Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miiuli77 :) Tohon tukkaan, että en pörhötä/ tupeeraa sitä nykyään...saa olla ihan luonnollinen :) Entäs sinä?:rolleyes:

Vielä kampaajaan...harvoin käyn, koska esim. Värjäyksestä veloitetaan tuplahinta...ja aikaa siellä kuluu tuplasti. Viimeksikin meni 3tuntia, niin päätin, etten hetkeen käy....

Mä Ostin jo vuosia sitten ammattilaisten föönin ja suoristusraudan. Mä suoristan, koska en muuten pysty kampaamaan hiuksia ja ne menee niin takkuun et ne pitää tosiaan leikata ja repiä auki päivittäin, on turhan rankkaa hiuksille. Mun hiukset ei rasvoitu eikä likaannu helposti joten ei tarvitse pestä kuin 1-2krt vkossa..tietysti treenauksen jälkeen pesen ja kesällä kuumalla useammin.

Kampaajalla käymisen Lopetin siinä kohtaan kun Alko maksamaan 300e ja yli ja kesti 4h..ei mitn tolkkua maksaa moista summaa..värjään kaupan väreillä ja hyvin on hiukset kestäneet vaikka aina ne kampaamossa pelottelevat..

Eclipse :) Minkä ikäinen sun äiti siis onkaan, jos dementiaa epäilet?:rolleyes: Joko 80v. täyttänyt?:rolleyes:
No siis mun äidillä on lievä aivovamma joka on tullut jo 15v sitten. Vanheneminen näkyy hänen toiminnassaan ehkä vähän nopeammin kuin normi tilassa olevalla. Sitä pitää ymmärtää mutta välillä tuntuu että homma on pahentunut viime aikoina varsinkin muistin osalta.

Onneks mulla on ns. lasihiukset eli piikkisuorat joissa ei saa kiharoitakaan kauaa pysymään. Hiukset on vyötäröpituiset ja niitä ei tarvii sen enempää hoitaa kuin et muistaa vähän harjata aamulla. Mä huomasin et hiuksista tuli paljon parempi kuntoiset kun jätin kaikki hoitoaineet pois ja shampootakin käytän ihan vähän kerrallaan. Ja pestä ei tarvii kuin 2-3 pv välein. Markettiväreillä oon ne värjänny viimeset 20v mustaks, eikä se oo niiden kuntoon vaikuttanu. Tällä hetkellä hiuksia lähtee ihan tolkuttomasti irti mut se on ihan normaalia Googlen mukaan koska hiusten kasvu/karvatupen irtoaminen hidastuu raskausaikana ja sitten noin 4 kk synnytyksestä palautuu normi tasolle. Juurikasvu pitäis taas värjätä mut taidan oottaa et hiusten lähtö tasaantuu niin siitä on enemmän hyötyäkin. Ja kotona mä aina pelkästään oon itekseen joten sillä ei oo paskaakaan väliä miltä näytän. Totesin just et tältä vuodelta säästyy vaaterahat kun ei tarvii vaatteitakaan ostaa kun kotona ollessa ei tarvii kun verkkarit ja t-paidan.

Meillä on pojilla hampaat tulleet selleästi aiemmin kuin tytöillä. Pojat saaneet ekat hampaat 5-7 kk iässä ja tytöt vasta 8-9 kk. En tiedä onko tästä jotain tutkimustakin mutta meillä ainakin näin jakaantunut hyvinkin selkeästi.
Tällä nuorimmalla kuultaa hampaat alaikenen läpi joten ei varmaan kovin pitkään mene kun tulevat läpi. 5kk ikääkin aika pian:)
Kovasti tahkoo nytkillä ikeniään ja nauttii kun sormella hinkkaa ikeniä:)

Mä Ostin jo vuosia sitten ammattilaisten föönin ja suoristusraudan. Mä suoristan, koska en muuten pysty kampaamaan hiuksia ja ne menee niin takkuun et ne pitää tosiaan leikata ja repiä auki päivittäin, on turhan rankkaa hiuksille. Mun hiukset ei rasvoitu eikä likaannu helposti joten ei tarvitse pestä kuin 1-2krt vkossa..tietysti treenauksen jälkeen pesen ja kesällä kuumalla useammin.

