Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mun mielestä velliä eli riisi tai vihannesvelliä suositellaan jos painoa tarvitaan lisää. Meillä käyrä lähti alaspäin ja vaikka oli vielä +2 pituuteen nähden niin 4kk lääkärikin oli sitä mieltä et vellit kehiin. Painoa oli tullut silloin vain. 250g 3 viikossa. Mä annoin riisivelliä ja nyt toi iltavelli on lähinnä hedelmäsmoothieta tai Onni vadelma-riisivelliä (tytön lemppari).Meillä nyt ei kiinteitä vielä mietitä kun tyttö vasta 6 vko mutta näin sivusta seuraten olen hämmästellyt että niin moni antaa velliä. Suositellaanko sitä taas? Kun mun teinit oli pieniä velli kuului jokapäiväiseen ateriarytmiin, lähinnä iltapalaksi. Sitä annettiin aika pitkäänkin vielä, varmaan lähemmäs 2 v asti. Mutta taaperon kohdalla (nyt 1v 9kk) sanottiin ettei vellejä suositella annettavaksi välttämättä ollenkaan! Pari kertaa annettiin mut sit se vaan jäi. Eli suositellaanko sitä nyt sit taas neuvoloissa?! On tää kumma kun ohjeet muuttuu vähän väliä! :D
Meillä nyt ei kiinteitä vielä mietitä kun tyttö vasta 6 vko mutta näin sivusta seuraten olen hämmästellyt että niin moni antaa velliä. Suositellaanko sitä taas? Kun mun teinit oli pieniä velli kuului jokapäiväiseen ateriarytmiin, lähinnä iltapalaksi. Sitä annettiin aika pitkäänkin vielä, varmaan lähemmäs 2 v asti. Mutta taaperon kohdalla (nyt 1v 9kk) sanottiin ettei vellejä suositella annettavaksi välttämättä ollenkaan! Pari kertaa annettiin mut sit se vaan jäi. Eli suositellaanko sitä nyt sit taas neuvoloissa?! On tää kumma kun ohjeet muuttuu vähän väliä! :D
Ei suositella, mutta ei kielletäkään. Sanotaan, ettei vellissä ole mtn ravintoarvoja. Mut on niissä ihan kuin maidossa, paitsi lisäksi riisivellissä riisitärkkelystä. Varmaan maissivellissä maissitärkkelystä. Mä just kattoin, et ihan samat sisällöt korvikemaidossa ja vellissä, paitsi vellissä se tärkkelys. Tuutin maidossa lisäksi kalaoljyä (?!?!), et ei toi vauva ehkä oo kalalle allerginen?Meillä nyt ei kiinteitä vielä mietitä kun tyttö vasta 6 vko mutta näin sivusta seuraten olen hämmästellyt että niin moni antaa velliä. Suositellaanko sitä taas? Kun mun teinit oli pieniä velli kuului jokapäiväiseen ateriarytmiin, lähinnä iltapalaksi. Sitä annettiin aika pitkäänkin vielä, varmaan lähemmäs 2 v asti. Mutta taaperon kohdalla (nyt 1v 9kk) sanottiin ettei vellejä suositella annettavaksi välttämättä ollenkaan! Pari kertaa annettiin mut sit se vaan jäi. Eli suositellaanko sitä nyt sit taas neuvoloissa?! On tää kumma kun ohjeet muuttuu vähän väliä! :D
Se on pikmminkin paksunnettua maitoa, jos kattoo purkin kyljestä.Janna, suosituksista en tiedä, mutta en ole koskaan ymmärtänyt vellejä. Sehän on laimennettua puuroa.
