantaa.

Mulla on rannetuki ollut jo varmaan 4kk ja nyt uskaltaa muutamia päiviä olla välillä ilman. Peukaloa en pysty käyttyy mihinkään painavaan, eli esim kirjan nostaminen niin, että peukalo kirjan päällä, muut sormet alla, ei onnistu. Tosi veemäinen ongelma, mutta tosiaan varmaan lakkaa kun tuota ei enää tarvii kantaa. Tuli siitä, että mun vasen ranne on ollu kääntyneenä itteenipäin, kun tyttöä nukuttanu sylissä. Nyt yritän pitää niin, että ranne on suorana ja oikealla kädellä tuen vasenta.
Apteekista hommasin sellaisen thermohässäkän, joka tarralla kiinni. Ihan OK.
Nyt pitää hakea tyttö pois koiran ruokakipolta..

Muokattu viimeksi:
Mulla on enemmän myös hartiaongelmia, mut niitä on ollu jo viimeset 20v tietsikkahommien takia. Tyttö painaa vasta 7kg joten saa nähä mitä vaivoja täs viel ittelleen kasaa. Kauppa ja kirppis reissuja helpottamaan ostin sellasen kantorepun josta saa alaosan irti pelkästään vyötärölle kiinnitettäväksi, jossa tyttö istuu ulokkeen päällä. Ei tarvii pelkkien käsivoimien kanssa kanniskella, eikä tarvi koko reppua pukea vaan sujauttaa vaan vyötärön ympärille pikana.

Jokseenkin ärsyyntynyt olo kun sain just tytön tarha hakemukset täytettyä. Tarhaan menee vasta syyskuussa 2017, mutta silti saatan olla jo myöhässä hakemuksen kanssa. No, toivotaan parasta, että päästään siihen tarhaan mihin halutaan. Päiväkoti on yksityinen ja suosittu joten sen takia näinkin ajoissa laitettu hakemus voi olla myöhässä. Kaupungin tarhaan pitää olla hakemus tehty helmikuun loppuun mennessä kun maaliskuussa jaetaan elo-syyskuussa tarhavuoden aloittavien paikat. Joten toivottavasti tieto paikasta tulee ajoissa et hylsyn sattuessa pääsee valitsemaan haluamansa kaupungin puljun. Jotenkin ihan peestä joutua nyt jo miettimään koko asiaa. Mielummin olisin tietty kotona sen 3v mutta sitten ei kyl olis enää työpaikkaa ja rahatkaan ei riittäs et pakko se on vaan sit yrittää saada paras mahdollinen paikka.

Takaisin