Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Uskokaa tai älkää..mä löysin tällaisen keskustelun täältä maaliskuu 2015 syntyneiden joukosta:

"Sitten terapeutti kertoi, että käsien hierominen, puristelu ja sively auttaa lasta ymmärtämään paremmin, että sillä on kädet. Meidän fyssarilla oli myös sellanen kissan tassun muotoinen vibraattori, jolla hiveli käsiä. Se kertoi, että tärinä aktivoi lihaksia jotenkin sisältäpäin."

Eli onko tää se mitä tähden neuvolatäti ajatteli?

Uskokaa tai älkää..mä löysin tällaisen keskustelun täältä maaliskuu 2015 syntyneiden joukosta:

"Sitten terapeutti kertoi, että käsien hierominen, puristelu ja sively auttaa lasta ymmärtämään paremmin, että sillä on kädet. Meidän fyssarilla oli myös sellanen kissan tassun muotoinen vibraattori, jolla hiveli käsiä. Se kertoi, että tärinä aktivoi lihaksia jotenkin sisältäpäin."

Eli onko tää se mitä tähden neuvolatäti ajatteli?

Satru! Hyvin mahdollista!!! Eli en olekaan ainoa täällä, jihaaa:grin:smiley-bounce016

Sinussa on salapoliisin vikaa:wink Kiitos.

Kertokaa siskot,kuin kylmä Suomessa ompi?
Me tullaan taas ensi ma ja mietin,että millasissa vermeissä. Asteet ei aina kerro kaikkea,Hesassa tuuli lisää kivasti tuntemuksia..
Pärjääkö vauva neuleella ja takilla vai tullaanko jo toppatakissa? Ja myssy,riittääkö kevyempi vielä?

Vyöhyketerapeutti sano meille että pitää hieroa käsiä ja jalkapohjia ja silittää lasta ääriviivoja pitkin just ton hahmottamisen vuoks. Ei se onneks vibraa kaivanut. Ajatuksessa on järkeä mutta kuka sen sauvan tähän mukaan on sekottanut?

Me tullaan taas ensi ma ja mietin,että millasissa vermeissä. Asteet ei aina kerro kaikkea,Hesassa tuuli lisää kivasti tuntemuksia..
Pärjääkö vauva neuleella ja takilla vai tullaanko jo toppatakissa? Ja myssy,riittääkö kevyempi vielä?

Tällä hetkellä yli +10C... ihan toppatakkia ei kai vielä tarvitse :)

Aamut on viileitä, päivällä lämmintä. Nyt on ollut pari päivää hyytävän kylmä tuuli, mutta sen on ennustettu heikkenevän.
Eli ei ihan toppaa, mutta jotain lämmintä kerrosta kuitenkin :) Erityisesti, jos on heti aamusta liikkeellä.

Ei ehkä toppatakkia mutta Turussa ainakin tuulee kovasti. Mä oon laittanut fleecepukua tai lämmintä collegepukua ohkasten trikoovaatteiden päälle.

Aika monella aikuisella olen nähnyt jo niitä kevyttoppatakkeja.

Vyöhyketerapeutti sano meille että pitää hieroa käsiä ja jalkapohjia ja silittää lasta ääriviivoja pitkin just ton hahmottamisen vuoks. Ei se onneks vibraa kaivanut. Ajatuksessa on järkeä mutta kuka sen sauvan tähän mukaan on sekottanut?

MS74 :) Mitä tarkoitetaan sauvalla? Minusta se oli sauvan näköinen, sellainen pitkän muotoinen...värisi päästä...Nyt tuli iljettäviä sanoja...:meh:

Ideahan on varmaan toimiva, mä en vaan käsitä, mitä meidän lapsi hyötyy tuosta 4kk iässä, kun osaa täysin käyttää jo käsiään, siis pitelee maitopulloakin käsin itse, juodessaan:p

Mutta haittaahan siitä ei tullut, enemmänkin oli ällistys Äidille, kun se vehje tempastiin kaapista ja suoraan vauvan syliin:eek::wacky:....