Kampaajalla käymisen Lopetin siinä kohtaan kun Alko maksamaan 300e ja yli ja kesti 4h..ei mitn tolkkua maksaa moista summaa..värjään kaupan väreillä ja hyvin on hiukset kestäneet vaikka aina ne kampaamossa pelottelevat..

No, mullakin maksoi aina useita satoja, joten päätin lopettaa :(

Ollaan siis aika samiksii:joyful::laughing025

No siis mun äidillä on lievä aivovamma joka on tullut jo 15v sitten. Vanheneminen näkyy hänen toiminnassaan ehkä vähän nopeammin kuin normi tilassa olevalla. Sitä pitää ymmärtää mutta välillä tuntuu että homma on pahentunut viime aikoina varsinkin muistin osalta.

Kai tuet äitisi kuntoutumista... :) Jokaiselle tulee jotain, kun ikää tulee..

Mä kävin tänään isäni kanssa neurologilla. Aivokuvista selvisi että hänellä on ollut useita sekä aivoverivuotoja että -tulppia, viimeiset parin viikon sisällä ennen kuvausta. Ne on olleet niin pieniä etteivät yksittäin ole aiheuttaneet oireita mutta tarpeeksi monta pienellä alueella alkaa jo näkyä. Tosin isäni kieltää edelleen kaikki muutokset käyttäytymisessä... Ei kuitenkaan yritä kieltää aivokuvien muutoksia ja hyväksyy lääkkeet ja tutkimukset. Käyttää nyt verenpainelääkettä ja sai tänään kolesterolilääkkeet. Kummassakaan ei mitään hälyyttävää mutta noi lääkitykset voi pienentää tulppien riskiä. Seuraavaksi psyko-jotain :D tutkimukset millä selvitetään mitä nuo muutokset aivoissa ovat aiheuttaneet. Ajokorttia ei otettu pois.
Isä oli ehkä aavistuksen etäinen mua kohtaan tänään mutta ei vihainen, kuten kesällä. Mä en oikeesti tiedä muistaako hän miten on käyttäytynyt ja mitä sanonut ja onko edelleen samaa mieltä (esim onko mun miehellä edelleen "porttikielto" isän luokse)? Ei kyllä ole kysynyt koska tullaan käymään, ei edes meidän teinejä pyytänyt käymään. Annan ajan kulua ja katotaan kysyykö isä saako tulla meille yöksi taas jouluna kuten on jo vuosia tehnyt... ja odotellaan jatkotutkimuksia ja niiden tuloksia.

Janna75 :) Harmi, ettei täällä ole muuta kuin "tykkää"...klikkaisin "informatiivinen".

Mä toivon, että isäsi olisi jouluna teillä:Heartpink

Tähti kiitos. :)
Mä käytän tätä foorumia vain ja ainoastaan kännykällä sovelluksen kautta ja tässä ei ole muita vaihtoehtoja kuin tykkää. Myös kaikki mitä te tietokoneella käyttäjät klikkailette muita vaihtoehtoja näkyy mulla vain punainen sydän tykkää. Hymiöitäkin näkyy vain kourallinen erilaisia, muut näkyy tekstinä. :(

En helvetissä kasvata! Kesällä olo on kuin Ois karvalakki päässä ja aivan tuskaa ku hiki valuu niskaa pitkin ja kiharat menee heti Ekan yön jälkeen niin takkuun et ne pitää saksilla avata et pystyy harjaamaan..Ja jos en suorista, niin en pysty ollenkaan harjaamaan hiuksia, ei mene harja läpi ellen revi samalla puolia hiuksia pois ja sit se tukka on pystyssä kuin sähköiskun saaneena eikä todella ole kaunis..

Ja jos en pesun jälkeen föönää, menee kuivumiseen yli vuorokausi joten ei kiitos..ja pitkällä tukalla menee kuivaamiseen ja suoristamiseen melki 2h aikaa niin ei ole kiinnostusta..

