Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis mitä ihmettä!? Nyt kuule valitusta perään! Toi ei ole yhtään normaalia käytöstä. Kaiva esiin se sisäinen leijonaemo etkä niele enää yhtään moitetta mistään! Tosi törkeetä käytöstä fyssarilta, Se ei kuulu sille PASKAN vertaa, mitä sillä lapsella on päällä tai minkälaiset hiukset sillä on!! Ei jumaliste..

Satru :) Kiitos sullekin näistä sanoista:Heartpink

Mä en käsitä, että Neuvolan käytös on vaan tätä? Eikö mun pärstäkerroin kelpaa? Vai oonko liian kiltti?:rolleyes: Vai tyhmä?:rolleyes: Vai liian rikas/ köyhä?:rolleyes:

Leijonaemo tuli kyllä esiin, kun poika nieli itkua lelukaaressa ( joka häneltä on vielä Neuvolan taholta kiellettykin:mad:)...

Äitinä haluan, että lapsella on hyviä kokemuksia siellä, jonne hänet vien ja se on jatkossa varma:wink:singing:

Catlin :) taitaa olla th se esimies...
En usko, että th on fyssarin esimies. Mutta en tiedä kuka se on, kun en itse ole tuolla alalla.

Äitiyspakkauksen vaatteet ovat laadukkaita suomalaisia vaatteita. Eikö ne aina ihan kilpailuteta vuosittain, mitä tuotteita siihen otetaan? Täytyy olla poikkeuksellisen iso jalkaterä, että omaan kokoon ei jalkaterä mahtuisi. Meilläkin poika on aika skrode mutta mahtuu jalat hyvin pituuden mukaiseen kokoon.

Nyt sanot sinne neuvolaan,ettet aio fyssaria enää nähdä ikinä ja NYT loppuu toi sun kyykyttäminen tai minä tulen teidän mukaan ensi kerralla ja sanon niille.
Hitto kun suututtaa sun puolesta!:mad:

Tähtipölyä :) Puhut täyttä asiaa. Mies saa sen tehdä, kun osaa sen homman paremmin ja tekee sitten selväksi samalla ihan kaikki muutkin asiat:wink:mad:

En usko, että th on fyssarin esimies. Mutta en tiedä kuka se on, kun en itse ole tuolla alalla.

Äitiyspakkauksen vaatteet ovat laadukkaita suomalaisia vaatteita. Eikö ne aina ihan kilpailuteta vuosittain, mitä tuotteita siihen otetaan? Täytyy olla poikkeuksellisen iso jalkaterä, että omaan kokoon ei jalkaterä mahtuisi. Meilläkin poika on aika skrode mutta mahtuu jalat hyvin pituuden mukaiseen kokoon.

Catlin :) Meillä myös isot varpaat pojalla, mutta mahtuu kyllä "mun mielestä" silti hyvin potkareihin.

Heitin fyssarille vitsillä, että pojasta varmaan tulee ISOKENKÄINEN :joyful:
Ei se fyssari ymmärtänyt mitään huumoria, yhtään:sad001

Kysyi vaan, että saanko vaatteita edes sukulaisilta tai pojan serkuilta, kun mulla ei vaikuta olevan sopivia/ riittäviä vaatteita itselläni...

:oops::eek: Siis mitä?
Kai oon joku varaton pummi sen mielestä.

Last edited by a moderator:
Tähti, me käytetään potkareita ainoastaan yöllä (siis yöpukuna sellanen terällinen potkupukuhaalari). Päivällä on sitten yhdistelmä body, housut ja sukat.

Tässä katselen, kun poika on lelukaaressa, ( mun luvalla), niin samat potkarit on yhä jalassa, kuin aamulla fyssarin luona.

Siis ne näyttää ihan roikkuvan jaloista, koska ovat kokoa 80.... ja poika viime mittauksessa oli 65.

En kyllä käsitä, miten noi housut voi olla muka liian pienet, vaikka seisoisin koko ensi yön päälläni!? :dance018:dance018:dance018:dance018:dance018

Tähti, me käytetään potkareita ainoastaan yöllä (siis yöpukuna sellanen terällinen potkupukuhaalari). Päivällä on sitten yhdistelmä body, housut ja sukat.

Titti :) Kiitti vastauksesta. Mä oon välillä pukenut yhdistelmän bodyn, siis housut erikseen ja, ei siltikään kelpaa, on silti muka liian pienet housut...:eek:

(=roikkuu joka suunnalta)..

Titti :) Olen myös pukenut pelkkiin potkareihin, sen takia, kun neuvolasta on pyydetty, että olis mahdollisimman yksinkertaiset vaatteet siellä päällä.