Sitä ei voi enempää korostaa, kuin alan ammattilaiset - pliis puhukaa! Kertokaa asioista ja kommunikoikaa!:wink
Minusta tuntui, ettei puhuttu, koska sauva ja se tilanne oli "nolo"..:yuck: Hän vain sanoi, että vibra on niin voimakas, että hänen oma käsi tärisee tunnin jokaisen käytön jälkeen...Mä seurasin vierestä hiljaa OMG:hungry:

Juu täällä sisämaassakin on tuullu napakasti mut myrän pitäs mennä nyt ohi. Collegehaalarilla ja peruspipolla on pärjännyt. Aamu ja päivälämpötila muutaman asteen 10 kummallakin puolella.

Käytettiin just mummo kaupoilla ja kävin hakemassa postista tytön ekan joululahjan :wacky:
Ostin Aliexpressistä pallomeren :eek: :grin Otin siihen nyt aluksi vaan 100 palloa joilla ei kunnolla ees pohjaa peitä. Puoli vuotias voi sitten istua siellä ja ihmetellä palloja. Tarvii laittaa sitten palloja ajan mittaan lisää tilaukseen. Otin muutenkin sen pienimmän 1x1m pallomeren joten se ei oo tarkotettukaan käytettäväksi enää kouluiässä.

Käytettiin just mummo kaupoilla ja kävin hakemassa postista tytön ekan joululahjan :wacky:
Ostin Aliexpressistä pallomeren :eek: :grin Otin siihen nyt aluksi vaan 100 palloa joilla ei kunnolla ees pohjaa peitä. Puoli vuotias voi sitten istua siellä ja ihmetellä palloja. Tarvii laittaa sitten palloja ajan mittaan lisää tilaukseen. Otin muutenkin sen pienimmän 1x1m pallomeren joten se ei oo tarkotettukaan käytettäväksi enää kouluiässä.

Wau mikä lahja!! Voin vain kuvitella kuin teillä pallot lentelee:)

Läheisille voi myös olla ikäänkuin loukkaus, ettei luoteta ja anneta yhtään auttaa ja hoitaa. Pitäisi nähdä myös sillä tavalla, että lapselle on hyväksi, kun hänellä on useita läheisiä aikuisia. Ois hyvä antaa esim.isovanhemman ja lapsen luoda sitä keskinäistä suhdetta.

Catlin :) Tämä on hyvä huomio. Vaikka antaakin vauvan syliin esim. anopille, me miehen kanssa ollaan sitä mieltä, että silti vaihdetaan esim. vaippa itse ja puetaan...Muutoin saa pitää ja hoitaa :)

Tää vuoden äiti tarjoili just lapselleen maittavan ja terveellisen päivällisen: rankalaisia ja kukkakaalia:smiley-angelic002.
Jotenkin päivä vaan hujahti,enkä huomannut käydä kaupassa päivällä,niin hupsan.. No onneksi 'ruoka' meni täydestä taaperolle ja vauvan ruoka kulkee mukana.

Siistii, oma pallomeri! Vaan se huono juttu, et pohjalta ei löydy arvoesineitä eikä fyffee...:hilarious: Tai hei! Sit ku tytteli kyllästyy siihen, ni heitä sinne pari kolikkoo... :grin

Tää vuoden äiti tarjoili just lapselleen maittavan ja terveellisen päivällisen: rankalaisia ja kukkakaalia:smiley-angelic002.
Jotenkin päivä vaan hujahti,enkä huomannut käydä kaupassa päivällä,niin hupsan.. No onneksi 'ruoka' meni täydestä taaperolle ja vauvan ruoka kulkee mukana.

Hihh, varmaan lasten parasta herkkua :) :3some:dance018
Kai annoit jäätelöä jälkkäriksi:grin

Mahtavaa! Mun ystävä piti lapsen 1 vee synttärit ja siellä oli tällainen pallomeri ja ai että siellä oli lapsilla hauskaa! Myös meijän tyttö otti sillon ekaa kertaa otteen pallosta! Oli tarpeeksi kevyt pallo.

Anna lyhyt oppimäärä aliexpressin toiminnasta ummikolle? Voiko eri myyjiltä tilata samaan aikaan? Tulliraja tulee varmaan ottaa huomioon. Mitä muuta? :) Ootko eBayssa pyöriny?

