Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä Tässä pähkäilen et koska siirretään vauva omaan huoneeseen? Meillä muuttui nyt asumiskuviot arvioitua nopeammin, meille valmistuu talo Täällä evakkokaupungissa ja siihen Ois nyt tarkoitus päästä muuttamaan 2-3 vkon sisällä..Vauvan huone on toisessa päässä torppaa, olohuone ja Aula siinä välissä, että mietin et havahdunko sit vauvan ääntelyyn jos siirretään sinne nukkumaan vai nukkuuko pinniksessä meidän makuuhuoneessa? Vauva nukkuu yöt muuten hyvin, mutta saattaa kitistä puoliunessa kun tuttia kaipaa..ei herää enää syömään, ei ole herännyt hetkeen enää..Funtsin et jos laitan itkuhälyttimen niin sit en varmaan saa nukuttua ollenkaan, jos herään jokaiseen pieneen hälyyn mihin hälytin reagoi..Vauva ensi vkolla 3kk..

Ihan samaa mieltä. Mulla on tosiaan kans "riippuu paikasta" -kokemuksia: lippupalvelu ei antanu maksaa kahta lätkälippua niillä, Hartwall Areenalla taas sai maksaa ja oisko HIFK:n hallillakin saanut. Finnkinosta en saanut sarjalippua ja tais lukee niillä netissäkin. Typerää, samaa mieltä.

Myy75 :) Lippupalvelusta meille myytiin.. :) Ollaan muutamat konsertit maksettu ja tosiaan Finnkinon sarjaliput...

Tähti,niistä liikuntaseteleistä.. Jos niitä on tosi paljon,voisithan ostaa itsellesi just kuntosalin vuosi/kk kortin ja käyt silloin salilla kun pääset. Mä olen ainakin aikanaan ostanut vuosikortin seteleillä.
Noihin vauva/mamma jumppiin kannattaa yksikin mennä,eihän siellä tunnilla muutenkaan saa juoruta kun pitää jumpata.:)

Jos sulla on se kulttuuri puoli seteleissä mukana,niin sitten kiertäisin vauvan kanssa museoita ja niillä voi ostaa teatterilipun etukäteen johonkin tulevaan näytökseen,niin ehdit saamaan hoitajan.

Juu, on niissä kulttuuri myös :)
Kuntosalikortti oli joku vuosi sitten....mutta se ei sit napannut. Joogassa kävin, se oli ihan jees :)

Eikö nuo liikunta- ja kulttuurisetelit ole henkilökohtaisia ? Eli miehen seteleitä ei voi toinen käyttää. Itse ostin kuntosalikortin työstä saaduilla seteleillä. Sinne tulee se allekirjoituskin taakse.

Maria75 :) On henkilökohtaisia, mutta on mulla omiakin, tosin ne on jo loppu. Eikä kukaan kiellä nitä toisille antamasta:joyful:

Mä Tässä pähkäilen et koska siirretään vauva omaan huoneeseen? Meillä muuttui nyt asumiskuviot arvioitua nopeammin, meille valmistuu talo Täällä evakkokaupungissa ja siihen Ois nyt tarkoitus päästä muuttamaan 2-3 vkon sisällä..Vauvan huone on toisessa päässä torppaa, olohuone ja Aula siinä välissä, että mietin et havahdunko sit vauvan ääntelyyn jos siirretään sinne nukkumaan vai nukkuuko pinniksessä meidän makuuhuoneessa? Vauva nukkuu yöt muuten hyvin, mutta saattaa kitistä puoliunessa kun tuttia kaipaa..ei herää enää syömään, ei ole herännyt hetkeen enää..Funtsin et jos laitan itkuhälyttimen niin sit en varmaan saa nukuttua ollenkaan, jos herään jokaiseen pieneen hälyyn mihin hälytin reagoi..Vauva ensi vkolla 3kk..
Mä pähkäilin tota samaa 3kk kohdalla ja onneks jätin pinniksen meidän makkariin. 4kk kohdalla alkoi sitten öinen levottomuus lisääntyä ja paljon helpompaa on kun pinnis on samassa huoneessa. Tyttö valittelee hampaitaan välillä ja heräilee helpommin kevyen unen vaiheessa. Eli täällä piti paikkansa se 4kk hulinat artikkeli jossa oli että hyvinkin nukkuva vauva voi alkaa heräillä. Tutti ym jutut ei auta. Jos ei halua täyttä huutoraivaria niin on nostettava meidän sänkyyn tissille. Johon sitten nukahtaa tyyliin minuutissa eli kysymys ei ole nälästä. Ja vieressä nukkuu kyllä yön heräämättä eli joku turvan haku yöllä kausi menossa.

