Voit mättää ostoskoriin eri myyjiltä tavaraa ja ne tulee kaikki omina paketteinaan eri myyjiltä. Eli postissa saa ravata. Ei oo mun paketit kertaakaan menneet tulliin, kun juuri tuon takia ei tullausraja tule täyteen. Moni myyjä myy samaa tavaraa eli tärkeää on pistää se hakuun omalla nimellä, niin voi valita halvimman. Mutta mä valkkaan kyllä aina sen myyjän, jolta on tehty eniten tilauksia. Yleensä sellasten kanssa ei sitten tule toimitus/laatu ongelmia. Kannattaa tarkistaa feedbackit. Niin ja on mulla menny yli 22 eur ostoksetkin niin ettei ne oo tulliin joutuneet kunhan ovat kirjekuorikamaa eli esim vaatetta.
Toimitusaika vaihtelee noin 2-6 viikkoa missä ajassa tavarat saapuu eli käytännössä tarkoittaa, että tulee joko lennolla tai konttirahtina. Mä kyllä usein katon sitten myyjän koko kaupan sisällön ja koska tilaan esim korutarvikkeita niin sieltä sitten yleensä löytyy useempi tuote. Sama koskee lastenvaatteita. Jos askartelee/tekee käsitöitä niin tuolta löytyy vaikka mitä

Eli voit tilata vaikka yhden euron avaimenperän free shipping ehdolla ja se tulee silloin ilman postikuluja (ostin just BB-8 perän

). Osa kaupoista onneksi käyttää nykyään suoraakin postia, jos tavara kirjeeseen mahtuu, eikä kaikkia tarvii hakea. Kun tavara on saapunut, pitää se aina käydä vahvistamassa saapuneeksi omalla tilillä. Kannattaa lukea aina koko tuoteseloste. Jos kauppiaalla on omia ehtoja esim min. order 10 eur niin ne lukee kyllä selvästi.
Muistutus tuontitulleista:
Tullittomuus ja verottomuus sekä pienin kannettava tullin ja arvonlisäveron määrä
- Lähetys on tulliton, jos lähetyksen sisältämien tavaroiden kokonaisarvo on enintään 150 euroa. Tätä arvorajaa ei kuitenkaan sovelleta alkoholituotteisiin, tupakkaan, tupakkatuotteisiin, hajuvesiin eikä eau de toilette -tuotteisiin.
- Arvonlisäverotuksessa lähetyksen verottomuuden arvoraja on 22 euroa. Tupakkatuotteisiin, alkoholiin, alkoholijuomiin ja hajuvesiin ei kuitenkaan sovelleta tätä verottomuuden rajaa arvonlisäverotuksessa.
- Pienin kannettava arvonlisäveron määrä on 5 euroa.
Linkki tullin sivulle
http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli...aminen_ulkomailta/tiedostot/019_yksityish.pdf