Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me siirryttiin esikoisen kanssa 2.korvikkeesta rasvattomaan lehmänmaitoon vähitellen 11kk iästä. Annoin puolet korviketta/puolet lehmänmaitoa kuukauden. Meillä meni siirtyminen silloin ilman vatsavaivoja.:)

Me ollaan lähdössä fyssarin jumpalle (toivottavasti vikaa kertaa)....

Saapi nähdä minkälaisia "juttuja" siellä on tällä kertaa:argue

Ainakaan potkareista ei voi nyt tulla sanottavaa, kun on kokoa 80. :joyful:

Sormien kynnet leikkasin eilen, kun niistäkin on tupannut huomautella, että esim. pikkurillissä on liian pitkä kynsi, muut on hyvät...Se on leikattava heti, kun täältä lähdette...:argue

Me ollaan lähdössä fyssarin jumpalle (toivottavasti vikaa kertaa)....

Saapi nähdä minkälaisia "juttuja" siellä on tällä kertaa:argue

Ainakaan potkareista ei voi nyt tulla sanottavaa, kun on kokoa 80. :joyful:

Sormien kynnet leikkasin eilen, kun niistäkin on tupannut huomautella, että esim. pikkurillissä on liian pitkä kynsi, muut on hyvät...Se on leikattava heti, kun täältä lähdette...:argue

Kauheet paineet sulla mennä kun ei tiiä mistä tulee sanomista. Tsemppiä ja pidä puoles. Oot paras äiti lapsellesi, sanot ne mitä tahansa. Ihan jännittää sun plsta.

Noin vuoden iässä tavallinen maito tulee kuvioihin. Mä kans muistaakseni vähän tolleen sopeutin, kuten Tähtipölyä kertoi. 10 kk iässä voi antaa hapanmaitotuotteita kuten maustamatonta jogurttia, rahkaa ym. Ei kai nan3:sta ookaan, vai olenko ihan pudonnut kärryiltä? :) Ensin ykkönen, puolen vuoden iästä kakkonen ja sit noin vuoden iästä lehmänmaito tai joku vastaava valmiste :)
Muoks: vai onko nan3 joku erikoisvalmiste?

Muokattu viimeksi:
Kyllä meidän vauvalle kelpaa NAN 2 ihan samalla tavalla kuin 1:kin. Vauva on kyllä aikamoinen "loppasuu", tuntuu, että mikä vaan kelpaa... Koitin muuten antaa hänelle jo nokkamukinkin käyttöön, mutta ei oikein osannut vielä pitää siitä kiinni.

Kyllä meidän vauvalle kelpaa NAN 2 ihan samalla tavalla kuin 1:kin. Vauva on kyllä aikamoinen "loppasuu", tuntuu, että mikä vaan kelpaa... Koitin muuten antaa hänelle jo nokkamukinkin käyttöön, mutta ei oikein osannut vielä pitää siitä kiinni.
Mä kans ostin sellaisen "ensinokkamukin", jossa on pehmeä tuttinokka. Vaatii tosiaan vielä vähän harjoittelua, mutta toimii myös leluna syödessä. Joskus yhdessä vettä hörpitään siitä :) tai siis en mä juo siitä, mutta toimin avustajana :wink

Kauheet paineet sulla mennä kun ei tiiä mistä tulee sanomista. Tsemppiä ja pidä puoles. Oot paras äiti lapsellesi, sanot ne mitä tahansa. Ihan jännittää sun plsta.

Voi Kiitos MS74 :Heartred :) No me tultiin kotiin ja oon taas, kuin maani myynyt:sad001:sad001:sad001

Potkarit oli niin huonot jalkaterille, että otti ne heti pois!:wacky: Samaa puhetta, että on tosi huonot housut, vaikka oli eri housut, kuin ennen ja ihan äitiyspakkauksesta saadut.

Nyt mä en tiedä, että minkälaiset housut jalassa saa olla, kun ei muunlaisia mun tietääkseni oo ees olemassa!:smiley-angry017

Ja yksi varpaankynsi oli liian pitkä ja on leikattava heti, koska hänellä ei ole saksia... Pojan hiuksetkin alkaa sitten jo olla vähän liian pitkät:banghead:

Hirveetä tiukkailua, vaikka yritin olla rento ja heittää huumoria... Ei onnistunut:scared001

No, nyt ne paineet vaan kasvoi, kun sanoi tulevansa mukaan seuraavalle th:n käynnille, kun sanoi, että he toimivat kimpassa....Tiedossa siis tuplatiuskinta käynti:sad010:smiley-angry026:argue

