Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, silleen oon ottanut makkaran ihoa sormien väliin ja kyllä sitä löysää löytyy mistä ottaa kiinni! :D Välillä ei tunnu miltään (paitsi sit se ite lääke kirvelee/polttaa piston jälkeen) mut välillä pistää heti kun neula koskettaa ihoa. Huomasin eilen et veljenvaimo pisti hiukan viistoon ihoon nähden, täytyy kokeilla sitä itekin.
Tyksissä oli vaikka kuinka paljon kätilöopiskelijoita kun olin siellä ja epäilen et siks ei oikeen kaikki toiminut kun kätilöt ehkä oletti opiskelijoiden hoitaneen asiat eikä opiskelijat ehkä olleet saaneet kunnon ohjeistusta tai unohtivat jotain. Ja lisäks yksi vuodeosasto oli rempassa ja sen osaston henkilökunta jaettu kahdelle muulle osastolle ja he joutu sit vähän etsimään tavaroita jne.

Meidän bonzo 4kk 65cm /7840g :) pelkällä ämmällä:) en taida kiinteitä tosiaan aloittaa ennenkuin 6 kuisena, niin hyvällä
mallilla kasvu.

Mä en joutunut mitään pistelemään vaikka sektioitiinkin. Bmi mulla on 20 eli ihan normaalipainossa.

Jannalle onnea uunituoreesta vauvasta, ihanaa :)

Meidän bonzo 4kk 65cm /7840g :) pelkällä ämmällä:) en taida kiinteitä tosiaan aloittaa ennenkuin 6 kuisena, niin hyvällä
mallilla kasvu.

Mä en joutunut mitään pistelemään vaikka sektioitiinkin. Bmi mulla on 20 eli ihan normaalipainossa.

Jannalle onnea uunituoreesta vauvasta, ihanaa :)

Meillä kans sellasta tahtia ollut kasvu, että en kiirehdi kiinteiden aloitusta. Nyt 5kk 68cm ja 8,6kg. Ei syö kauhean useinkaan. Lähempänä 6kk vois alkaa maistelemaan.

Meil kans nuo yhdistelmärokotteiden tehosteet oli pahemmat kuin ne ekat. Nousi vähän kuume muttei niin paljoa, et olisin antanut lääkettä. Kahtena iltana nukuttaminen on ollut tosi vaikeeta. Eilen kesti jopa tunnin. Nukahteli mut havahtui itkemään aina. No lopulta sylissä simahti. Mietin liittyikö rokotuksiin vai mihin.

Catlin, esikoinen 16v poika, loput 15v, 1v8kk ja vastasyntynyt tyttöjä. :)
Huh, onneks mies on kotona, mä olen ollut puhelimessa koko aamupäivän! :D Varasin seurakuntakodin ja papin ristiäisiä varten, pari puhelua sairaalaan ja veljelleni isäni neurologiläynnistä ensi viikolla ja joka välissä mietittiin miehen kanssa nimeä vauvalle. :) Taidettiin keksiä nimikin vihdoin. :)

Janna, meillä toisinpäin: kolme poikaa ja yksi tyttö. Miehen tyttö kohta 13v. Hänen vauva-aikaansa en tietenkään ole kokenut. Tutustuttiin nykyisen mieheni kanssa, kun kummankin esikoiset olivat ekaluokkalaisia.

Yö meni kuitenkin hyvin, poika vain nukkui, ei syönyt mitään, kunnes vasta 8tunnin yöunien päälle. Unissaan vähän valitti, mutta nukkui kuitenkin.

Suun kautta panadol auttoi nukkumaan :)

Vieläkin hän on vähän itkuinen, eikä syö paljoa, mutta selvästi jo parempi:Heartred:notworthy

Synnytyksestä nyt 12vrk ja paino putoo kohisten! Ei kyllä ikinä ole tällaista vauhtia lähtenyt painoa. Nyt oon jo yli -12kg siitä painosta mitä olin kun tulin raskaaksi! Mies ei meinaa saada pidettyä näppejään irti musta kun hän ei ole koskaan nähnyt mua näin "pienikokoisena"! :D Mut mä tiedän kyllä että kohta painonpudotuksen vauhti hiipuu ja sit alkaa puurtaminen et saa lisää pois.

Tähti, miten teidän yö sujui? Entä MS74, vaikuttiko rokotteet mitenkään?

Meillä vauva nukkui kolmeen sen yhden heräämisen jälkeen. Kolmelta oli vähän pidempään hereillä, laitoin jo lääkkeen ja pullomaidon valmiiksi, mut nukahtikin sitte, jopa sänkyynsä. Sai siis vaan tissimaitoa, mut nukahtaa tissille ja sit saattaa jäädä nälkäiseksi. Puoli seiska otin viereen, mut siinä kitisi koko aamun, ei nukkunu niinku yleensä. Koko ajan piti olla tissi suussa, vaikkei imeny. Et joku vaivas, muttei paljoa.

Otin laastarit reisistä pois, ei ollu mtn jälkiä, ei punoitustakaan.

Näinköhän tästä tälleen selvitiin. Eilen muuten tuli iltakakka ja tänään aamukakka. Rota sai vattan toimimaan useemmin.

Yö meni kuitenkin hyvin, poika vain nukkui, ei syönyt mitään, kunnes vasta 8tunnin yöunien päälle. Unissaan vähän valitti, mutta nukkui kuitenkin.

Suun kautta panadol auttoi nukkumaan :)

Vieläkin hän on vähän itkuinen, eikä syö paljoa, mutta selvästi jo parempi:Heartred:notworthy
Meillä taas söis koko ajan. Mä luulen, et imeminen lohduttaa tätä, jos on vaivoja.

