Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tähti, jakamalla arkiset ajatukset toisen kanssa. Lisäksi minusta on oleellista, että hyväksyy toisen sellaisena kuin hän on. Jos alunperin on lähtenyt suhteeseen ajatellen, että kyllä tuo mies oppii sitten sitä tai tätä, niin pieleen menee. Jokaisella ihmisellä on hyviä ja "huonoja" piirteitä. Sellainen toiminta lisääntyy, johon kiinnitetään huomiota. Jos siis näet vain likaisia sukkia joka paikassa, "pulma" vain paisuu. Jos taas muistat ja huomaat enemmän kaikkea hyvää, se lisääntyy.

Kehuminen kannattaa aina.

Tähti, jakamalla arkiset ajatukset toisen kanssa. Lisäksi minusta on oleellista, että hyväksyy toisen sellaisena kuin hän on. Jos alunperin on lähtenyt suhteeseen ajatellen, että kyllä tuo mies oppii sitten sitä tai tätä, niin pieleen menee. Jokaisella ihmisellä on hyviä ja "huonoja" piirteitä. Sellainen toiminta lisääntyy, johon kiinnitetään huomiota. Jos siis näet vain likaisia sukkia joka paikassa, "pulma" vain paisuu. Jos taas muistat ja huomaat enemmän kaikkea hyvää, se lisääntyy.

Kehuminen kannattaa aina.

Hieno postaus Yölento :) ...
"Samaa mieltä":wink
:smiley-bounce016
:smiley-chores020:smiley-chores004:smiley-chores007:smiley-chores011:computer012

Last edited by a moderator:
Mulla ehkä virtsatien tulehdus. Ehkä siks kun mul ei ole koskaan ollut, niin en ihan varma oireista. Täällä varmaan joku osaa neuvoa mitä tehdä. Äidille kyllä heti soitin, kun sillä ollut useita, ja neuvoi juomaan karpalomehua ja ylipäätään juomaan paljon ja aamulla näyttään tk. Mulla siis tuntuu kuin olis koko ajan kova pissahätä mut ku menee vessaan ei tuu mitään tai pieni tippa. Paineen tunne virtsarakossa. Vähän on myös heikko olo ja särkee käsiä mut kokeilin niin ei ollu kuumetta. Mut kurja olo. Mul olis huomenna menoakin.

"Sympatiaa" :Heartred

Harjoteltiin eri otteita ekalla kerralla ja tutustuttiin leikkien veteen. Allas on terapia-allas ja lämmin.

Lehmänmaito on meiltä edelleen kielletty. Pelkkää tissiä tyttö saa ja mun imetysdieetti jatkuu edelleen. Jossain kohdin testaan miten kestää mun syömänä kiinteetä juustoa. Kysyn 4kk lääkärineuvolassa miten edetään. Tyttö voi niin paljon paremmin vaikka nyt meilläki ärsyttää kutiavat ikenet ja jotku 4kk hulabaloot pätkii unta. Kakka on kellertävää ryynimäistä pääosin nyt. Välillä reagoi johki ni vihreetä tai tumman oranssia liejua taikka niitä refluksioireita kuten nyt yskii ja kakoo kun vetelin viikonloppuna keksejä missä kaakaota....pierii mutta paljon maltillisemmin ja kakkavaippojen määrä on vähentyny tosi paljon eikä vaippaihottumasta tietoakaan. Tää kestää nyt Lifesta ostettua D-vitamiinia suihkeena ja illalla edelleen menee Gefilus kapseli.

Alotan pienillä maisteluilla 4kk: 1 maku testiin per vk ja pieniä lusikan kärjellisiä alkuun. Paino nousee mun maidolla ni en pidä kiirettä kiinteiden määrillä. Hiljaa hyvä tulee.

MS74 :) Oot kovilla tiukan ruokavalion kanssa. "Sympatiat":Heartpink

Ihan yön Timona, kirjoitan asiasta, joka vaivaa ja surettaa.

Mun pitkäaikainen ystävä menetti pojan liikenneonnettomuudessa samoihin aikoihin, kun meidän poika syntyi...