Miiuli77 :) Hienoa muuttaa uuteen taloon :) Onko omakotitalo?

Meillä vauvanhuone tyhjillään, otettiin pinnis samaan huoneeseen meidän kanssa...Kätevintä vauvan kanssa :)

Meillä pinnis vauvan huoneessa mutta hän ei nuku öitään siinä. Olisi liian kaukana. Se ei ole viereinen huone. Päivisin nukkuu silloin tällöin siinä. Esim.nyt kun jatkoi uniaan apteekkireissun jäljiltä. Ulkovaatteet päällä ja ikkuna auki.
Jouduin vaihtamaan lääkkeet tähän virtsaputken tulehdukseen. Oonkin ollut tosi kipeä. Hirveä kuumehorkka ja alavatsakipu.No lääkkeet ei purreet tähän bakteeriin. Ihmettelen vain, miksi antoivat ensin ne, kun kuulemma ne on ainoat, jotka eivät pure kaikkein yleisimmån bakteerin aiheuttamaan tulehdukseen. Ja se mullakin nyt sitten.

Miiuli77 :) Hienoa muuttaa uuteen taloon :) Onko omakotitalo?

Meillä vauvanhuone tyhjillään, otettiin pinnis samaan huoneeseen meidän kanssa...Kätevintä vauvan kanssa :)

On Joo okt..ootetaan ehkä eniten Tässä muutossa saunaa, on ollu aika karmasevaa aikaa tää saunattomuus, ollaan kovia saunomaan käydään päivittäin..Saunon koko vitun pvän ku saan kamani sinne torppaan kannettua..Sit pitäisikin alkaa etsiä vuokralaista rivariin..ehkä palkkaan siihen jonkun tutun välittäjän, tosin kirvelee maksaa yhden kk vuokra palkkiona kun tuntuu et ihan hyvin voin itsekin toimia välittäjänä..Ja ehkä haluaisin ennemmin henkilökohtaisesti nähdä kandidaatit..en jaksa vielä murehtia koko asiaa..onhan Tässä aikaa..

Titti :) Missäpäin sä liikut? Jos joku liikkuu Flamingossa Vantaalla?:rolleyes: Voin maksaa sisään esim. Vauvakinoon... ( ja siis v. 2016 vuoden puolella).

Sitten tarvis erikseen sopia, koska en niin vaan pääse aina lähteen...
Helsinki-Vantaa -alueella pääasiassa liikuskelen, toisinaan Espoossakin. :)

Eli onko tossa nyt sit kyse allergiasta, vai miksi noi marjat niin kovin just Eliasta kovettaa? Osasiko se sanoa siihen syytä? Johtuuko vieläkin kehittymättömästä suolistosta vai mistä? Eihän noi normaalisti vauvojen vatsoja koveta.

Kerro sit auttaako se pegorion. Mansikka muuten muistaakseni laittaa suolen toimimaan paremmin. Saako sitä antaa?

Ei tiedetä vielä onko allergiaa. Ummetushoitaja kertoi yleisesti että nuo kovettaa. Eli kyllä ne voi kovettaa kaikilla. Eikö just mahataudissakin suositella mustikkasoppaa koska se koventaa kakkaa?

Banaani myös muuten kovettaa.

Mansikasta en ole moista kuullut. Ummetushoitaja ei maininnut siitä mitään. Yleensä suositellaan luumua, päärynää ja kai mangoa pehmentämään vatsaa.