Käytiin paikallisessa perhekerhossa kuuntelemassa tarhainfo. Täällä pitääkin jo helmikuussa hakea tarhaan jos elokuussa aloittaa. Sääntö on 4kk aikaisemmin, mutta tarhavuosi alkaa juuri elokuussa ja suuremmat linjaukset paikoista tehdään helmikuun lopussa. Jos sen jälkeen hakee niin on tyydyttävä jämäpaikkoihin minkä saa mistä tahansa tarhasta. Ja koska aion hakea yksityiseen tarhaan niin mun pitää hakea paikkaa jo nyt kun on suosittu. Yksityiset siis saa valita asiakkaansa ja sinne saa sit kaupungin palvelusetelin. Onneks siis menin tonne infoon kun luulin ettei täs mikään kiire asialla ole. :sour:
Noin muuten siellä oli enimmäkseen vanhempia lapsia ja sisäänpäin lämpiävää porukkaa jolla oli jo omat kuppikuntansa. Muutaman kanssa juttelin jotka oli infoa tullu kuuntelemaan ja jotka selvästi oli myös aika ekaa kertaa. Mut ne kenellä oli vauvojakin mukana niin oli paljon nuorempia niin en ihmettele et pysyivät omassa porukassaan. Toihan oli siis yleinen perhepäivä eikä mikään vauvoille suunnattu. Sellasessa vois olla vähän eri meno. Mut jäi kyl fiilis et en mee toista kertaa. o_O

Siis WTF Tähti!!!! Jeesus sentään mikä nipottaja fyssarikin on. Sun pojan hiusten pituus ei todellakaan kuulu hänelle,oikeesti. Mun pojalla on 'pitkät' hiukset,koska musta ne on söpöt.
Ja tasan ei ole potkarit yhtään liian pienet,ei varmana ole. Tosi harvalle 6kk 80cm on liian pienet!!
Nyt sanot sinne neuvolaan,ettet aio fyssaria enää nähdä ikinä ja NYT loppuu toi sun kyykyttäminen tai minä tulen teidän mukaan ensi kerralla ja sanon niille.
Hitto kun suututtaa sun puolesta!:mad:

Voi Kiitos MS74 :Heartred :) No me tultiin kotiin ja oon taas, kuin maani myynyt:sad001:sad001:sad001

Potkarit oli niin huonot jalkaterille, että otti ne heti pois!:wacky: Samaa puhetta, että on tosi huonot housut, vaikka oli eri housut, kuin ennen ja ihan äitiyspakkauksesta saadut.

Nyt mä en tiedä, että minkälaiset housut jalassa saa olla, kun ei muunlaisia mun tietääkseni oo ees olemassa!:smiley-angry017

Ja yksi varpaankynsi oli liian pitkä ja on leikattava heti, koska hänellä ei ole saksia... Pojan hiuksetkin alkaa sitten jo olla vähän liian pitkät:banghead:

Hirveetä tiukkailua, vaikka yritin olla rento ja heittää huumoria... Ei onnistunut:scared001

No, nyt ne paineet vaan kasvoi, kun sanoi tulevansa mukaan seuraavalle th:n käynnille, kun sanoi, että he toimivat kimpassa....Tiedossa siis tuplatiuskinta käynti:sad010:smiley-angry026:argue
No jo nyt on helvetti. Kynnet tai varsinkaan hiukset ei neuvolalle kuulu. Sano et kasvatatte kunnon hevilettiä. Miä ehdottaisin nyt et otat miehen mukaan ens käynnille laittamaan noi akat kuriin. Mur.

Siis WTF Tähti!!!! Jeesus sentään mikä nipottaja fyssarikin on. Sun pojan hiusten pituus ei todellakaan kuulu hänelle,oikeesti. Mun pojalla on 'pitkät' hiukset,koska musta ne on söpöt.
Ja tasan ei ole potkarit yhtään liian pienet,ei varmana ole. Tosi harvalle 6kk 80cm on liian pienet!!
Nyt sanot sinne neuvolaan,ettet aio fyssaria enää nähdä ikinä ja NYT loppuu toi sun kyykyttäminen tai minä tulen teidän mukaan ensi kerralla ja sanon niille.
Hitto kun suututtaa sun puolesta!:mad:

Voi kiitos Tähtipölyä:Heartred!!

Muistakin vaatteista huomautti, se äitiyspakkkauksen kevytpuku on liian ohut tälle kelille, siis +/-0C, autolla liikkuen.

Myös villasukat on oltava ehdottomasti jalassa.

En osaa sen mielestä varmaan mitään tehdä oikein:depressed:

No jo nyt on helvetti. Kynnet tai varsinkaan hiukset ei neuvolalle kuulu. Sano et kasvatatte kunnon hevilettiä. Miä ehdottaisin nyt et otat miehen mukaan ens käynnille laittamaan noi akat kuriin. Mur.

