Lettuhei, kiva kuulla susta! Pikaista paranemista haavan kanssa! Mulla on asiaa tosta vauvan nukuttamisesta. Mäkin ekaks nukutin väkisin, kunnes luin netistä mitä vauvan päässä liikkuu. Siis ihan tollasen vastasyntyneen, eli alle... jotain 4kuisen. Elikkäs, se miksi vaavi ei nuku sänkyyn, johtuu ehkä vain turvattomuuden tunteesta. Mä aloin sylittelee ja alettiin antaa nukahtaa syliin, sit heräs sängystä, jolloin sänky tuli tutuksi. Tarpeeksi syliä ja löheisyyttä ja ku itkee, niin heti paikalle ja hyssyttelee. Tämä luo vauvalle uskoa elämään. Tällaista luin ja käy ihan järkeen. Maailma on sille ihan uusi paikka. Kun se viikkojen kuluessa alkaa luottaa, et sen perustarpeet tyydytetään, eli se alkaa luottaa elämään, niin turhat itkut jää pois.
Mä siirsin vauvan omaan huoneeseen 3kk ja jotain 12vkoisena aloin nukuttaa sänkyyn. Mut itkuisena en sitä koskaan laita sänkyyn. Meillä on nyt tosi iloinen vauveli, itkee harvoin, yleensä vain väsymystä. Kun on nälkä, ni se ärisee vaan, ei enää itke. Eikä oo kauhee kiire, se on alannu luottaa et sapuskaa tulee kyllä ilman isoa huutoakin. Ja uskaltaa jo nukahtaa sänkyyn. Ja kun tulee väsy, ni uskaltaa laittaa simmut kiinni. Vaunuihin laitan ku vauvalla on simmut auki ja työnnän ulos. Nukahtaa saman tien. Mut pari kk se laitettiin sinne nukkuvana, muuten alkoi huutaa.
Tällaisia vinkkejä. Hermoja sinne ja muista et vauvalle kaikki on ihan uutta! Sille kestää aikansa tottua. Mutku sitkeesti tekee ja ilman taka-ajatuksia, niin homma alkaa sujuu!