Saas nähä miten vaikeeta meillä tulee olemaan hampaiden tulo. Nyt on jo pari viikkoa ikenet kutisseet ja likka alkaa välillä äksyilemään jossei tajua sille antaa "jäystintä" ikeniä helpottamaan. Jäystin :rolleyes: on MAMin tutin näköinen purulelu. Tuttia tyttö ei edelleenkään syö mutta jäystin pitää saada iltaisin tai tulee poru, Siitä pystyy itekin pitämään kiinni ja tunkemaan suuhun ja mukana on tuttinauha niin saa pöksyn reunaan kiinni ettei tipu lattialle.

Mahtavaa! Mun ystävä piti lapsen 1 vee synttärit ja siellä oli tällainen pallomeri ja ai että siellä oli lapsilla hauskaa! Myös meijän tyttö otti sillon ekaa kertaa otteen pallosta! Oli tarpeeksi kevyt pallo.

Anna lyhyt oppimäärä aliexpressin toiminnasta ummikolle? Voiko eri myyjiltä tilata samaan aikaan? Tulliraja tulee varmaan ottaa huomioon. Mitä muuta? :) Ootko eBayssa pyöriny?
Voit mättää ostoskoriin eri myyjiltä tavaraa ja ne tulee kaikki omina paketteinaan eri myyjiltä. Eli postissa saa ravata. Ei oo mun paketit kertaakaan menneet tulliin, kun juuri tuon takia ei tullausraja tule täyteen. Moni myyjä myy samaa tavaraa eli tärkeää on pistää se hakuun omalla nimellä, niin voi valita halvimman. Mutta mä valkkaan kyllä aina sen myyjän, jolta on tehty eniten tilauksia. Yleensä sellasten kanssa ei sitten tule toimitus/laatu ongelmia. Kannattaa tarkistaa feedbackit. Niin ja on mulla menny yli 22 eur ostoksetkin niin ettei ne oo tulliin joutuneet kunhan ovat kirjekuorikamaa eli esim vaatetta.
Toimitusaika vaihtelee noin 2-6 viikkoa missä ajassa tavarat saapuu eli käytännössä tarkoittaa, että tulee joko lennolla tai konttirahtina. Mä kyllä usein katon sitten myyjän koko kaupan sisällön ja koska tilaan esim korutarvikkeita niin sieltä sitten yleensä löytyy useempi tuote. Sama koskee lastenvaatteita. Jos askartelee/tekee käsitöitä niin tuolta löytyy vaikka mitä :wacky:
Eli voit tilata vaikka yhden euron avaimenperän free shipping ehdolla ja se tulee silloin ilman postikuluja (ostin just BB-8 perän :happy119 ). Osa kaupoista onneksi käyttää nykyään suoraakin postia, jos tavara kirjeeseen mahtuu, eikä kaikkia tarvii hakea. Kun tavara on saapunut, pitää se aina käydä vahvistamassa saapuneeksi omalla tilillä. Kannattaa lukea aina koko tuoteseloste. Jos kauppiaalla on omia ehtoja esim min. order 10 eur niin ne lukee kyllä selvästi.

Muistutus tuontitulleista:

Tullittomuus ja verottomuus sekä pienin kannettava tullin ja arvonlisäveron määrä
  • Lähetys on tulliton, jos lähetyksen sisältämien tavaroiden kokonaisarvo on enintään 150 euroa. Tätä arvorajaa ei kuitenkaan sovelleta alkoholituotteisiin, tupakkaan, tupakkatuotteisiin, hajuvesiin eikä eau de toilette -tuotteisiin.
  • Arvonlisäverotuksessa lähetyksen verottomuuden arvoraja on 22 euroa. Tupakkatuotteisiin, alkoholiin, alkoholijuomiin ja hajuvesiin ei kuitenkaan sovelleta tätä verottomuuden rajaa arvonlisäverotuksessa.
  • Pienin kannettava arvonlisäveron määrä on 5 euroa.
Linkki tullin sivulle
http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli...aminen_ulkomailta/tiedostot/019_yksityish.pdf

Takaisin