Kiitos Eclipse:Heartpink

Mies lupasi soittaa sinne, että fyssaria ei jatketa, kun pojalla ei ole mitään tarvetta enää ( ja käynnit on vaan tiuskimista:violent001)..

Tähti, voi jumaleissön mitä touhua! Voisko tosta fyssarista tehdä valituksen/kantelun tai muuten vaan asiallisesti tiedustella hänen esimieheltään ko. kommenttien tarpeellisuutta (miten kynnet tai hiukset edes liittyvät fysioterapiaan). Raivostuttaa sun puolesta tommonen! :mad:

Tähti, nyt oikeesti teet valituksen siitä fyssarista!!! Ei kyllä mitenkään kuulu fyssarille miten pitkät kynnet tai hiukset vauvalla on eikä kuinka lämpimät vaatteet! Ilmoitat myös neuvolaan ettet halua fyssaria paikalle th käynnille.
Tarhapaikkaa kannattaa hakea heti kun on päättänyt mihin haluaa, vaikka vuotta etukäteen! Jotkut kattoo kans hakemisjärjestystä ja osaavat ennakoida mitä lapsia on tulossa.

Mä oon nyt itelleni vihainen siitä, että oon tämmönen tossu:mad:

Nimittäin poika on herkkä vaistoamaan tunnetiloja ja havaitsi, että oon ihan maassa...tässä kotosalla lelukaaressa ollessaan selällään, pojan suu alkoi mennä alaspäin ja silmistä valui kyyneleet:Heartblue Nieli itkunsa:Heartblue Ei tullut ääntä.

Missä on meidän iloinen poika, heti piti napata syliin ja selittää, ettei Äidin maassa olo johdu hänestä mitenkään...Lupasin, etten enää ikinä vie häntä sinne. Sain pojan taas hymyilemään, mutta itelleni oon kiukkuinen:scratch

Tähti, kuulostaa ihan kiusaamiselta. Ehkä fyssarin esimieheen voisi olla yhteydessä. Varpaankynnen ja hiusten pituudet ei kuulu neuvolalle tai vaatetus. Neuvoa sieltä toki voi kysyä.

Catlin :) taitaa olla th se esimies...

Siis mitä ihmettä!? Nyt kuule valitusta perään! Toi ei ole yhtään normaalia käytöstä. Kaiva esiin se sisäinen leijonaemo etkä niele enää yhtään moitetta mistään! Tosi törkeetä käytöstä fyssarilta, Se ei kuulu sille PASKAN vertaa, mitä sillä lapsella on päällä tai minkälaiset hiukset sillä on!! Ei jumaliste..

Tähti, nyt oikeesti teet valituksen siitä fyssarista!!! Ei kyllä mitenkään kuulu fyssarille miten pitkät kynnet tai hiukset vauvalla on eikä kuinka lämpimät vaatteet! Ilmoitat myös neuvolaan ettet halua fyssaria paikalle th käynnille.
Tarhapaikkaa kannattaa hakea heti kun on päättänyt mihin haluaa, vaikka vuotta etukäteen! Jotkut kattoo kans hakemisjärjestystä ja osaavat ennakoida mitä lapsia on tulossa.

Janna75 :) Kiitos huolesta, mä oon huono valittaa mistään, ( tänne sitten tulee purettua, mutta eikös tää oo se paikka, jossa voi näkemyksia ja kokemuksia vaihtaa:p?) Siis oon tottunut äänestään jaloilla.

Th ja fyssari toimivat kimpassa, niin tänään fyssari sanoi :) Tosin, hän totesi itsekin, ettei pojalla ole enää tarvetta fysioterapialle, jollei th sitä määrää lisää.

Yritän ajatella syytä, että mistä syystä mulle aina vaan nipotetaan, kun en itse millään saa ajatuksesta kiinni. Oisko täällä jollain hajua/ ajatusta siitä?:eek::rolleyes:
Siis th oli sellainen jo ensikerralla, kun kävin raskaana hänen luonaan, vaikutti kovin tiukalta henkilöltä.

Jos itse teen jotain väärin, niin yrittäisin korjata asian... Mietin niitä potkareitakin, että enkö tosiaan osaa mitottaa oikean kokoisiksi vaatteita....Minkälaisia potkareita te muut käytätte?:rolleyes: Myös äitiyspakkauksen vaatteita?:rolleyes: Onko ne teistä huonoja?:rolleyes:

Sitten kynsiin, eikö kenellekään ole sanottu kynsien leikkaamisesta?:rolleyes:

Hiuksia en aio leikata, pojalla saa olla tuuhea tukka, eikä se oo edes lähelle hevilettiä.

Mulla on yleensä tapana yrittää etsiä vikaa itsestäni ja jos se todella on muualla, sitten äänestän jaloilla...Aina onneksi vaihtoehtoja löytyy:joyful:

Takaisin