Kävin joskus ihan huvikseen kampaajalla pesemässä ja suoristamassa, koska en yksinkertaisesti itse jaksanut..

Ei ole todellista,tää on ollut niiin hyvä ilta!:)
Ensin nauran vedet silmissä eclipsen koira imagelle ja nyt Miiulin tukka kuvaukselle.:laughing002

Siis ihan kamalaa nauraa toisten kustannuksella mutta voi mulla ei ole pitkään aikaan ollut näin hauskaa,ripsivärit poskilla-thänks leidit.

Tähti kiitos. :)
Mä käytän tätä foorumia vain ja ainoastaan kännykällä sovelluksen kautta ja tässä ei ole muita vaihtoehtoja kuin tykkää. Myös kaikki mitä te tietokoneella käyttäjät klikkailette muita vaihtoehtoja näkyy mulla vain punainen sydän tykkää. Hymiöitäkin näkyy vain kourallinen erilaisia, muut näkyy tekstinä. :(

Janna75 :) Nyt täällä ei toimi mikään muu, mutta pitäisi olla tilapäistä Myy75 :n mukaan :)

Ensin nauran vedet silmissä eclipsen koira imagelle ja nyt Miiulin tukka kuvaukselle.:laughing002

Siis ihan kamalaa nauraa toisten kustannuksella mutta voi mulla ei ole pitkään aikaan ollut näin hauskaa,ripsivärit poskilla-thänks leidit.

Näitä tarvittaisiin lisää:whacky011:happy093:gen014

Ja Hei Tämä on totta! Mä Muistan joskus kun Olin about 11 ja oli koulun disco, halusin et äiti kreppaa mun hiukset sinne. No äiti yritti ehdottaa et laitetaan vaan pari kohtaa tohon päälle, mut ei minä nti halusin et koko tukka pitää krepata..äiti yritti selittää et lapsi rakas kun Sulla on tot tukkaa niin se nousee aika pörhäkkääksi..en antanut periksi ja Niinhän se tukka krepattiin sit kokonaan..

Lopputulos oli se Pirjo B tukka ja mä Muistan ku mä itkin et en voi lähtee discoon ku tukka oli ku peikolla..sen koommin ei muuten krepattu enkä mennyt discoon..

Ja Hei Tämä on totta! Mä Muistan joskus kun Olin about 11 ja oli koulun disco, halusin et äiti kreppaa mun hiukset sinne. No äiti yritti ehdottaa et laitetaan vaan pari kohtaa tohon päälle, mut ei minä nti halusin et koko tukka pitää krepata..äiti yritti selittää et lapsi rakas kun Sulla on tot tukkaa niin se nousee aika pörhäkkääksi..en antanut periksi ja Niinhän se tukka krepattiin sit kokonaan..

Lopputulos oli se Pirjo B tukka ja mä Muistan ku mä itkin et en voi lähtee discoon ku tukka oli ku peikolla..sen koommin ei muuten krepattu enkä mennyt discoon..

Miiuli77 :)

Mulla jäi hiukset kerran jumiin kihartimeen ja paloi poikki, kun en saanut ajoissa irti:wacky:
O
li niin takussa, hitto sentäs:laughing001

Kreppiraudalla tuli teininä hyvä tupeeraus...nyt vois mennä Halloween- hahmosta, hihh:p
Silloin luuli olevansa nätti.. cool:happy:

Kreppiraudalla laitetut hiukset sentään on helppo suoristaa takaisin eli pesee vaan. Mutta mulla oli ihan karsee puudelipermis. :p Mulla on myös hiusta paljon. Ohutta mutta paljon. Permis oli muotia ja sellainen sitten laitettiin. Jostain syystä ekalla kerralla ei tarttunutkaan hyvin joten kampaaja päätti laittaa uudestaan heti. No.. tulos oli tosi säkkärä. :wtf: Ja siitä ei sitten pääsytkään niin vain eroon.. Oli vaan pakko kärsiä kun koulussa lampaaksi haukuttiin. :shy:

Mulla on aina ollut lyhyt piikkisuora karhea tukka, mutta paksu kuin mikä:)! Muistan, kuinka nuorena haaveilin permiksestä, kreppauksesta, tai pitkistä hiuksista, mutta ne ei ois mun hiusten laadulle sopineet ollenkaan:(! Nykyään edelleen pidän lyhyttä hiusmallia, jota kampaaja värjää tai raidottaa muutaman kuukauden välein:)! Huoleton hoitaa ja joskus ei tartte sipaista kuin "viispiikkisellä"..;)! :) Nyt muuten on sulkasato menossa, hiusta lähtee ihan hirveesti, on kuulemma yleistä imetyksen tässä vaiheessa, kun synnytyksestä 2-3kk.

