Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun isällä on ollut nuorena miehenä (nyt täysin harmaa)ihan mustat hiukset ja tosi tummansiniset silmät. Hyvin erikoinen ja kaunis yhdistelmä siis ja meidän äiti kovasti odotti,että edes joku kolmesta tyttärestä perisi tuon saman kombon mutta ei,siniset silmät ja vaaleanruskeat (=ei minkäänriset) hiukset saatiin kaikki.

Mulla on tumman ruskeat hiukset, jotka oli lapsena ihan vaaleat. Tummuivat teini-ikään mennessä ja kummatkin vanhempani ovat tumma hiuksisia. Mä olen sitä mieltä, että lapsen hiuksista ei voi päätellä mitään, koska todella monella tulee muutoksia aikuisuuteen mennessä.

Mun isällä on ollut nuorena miehenä (nyt täysin harmaa)ihan mustat hiukset ja tosi tummansiniset silmät. Hyvin erikoinen ja kaunis yhdistelmä siis ja meidän äiti kovasti odotti,että edes joku kolmesta tyttärestä perisi tuon saman kombon mutta ei,siniset silmät ja vaaleanruskeat (=ei minkäänriset) hiukset saatiin kaikki.

Tähtipölyä :) Meidän pojalla oli syntyessään todella tummat hiukset ja syvänsiniset silmät.. :) Olin synnärillä ihan, että wau:p

Nyt hiukset on vähän vaalentuneet, kun vauvanhiuksia on vähän irronnutkin...:p

Kummankaan suvussa ei ole syvänsinisiä silmiä, eikä aivan tummaa tukkaa

Mä oon myös iloinen siitä, että kun lasten silmät on selkeästi tulleet enemmän multa, niin ne on semmonen päivitetty versio :) Eli mulla on sellaiset vähän harmaansiniset, jossain valossa jopa vihertävät, niin molemmilla lapsilla on sellaiset kirkkaansiniset silmät. Tässä vaiheessa tytön tukka vaikuttaa tummemmalta kuin pojan, mutta saapi nähdä. Toivon, että tytölle tulee samanlaiset pitkät ripset kuin pojallekin, muutenhan se olis epäreilua! :)

Yölento :) Oho, ompas tosi erikoista!:eek:

Jos sitten teidän sukuun tullut geenejä aiemmin jostain ulkomailta..!? :rolleyes:
Kyllä me muuten olemme ihan ruotsalaista alkuperää, ei tummia geenejä. Enemmän tuo kertoo siitä, että tummalla äidillä on peittyvästi vaaleita geenejä.

Minulla esikoisella oli syntyessään musta kihara tukka, joka vaaleni lapsen kasvaessa. Kakkosella oli punainen suora tukka, joka muuttui vaaleaksi myöhemmin. Jossain vaiheessa molemmilla oli samanväriset hiukset, mutta silti aina ajattelen esikoisen olevan tumma ja kakkonen vaalea. Ehkä ihonväri vaikuttaa myös mielikuvaan. Esikoinen ruskettuu helposti ja kakkonen palaa oitis, punatukkaisuudesta on jäljellä vaalea iho.

Toivon, että tytölle tulee samanlaiset pitkät ripset kuin pojallekin, muutenhan se olis epäreilua! :)

Myy75 :) Mun siskon tytöllä on kanssa aivan upeet ripset, ei tarvitse maskaraa, eikä tekoripsiä aikuisena...muutoinkin on hurjan nätti tyttö :)

Pojalla on 5 serkkutyttöä ja 2 poikaserkkua

Yölento :)

Voiko lapsesta nähdä jo ihan vauvana, että olisi vasenkätinen?:rolleyes:
Tarttuu vasemmalla kädellä enemmän ja ensimmäisenä! Molemmin käsin tarttuu ja pitää molemmin käsin kyllä kiinni :)

Pojan isä on vasenkätinen, vaikka kirjoittaa oikealla. Musikaalista lahjakkuutta miehenpuolella suvussa, poikaan varmaan periytynyt, sillä kuunnellut ja seurannut musiikkia jo ihan vastasyntyneestä asti...isä soittaa hänelle usein kitaraa... :)

Pojalle on julkaistu biisikin syntymänlahjaksi ( Etelä-Amerikassa).. :)

Tähtipölyä :) Onko isäsi combo piirteitä tullut sinun tai siskojesi lapsille?:rolleyes:

Meidän poika on saanut ainakin mun isältä jalat ( = isot peukalovarpaat:joyful:) ja miehen isältä isot työmiehen kädet!:p Muutoin hyvin sopusuhtainen nätti - sorja poika:grin

Äiti se tykkää hehkuttaa!:grin

Mä oon myös iloinen siitä, että kun lasten silmät on selkeästi tulleet enemmän multa, niin ne on semmonen päivitetty versio :) Eli mulla on sellaiset vähän harmaansiniset, jossain valossa jopa vihertävät, niin molemmilla lapsilla on sellaiset kirkkaansiniset silmät. Tässä vaiheessa tytön tukka vaikuttaa tummemmalta kuin pojan, mutta saapi nähdä. Toivon, että tytölle tulee samanlaiset pitkät ripset kuin pojallekin, muutenhan se olis epäreilua! :)

Myy75 :) Ehkä meidänkin pojalla on parempi versio silmänväreissä, kun tarkemmin ajattelee....mulla on siniset (täysin siniset) ja miehellä siniset ( mutta mua tummempi sininen)... Pojalla on syvänsiniset, eli päivitetty versio:joyful:

Mun miehen perheessä on näin, kolme lasta jotka kaikki ihan eri "värisiä" mies ristiverinen, vihreasilmäinen, seuraava blondi sinisilmäinen ja nuorin mustatukkainen ja ruskeasilmäinen. Isä suomalainen äiti ulkomaalaista syntyperää mustat hiukset ja ruskeat silmät.

Mä oon odottanut että jollekin meidän lapsista perityis anopilta mieheni kautta ruskeat silmät mutta ei:)
Vihreitä ja sinisiä. Ja lapsista vanhin on ihan blondi ja seuraavat vähän ruskeampi tukkaisia ja loput blondeja. Mutta kiharaa meillä on, 2 tytöllä ja 1 pojalla- pojalla hiukset kihartui vasta teini-iän alkaessa ja nyt on todella kiharat. Eli tämäkin asia voi muuttua kasvaessa:)

JustMom10 :) Onko sulla jotain Kreikkalaista taustaa?:rolleyes: Jännä, että teidän lapsissa on blondeja:p

Onko ristiverinen vaaleanruskea?:rolleyes:

Äijällä on vihreät, voin hyvin kuvitella, et virhe siinä on :yuck:. Mulla on siniset, joten vauvalle jää noi siniset.
!

Sirpa40 :) Näyttääkö vauvan silmät sinisiltä ja onko yhtä siniset, kuin sulla?:rolleyes:

Kysymys; voiko vauvan silmien väri muuttua myös, niin kuin hiuksissa väri muuttuu?:eek::rolleyes:

Last edited by a moderator:
Tähtipölyä :) Onko isäsi combo piirteitä tullut sinun tai siskojesi lapsille?:rolleyes:

Meidän poika on saanut ainakin mun isältä jalat ( = isot peukalovarpaat:joyful:) ja miehen isältä isot työmiehen kädet!:p Muutoin hyvin sopusuhtainen nätti - sorja poika:grin

Äiti se tykkää hehkuttaa!:grin

Ei valitettavasti kumpikaan,ellei sitten myöhemmin hiukset mustu.
Poika on suorastaan nätti,suuret siniset silmät ja valtavan pitkät mustat ripset ja vaalen ruskeat hiukset.
Ja sit tää meidän rakas pieni prinsessa öööö,hän on tuota vähemmän sievä vieläkin.:laughing002
Ripset on kyllä nyt tummuneet ja ovat onneksi melko pitkät,tukka on jäänyt jonnekin matkan varrelle ja se vähän mitä löytyy on ihan valkoista. Hän on kovin sorja varreltaa ja nauru on herkässä ja joka kerta kun tyttö hymyilee mulle on hän mun mielestä söpöin ikinä.:love7

Sirpa40 :) Näyttääkö vauvan silmät sinisiltä ja onko yhtä siniset, kuin sulla?:rolleyes:

Kysymys; voiko vauvan silmien väri muuttua myös, niin kuin hiuksissa väri muuttuu?:eek::rolleyes:

No kuten kerroin niin Eliaksella oli syntyessään tummanharmaat. Ensin alkoi näyttää jopa sinisiltä. Sitten taittui vihreään. Josta muuttui sitten tummanruskeiksi. Nyt just tänään katselin et alkaa vähän vaaleta ruskea väri, samanlaiseksi ruskeaksi kuin isällään. Jokohan pysyisi siinä? :grin

Takaisin