Synnytyksestä nyt 12vrk ja paino putoo kohisten! Ei kyllä ikinä ole tällaista vauhtia lähtenyt painoa. Nyt oon jo yli -12kg siitä painosta mitä olin kun tulin raskaaksi! Mies ei meinaa saada pidettyä näppejään irti musta kun hän ei ole koskaan nähnyt mua näin "pienikokoisena"! :D Mut mä tiedän kyllä että kohta painonpudotuksen vauhti hiipuu ja sit alkaa puurtaminen et saa lisää pois.
Mulla on kans lähteny hyvin, imetys toimii, mutta pelkään omalla kohdalla kans sitä, kun imetys vähenee, mutta herkut pysyy... :woot:

Täällä voidaan jo hyvin, tai ollaan päätetty voida hyvin :) :joyful:

Paistan muikkuja ja pojan kanssa kuunnellaan lastenlauluja!:happy: Välillä otan hänet syliin ja sit jumpataan yhdessä ;) Poika on ihan krikatti....:p:laughing025

Tänään selvitty siis ilman panadolia:grin

Tähti, miten teidän yö sujui? Entä MS74, vaikuttiko rokotteet mitenkään?

Meillä vauva nukkui kolmeen sen yhden heräämisen jälkeen. Kolmelta oli vähän pidempään hereillä, laitoin jo lääkkeen ja pullomaidon valmiiksi, mut nukahtikin sitte, jopa sänkyynsä. Sai siis vaan tissimaitoa, mut nukahtaa tissille ja sit saattaa jäädä nälkäiseksi. Puoli seiska otin viereen, mut siinä kitisi koko aamun, ei nukkunu niinku yleensä. Koko ajan piti olla tissi suussa, vaikkei imeny. Et joku vaivas, muttei paljoa.

Otin laastarit reisistä pois, ei ollu mtn jälkiä, ei punoitustakaan.

Näinköhän tästä tälleen selvitiin. Eilen muuten tuli iltakakka ja tänään aamukakka. Rota sai vattan toimimaan useemmin.

Sirpa :) Ehdinkin jo vastata, että meni ihan hyvin, ei olisi uskonut, kun keskiyön jälkeen vielä vaan painittiin....

Hienoo, että teillä oli suht. hyvä yö :)

Rotaa siis pelkään, se tulee myöhemmin jos on tullakseen. Jostain syystä poika ripuloi kerran, mutta voi johtua kiinteiden aloituksesta.

Janna75 :) Sulla on ihan ilmiömäinen toi painonlasku!!:eek: UPEETA:grin:grin

Täällä tuskaillaan vielä muutaman kilon kanssa, ei lähde sit millään:singing:... ja vatsa "roikkuu"... Vaatteilla pystyy onneksi peittämään:p

Mulle on helvetti tullu yks kilo lisää! Ne 11kg lähti heti 2-3 vkossa, mut ny kilo tullu herkuttelusta. Ei mun itse asiassa tee mieli paljoo mitään, kunhan lohtuuni syön. Ois 7kg pudotettavaa lähtöpainoon. Sitte viel 4kg, jotta ois normipainossa ennen röökinpolton lopettamista. Sit vasta menis omat vaatteet päälle...

Mulle on helvetti tullu yks kilo lisää! Ne 11kg lähti heti 2-3 vkossa, mut ny kilo tullu herkuttelusta. Ei mun itse asiassa tee mieli paljoo mitään, kunhan lohtuuni syön. Ois 7kg pudotettavaa lähtöpainoon. Sitte viel 4kg, jotta ois normipainossa ennen röökinpolton lopettamista. Sit vasta menis omat vaatteet päälle...

Sama ongelma, kilo laskee ja kilo nousee:wtf:

Hiton vaikee saada laskeen lisää:confused:
Nyt kun sais viä -5kg alkuun, niin mimmi ois tyytyväinen :)

Mulla on joka raskaudessa paino noussut vähemmän (ekassa +5kg, toinen +2,5kg, kolmas -200g ja nyt neljäs -3,5kg). Synnytyksen jälkeen on sit heti pudonnut joku 8kg paikkeilla ja sit jämähtänyt siihen ja pikkuhiljaa lähtenyt nousuun taas. :( Tällä kertaa yritän saada pudotettua enemmän ja sit kans jäädä siihen ettei lähde nousuun taas. Miehen himoitsevat katseet kyllä kannustaa hyvin saamaan painon putoamaan. :D

Mulla
Mullakin on lähtenyt vasta 11kg ja samaiset 7kg olis vielä tahkottava pois! Tämän viikon olen mässäillyt ristiäisistä jääneitä kakun rääppeitä yms., joten ei hyvältä näytä... :-/

Mulle määrättiin hätäsektion jälkeen 10pvän kuuri klexanea. Mulla ei ole mitään perussairautta, ei ylipainoa, en polta tupakkaa yms. Kun tätä sairaalassa ihmettelin, tuumasi kätilö, että ainakin Jyväskylän keskussairaalassa kaikki yli 40v sektioidut äidit saavat klexane kuurin. Eli siellä riitti pelkkä ikäperuste. Mähän kammoan kaikkia piikkejä, enkä todellakaan olis pystynyt pistämään itseäni. Onneksi mies on hoitoalalla ja joutuu työssäänkin paljon piikittelemään jne., joten se oli sitten sen homma joka ilta. Oli muuten veemäisin piikki ikinä, vaikka se neula oli tosi pieni ja mies yritti todella varoen sen laittaa, niin kirveli ihan sairaasti aina jonkin aikaa pistoksen jälkeen.

Tyksissä riitti ikä ja sektio klexaneen.

Takaisin