Tähti, voi jumaleissön mitä touhua! Voisko tosta fyssarista tehdä valituksen/kantelun tai muuten vaan asiallisesti tiedustella hänen esimieheltään ko. kommenttien tarpeellisuutta (miten kynnet tai hiukset edes liittyvät fysioterapiaan). Raivostuttaa sun puolesta tommonen! :mad:

Kiitos Napu75 :)

Jotain pitäis tehdä, ensinnäkin lopettaa käynnit.

Fyssari puuttuu vaatteisiin, kynsiin, (hiuksiin) vielä jopa th:ta enemmän...:mad:
Hahh:wtf:

Tähti-73, olen aivan järkyttynyt noista puheista, kummankin hoitohenkilökunnan edustajan osalta! En tajua, miten ammattilaiset voivat päästää tuollaista suustaan. :( Kuten täällä on monen taholta sanottu, osa puheista on suorastaan törkeitä ja osa asioita, jotka eivät kuulu pätkääkään neuvolan terkkarille tai fyssarille. Nyt herää kysymys, että kiinnittävätkö he huomioita ensisijaisiin ja tärkeimpiin asioihin lapsen kehityksen kannalta? Niitä nimittäin eivät ole varpaankynnet, hiukset, potkuhousut eikä autossa käytettävä haalari. Vauvalle on erilaisia vaatevaihtoehtoja, joista jokainen voi valita haluamansa, tärkeintä, että vauvalla on sopivan lämmin.

Olen samaa mieltä, jonkinlainen valitus käytännön esimerkkeineen ylemmälle taholle. Periaatteessa terkan ei pitäis olla fyssarin esimies, mutta neuvolassa mahdollisesti on systeemi, että siellä on joku vastaava terveydenhoitaja, sairaanhoitaja tai lääkäri - en tiedä varmaksi, kun en itse koskaan työskennellyt kunnallisella puolella. Toivottavasti sen neuvolan esimies ei ole teidän terveydenhoitajanne, se olisi jo vähän pelottavaa... Hyvä, että miehesi on tukenasi asiassa. Jaksamista.

Tähti-73, olen aivan järkyttynyt noista puheista, kummankin hoitohenkilökunnan edustajan osalta! En tajua, miten ammattilaiset voivat päästää tuollaista suustaan. :( Kuten täällä on monen taholta sanottu, osa puheista on suorastaan törkeitä ja osa asioita, jotka eivät kuulu pätkääkään neuvolan terkkarille tai fyssarille. Nyt herää kysymys, että kiinnittävätkö he huomioita ensisijaisiin ja tärkeimpiin asioihin lapsen kehityksen kannalta? Niitä nimittäin eivät ole varpaankynnet, hiukset, potkuhousut eikä autossa käytettävä haalari. Vauvalle on erilaisia vaatevaihtoehtoja, joista jokainen voi valita haluamansa, tärkeintä, että vauvalla on sopivan lämmin.

Olen samaa mieltä, jonkinlainen valitus käytännön esimerkkeineen ylemmälle taholle. Periaatteessa terkan ei pitäis olla fyssarin esimies, mutta neuvolassa mahdollisesti on systeemi, että siellä on joku vastaava terveydenhoitaja, sairaanhoitaja tai lääkäri - en tiedä varmaksi, kun en itse koskaan työskennellyt kunnallisella puolella. Toivottavasti sen neuvolan esimies ei ole teidän terveydenhoitajanne, se olisi jo vähän pelottavaa... Hyvä, että miehesi on tukenasi asiassa. Jaksamista.

Luultavasti th on fyssarin esimies, ainakin kimpassa toimivat.

Mä olin vähän hämmästynyt, mutta mies sanoi tänään heti, että on tehtävä valitus. Vitsit mä en kestä - OMG:woot: En osaa ees tehdä sellaista, kun en oo ikinä tehnyt.. :(

Voisitteko valottaa mulle sitä rajaa asioista, jotka kuuluu Neuvolalle ja, ne jotka ei kuulu Neuvolalle...
Mä en tIä niitä mitään..

Toivottavasti sen neuvolan esimies ei ole teidän terveydenhoitajanne, se olisi jo vähän pelottavaa... Hyvä, että miehesi on tukenasi asiassa. Jaksamista.

Myy75 :) Vähän pelkään, että näin on...sillä aika pieni neuvola. Mua ottaa kohta henkisesti koville. Mies jo sanoikin, että voidaan hetikin vaihtaa Neuvolaa.

Fyssarille ei mennä missään nimessä.

