Meidän neito ryömii ihan kunnolla nyt,iiiso tyttö jo.:) Parina päivänä meni ihan vähän eteenpäin mutta tänään keksi miten pääsee kunnolla liikkeelle.
Täälläkin ryömitään. Ei mitään hurjaa vauhtia mutta selkeästi eteenpäin nyt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Meidän neito ryömii ihan kunnolla nyt,iiiso tyttö jo.:) Parina päivänä meni ihan vähän eteenpäin mutta tänään keksi miten pääsee kunnolla liikkeelle.
Täällä vielä nautiskellaan kierimisestä edestakaisin selältä vatsalle ja takaisin ja jotenkin sivuttain ja kierimällä tyttö hilaa itseään vähän, niin että löydän hänet aina vähän eri kohdasta mattoa, mutta ryömimisestä ei vielä voi puhua :)En ole ainakaan kuullut. Mut ite kans törmännyt tuohon, että useammalla ollut eri puolella Suomea. Meillä ens ti 6 kk neuvola, mutta ei ainakaan mainittu, että olis ryhmäneuvola.Hei helsinkiläiset! Onko täällä myös tuo ryhmäneuvola 6kk? Onko kellään tietoa. Ois kai siitä mainittu. Meillä 6kk neuvola vasta melkein 2viikon päästä, vaikka poika täytti tiistaina 6kk.
Hei helsinkiläiset! Onko täällä myös tuo ryhmäneuvola 6kk? Onko kellään tietoa. Ois kai siitä mainittu. Meillä 6kk neuvola vasta melkein 2viikon päästä, vaikka poika täytti tiistaina 6kk.
Esikoinen sai potan 1v lahjaksi ja silloin aloitettiin kokeilut. Sitten kun meni päiväkotiin pari kuukautta myöhemmin, niin siellä pottailu tuli sitten jo säännölliseksi rutiiniksi. En usko, että tämän toisenkaan kanssa aiemmin aloitan.Mites toi pottailu pitää aloittaa? Tuolla meidän kuukausi ryhmässä osa on alkanu heti istuttaa potalla, kun tenava on oppinu istumaan. Mä luulin ettei pottailulle tarvii tehdä vielä mitään pitkään aikaan. Mut mä nyt en mitään tiedäkään pienten lasten hoitamisesta.
Mites toi pottailu pitää aloittaa? Tuolla meidän kuukausi ryhmässä osa on alkanu heti istuttaa potalla, kun tenava on oppinu istumaan. Mä luulin ettei pottailulle tarvii tehdä vielä mitään pitkään aikaan. Mut mä nyt en mitään tiedäkään pienten lasten hoitamisesta.
Kuulostaa kyllä oudolta et vauvan pitäisi osata istua tuettuna ja viedä itse kättä suuhun ennen kuin pitäisi aloittaa kiinteiden maistelu. Pitäisikö vauvan siis istua syöttötuolissa ja sydä itse? Tuo imetyksen tuen ryhmä on kyllä mahtava ja monet saavat sieltä tarvitsemaansa apua mutta välillä menee vähän överiks... Siis mikä yhteys vauvan motorisilla taidoilla ja kiinteiden aloittamisella on?
Meillä poika taisi olla vähän alle vuoden, kun aloiteltiin, mutta hyvin kevyesti ja vapaaehtoisesti, kun tykkäsi istua siinä. Joskus tuli tulosta, joskus ei :)Esikoinen sai potan 1v lahjaksi ja silloin aloitettiin kokeilut. Sitten kun meni päiväkotiin pari kuukautta myöhemmin, niin siellä pottailu tuli sitten jo säännölliseksi rutiiniksi. En usko, että tämän toisenkaan kanssa aiemmin aloitan.
Mä kieltäydyin kokonaan tästä "ryhmäneuvolasta" en halunnut sinne vertailemaan /vertailtavaksi. Enkä kokenut ylipäätään tarpeen mennä 6kk neuvolaan kun näenn itsekin ettätyyppi kasvaa eikä tässä neuvolassa tuu kuin ruokaohjausta.
Mitä siitä voi seurata, jos kieltäytyisi jostain?
.... Pallon kanssa poikaa vaan leikitetään ja nyt kädet pitää usein laittaa etuasentoon, että alkaa kontata... Eilen ryhmäneuvolassa tuli ihan selväksi, ettei kukaan vielä kontannut, aika samalla tavalla kaikki vauvat kääntyilivät selältä mahalleen..
Se pitää jo hankkia, aha selvä! Jännä, ettei 6kk ryhmäneuvolassa siitä eilen puhuttu mitään.. On jo kiire kuulemma hankkia se.
Meillä on suunnilleen samankokoiset neidot. Noh,vähän pitempi mun tirppa on 66cm ja pikkasen kevyempi (6060g) mutta toinen höyhen sarjalainen siis.:)
Mäkin koin esikoisen kanssa sen 6 kk ryhmäneuvolan melko epämukavaksi tilanteeksi. Muksut oikein laitettiin keskelle lattiaa matolle vierekkäin "vertailtavaksi" ja se keskustelun ohjaaja / neuvola-th:kin jotenkin tuntui vetävän sitä keskustelua siihen tyyliin, että aika vaikea siitä oli hakea "vertaistuen" elementtejä.

:arghh: