Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Isänpäivä lähestyy :woot: mites te muut? Lahjoja, mitä ohjelmaa jne kuuluu olla? Mun lapsuudenkodissa ei oo juhlittu isän tai äitienpäivää niin oon ihan pihalla mitä pitää olla. Aattelin kutoa/virkata miehelle pipon ja sukat ens viikolla Kookoon väreissä (jääkiekko joukkue). Mut mitä muuta? Laittaa ruuaks jotain miehen lempiruokaa?
Rupesin oikein miettiin... :) Ekana isänpäivänä painettiin sormiväreillä kädenjälki korttiin ja annettiin sellainen just kahvimuki, missä lukee "Top dad". Toisen isänpäivän lahjukset tais mennä päiväkodin piikkiin :) Nyt täytyykin miettiä, mikä ois hyvä molemmilta.

Rupesin oikein miettiin... :) Ekana isänpäivänä painettiin sormiväreillä kädenjälki korttiin ja annettiin sellainen just kahvimuki, missä lukee "Top dad". Toisen isänpäivän lahjukset tais mennä päiväkodin piikkiin :) Nyt täytyykin miettiä, mikä ois hyvä molemmilta.

Ai niin, mekin yks vuosi painettiin valkoisiin paitoihin itsesuunniteltuja kuvia. Siitä on kai pari vuotta. Se oli kaikista hauskaa ja tuli kivat paidat. Keskimmäinen lapsi käytti ihan puhki asti omansa. Oli hänen suunnittelema kuva. Hän on tosi hyvä piirtäjä.

Me tehtiin kerran isompien lasten kanssa mun isälle t-paita missä molempien lasten painettu kädenjälki ja teksti "maailman paras pappa". Pappa käytti paitaa niin paljon että nyt on painatukset kuluneet siitä pois. :grin

Me kans teetettiin ekana isänpäivänä papalle tollanen muki, jossa oli lapsen kuva. Ja esikoisella oli ekana isänpäivänä päällä body, jossa luki "Daddy's little monkey" ja oli brodeerattu pieni apinan kuva.

Miehelle oon yleensä ostanut jonkun pienen lahjan ja esikoinen on tehnyt päiväkodissa kortin. Aamulla oon tehnyt vähän tavallista paremman aamupalan ja sit ollaan käyty lounaalla joko ulkona syömässä jotain tai oon ite kokannut. Varmaan suht samoilla linjoilla tänäkin vuonna ellei nyt tuu jotain muuta mieleen.

.
Isänpäivä lähestyy :woot: mites te muut? Lahjoja, mitä ohjelmaa jne kuuluu olla? Mun lapsuudenkodissa ei oo juhlittu isän tai äitienpäivää niin oon ihan pihalla mitä pitää olla. Aattelin kutoa/virkata miehelle pipon ja sukat ens viikolla Kookoon väreissä (jääkiekko joukkue). Mut mitä muuta? Laittaa ruuaks jotain miehen lempiruokaa?

Eclipse :) Mä en oikein osaa nykyään juhlia isänpäivää, koska tasan 6vuotta sitten isänpäivänä näin viimeisen kerran isän. Surullista ja siitä en täällä sen tarkemmin puhu:sad001

Pojan isällä on nyt tietysti isänpäivä, jota kyllä ihan varmasti vietetään:Heartred

Meillä on nukuttu pinniksessä 2kk asti. Mutta roudattiin pinnis meidän makkariin ja tyttö nukkuu pinniksessä olevassa vauvapesässä. Sitä ennen nukkui valtion tarjoamassa pahvilaatikossa meidän sängyn vieressä. Ei kyllä tykänny lootasta yhtään. Heti kun heräs niin piti päästä pois ja nukkuvava piti sinne laittaa. Mulla ei oo mitään kiirettä siirtää omaan makkariin tyttöä nukkumaan. Ainoastaan sitten jos näyttää että meidän kuorsaus tai koiran ravaaminen alkaa vaikuttaa yöuniin niin sitten siirrän.
Mä lähinnä ajattelin meidän unen laatua :). Siis me häiriinnytään vauvan pölinästä ja ähinästä:grin.

Miten puette vauvaa nyt? Tarkoitan kun ootte sisällä sen kanssa? Musta tuntuu että body ja housut on liian ohuelti, vaikka 21 ja risat on meidän sisälämpötila. Nyt laitoin sille sukkahousut ja sen päälle housut. Alla on body ja yläosan päällä on vielä paita. Jos sillä on pelkkä body ja potkarit, niin sillä on sormet ihan kylmät. Se häiritsee mua, vaikka niska on lämmin.

Äijä oli kovassa flunssassa viime vkon, mut me ei vauva kanssa oo saatu sitä. Mulla on rautainen vastustuskyky, onneks väistettiin nytkin tauti. Mä pukeudun lämpimästi, varsinkin jalat on mulla tärkee pitää lämpiminä, oon huomannu.

Meillä on body ja housut sisällä. Välillä lämpö jo tipahti 20 asteeseen, mutta tytölle jos laittaa liikaa päälle niin alkaa heti kärttyisäksi. Sormet on aamusta välillä munkin mielestä kylmät mutta kun ei selvästi menoa haittaa niin en viitsi olla huolissaan. Eilen oli sit jo annettava periksi ja laitettiin vesikierto päälle pattereihin ilmalämpöpumpun lisäksi ja nyt on tasanen 22 astetta. Laittaisin Sirpa ennemminkin vaikka välillä tumput käsiin vähäksi aikaa käsiä lämmittämään. 21 riittää ihan hyvin perusvaatteille jos vauva ei oo tosi palelevaa sorttia. Voi alkaa itkeskelemään jos onkin liian kuuma. Jossain lastenhoito oppaassa oli että normi kämpän lämpö 20-22 ja makuuhuone 18-20.

