Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voit mättää ostoskoriin eri myyjiltä tavaraa ja ne tulee kaikki omina paketteinaan eri myyjiltä. Eli postissa saa ravata. Ei oo mun paketit kertaakaan menneet tulliin, kun juuri tuon takia ei tullausraja tule täyteen. Moni myyjä myy samaa tavaraa eli tärkeää on pistää se hakuun omalla nimellä, niin voi valita halvimman. Mutta mä valkkaan kyllä aina sen myyjän, jolta on tehty eniten tilauksia. Yleensä sellasten kanssa ei sitten tule toimitus/laatu ongelmia. Kannattaa tarkistaa feedbackit. Niin ja on mulla menny yli 22 eur ostoksetkin niin ettei ne oo tulliin joutuneet kunhan ovat kirjekuorikamaa eli esim vaatetta.
Toimitusaika vaihtelee noin 2-6 viikkoa missä ajassa tavarat saapuu eli käytännössä tarkoittaa, että tulee joko lennolla tai konttirahtina. Mä kyllä usein katon sitten myyjän koko kaupan sisällön ja koska tilaan esim korutarvikkeita niin sieltä sitten yleensä löytyy useempi tuote. Sama koskee lastenvaatteita. Jos askartelee/tekee käsitöitä niin tuolta löytyy vaikka mitä :wacky:
Eli voit tilata vaikka yhden euron avaimenperän free shipping ehdolla ja se tulee silloin ilman postikuluja (ostin just BB-8 perän :happy119 ). Osa kaupoista onneksi käyttää nykyään suoraakin postia, jos tavara kirjeeseen mahtuu, eikä kaikkia tarvii hakea. Kun tavara on saapunut, pitää se aina käydä vahvistamassa saapuneeksi omalla tilillä. Kannattaa lukea aina koko tuoteseloste. Jos kauppiaalla on omia ehtoja esim min. order 10 eur niin ne lukee kyllä selvästi.

Muistutus tuontitulleista:

Tullittomuus ja verottomuus sekä pienin kannettava tullin ja arvonlisäveron määrä
  • Lähetys on tulliton, jos lähetyksen sisältämien tavaroiden kokonaisarvo on enintään 150 euroa. Tätä arvorajaa ei kuitenkaan sovelleta alkoholituotteisiin, tupakkaan, tupakkatuotteisiin, hajuvesiin eikä eau de toilette -tuotteisiin.
  • Arvonlisäverotuksessa lähetyksen verottomuuden arvoraja on 22 euroa. Tupakkatuotteisiin, alkoholiin, alkoholijuomiin ja hajuvesiin ei kuitenkaan sovelleta tätä verottomuuden rajaa arvonlisäverotuksessa.
  • Pienin kannettava arvonlisäveron määrä on 5 euroa.
Linkki tullin sivulle
http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli...aminen_ulkomailta/tiedostot/019_yksityish.pdf
Vau kiitti! Mä kans mietin tuota toimintaperiaatetta, ku yks kaverikin on tästä puhunut :)

Tää vuoden äiti tarjoili just lapselleen maittavan ja terveellisen päivällisen: rankalaisia ja kukkakaalia:smiley-angelic002.
Jotenkin päivä vaan hujahti,enkä huomannut käydä kaupassa päivällä,niin hupsan.. No onneksi 'ruoka' meni täydestä taaperolle ja vauvan ruoka kulkee mukana.
"Valitettavasti" ranskalaiset on taaperolle aika varma valinta... ;) Nimim. "Matka jatkuu ABC:n Hesestä..."

Kertokaa siskot,kuin kylmä Suomessa ompi?
Me tullaan taas ensi ma ja mietin,että millasissa vermeissä. Asteet ei aina kerro kaikkea,Hesassa tuuli lisää kivasti tuntemuksia..
Pärjääkö vauva neuleella ja takilla vai tullaanko jo toppatakissa? Ja myssy,riittääkö kevyempi vielä?
Jos tiiän, ettei typynen ole ulkona vaunuista, niin äitiyspakkauksen makuupussissa on vaan housut, body ja joku pusero/ fleece yläosassa lisänä sekä tumput ja kaksinkertainen/ vähän paksumpi puuvillapipo. Jos tiedän, että joudun esim hiekkiksellä ottaan vaunuista syliin, niin semmonen teddy-/fleece-haalari ja tuplasukat.

Voit mättää ostoskoriin eri myyjiltä tavaraa ja ne tulee kaikki omina paketteinaan eri myyjiltä. Eli postissa saa ravata. Ei oo mun paketit kertaakaan menneet tulliin, kun juuri tuon takia ei tullausraja tule täyteen. Moni myyjä myy samaa tavaraa eli tärkeää on pistää se hakuun omalla nimellä, niin voi valita halvimman. Mutta mä valkkaan kyllä aina sen myyjän, jolta on tehty eniten tilauksia. Yleensä sellasten kanssa ei sitten tule toimitus/laatu ongelmia. Kannattaa tarkistaa feedbackit. Niin ja on mulla menny yli 22 eur ostoksetkin niin ettei ne oo tulliin joutuneet kunhan ovat kirjekuorikamaa eli esim vaatetta.
Toimitusaika vaihtelee noin 2-6 viikkoa missä ajassa tavarat saapuu eli käytännössä tarkoittaa, että tulee joko lennolla tai konttirahtina. Mä kyllä usein katon sitten myyjän koko kaupan sisällön ja koska tilaan esim korutarvikkeita niin sieltä sitten yleensä löytyy useempi tuote. Sama koskee lastenvaatteita. Jos askartelee/tekee käsitöitä niin tuolta löytyy vaikka mitä :wacky:
Eli voit tilata vaikka yhden euron avaimenperän free shipping ehdolla ja se tulee silloin ilman postikuluja (ostin just BB-8 perän :happy119 ). Osa kaupoista onneksi käyttää nykyään suoraakin postia, jos tavara kirjeeseen mahtuu, eikä kaikkia tarvii hakea. Kun tavara on saapunut, pitää se aina käydä vahvistamassa saapuneeksi omalla tilillä. Kannattaa lukea aina koko tuoteseloste. Jos kauppiaalla on omia ehtoja esim min. order 10 eur niin ne lukee kyllä selvästi.

Muistutus tuontitulleista:

Tullittomuus ja verottomuus sekä pienin kannettava tullin ja arvonlisäveron määrä
  • Lähetys on tulliton, jos lähetyksen sisältämien tavaroiden kokonaisarvo on enintään 150 euroa. Tätä arvorajaa ei kuitenkaan sovelleta alkoholituotteisiin, tupakkaan, tupakkatuotteisiin, hajuvesiin eikä eau de toilette -tuotteisiin.
  • Arvonlisäverotuksessa lähetyksen verottomuuden arvoraja on 22 euroa. Tupakkatuotteisiin, alkoholiin, alkoholijuomiin ja hajuvesiin ei kuitenkaan sovelleta tätä verottomuuden rajaa arvonlisäverotuksessa.
  • Pienin kannettava arvonlisäveron määrä on 5 euroa.
Linkki tullin sivulle
http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli...aminen_ulkomailta/tiedostot/019_yksityish.pdf
Loistavaa kiitos! Onko joskus jääny jotain tulematta? Mitä sitte tehään?

Kerran oli jääny yks korutarvike joukosta. Sitten vaan ei vahvisteta tuotetta saapuneeksi vaan klikataan Open dispute linkkiä. Tieto myyjälle joka lähettää tuotteen tai antaa rahat takaisin. Mä sain omani sitten jälkitoimituksena.

Catlin :) Tämä on hyvä huomio. Vaikka antaakin vauvan syliin esim. anopille, me miehen kanssa ollaan sitä mieltä, että silti vaihdetaan esim. vaippa itse ja puetaan...Muutoin saa pitää ja hoitaa :)
Tähti :) tuo riippuu myös siitä, kuinka asiaa katsoo... :wink Eli mä oon nykyään vaan tyytyväinen, että yes, välillä joku muu hoitaa vaipanvaihdon :)

Tähti :) tuo riippuu myös siitä, kuinka asiaa katsoo... :wink Eli mä oon nykyään vaan tyytyväinen, että yes, välillä joku muu hoitaa vaipanvaihdon :)

Myy75 :) Totta. Me ollaan vaan yhdessä päätetty, että vaihdetaan vaippa ja puetaan päälle sen mitä itse halutaan :) Muutoin muut saa pitää miten paljon haluaa..

Myy, arvaa mitä?!:rolleyes: Mä oon nähnyt unta tyttövauvasta jo viikkoja... Mieskin puhuu nyt vitsejä tyttövauvoista...

Myy75 :) Totta. Me ollaan vaan yhdessä päätetty, että vaihdetaan vaippa ja puetaan päälle sen mitä itse halutaan :) Muutoin muut saa pitää miten paljon haluaa..

Myy, arvaa mitä?!:rolleyes: Mä oon nähnyt unta tyttövauvasta jo viikkoja... Mieskin puhuu nyt vitsejä tyttövauvoista...
Joo, kyllä itsekin oon vaatteista aika tarkka, vaikka apukädet kelpaavatkin :)

Joskus ne äidin aavistukset on vahvoja... Se on jännä homma, vaikka jotkut on sitä mieltä, että on äitien höpöpuheita. Mun täytyy sanoa, että silloin kun nämä pikkutyypit ovat olleet mahassa, niin oon voimakkaasti "aavistellut" tai "aistinut" ja molemmilla kerroilla on mennyt oikein. Ekan kohdalla nt-ultrassa tuli tosi voimakas fiilis, että tietysti toi on poika, vaikkei sitä tietenkään mitenkään voinut nähdä, eikä selvitetty sitä rakenneultrassakaan. Tosi moni sanoi, että tyttö tulee ja mun poikamahakin muka muuttui jonkun mielestä tyttömahaksi, mutta mun vaisto piti paikkansa ja poika tuli. Tästä toisesta oli vahvempi tyttö-fiilis, mutta en jotenkin kuitenkaan "uskaltanut" uskoa sitä, mutta rakenneultrassa sitten vahvistui :) <3

Catlin :) Tämä on hyvä huomio. Vaikka antaakin vauvan syliin esim. anopille, me miehen kanssa ollaan sitä mieltä, että silti vaihdetaan esim. vaippa itse ja puetaan...Muutoin saa pitää ja hoitaa :)

Niin ja tarkoitin myös ihan sitä, että ovat ihan hoidossa isovanhemmilla, siskolla, veljellä, kummilla tms.kuka nyt kenelläkin siihen lähipiiriin kuuluu. Meillä vauva ei vielä pitkiä aikoja ole ollut mutta pieniä hetkiä esim.mökillä päässyt saunomaan rauhassa (on kyllä keskeytynytkin eli haettu syöttämään vauva) . Isommat lapset ovat kylläkin olleet. Pisimmillään viikon. Mut yleensä päivä tai muutama ja joitain hetkiä riippuen vähän tarpeesta.

Joskus ne äidin aavistukset on vahvoja... Se on jännä homma, vaikka jotkut on sitä mieltä, että on äitien höpöpuheita. Mun täytyy sanoa, että silloin kun nämä pikkutyypit ovat olleet mahassa, niin oon voimakkaasti "aavistellut" tai "aistinut" ja molemmilla kerroilla on mennyt oikein. Ekan kohdalla nt-ultrassa tuli tosi voimakas fiilis, että tietysti toi on poika, vaikkei sitä tietenkään mitenkään voinut nähdä, eikä selvitetty sitä rakenneultrassakaan. Tosi moni sanoi, että tyttö tulee ja mun poikamahakin muka muuttui jonkun mielestä tyttömahaksi, mutta mun vaisto piti paikkansa ja poika tuli. Tästä toisesta oli vahvempi tyttö-fiilis, mutta en jotenkin kuitenkaan "uskaltanut" uskoa sitä, mutta rakenneultrassa sitten vahvistui :) <3

Myy75 :) Niin totta. Näin unta pojasta jo vuosia sitten ja unessa oli sylissä tumma hiuksinen naurava poika...Sehän sieltä tuli, ihan kuin siinä unessa oli ;-) :cool01

Nyt siis tyttö näkyy unissa ja hyvin usein, siksi oletan, että sisko pojalle viä tulee..:p Vaikka en oo satavarma hankitaanko toinen, mutta unet rohkaisee siihen suuntaan ja toisaalta kadun, jos jätän yrittämättä, koska on viimehetket käsillä:p

Mä olen kans jotenkin kaikkien kolmen kohdalla aavistellut kanssa sukupuolen. Tai no kolmannesta oli ehkä sellanen olo, et kyl se varmaan poika on niinkuin edellisetkin. Se oli varmaan mulle tutumpi ajatus enkä juurikaan hämmästynyt rakenneultrassa, kun poika oli.

