Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen itse niin tottunut kantamaan tuota melkein yhdeksänkiloista yhdellä/vasemmalla kädellä päivät pitkät että hihittelin miehelle kun yksi päivä valitteli kun joutui vähän aikaa kantamaan yhdellä kädellä ja toisella tekemään muuta.. voi kamala, iso vahva mies vaikuttikin heikommalta kuin minä. :laughing021 Pakko oli vähän kuittailla että niinpä, teepä tuota koko päivä kuten minä.. :wink

Mulla on ollut ranteet kipeänä, mutta nykyään ei enää särje. En enää kantele Toivo niin paljon ja pianhan Toivo jo kävelee. Nyt jo ottaa Brion kävelykärryn kanssa askelia. Meillä ensin ryömittiin, sitten noustiin konttausasentoon ja siitä taas ryömittiin, kunnes lähdettiin konttaamaan. Ryömimisestä konttaamiseen meni pari kuukautta. 6kk iässä Toivo ryömi ekan kerran ja 8- 9kk välissä alkoi konttaaminen.

Mulla on ollut ranteet kipeänä, mutta nykyään ei enää särje. En enää kantele Toivo niin paljon ja pianhan Toivo jo kävelee. Nyt jo ottaa Brion kävelykärryn kanssa askelia. Meillä ensin ryömittiin, sitten noustiin konttausasentoon ja siitä taas ryömittiin, kunnes lähdettiin konttaamaan. Ryömimisestä konttaamiseen meni pari kuukautta. 6kk iässä Toivo ryömi ekan kerran ja 8- 9kk välissä alkoi konttaaminen.

Maria75 :) Onko sulla ne migreenit helpottaneet? Ja selvisikö niiden syy?:rolleyes:

Mullakaan ranteet ei ole kipeänä mutta kylläkin selkä jumissa jonkun verran. Varmaan kantamisesta ja huonoista nukkumisasennoista. Pitäis lisätä liikkuvuutta lisäävää liikuntaa.

Sama täällä, ranne oli pari pv kipeä. Se on aikoinaan murtunut, ni aina välillä juilii. Mulla on sellainen kunnon rannetuki, pari yötä ku pidän sitä ni vaiva menee ohi. Suosittelen! On helppo hoito siihen vaivaan. Sellainen apteekin vaahtomuovi jutska joka tarralla laitetaan kiinni, toimii myös hyvin. Mullon töissä sellainen. Sillä ranne lepää suorana, ni taas jaksaa...

Tutkitteko lastenruokien alkuperämaa tietoja ja onko niillä merkitystä?:rolleyes:

Oon vähän yllättynyt, että Muksu ruoat ei ole kaikki Suomessa valmistettu, vaan esim. Puolassa...

Tutkitteko lastenruokien alkuperämaa tietoja ja onko niillä merkitystä?:rolleyes:

Oon vähän yllättynyt, että Muksu ruoat ei ole kaikki Suomessa valmistettu, vaan esim. Puolassa...
Kyllä oon huomannut. Ja viimeksi ostamani yksi Piltin 100% hedelmäpussisose oli tehty Portugalissa. Toisaalta eihän niitä mangoja, banaaneja, päärynöitä, bataatteja jne Suomessa kasva, ulkomaista alkuperää ovat joka tapauksessa, joten sama kai sitten missä maassa ne soseutetaan. Lastenruokien valmistus on niin tarkasti valvottua, että uskallan kyllä ostaa ja käyttää. :) Tosin valmissoseista käytämme vain hedelmäsoseita.

Mä tutkin kaikkien ruokien alkuperän. Ja jos mahdollista niin ostan aina suomessa valmistettuja, kasvatettuja tai jatkojalostettuja. Kasvis ja liha ruuat aion tehdä pääsääntöisesti itse, mutta hedelmä ja marjasoseet aion ostaa valmiina. Likka tykkää eniten Hippin ja Ellan 100% sekotuksista ja mitään niistä ei tehdä suomessa. Mut niissä ei myöskään oo tärkkelystä tai lisättyä sokeria niin kuin Piltin tai Bonan purkeissa.