Hän oli tietysti innoissaan ja lupasi tulla vauvaa katsomaan. Mutta ei ole tullut, ja nyt kysyin, koska voisin pojan kanssa mennä käymään...hän ei vastaa:sad001:sad001:sad001 Ei viestiin, puhelimeen:eek:

Meidän on ollut vaikea tavata toisiamme, näiden tapahtumien jälkeen...hänellä syvä suru -- mulla päinvastoin! = Very complex situation:sad001:sad001

Vaikuttaa siltä, että hän on pistänyt välit poikki:sad001:sad001 Sitä ei ole tapahtunut koskaan, ei 20vuoteen....

Surettaa, kun en tiedä mitä tehdä... Tuskin voi tehdä mitään?!? Ystävä on menetetty, It's gone for ever:sad001

Ei kai voi mitään, kuin jatkaa elämää...

Ihan yön Timona, kirjoitan asiasta, joka vaivaa ja surettaa.

Mun pitkäaikainen ystävä menetti pojan liikenneonnettomuudessa samoihin aikoihin, kun meidän poika syntyi...

Hän oli tietysti innoissaan ja lupasi tulla vauvaa katsomaan. Mutta ei ole tullut, ja nyt kysyin, koska voisin pojan kanssa mennä käymään...hän ei vastaa:sad001:sad001:sad001 Ei viestiin, puhelimeen:eek:

Meidän on ollut vaikea tavata toisiamme, näiden tapahtumien jälkeen...hänellä syvä suru -- mulla päinvastoin! = Very complex situation:sad001:sad001

Vaikuttaa siltä, että hän on pistänyt välit poikki:sad001:sad001 Sitä ei ole tapahtunut koskaan, ei 20vuoteen....

Surettaa, kun en tiedä mitä tehdä... Tuskin voi tehdä mitään?!? Ystävä on menetetty, It's gone for ever:sad001

Ei kai voi mitään, kuin jatkaa elämää...

Anna aikaa hänelle. Hän ei pysty välttämättä keskittymään tällä hetkellä kuin omaan tilanteeseen eikä voi iloita lapsestasi. Hirveä tilanne menettää oma lapsi. Toivottavasti jonain päivänä hän pääsee asian yli niin että kauniit muistot kulkevat mukana ja elämä jatkuu, silloin hän on valmis iloitsemaan toistenkin onnesta.

200 sivua nyt sitten viestejä täynnä. Mä ostin Reiman töppöset alesta pojalle talveksi ja ensi kevääksi. Pitivät vettä, kun käytiin testaamassa ulkona niitä ja välikausihaalaria. Meillä ei ole rattaisiin mitään makuupussia, kun meillä ei ole ratasosaa vielä käytetty lainkaan. Ulkoilutan poikaa vaunukopassa ja muualla liikun turvakaukalo kiinnitettynä vaunuihin. Meiän pitäisi jossain vaiheessa hankkia turvaistuin autoon. Vaunukopassa meillä on ollut äitiyspakkauksen makuupussi käytössä.

Mulla ehkä virtsatien tulehdus. Ehkä siks kun mul ei ole koskaan ollut, niin en ihan varma oireista. Täällä varmaan joku osaa neuvoa mitä tehdä. Äidille kyllä heti soitin, kun sillä ollut useita, ja neuvoi juomaan karpalomehua ja ylipäätään juomaan paljon ja aamulla näyttään tk. Mulla siis tuntuu kuin olis koko ajan kova pissahätä mut ku menee vessaan ei tuu mitään tai pieni tippa. Paineen tunne virtsarakossa. Vähän on myös heikko olo ja särkee käsiä mut kokeilin niin ei ollu kuumetta. Mut kurja olo. Mul olis huomenna menoakin.

Muista juoda, jos on tulehdus niin juoda pitää. Mulla on ollut kerran tuo vaiva ja pissatessa teki tosi kipeetä, mut juoda piti kun neste huuhtele sitä pissaa ja sit piti tavata vessassa ja huusin kun teki niin kipeetä. Lääkekuuri onneks auttoi nopeesti.

Tähti, anna ystävälle aikaa. Laita vaikka jouluksi joku sopiva kortti, että hän tietää sinun olevan häntä varten, jos hänelle sopii. Ja ensi vuonna yrität lähestyä uudelleen. Joskus voi mennä vuosiakin toipuessa, mutta ei se ole sinun vikasi. Pidä ovi avoimena, ei määräaikaa, vaan aina.