Mulle on joskus muuten ennustettu kaksosia. Meillä on suvussa ja mun sukupolven pitäis just pyöräyttää taas. Nehän hyppää yhden sukupolven yli. Et en senkään takia uskalla enää raskautua :grin:dead::stop:.
Mun kahdelle kaverille on just käyny niin :grin :wideyed: Ekaks syntyny yks lapsi ja sitten pärähtäny kaksoset perään. Kummallakin ensin vaikeuksia lasten tulon kanssa ja sitten ihan ilman mitään troppeja seuraava erä vähän kuin yllärinä ja tuplana. :woot:

Jotenkin tää kakkonen kasvaa 'nopeammin' kuin esikoinen.. Ikää 4kk ja vauva osaa jo vaikka mitä.
Onko tyttö viisaampi lapsi vai viekö poika niin paljon huomiota,etten ehdi samalla lailla tuijotella ja ihastella lasta nyt kuin esikoisen aikaan ja nyt vaan huomaan,et 'ai tuo osaan tuonkin jo'.:wink

Aika varma valinta meitsillekin...Nimim. "Tänään club-ateria kiskastu"

Helppo valinta....mulle ei vaan koskaan maistuneet nuo hampparit:depressed:

Tunnin päästä on taas nälkä, eikä makukaan niin ihmeellinen:sad001

Kerran oli Tuhkolmassa huono säkä, sain Mäkissä täysin raa-an pihvin:wtf:, eikä sen koommin oo maistunut Mäkin hampparit:joyful:

Mun kahdelle kaverille on just käyny niin :grin :wideyed: Ekaks syntyny yks lapsi ja sitten pärähtäny kaksoset perään. Kummallakin ensin vaikeuksia lasten tulon kanssa ja sitten ihan ilman mitään troppeja seuraava erä vähän kuin yllärinä ja tuplana. :woot:

...Hehh, tuo on vähän kauhukuva, jos tässä vielä kaksoset pärähtäis:woot::joyful:

Sitten pitäisi melkein vaihtaa tämä 140neliön asuntokin isompaan, jonnekin 200neliöön:p

Ei oo suunnitelmissa, mutta kun tilaa ainakin meillä tarvitaan...Alkaa olla jo vähän ahdasta, kun poika syntyi..

Mayday naiset! Täällä kakka ongelmat jatkuu ja siksi jatkan jauhamista täälläkin, sorry! Mutta onko teidän vauvojen kakassa ollut sellaisia pieniä veriviiruja, vähän semmoisen limaisen kakan seassa..? Meillä on nyt välillä tullut semmoisiakin ja lisäksi kakan väri vaihtelee keltaisesta vihertävään. Muuten poitsu on ihan ok, ei kuumetta, ei ihottumaa, on ihan virkeä jne...??!!

Mayday naiset! Täällä kakka ongelmat jatkuu ja siksi jatkan jauhamista täälläkin, sorry! Mutta onko teidän vauvojen kakassa ollut sellaisia pieniä veriviiruja, vähän semmoisen limaisen kakan seassa..? Meillä on nyt välillä tullut semmoisiakin ja lisäksi kakan väri vaihtelee keltaisesta vihertävään. Muuten poitsu on ihan ok, ei kuumetta, ei ihottumaa, on ihan virkeä jne...??!!

Keltaisesta vihreään ja kiinteiden jälkeen ruskean ruskeaa... Ei verta! Minusta tuo on hälyyttävää. Seuraa loppuuko veri. Veri ulosteessa on aina hälytysmerkki, usein johtuu peräpukamista, mutta vauvalla niitä ei vielä ole. Sinuna menisin käymään lääkärillä vauvan kanssa:singing: Tsemppiä:Heartred

Ja oletko muuten ihan varma, että on verta?:rolleyes: Tai onko hän syönyt esim. punaista marjasosetta jne?:rolleyes:

Takaisin