Mä tutkin kaikkien ruokien alkuperän. Ja jos mahdollista niin ostan aina suomessa valmistettuja, kasvatettuja tai jatkojalostettuja. Kasvis ja liha ruuat aion tehdä pääsääntöisesti itse, mutta hedelmä ja marjasoseet aion ostaa valmiina. Likka tykkää eniten Hippin ja Ellan 100% sekotuksista ja mitään niistä ei tehdä suomessa. Mut niissä ei myöskään oo tärkkelystä tai lisättyä sokeria niin kuin Piltin tai Bonan purkeissa.
Sama, mä kans tykkään käyttää 100% hedelmäsoseita. Piltin ja Bonan purkkihedelmäsoseethan ovat kyllä Suomessa soseutettuja, mutta kun niissä on sitä hedelmää niin vähän ja loput tärkkelystä, niin mielummin ostan sitten täyshedelmäsoseita valmistusmaasta riippumatta. Jos käytettäisiin valmiita lihasoseita, niin niissä suosisin suomalaista, kun itekin pyrin syömään ja ostamaan aina suomalaista lihaa (paitsi toki ulkomailla matkustellessa).

Ette anna ihan tuoreita hedelmiä ja marjoja? Et ostaa banaanin ja muussaa haarukalla?
Annoin kerran banaania tuoreena ja siitä seuras vihree limanen kakka :wtf: Oon sit antanu banaania vaan sekotuksissa. Avocado taitaa olla ainut mitä annan tuoreena. Pienen maha taitaa vielä huonosti kestää tuoreita hedelmiä joten parempi antaa kypsennettyjä. Mandariinin lohkoja annan imeskellä niin et leikkaan toisen pään auki ja pidän toisesta päästä kiinni kun tyttö imuttelee sisältöä.

Me ollaan lähdössä 7kk neuvolaan ja paikalla on myös fyssari.

Katsotaan miten tämä käynti sujuu:dead::rolleyes:

Myös ostan kaupasta Suomalaista. Kartan myös esim. Subway:ta, mutta jos sinne menen, otan kasvisvaihtoehdon, koska lihojen alkuperästä ei varmuutta. Kana on ilmeisesti Thaimaasta:depressed: ja oliko naudanliha Brasiliasta:wtf:, siis niin vain kuullut....

Piltillä on myös uusi "ensimaut" -sarja, jossa hedelmien osuus muita heidän purkkiruokia korkeampi. Meidän vauva tykkää ainakin banaani-puolukasta ja omenasta (99,9% hedelmää).

"Kuluttajien toiveesta Piltti Ensimaut tuotesarja on tehty mahdollisimman korkealla vihannes- ja hedelmäpitoisuudella käyttäen mahdollisimman vähän erilaisia raaka-aineita.

Piltti Ensimaut Omenaa sisältää lähes 100 % hedelmää – lisänä ainoastaan tuotteen valmistamisessa tarvittava keitinvesi. Tuotteisiin ei ole lisätty sokeria ja tuotteiden vesipitoisuuskin on pidetty niin matalana kuin mahdollista."

https://www.pilttipiiri.fi/tuotteet/kaikki-tuotteet/hedelmasoseet/EnsimautOmenaa/

Tsemppiä! Kerro sitten...

Kiitti Napu75 :)

Palattiin kotiin... varmaan täällä kaikki odottaa suurta dramatiikkaa, mutta nyt sitä ei ollut :) Käynti oli ihan ok....vaikkakin tiukkailun kera.

Fyssari tosin meinasi taas napata pojan syliinsä ilman lupaa, kun oltiin odotushuoneessa, ja empäs antanutkaan! Hihh:wink Sai vähän nokilleen:devil10

No, fyssari oli jo kertonut th:lle siitä, että hänen mielestään en saa antaa pojalle vehnää, (eikä makaronia) ollenkaan, koska tulee jalkataipeeseen punotusta. Sanoin, että kyllä olen edelleen syöttänyt, eikä mitään ole tullut, nimitäin se pieni sormenpäänkokoinen punoittava alue hävisi, ja luulen johtuneen ihan muusta esim. pesuaine.

No, th heti siitä tivasi, että miksi annan makaronia, kun sen ikäraja on 8kk:gen045
Siis tähhh, sanoin, että kyllä kaupan Piltti purkissa lukee 5kk! En mikään sokee ole.

Että tuolla tavoin nuo keskustelevat "juoruuvat" asiakkaidensa asioista siellä keskenään. Fyssari oli siis kehittänyt ajatuksen siitä, että pojalla on vehnä allergiaa ja syöttänyt teoriansa th:lle...

Sain sen Leijona emon esiin tällä käyntikerralla:smiley-angelic008

Vain kerta enää fyssarilla käyntiä, näin sovittiin.

Takaisin