Tähti, mun tiedon mukaan jokaisessa neuvolassa/ tk:ssa on vastaava lääkäri, joka ikäänkuin on ylin valta paikassa ja suoraan hänelle voi osoittaa valitukset/kysymykset, eli sun th:lla on myös esimies.
Neuvoloita ohjaa ja valvoo ainakin valvira ja sosiaali- ja terveysministeriö ja ainakin valviralle voi tehdä ihan netissä ilmoituksen epäasiallisesta käytöksestä (ja siellä sitten mietitään onko aiheellista kysellä lisäselvityksiä).
Neuvolan tehtävä on tukea ja ohjata vanhemmuutta huomioiden perheiden tarpeet ja niiden palvelut ovat perheille maksuttomia ja vapaaehtoisia!!
Siitä on "sata" vuotta, kun itse olen ollut neuvolassa töissä ja toki ihan eri hommassa kuin th tai fyssari mutta silloin ainakin kyseessä oli asiakaslähtöinen työ, voisin kuvitella, että sitä se on tänä päivänä myös.
Selvää on kuitenkin se, että jotain on pielessä kun JOKA kerta olet allapäin käyntinne jälkeen.

Elokuussa 2017 tämän hetkisen suunnitelman mukaan. Se vaan tulee niin äkkii kun tuntuu että tää vuosi on menny tosi nopeesti. Just mä vasta plussasin ja nyt neiti on kohta jo puol vuotta.

Mun rupes tekee hirmusesti mieli tota kurkkujuomaa. Vedenkin juonti ois paljon nautinnollisempaa kun maustais sitä eri tavoin.
Sama juttu, aika tuntuu menevän ihan liian kovalla vauhdilla! Vasta jäin äippälomalle ja nyt pikku ukko täyttää jo pian 4kk!! Oikein sydäntä raastaa miettiä, että parin kuukauden päästä pitää alkaa täytteleen päivähoitohakemusta, en kestä..!! Töihin paluu edessä 1.8... :(

Mä just mietin eilen, et kuinka vanhaksi toi britax pitäis mennä??? Se alkaa oleen ahdas pään ja hartioiden kohdalta.
Meillä on maxi cosin pebble ja tuntuu talvivaatteissa jo nyt aika piukeelta, vaikka tuo poitsu on vielä melko kirppu, pituutta suhteessa painoon enempi..:)! Mutta kyllä saapi keväälle asti kaukalossaan viihtyä, vaikka inhoaakin siinä olemista yli kaiken ainakin kitinästä päätellen..;)

Tähti, mun tiedon mukaan jokaisessa neuvolassa/ tk:ssa on vastaava lääkäri, joka ikäänkuin on ylin valta paikassa ja suoraan hänelle voi osoittaa valitukset/kysymykset, eli sun th:lla on myös esimies.
Neuvoloita ohjaa ja valvoo ainakin valvira ja sosiaali- ja terveysministeriö ja ainakin valviralle voi tehdä ihan netissä ilmoituksen epäasiallisesta käytöksestä (ja siellä sitten mietitään onko aiheellista kysellä lisäselvityksiä).
Neuvolan tehtävä on tukea ja ohjata vanhemmuutta huomioiden perheiden tarpeet ja niiden palvelut ovat perheille maksuttomia ja vapaaehtoisia!!
Siitä on "sata" vuotta, kun itse olen ollut neuvolassa töissä ja toki ihan eri hommassa kuin th tai fyssari mutta silloin ainakin kyseessä oli asiakaslähtöinen työ, voisin kuvitella, että sitä se on tänä päivänä myös.
Selvää on kuitenkin se, että jotain on pielessä kun JOKA kerta olet allapäin käyntinne jälkeen.

Tähtipölyä :) Olen samaa mieltä. Siksi en osaa valittaa. Mun mielestä kyseessä on eniten henkilökemiat. En halua kyseenalaistaa kenenkään osaamista.

Titti :) Olen myös pukenut pelkkiin potkareihin, sen takia, kun neuvolasta on pyydetty, että olis mahdollisimman yksinkertaiset vaatteet siellä päällä.
Ok, no onhan se toisaalta ihan ymmärrettävää, kun joutuu aina siellä kuitenkin riisumaan, ettei ole kovin monimutkaiset vaatteet. :) Mulle ei ole koskaan tollasta toivetta neuvolan taholta kuitenkaan esitetty ja en ole tullut edes ajatelleeksi moista. Itehän mä sen vauvan siellä riisun/puen ja samalla jutellaan muita asioita, joten ei siinä nyt niin kiire luulis olevan. Että meneekö vaikka 5 sekuntia kauemmin, kun ne sukat puen. :wink

Takaisin