Voimia Catlin virtsiksen kanssa! Mä niin tiedän, mitä ne on! Mulla oli yhteen aikaan niitä tosi usein, jouduin syömään kuureja, litkin karpalo- ja puolukkamehuja, söin karpalokapseleita jne. Se kipu ja paine on helvetillisiä siinä vaiheessa, kun tulehdus on pahimmillaan, varsinkin yöt on yhtä tuskaa:(! Ramppaat vessassa, mitään ei tule ja mikään asento ei oo hyvä:(! Mulla oli viimeks vuosi sitten virtsis vähän ennen kuin plussasin, sen jälkeen on pysynyt poissa.., kop,kop,kop koputan puuta..!! Toivottavasti saat avun vaivaan pian! :)

Äh kun en löydä puhelimella.. vinkatkaa joku millä sivulla ne just oli ne ensimmäiset maisteluannos keskustelut, vinkit valmiista (turvallisista) purkkiruuista jne. En löydä............

Ootko KuuKassius ladannu Vau:n ruokinta oppaan? Siinä on hyviä vinkkejä.
Mä tein itse tytölle pakkaseen bataatti, porkkana sekä kukka- ja parsakaalisoseita. Sitten hedelmäsoseiden pakastamiseen käytin Bonnen 100% soseita, jotka ei löydy lastenruokahyllystä. Sinänsä kaikki lastenruokahyllystä saatavat ruuat on turvallisia, mutta mä annan vain niitä jotka on 100% sitä itseään. En halua syöttää turhia tärkkelyksiä.

Ootko KuuKassius ladannu Vau:n ruokinta oppaan? Siinä on hyviä vinkkejä.
Mä tein itse tytölle pakkaseen bataatti, porkkana sekä kukka- ja parsakaalisoseita. Sitten hedelmäsoseiden pakastamiseen käytin Bonnen 100% soseita, jotka ei löydy lastenruokahyllystä. Sinänsä kaikki lastenruokahyllystä saatavat ruuat on turvallisia, mutta mä annan vain niitä jotka on 100% sitä itseään. En halua syöttää turhia tärkkelyksiä.

Eclipse :) Hyvä, kun muistutit...Pitää käydä ostamassa :)

Anna aikaa hänelle. Hän ei pysty välttämättä keskittymään tällä hetkellä kuin omaan tilanteeseen eikä voi iloita lapsestasi. Hirveä tilanne menettää oma lapsi. Toivottavasti jonain päivänä hän pääsee asian yli niin että kauniit muistot kulkevat mukana ja elämä jatkuu, silloin hän on valmis iloitsemaan toistenkin onnesta.

Kiitos kaikille kaikista neuvoista:Heartpink

Hän itse kysyi, että koska voi tulla...silloin mietin, että onkohan liian aikaista...

Ehdittiin vielä, sopia, että keskustellaan tapahtumasta.... Haluaisin olla hänen tukenaan ja lohduttaa.

Mutta, kuten Yölento ehdotti, laitan kortin... ja ovet on aina auki:Heartpink

Tylsää tosiaan Catlin :( voimia sinne. Itse täällä olen toipumassa rintatulehduksesta...

Nyt on eka antibiootti otettu. Kyllä se tästä. Jännityksellä vaan odotan, miten pojan vatsa reagoi, jos äidinmaidon kautta antibioottiavälittyy. Ostin varmuuden vuoksi hänelle sekä itelleni maitohppobakteereita.

Myy75, saitko rintatulehdukseen lääkekuurin, vai saitko kotikonstein hoidettua?

Tähti, auttaisko jos ehdottaisit et tulisit ekan kerran käymään hänen luonaan ilman vauvaa? Saisitte keskittyä hänen suruunsa ensin ja sit myöhemmin puhua vauvasta.

Janna75 :) Tuo voisi auttaa. Tarkoitus ei ole ruotia täällä toisten asioita, mutta tilannetta pahentaa vielä se, että hänen miehensä jäi kiinni pettämisestä ennen tätä ja miehellä on nyt lapsi toisen naisen kanssa. Erohan siitä tuli. Liikaa surua hänelle:sad001:oops:

Takaisin