Muokattu viimeksi:
En mä nää tota omaa huonetta ongelmana. Esikoinen siirtyi omaan huoneeseen 3kk iässä. Meidän makkarit oli tosin suht lähekkäin, vaikkakaan ei ihan vierekkäin. Nyt toisen kohdalla venytettiin omaan huoneeseen muuttoa 7kk ikään, koska nyt meidän makuuhuone on yläkerrassa ja vauvan alakerrassa, niin alussa ois joutunut useamman kerran yössä ramppaamaan tuota väliä. Nyt kun herää enää kerran yössä yleensä syömään, niin ei haittaa enää. Kuulen vauvan inahdulset ja itkut ilman hälytintäkin ylös (huom! Mies ei edes herää :wink), mutta mulla apuna videoitkuhälytin. Se on äänettömällä, mutta kuvasta on apua. Näkee iniseekö vauva unissaan vai onko hereillä, niin ei joka inahduksesta tarvii poukata alakertaan. Kummankin lapsen kohdalla parani niin vauvan kuin meidän vanhempienkin nukkuminen ja väheni yösyömiset oman huoneen myötä.

En mä nää tota omaa huonetta ongelmana. Esikoinen siirtyi omaan huoneeseen 3kk iässä. Meidän makkarit oli tosin suht lähekkäin, vaikkakaan ei ihan vierekkäin. Nyt toisen kohdalla venytettiin omaan huoneeseen muuttoa 7kk ikään, koska nyt meidän makuuhuone on yläkerrassa ja vauvan alakerrassa, niin alussa ois joutunut useamman kerran yössä ramppaamaan tuota väliä. Nyt kun herää enää kerran yössä yleensä syömään, niin ei haittaa enää. Kuulen vauvan inahdulset ja itkut ilman hälytintäkin ylös (huom! Mies ei edes herää :wink), mutta mulla apuna videoitkuhälytin. Se on äänettömällä, mutta kuvasta on apua. Näkee iniseekö vauva unissaan vai onko hereillä, niin ei joka inahduksesta tarvii poukata alakertaan. Kummankin lapsen kohdalla parani niin vauvan kuin meidän vanhempienkin nukkuminen ja väheni yösyömiset oman huoneen myötä.

Tota mä haen et josko paranis kaikkien unet, vaikka poika nukkuu hyvin mut mä sit havahdun jokaiseen kahinaan ja ininään..mies tosiaan ei välttämättä edes herää..Toi videohälytin vois olla hyvä vaihtoehto!

Itsekin käyn kyllä äiti-vauva -jumpassa enemmän ryhmäliikunnan ja ohjauksen, enkä vermeiden takia :) Se on kiva ohjelmanumero ja vaikka itselläni on jonkin verran osaamista liikkeistä ja suoritustekniikasta, niin nautin, kun joku muu ohjaa, antaa ideoita ja pitää jöötä. :)

Ja vauvauintihan on tosiaan ihana koko perheen harrastus!

Tai entä jos ostatkin niillä jotain itsellesi, vaikka sen uimahallikortin tai muuta sinua kiinnostavaa ja otat sillä pieniä hetkiä omaa aikaa ja mies hoitaa vauvaa sen parituntisen? Jos siis tuntuu, ettei löydy juuri sellaista mieleistä ryhmää/ tekemistä sulle ja vauvalle.
Joo, mäkin tykkään käydä ohjatuissa jumpissa. Ainakin itellä tulee paljon tehokkaammin ja intensiivisemmin tehtyä kuin kotona, ķun ohjaaja tsemppaa ja motivoi. Ja ei siinä sit itekään viitsi löysäillä, kun muu ryhmä ympärillä tekee täysillä. Ja uskallan väittää, että isolla kaupallisella kuntosaĺiketjulla on kyllä paremmat vermeet ja laitteet kuin jollain kotikuntoilijalla. :wink Oon noihin salin vauvajumppiin päässyt harmi vaan kolmesti, kun meillä on vauvamuskari samaan aikaan. Pitää vuorotella. Mutta muitakin hyviä tunteja siellä on joissa käyn esim. pilates, kahvaķuula, jooga. Enpä mäkään niitä muita jumppailijoita tunne, mut ei tosiaan haittaa, kun jokainen keskittyy omaan suoritukseensa eikä seurusteluun. Lisäksi kun salilla on lapsiparkki,.niin sinne sais hoitoon jumpan ajaķsi. Vielä en oo nuoremman kohdalla kyllä parkkia käyttänyt, kun mies on ollut lasten kanssa jumppien ajan. Mut tod.näk. nyt syksyllä vien parkkiin joskus, niin pääsee aamupäivisinkin käymään.

Muokattu viimeksi:
Hello taas! :) Tietääkö joku, onko PK-seudulla nyt kuluvalla viikolla joku syysloma??:rolleyes:

Me oltiin vauvaryhmässä, eikä ollut ketään muita paikalla....Vetäjät ihmetteli ja kysyi, onko nyt joku syysloma....Mä kun en tiä niistä:sad001

No poika sai leikkiä uusilla leluilla ja vetäjät ihastelivat häntä:p On kuulemma tavallista rauhallisempi vauva ja sanoivat, että monet Äidit on varmasti kateellisia mulle siitä...:p :grin No, tiedä tuosta....:joyful:

Paljon on siitäkin kiinni, että miten lasta kotona pidetään, tunteeko olonsa turvalliseksi ja rakastetuksi! Tämä poika kyllä tuntee, koska se on vanhempien päätehtävä:grin:wink

P
oika myös käsittää, että Äiti tai Isä ei ole ihan koko ajan vieressä, puolituntia menee hyvin... Hän puuhastelee silloin itsekseen. Hän saattaa jopa hermostua, ellei saa omaa aikaa...Ei siis tykkää, että vieressä kytätään:p

Niin me ollaan erilaisia kaikki ihmiset:happy:

On Joo okt..ootetaan ehkä eniten Tässä muutossa saunaa, on ollu aika karmasevaa aikaa tää saunattomuus, ollaan kovia saunomaan käydään päivittäin..Saunon koko vitun pvän ku saan kamani sinne torppaan kannettua..Sit pitäisikin alkaa etsiä vuokralaista rivariin..ehkä palkkaan siihen jonkun tutun välittäjän, tosin kirvelee maksaa yhden kk vuokra palkkiona kun tuntuu et ihan hyvin voin itsekin toimia välittäjänä..Ja ehkä haluaisin ennemmin henkilökohtaisesti nähdä kandidaatit..en jaksa vielä murehtia koko asiaa..onhan Tässä aikaa..

Upeeta!:grin Ja onnea uuteen kotiin!:Heartred

Meillä sauna, vaikka 2-kerroksinen rivitalo...

Mutta mulla on kotitalo, jossa ulko-sekä sisäsauna, omakotitalo siis....Siellä välillä saunotaan:love017 Saunasta tykätään :)

Mä siirsin heti 3-kuisena. Vauvanhuone on tosin makkarin vieressä. Viime yönä vaiva heräs ekan krran klo 6:30! Nukkui 8,5h putkeen. Pisin setti ikinä. Perkele, tietty ku eka syöttövuoro oli äijällä. Miten sillä käy aina tollanen munkki. No, mun ei tarvinu sit ollenkaan syöttää. Heräilin kyl 2h välein ärsyttävästi.

Tähti-73, pk - seudulla syyslomat oli viime viikolla. Eli on viime vuosina ollut vkolla 42. Meillä lapsilla oli koko viikko. Espoossa vain torstai ja perjantai. Vantaallakin ilmeisesti vain loppuviikko. Vaihtelee kunnittain.

Ei tiedetä vielä onko allergiaa. Ummetushoitaja kertoi yleisesti että nuo kovettaa. Eli kyllä ne voi kovettaa kaikilla. Eikö just mahataudissakin suositella mustikkasoppaa koska se koventaa kakkaa?

Mansikasta en ole moista kuullut. Ummetushoitaja ei maininnut siitä mitään. Yleensä suositellaan luumua, päärynää ja kai mangoa pehmentämään vatsaa.
Muistaakseni mansikkaa ei vielä suositeltaisi ihan näin pienelle. Olisko allergeenien takia.

Mansikasta voi vatsa mennä ihan veteläksi. Tuoreista ainakin. Mutta en tiedä voiko mansikoita antaa vauvalle. Miksei pientä määrää.

Takaisin