Mä olen pitänyt vauvalla sisällä mekkoa ja sukkiksia (jos ollaan Suomessa),poika kulkis aina alasti jos vain mahdollista. Ite oon aina kylmissäni mutta lapseni ovat hikipäitä.:)

Täälläkin alastonna viihtyisi, mutta nyt on sukkahousut ja pitkähiainen uusi body ( kokoa 74) :)

Valkoiset sukkikset ja sininen paita, Suomen väreissä tänään:grin

Meillä on body ja housut. Sukkia toi jäbä inhoo, niitä saa virittää takaisin sen sata kertaa päivässä..Kädet on kylmät tälläkin etenkin aamuisin kun se miekkailee kätensä aina yöllä pois peiton alta..Mä luotan siihen et niska ja muu kroppa kun tuntuu lämpöseltä, niin tuskin on kylmä..Ulkoillessakin on tää varustus ja jätkä vetää ztaa makuupussissa..Ja aina ihan hiki päässä..

Täällä sama juttu, päällä on body ja housut/ potkarit. Joskus kädet on kylmät, joskus ei. Oon kans ymmärtänyt, että vauvoilla ääreisosien verenkierto on vielä heikompaa eli kädet ja jalat voivat tuntua kylmiltä, mutta tärkeintä on niskan lämpötila. Mut aina sitä kyllä miettii, että onko tarpeeksi vai liikaa vaatteita :eek: Ilmeisesti ei oo liian kylmä, kun esikoisenkin vakiolause on "ei housuja" :)

Meillä on sisällä yleensä 2 kerrosta, collegea lähinnä bodyn ja potkareiden päällä. Ei kovin oo hikoillu mut joskus tulee kuuma jolloin vähennän paidan. Näillä pysynyt kädetkin lämpimänä, kun kylmenee yhdellä kerroksella.

Hihh, törmäsin neuvolan tätiin kaupassa:bored::joyful: Ei oltu juttusilla, vaan samalla kassalla, hän pakkasi ostoksia, kun laitoin omani hihnalle...välissä oli pari ihmistä, ettei oltu juttu etäisyydellä....Mutta kyllä hän oli utelias ostoksieni suhteen, että kyllä oli utelias katse...

Oletteko törmänneet samassa tilanteessa?:rolleyes:

Tottakai saa olla utelias muiden ostoksista, mutta vähän nolotti, kun ostin mm. kortsuja... :hungover: Olin varmaan tulipunanen hetken, voi ei mikä tuuri...:angelic:

Neuvolantätiä pitää mennä taas ylihuomenna katsomaan, kun poika saa viimeiset tehosteet rokotteista.

Miten puette vauvaa nyt? Tarkoitan kun ootte sisällä sen kanssa? Musta tuntuu että body ja housut on liian ohuelti, vaikka 21 ja risat on meidän sisälämpötila. Nyt laitoin sille sukkahousut ja sen päälle housut. Alla on body ja yläosan päällä on vielä paita. Jos sillä on pelkkä body ja potkarit, niin sillä on sormet ihan kylmät. Se häiritsee mua, vaikka niska on lämmin.

Äijä oli kovassa flunssassa viime vkon, mut me ei vauva kanssa oo saatu sitä. Mulla on rautainen vastustuskyky, onneks väistettiin nytkin tauti. Mä pukeudun lämpimästi, varsinkin jalat on mulla tärkee pitää lämpiminä, oon huomannu.
Meillä on sisällä body, housut ja sukat. Paljon varmasti riippuu lattioiden lämpötilasta miten vauva kannattaa pukea, vauva kun viettää lattialla paljon aikaa leikkien ja ryömien. Esikoisen syntyessä asuttiin ensimmäiset kuukaudet asunnossa, jossa veti ovista ja ikkunoista. Etenkin lattiat ulkoseinien viereltä olivat talvella hyvinkin kylmät. Nykyisessä asunnossa taas on lattialämmitys ja uudempi rakennus on muutenkin tiiviimpi.

Meillä on sisällä body, housut ja sukat. Paljon varmasti riippuu lattioiden lämpötilasta miten vauva kannattaa pukea, vauva kun viettää lattialla paljon aikaa leikkien ja ryömien. Esikoisen syntyessä asuttiin ensimmäiset kuukaudet asunnossa, jossa veti ovista ja ikkunoista. Etenkin lattiat ulkoseinien viereltä olivat talvella hyvinkin kylmät. Nykyisessä asunnossa taas on lattialämmitys ja uudempi rakennus on muutenkin tiiviimpi.

Totta :) Lattialla vetää helposti, vaikka on uusi ja tiivis talo...
Meillä sähkölämmitys kahdessa kerroksessa ja lisäksi alakerrassa takkahuone ja lattialämmitys :) Hyvin aina tarjettu.

Silti puen pojan nyt paksumpiin sisävaatteisiin:cheers:happy:

Hei, voisko joku neuvoa mua, että miten täällä lähetetään yksityisviesti? Älkää
liiaksi vaivautuko, yritän selvittää.. ;D

- Muoks; Ei tarvi enää.. sain jo selville :)

Last edited by a moderator:
Takaisin