Mulla alkoi vähän myöhemmin toi hiustenlähtö. Ehkä 4kk tienoilla. Nyt tuntuu, et hiuksia on joka paikassa.

Kreppiraudalla laitetut hiukset sentään on helppo suoristaa takaisin eli pesee vaan. Mutta mulla oli ihan karsee puudelipermis. :p Mulla on myös hiusta paljon. Ohutta mutta paljon. Permis oli muotia ja sellainen sitten laitettiin. Jostain syystä ekalla kerralla ei tarttunutkaan hyvin joten kampaaja päätti laittaa uudestaan heti. No.. tulos oli tosi säkkärä. :wtf: Ja siitä ei sitten pääsytkään niin vain eroon.. Oli vaan pakko kärsiä kun koulussa lampaaksi haukuttiin. :shy:

Marituuli :) Permis voi myös polttaa hiukset, pahemmin, kuin kiharrin...

Marituuli :) Permis voi myös polttaa hiukset, pahemmin, kuin kiharrin...

Tiedän. Siksi näin jälkikäteen ihmettelenkin että kampaaja uskalsi heti perään toisen permiksen tehdä.. ei ne hiukset palaneet mutta olivat enemmän käkkärällä kuin normaalissa permiksessä.

Eclipse, sulla on sit vähän paskaa takapihalla...? :joyful:

Meidän mutsi paukahtaa käymään! Vikan kerran tuli muutama vko sitte, ku olin pari timmaa nukuttanu vauvaa päikkäreille, sit nukahti vaunuihin takkahuoneeseen. Mä menin nukkuu makkariin. Mutsi kolkuttelee tunnin päästä, koira alkaa haukkuu, mä herään, käyn oven raosta murahtaa mutsille, sit vauva herää. Illalla soitin mutsille, et nyt tänne ei tulla sopimatta aikaa etukäteen. Se muka loukkaantui, mut seur.pvänä laittoi viestin et voiks tulla...

Mä laitan puhlin äänettömälle aina ku vauva nukkuu sisällä. Ihan sama mitä kohtauksia muualla sit tapahtuu. En aio olla päivystävä lääkäri, jos mutsille jotain yhtäkkiä sattuu. Sulla ei Eclipse oo sisaruksia, joille vanhukset voi soittaa? Ja, mitä ajattelit tehdä, jos joku hätä puhelu tulee? Mun mutsi kyl soitti mulle ku faija sai kohtauksen 15v sitten. Ei osannu soittaa hätäkeskukseen omassa shokissaan. Enkä tie miks ei soittanu broideille, mäkin satuin vaan oleen käymäs kotipaikkakunnalla. Mä sit soitin hätäkeskukseen, olin kaupassa. Ambulanssi oli just ennen mua porukoilla. Mediheli pelasti faijan hengen, mut pyörätuoliin se joutui.

Janna, mun faijalla oli aivoverenvuoto, raju ja seuraukset oli pahinta laatua. Se leikattiin kun heräs muutaman pvän jälkeen koomasta. Mies muuttui ihan toiseksi. Tietty halvaantuminen vitutti, mut sit oli käytösongelmia myös. Myöhemmin tuli aivoinfarkteja. Jos sun faijalla on niitä nyt ollu, niin ei varmaan lopu tohon. Vuodot yleensä kyl leikataan, jos ovat leikattavissa paikoissa. Tai en tie nykyään taas, jos ei ole kyse työikäisestä hlöstä. Nyt kandee pitää yhteyttä isääsi, vakavalta kuulostaa.:sad001

Takaisin