Meille tuli myös maissivellistä ilmavaivoja. Syötin sen takia vain riisivelliä. Sit lisäsin mukaan sen vatturiisivellin ja sen jälkeen peruna-porkkanavellin. Nyt teen joka toinen päivä ite hedelmä+tuuti seoksen iltasin.Ei suositella, mutta ei kielletäkään. Sanotaan, ettei vellissä ole mtn ravintoarvoja. Mut on niissä ihan kuin maidossa, paitsi lisäksi riisivellissä riisitärkkelystä. Varmaan maissivellissä maissitärkkelystä. Mä just kattoin, et ihan samat sisällöt korvikemaidossa ja vellissä, paitsi vellissä se tärkkelys. Tuutin maidossa lisäksi kalaoljyä (?!?!), et ei toi vauva ehkä oo kalalle allerginen?
Me annetaan maidon seassa velliä sen pulauttelun takia. Ei pulauttele niin paljon kun on vähän paksumpaa. Nlassa neuvottiin näin. Laitan jotain 30-40ml velliä ja 70-80 ml maitoa. Pelkkää velliä sai itse asiassa eilen illall ennen nukkumaan menoa. Oli maissivelliä 60ml. Piereskeli siinä tunnin päästä...
Ihan sama kokemus Janna mulla, että ei esikoisen kanssa suositeltu, tai siissanottiin, ettei välttämättä oo niin paljon hyötyä, ja nyt ei itse asiassa oo ollu mitään puhetta.Meillä nyt ei kiinteitä vielä mietitä kun tyttö vasta 6 vko mutta näin sivusta seuraten olen hämmästellyt että niin moni antaa velliä. Suositellaanko sitä taas? Kun mun teinit oli pieniä velli kuului jokapäiväiseen ateriarytmiin, lähinnä iltapalaksi. Sitä annettiin aika pitkäänkin vielä, varmaan lähemmäs 2 v asti. Mutta taaperon kohdalla (nyt 1v 9kk) sanottiin ettei vellejä suositella annettavaksi välttämättä ollenkaan! Pari kertaa annettiin mut sit se vaan jäi. Eli suositellaanko sitä nyt sit taas neuvoloissa?! On tää kumma kun ohjeet muuttuu vähän väliä! :D
Ai lähti kama liikkeelle?Luumu <3
Meille tuli myös maissivellistä ilmavaivoja. Syötin sen takia vain riisivelliä. Sit lisäsin mukaan sen vatturiisivellin ja sen jälkeen peruna-porkkanavellin. Nyt teen joka toinen päivä ite hedelmä+tuuti seoksen iltasin.
Janna, ei ainakaan meidän neuvolassa suositeltu vellejä, puuroa on pidetty siellä parempana. Näin 4 vuotta sitten esikoisen aikaan ja myös nyt.
Kannattaa tehdä puurosta aluksi tosi löysää :)Titti :) Olen kokeillut puuroa, mutta poika ei syö yhtä hyvin sitä, siksi me syödään vellejä. Toki puuroa yritän taas joskus antaa, että oppii sen, että kaikkea voi syödä, vaikkei tykkää kaikesta :)
Paljons sitä ikää teillä olikaa? Mut mä oon sitä mieltä et kun on kiinteät aloittanut ja maistatukset tehny niin sitten voi alkaa syöttämään niin paljon kuin kita vetää ja persaus kestääNii, voiks annoksia jo kasvattaa, annanko pari kuutioo jo kerralla? Mä laitan vähä korvikemaitoa sekaan ja sit juotan välillä maitoa. Meillä on muuten nyt kolme pvää paska liikkunu joka pvä. Ennen bataattia noin joka toinen pvä. En viel tie onks sattumaa vai laittaako bataatti suolen toimimaan paremmin.
Nii, voiks annoksia jo kasvattaa, annanko pari kuutioo jo kerralla? Mä laitan vähä korvikemaitoa sekaan ja sit juotan välillä maitoa. Meillä on muuten nyt kolme pvää paska liikkunu joka pvä. Ennen bataattia noin joka toinen pvä. En viel tie onks sattumaa vai laittaako bataatti suolen toimimaan paremmin.
Kannattaa tehdä puurosta aluksi tosi löysää :)